Mi az az AdWords? A fogalom magyarázata, értelmezése, az AdWords bemutatása marketing szakszótárunkban Máté Balázs online marketing tanácsadó segítségével.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > AdWords

AdWords


A Google AdWords 2018 nyara óta Google Ads néven működik – ha az új platformról szeretnél többet megtudni, akkor kattints ide!

 

Az AdWords a Google fizetett kereső marketing programja, a maga nemében a legnagyobb a világon és a legtöbb országban, kivéve Kínát (Baidu) és Oroszországot (Yandex)... Az AdWords 2001-ben indult, és az első ún. "pay-per-click", azaz kattintásoként fizető szolgáltató, amely a Minőségi Besorolás elvén működött, bekalkulálva a keresések relevanciáját is (amire a korábbi keresések eredményességéből következetett), a fizetett összeg súlya mellett, a találati lista sorrendjének meghatározásakor. Az AdWords bár egyszerűnek tűnik vele a hirdetéskezelés, komoly szaktudást igényel. Amennyiben a beállításokhoz nem értünk, nincs tapasztalatunk az AdWords hirdetések terén egy-egy látogatóért, vevőért sokszorosát is kiadhatjuk, ahhoz képest, mint ha a hirdetés optimalizálást szakemberre bízzuk. 

 

Az AdWords tehát a Google egyik hirdetőrendszere, amely segítségével a hirdetők olyan hirdetéseket helyezhetnek el a Google találati oldalain, amelyek a felhasználó kereséséhez kapcsolódnak. A hirdető minden ilyen hirdetésre történő kattintásért egy bizonyos összeget fizet a Google-nak (PPC hirdetés). Egy AdWords kampány beállítása során a hirdető megszabja, hogy milyen kulcsszókra szeretné, hogy megjelenjen a hirdetése (esetlegesen hogy melyekre nem), és hogy mekkora összeget hajlandó kifizetni egy-egy kattintásért. Ezt követően az, hogy a hirdetés megjelenik-e erre az összegre, és hogy milyen pozícióban, azon múlik, hogy hány másik hirdető célozza meg ugyan azt a kulcsszót és hogy mennyit hajlandóak fizetni érte. Lényegében egyfajta licitálásról beszélünk.

 

Az AdWords hirdetés egy címsorból, két sor szövegből és abból URL címből áll, amelyre a felhasználó kerül a hirdetésre kattintva.

A Google találati oldalai több részre vannak felosztva. A fizetett hirdetések egy kis zöld „Hirdetés” címkével jelennek meg az organikus találatok felett.

A legfelső hirdetés teljesít a legjobban a Google szempontjából, ami azt jelenti, hogy ez termeli a legtöbb bevételt a Google számára. Ezt két szempont határozza meg:

  • A hirdető maximum licitjéről
  • Az átkattintási aránytól (CTR)

Példa az AdWordsre

Például amennyiben „A” hirdető 100 Ft-ot kínál, de átkattintási aránya 1%-os, akkor „B” hirdető 50 Ft-os, 5%-os átkattintási arányú ajánlata jövedelmezőbbnek számít a Google szemében. Ez azért van, mert míg „A” hirdető 100 megjelenítésből csak 100 Ft-ot hoz a Google-nak, addig „B” hirdető 250 Ft-ot.

Habár a Google egy igen minimálisnak mondható összeget követel meg licitárnak, egy hirdető költségvetését akár néhány forint is képes felborítani. Éppen ezért a Google lehetővé teszi egy bizonyos napi költségvetés beállítását, amely elérése után aznap többet nem jelenik meg a hirdetés.

 

Google AdWords és a SEO

A Google AdWords egy rendkívül népszerű hirdetőrendszer. A webmesterek ettől függetlenül szívesebben költik a hirdetésekre fordított összeg egy részét a SEO-ra, amellyel hosszú távon több ingyenes, organikus forgalmat vonzhatnak be webhelyükre a keresőtalálatok első pozícióiról. A SEO hátránya, hogy az azonnal megindítható AdWords kampányokkal szemben akár napokba, hetekbe, hónapokba is beletelhet, míg egy webhely összes oldala optimalizálásra kerül, és hogy ezeket a változtatásokat a keresőmotorok is felismerjék.
 

Az AdWords kifejezéshez kapcsolódó cikkek:

 

Hogyan hozzuk ki a legtöbbet Google AdWords kampányunkból?

 

Mi a leghatékonyabb eszköz az online marketingben, mit részesíts előnyben: AdWords, Facebook, SEO stb.?

 

Megéri marketing tanácsadót alkalmaznod? Miben és hogyan segíthet neked?

 

 
Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 87

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
110 637
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Banner

Mi az a banner? A banner (vagy „reklámcsík”) egy weboldalon elhelyezett...

Index

Az index definíciója Az index (vagy keresőindex) egy olyan adatbázis,...

Adatvédelmi nyilatkozat

Mit is jelnet az adatvédelmi nyilatkozat? Az adatvédelmi nyilatkozat egy nyilvánosan...

Dedikált IP

Mit is jelent a Dedikált IP?   Az email marketingben a dedikált IP azt az IP címet...

CRM

CRM jelentése Olyan szoftver, amely segít a nagyobb cégek ügyfeleinek nyilvántartásában,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.