Keresés

Menü

Tippek azoknak, akik szeretnék a Google hirdetési rendszerét, az AdWords PPC rendszert használni. A Google Partner, marketing tanácsadó, Marketing Professzorok útmutatásai.

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Gyorstippek AdWords PPC hirdetéseid fellendítéséhez

2017.10.27.

Tippek azoknak, akik szeretnék a Google hirdetési rendszerét, az AdWords PPC rendszert használni. A Google Partner, marketing tanácsadó, Marketing Professzorok útmutatásai.

Tippek azoknak, akik szeretnék a Google hirdetési rendszerét, az AdWords PPC rendszert használni. A Google Partner, marketing tanácsadó, Marketing Professzorok útmutatásai. 


A PPC, azaz pay per click (kattintásonkénti fizetés) vagy ahogy a legnagyobb szolgáltató a Google után hívják, az AdWords, egy kifejezetten hatékony online marketing technika. Működési elve egyszerű: ahogy azt a neve is sugallja, a hirdető félnek akkor kell fizetnie a Google-nak, valahányszor egy felhasználó rákattint a hirdetésére. Természetesen ilyen szolgáltatást nem csupán a Google nyújt, most azonban erről lesz szó. 

 

Az AdWords hirdetések nagy előnye, hogy jól célozható, tehát szűrhető, hogy mely felhasználók számára jelennek meg. Ez biztosítja, hogy csak olyan emberek láthassák a hirdetéseket, akik (jó eséllyel) érdeklődnek a hirdetett tartalom iránt.

 

Persze egy sikeres PPC kampányt nem lehet 5 perc alatt összedobni, és habár nem eget rengetően nehéz feladatról van szó, érdemes tisztában lenni az alapokkal, mielőtt az ember egyáltalán megkísérelne összeállítani egyet. Amennyiben ugyanis nem jól állítod be AdWords kampányodat, az inkább csak viszi a pénzt, mint segít. Most kilenc egyszerű tippet és tanácsot hoztunk a PPC kampányokról – érdemes átolvasni!

 

1. Mire megy ki a játék? Az AdWords kampány célja.

Anélkül, hogy tudnád, mit szeretnél elérni kampányoddal, nem érdemes belevágni. A kampány célja nem akkor válik fontossá, amikor eléred azt – a kampányt minden tekintetben egy előre kitűzött cél köré kell felépítened, és arra is kell optimalizálnod.

 

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 

 

 

Fontos, hogy kampányod célja mérhető is legyen, hiszen e nélkül nem tudhatod, hogy elérted-e már, vagy sem. Bármi is legyen ez a cél (több feliratkozó, új vásárlók, stb.), kampányod optimalizálása során ez kell lebegjen a szemeid előtt. Ez a konverzió mérés. A konverzió méréshez be kell álítanod ezt a funkciót az AdWordsben vagy az Analyticsben. Az alábbi ábrán az AdWordsből származó konverziók számát láthatod, egy hotel esetében (szobafoglalás+rendezvényhelyszín ajánlatkérés / hó).

 

Az Adwords tanácsadó eredményei

 

2. A nyerő szelvények – a kulcsszavak kiválasztása

Ha nálad vannak a nyerő szelvények, akkor az AdWordsözés nem a szerencsén múlik. Nyerő szelvények alatt itt a legjobban teljesítő kulcsszavakat értjük, amelyek minden PPC kampányban rendkívül fontos szerepet játszanak.

 

Nem kérdés tehát, hogy a kulcsszavakra érdemes odafigyelni, és időnként rápillantani az ezek teljesítményét összefoglaló jelentésre. A jobban teljesítő kulcsszavak azok, amikre több figyelmet érdemes fordítani, hiszen ezeken keresztül érkezik a legtöbb forgalom webhelyedre.

 

Javasolt továbbá többféle licitstratégiát is tesztelni a leghatékonyabb kulcsszavak esetén, hogy a lehető legtöbbet kihozhasd belőlük.

 

3. Szórd ki a gyengéket

A kulcsszavakat vizsgálva látni fogod majd, hogy míg egyesek kiváló teljesítményt mutatnak, mások a lista legaljára csúsznak, elhanyagolható (vagy nem létező) teljesítménnyel. Ezek a kulcsszavak csak plusz költségeket jelentenek számodra, miközben egyáltalán nem származik belőlük profit.

 

De hogyan szűrhetők ki a rosszul teljesítő kulcsszavak? Két adat segíthet ebben – a megjelenítések és a kattintások. Ezek alapján a gyenge kulcsszavak több csoportra oszthatók.

 

Az egyik csoportba tartoznak azok a kulcsszavak, amelyeknek nincsenek megjelenítéseik. Ha egy kulcsszó nem generál megjelenítéseket, az azt jelenti, hogy a felhasználók valószínűleg nem keresnek rá. Ezeket a kulcsszavakat egy ideig érdemes szemmel tartani, de ha teljesítményük nem javul nagyjából egy hét leforgása alatt, akkor nem javasolt megtartani őket.

 

Rossz teljesítményűek továbbá azok a kulcsszavak, amelyekre ugyan az emberek rákeresnek, de nem kattintanak rá az így megjelenő hirdetésekre. Ez azt jelentheti, hogy a hirdetés tartalma nem kapcsolódik eléggé szorosan a kereséshez. A megoldás? Alakítsd ki hirdetéseidet úgy, hogy szövegük azokat célozza meg, akik rákeresnének a megadott kulcsszavakra.

 

Végül a rossz teljesítményű kulcsszavak közé soroljuk azokat is, amelyekre ugyan rákattintanak az emberek, de nem származik belőlük konverzió. Ilyenkor nem minden esetben magával a PPC kampánnyal van a baj (bár ez is lehet az egyik ok), hanem gyakran a hirdetéshez csatolt landing oldallal. Ha egy hirdetés meg is jelenik a felhasználóknak, és rá is kattintanak, akkor nagy valószínűséggel az tántorítja el őket, amit ez után látnak (vagy nem látnak). Ellenőrizd, hogy a landing oldal, amelyre hirdetésed mutat rendelkezik az összes szükséges konverzióra ösztönző elemmel. A probléma származhat abból is, hogy hirdetésed nem egy dedikált landing oldalra, hanem véletlenül webhelyed kezdőlapjára mutat. 


4. A feketelista – a negatív kulcsszavak 

Habár a kulcsszavakat első sorban arra szokás használni, hogy meghatározd, mely kifejezésekre jelenjenek meg hirdetéseid, ugyanígy megadhatsz úgynevezett negatív kulcsszavakat, amelyek megakadályozzák, hogy egy-egy kifejezésre megjelenjen hirdetésed.

 

Hogy mire jó ez? A PPC kampányoknál akkor is fizetned kell a kattintásokért, ha a felhasználó másodperceken belül elhagyja a landing oldalt. A negatív kulcsszavak az ilyen jelentéktelen kattintások számát hivatottak csökkenteni – negatív kulcsszavakat beállítva biztosíthatod, hogy bizonyos kifejezésekre ne jelenjenek meg hirdetéseid.

AdWords kampányodból kizárhatod például az „ingyen” szót, így hirdetéseid csak az olyan felhasználók számára jelennek meg, akik (a kulcsszavaik alapján) pénzt terveznek költeni, és nem ingyenes szolgáltatásokat vagy termékeket keresnek. Vagy ha például használt termékeket értékesítesz, akkor nincs értelme megjeleníteni hirdetéseidet az olyan felhasználóknak, akiknek a keresésében az „új” szó szerepel.

 

5. AdWords licitálás, de hogyan? 

Ha eddig minden tanácsot megfogadtál, akkor mostanra kiválasztottad legjobban teljesítő kulcsszavaikat, megszabadultál a leggyengébbektől, és van egy negatív kulcsszó listád is. A következő lépés kulcsszavaid licitjeinek optimalizálása. Már az elején leszögeznénk azonban, hogy a licitoptimalizálás nagyban függ marketing stratégiádtól, és nincs két PPC kampány, amely ugyan olyan optimalizálást igényelne.

 

Az első optimalizálási lehetőség a licitek sajátkezű beállítása. Ezzel biztosítható, hogy a licitek pontosan arra az értékre lesznek beállítva, amelyre szeretnéd őket, és ilyenkor a licitstratégia módosítása is sokkal gyorsabb és egyszerűbb is. További előny a többi lehetőséggel szemben, hogy a változtatások azonnal életbe lépnek.

 

A másik lehetőség egy cél-CPA-ajánlattétel (CPA: cost per acquisition – ügyfél-szerzésenkénti költség). Ez a stratégia egy úgy állítja be a licitajánlatokat, hogy olyan sok konverzióra tehess szert, amennyire csak lehetséges. Ez automatikusan történik – a licitek automatikusan kerülnek optimalizálásra minden aukció esetén. A CPA célérték licitálás egy vagy több kampány, hirdetéscsoport vagy kulcsszó esetén is alkalmazható.

 

A cél-CPA-ajánlattétel visszamenőleg vizsgálja meg kampányaid korábbi statisztikáit, és ezek alapján állítja be a legjobb CPC licitértékeket hirdetéseid számára. Ebben az esetben fennáll annak a lehetősége, hogy egyes konverziók többe, míg mások kevesebbe kerülnek majd, mint a megcélzott CPA. A Google minden esetben igyekszik majd szinkronban tartani a CPC-t és az általad beállított CPA-t.


Végül megemlítjük még a cél-ROAS-ajánlattételt is, amely lehetővé teszi, hogy licitjeid az általad megcélzott ROAS (return on ad spend – hirdetési kiadások megtérülése) alapján legyenek beállítva. A cél-CPA-ajánlattételhez hasonlóan a cél-ROAS-ajánlattétel is alkalmazható egy vagy több kampány, hirdetéscsoport vagy kulcsszó esetén.

 

A jelentések által kimutatott konverziós értékeid alapján az AdWords megpróbálja megjósolni, hogy a jövőben milyen konverziókra számíthatsz, és hogy ezek milyen értékeket képviselnek, és úgy állítja be a maximum CPC-det, hogy a lehető legjobb konverziós értékeket kapd ezekből.

 

6. Te rákattintanál a saját AdWords  hirdetéseidre?

Ugyan nehéz függetlenül vizsgálni saját hirdetéseidet, vess rájuk egy pillantást, és tedd fel magadnak a kérdést: „rákattintanék én erre a hirdetésre?” Egy AdWords kampány nem lehet sikeres, ha a hirdetés nem ragadja meg azokat, akikre célozva van, ezért elképesztően fontos az első benyomás.

 

Fontos, hogy jól felismerhető, figyelemfelkeltő, és mindenekelőtt releváns hirdetéseket készíts tartalmaid számára. Fontos, hogy megragadd az emberek figyelmét a hirdetés címével, de ezt utána meg is kell tartanod, ha azt szeretnéd, hogy az emberek tovább érdeklődjenek iránta, és rá is kattintsanak. Ehhez lényegre törő, mellébeszélést mellőző hirdetésekre van szükség. A hirdetés minden szavának azt kell sugallnia, hogy a hirdetett termék vagy szolgáltatás valamilyen értéket képvisel a célközönség számára.

 

A CTA-k nem csak a landing oldalakon fontosak, hanem a hirdetésekben is, hiszen ez az, amivel ráveheted az embereket arra, hogy egyáltalán rájuk kattintsanak. Ugyanígy, akárcsak a landing oldalaknál, javasolt kreatívabb szövegeket használni, és kerülni a közönséges CTA kifejezéseket.

 

7. Turbózd fel hirdetéseidet

A hirdetések sokkal érdekesebbekké és tartalmasabbakká tehetők úgynevezett hirdetési bővítményekkel. Ezek a bővítmények lehetővé teszik, hogy plusz információkat tüntess fel termékeidről, így az érdeklődők részletesebben is megismerhetik tartalmaidat, mielőtt egyáltalán a hirdetésre kattintanának.

 

Többféle hirdetési bővítmény is létezik. Hogy számodra mely hozza majd a legjobb eredményeket, az az általad hirdetett tartalom jellegétől függ. Léteznek webhelyhivatkozás-bővítmények, telefonhívás-bővítmények, helyi bővítmények, értékelés-bővítmények és alkalmazás bővítmények is.

 

8. A jó hirdetés még csak fél siker

Hogy miért? Mert a hirdetésre kattintva még nem garantált, hogy a látogató beadja majd a derekát, és megteszi azt a következő lépést, amire szeretnéd rávezetni. Ez csak akkor történhet meg, ha a hirdetés tartalma közvetlen és nagyon szoros kapcsolatban áll annak a landing oldalnak a címével (és tartalmával), amire a hirdetés mutat.

 

A hirdetések megfogalmazásakor figyelembe kell venned, hogy mit ajánlasz a landing oldalon, amelyre szeretnéd bevonzani a látogatókat – ha egy látogató nem azt kapja a landingen, amire a hirdetést olvasva számított, akkor jó eséllyel végleg elhagyja az oldalt. 

 

A lényeg tehát: a hirdetésnek kapcsolódnia kell a landing oldalhoz, ami még véletlenül se legyen webhelyed kezdőlapja!

 

9. Soha ne érd be a „jóval”

Az A/B tesztek eredményei bizonyítékok arra, hogy a „jó” sosem elég jó. Az A/B tesztelés a PPC kampányok minden elemére alkalmazható a megcélzott kulcsszavaktól egészen a landing oldalak tartalmának sorközéig.

 

Az A/B tesztelés során egy bizonyos elem két eltérő verzióját hasonlítod össze egymással, hogy kiderítsd, melyik hatékonyabb közülük. Ez a PPC hirdetések esetén lehet például a hirdetés főcíme, a szövege, a hozzá tartozó hivatkozás, a benne használt kulcsszavak, illetve a megcélzott kulcsszavak is.

 

A landing oldalon sokkal több elem van, amely tesztelhető, de a legfontosabbak ezek közül az oldal főcíme, elrendezése, a felhasznált képek és pozíciójuk, illetve a CTA (minden tulajdonsága).
 

Ha nem megy, kérj segítséget – az AdWords tanácsadó segít

Az AdWords egy nagyon hatékony marketing eszköz, azonban ha az optimalizálás nem tökéletes, sok pénzt elvihet feleslegesen. Sok AdWords tanácsadó létezik, sok ezek közül Google Partner is, ahogy a Marketing Professzorok is az. A Google Partnerek folyamatos oktatásokat kapnak AdWords témában az újdonságokról, az optimalizálásról. De ez még mindig nem elegendő. Az AdWords igazából a keresőoptimalizálás segítségével lesz igazán hatékony. Ez sem elegendő ahhoz, hogy valaki céged céljait megértse. Olyan marketing tanácsadót válassz AdWords kampányod optimalizálásához is, aki komplex online marketing stratégia alapján a közösségi média marketingen át a tartalommarketingig minden online marketing eszköz optimalizálásában segítséget tud nyújtani neked. Keress rá a Google-ben a marketing tanácsadó, aztán az AdWords tanácsadó, a keresőoptimalizálás, a közösségi média marketing, majd az online marketing szavakra is. Azt a tanácsadó céget válaszd, amelyiket minden fenti témában az elsők között hoz a Google, hiszen az ért mindenhez….
 

 

Az alábbi ábrán a fenti hotel AdWords kampányainak eredményességét látod, összehasonlítva az előző év ugany ezen időszakához képest (ekkor egy másik AdWords tanácsadó dolgozot a hotelnél). 

AdWords tanácsadás eredmények

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Miért hatékonyabb az egészségügyben az e-mail marketing, mint a közösségi média? Mire ügyelj, ha beépíted online marketing kommunikációdba?

Hogyan segíthet praxisodon az email marketing?

2017-10-30

Miért hatékonyabb az egészségügyben az e-mail marketing, mint a közösségi média? Mire ügyelj, ha beépíted online marketing kommunikációdba? 

A tartalommarketing sokszor nehéz feladata egy online marketingesnek, pedig nincs fontosabb feladata, sem a SEO sem a Facebook kommunikáció szempontjából.

Így írhatsz érdekes tartalmakat a legszárazabb témákhoz is

2017-10-20

A tartalommarketing sokszor nehéz feladata egy online marketingesnek, pedig nincs fontosabb feladata, sem a SEO sem a Facebook kommunikáció szempontjából. 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!