Nagy egészségügyi online marketing tapasztalattal rendelkező marketing ügynökség vagyunk, a magánorvostól a multi gyógyszergyárig minden egészségügyi céggel dolgoztunk már.

EN

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Egészségügyi
online marketing

Jól megy magánorvosi praxisod, patikád, egészségügyi rendelőd, de úgy érzed, a csúcsidőszakokon kívül még elférne jó pár páciens?

Egészségügyi marketing 2005-óta

Kezdetben egy offline marketing ügynökség révén ismerkedtem meg az egészségügyi marketinggel: 2005-ben a Humantelex alvállalkozójaként kerültünk be a GlaxoSmitKline marketing csapatába, mint SEO ügynökség és honlapkészítő cég. Hamarosan felismerték a gyógyszergyár marketingesei is, hogy az online marketing egy külön stratégiát is megérdemel, így önálló beszállítói lettünk a GSK-nak. Mi készítettük és keresőoptimalizáltuk a GSK.hu-tól kezdve kisebb brandekig az összes honlapot (Akkor még Abfox Online Marketing Ügynökség néven). A honlapok szinte az összes egészséggel, betegséggel kapcsolatos kifejezésre az elsők között jöttek a Google-ben, erre hamar felfigyeltek más gyógyszeripari vállalatok is. Hamarosan az ABBOTT a Magyar Pandémiás Bizottság, a Magyar Cukorbetegek Szövetsége, a 77 Elektronika, az ÉGIS is rendelt tőlünk szolgáltatásokat, sokakkal évtizedes együttműködésünk is volt.

Gyógyszergyári marketing után magánrendelő marketing

Az egészségügyi marketing talán a gyógyszergyáraknál a legkeményebb: állandó feljelentgetések, trükkök, előírások és hatalmas pénz, szaktudás. Ezen tapasztalatok alapján sok magánpraxis marketing kommunikációját vittük sikerre. A 2010-es évektől már komplex egészségügyi marketing ügynökségként. A keresőoptimalizálás és a honlapkészítés már nem magában, hanem egy általunk meghatározott egészségügyi marketing stratégia részeként működött: az együttműködés kezdetén Megbízóinkkal közösen az elérendő célok és rendelkezésre álló erőforrások figyelembe vételével meghatározzuk a használandó marketing eszközöket, azok marketing mixben vállalt szerepét, és a dokumentáltan lefektetett, komplex egészségügyi marketing stratégia mentén kezdjük meg munkánkat. A keresőoptimalizálás mellett (keress rá a Google-ben, elsők vagyunk a keresőoptimalizálás, de a marketing szavakra is), erősségünk a közösségi média marketing (3 millió saját Facebook követő) és a tartalomgyártás (6 saját portál) is.

Amennyiben szeretnél lassan 20 éves tapasztalatunk alapján te is egy hatékony egészségügyi marketing stratégiát, töltsd ki kérlek a jobb oldalon található kapcsolatfelvételi formot, visszahívunk!

Egészségügyi marketing tudományos alapokon

Az egészségügyi marketing nálunk nem csak gyakorlat, tudományos kutatások eredménye is. Amellett, hogy egyszerre tucatnyi egészségügyi vállalkozás marketing kommunikációjában veszünk részt, együttműködünk egyetemekkel (Miskolci egyetem, BGE, MATE) az elméleti kutatások szintjén, publikálunk nemzetközi és magyar folyóiratokban, de Máté Balázs PHD dolgozatának témája is az Egészségügyi Marketing. Az elméleti kutatások mellett a cég saját gyakorlati kutató műhelyt is működtet, ahol a keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing módszereket fejlesztjük.

Ha szeretnél egy tudományos alapú, de gyakorlati tudáson nyugvó marketing stratégiát, töltsd ki kérlek a jobboldali kapcsolatfelvételi formot!

Egészségügyi marketing eredményeink

Rengeteg marketing tanácsadó van ma a piacon, aki valamelyik egyetemen Máté Balázs vezető tanácsadónk óráin tanulta az online marketinget, igaz, ezek közül a jobbak most velünk is dolgoznak. Ügynökségünk egyszerre fiatalos, ami nagyon jól jön, ha a kreativitás, vagy a friss látásmód a fontos, de az 1998-óta marketinggel foglalkozó Máté Balázs tapasztalata és tudása pótolhatatlan. TikTok csatornánkon vagy a lent található egészségügyi marketing cikkek között is sok példát találsz, ahol orvosok, rendelők mondják el, milyen effektív az a marketing stratégia, melyet nekik kidolgoztunk. Olvass bele, ezekbe, ha még nem győztünk meg.

De gondolom igen, így várjuk megkeresésedet egészségügyi marketing tanácsadásra a jobboldali formon!

Hogyan látunk hozzá
praxisod online marketingének rendbetételéhez?

  1. Elemezzük a jelenlegi helyzetet (Audit)
  2. Mérhető, reális, jól megfogalmazott célokat alakítunk ki célkitűzéseid alapján
  3. Erős, szabványos, ügyfélszerző online marketing rendszert alakítunk ki (kiváló honlap, social media stb.)
  4. Stratégiát alkotunk a célok elérésére
  5. Segítünk a célok megvalósításában tanácsadással vagy kivitelezéssel

Akiknek eddig kivitelezéssel vagy
stratégia alkotással már segítettünk

egis 77 elektronika gsk abott bonusz macosz emineo

Milyen eszközöket alkalmazunk stratégiánk során?

Keresőoptimalizálás

Gondold el, mennyivel jobb, ha az ügyfél keres téged, nem te akarsz eladni neki valamit. Ha meg is talál a Googleben, ez a keresőoptimalizálás. És megtalál, ha velünk dolgozol….

Online PR

Nagyon fontos a vásárlói döntésben, milyen a hírneved. Ha rossz, hiába költesz rengeteg pénzt hirdetésre, nem leszel eredményes.

Közösségi média marketing

Instagram, Facebook, LinkedIn-. a vevőid 80%-a megtalálható itt. Mutatkozz neki be barátként. A mi 2 millió Facebook rajongónkat is használhatod!

Tartalommarketing

Vitathatatlanul a tartalommarketing az online marketing mozgatórugója. Újságíróink segítenek neked a tartalmak gyártásában is!

Google hirdetés optimalizálás

Csak annyit költs hirdetésre, amennyi megéri. Kialakítjuk landing oldalaidat és optimalizáljuk Google Ads hirdetéseidet.

Publishing

Az emberek akkor hisznek egy hirdetésnek, ha azon nem látszik, hogy az hirdetés. Cikkeket írunk, melyek ügyfeleid problémáéira koncentrálnak, a segítség pedig Te leszel nekik!

Influencer marketing

Bár nekünk is rengeteg Facebook és Instagram követőnk van, hozunk olyan véleményvezéreket is, akik hitelesebbé teszik cégedet!

Célcsoport kutatások

Egyetemekkel dolgozunk együtt, kutatunk elméleti szinten, de ügyfeleinknél gyakorlati kutatásokat is futtatunk.

Az online marketing eszközöket egymást segítő online marketing stratégia keretébe foglaljuk, melynek kialakítása az első lépés közös együttműködésünkben.

Tudj meg többet!

Befeküdnél műtétre, kivizsgálás nélkül?
Ilyen lenne marketing kommunikációt kezdeni stratégia nélkül!

„Küldjetek egy árajánlatot, aztán kezdhetjük!” Soha nem megyünk bele ilyenbe, szakmaiatlanság lenne. Beszéljük át, mire van szüksége cégednek, és csak azzal foglalkozzunk. Ez így költséghatékony. A „kivizsgálásnak” a következő szintjeit kérheted nálunk:
Konzultáció
1 óra
Skype
Máté Balázs online marketing tanácsadóval
90.000 FT
CÉGRESZABOTT TANÁCSADÁS
2 óra
Skype
Máté Balázs online marketing tanácsadóval
50 %-os kedvezmény kupon Közösségi média tréningünkre
120.000 FT
Online marketing audit és stratégia alkotás
Konzultációs nap, auditálás majd prezentálás
megrendelő telephelyén Budapest területén kívül + utiköltség
Máté Balázs + senior online marketing tanácsadóval
Cégre szabott stratégia Írásos dokumentum és prezentáció
Ingyenes részvétel Közösségi média tréningünkre
230.000 FT

Legfrissebb egészségügyi marketing cikkek

A legfrissebb egészségügyi marketing trendek 2023-ban

2023-10-27

Az egészégügyi marketingtrendek évről évre, sőt, hónapról hónapra hajlamosak változni. Nagyon fontos tehát nyomon követni, hogy mi zajlik éppen a helyi praxisok és az országos, közvetlenül fogyasztóknak értékesítő márkák...

5 fogorvos marketing tipp, amelyeket érdemes kipróbálnod még idén

2023-09-21

A fogorvosi rendelő számos szempontból általában stabil marad az évek során. Bár időről időre frissítik a berendezéseket és szoftvereket, a rendelő teljeskörű átalakítására ritkán van szükség. De létezik egy olyan terület,...

Ezeket a lépéseket ne hagyd ki fogászatod marketing stratégiájából

2023-06-13

Az internet robbanásszerű fejlődése lehetőséget teremtett a fogorvosok számára, hogy hatékonyan eljussanak a potenciális páciensekhez. Az online marketing stratégia kiépítése azonban több mint csak egy weboldal létrehozását...

5 gyakori egészségügyi marketing hiba, amelyek gyorsan visszavághatják bevételed

2023-06-06

Ahogy beléptünk a 2023-as pénzügyi évbe, az egészségügyi ágazat továbbra is kihívásokkal szembesül termékeinek és szolgáltatásainak hatékony marketingje során a betegek számára. Az iparágban tapasztalható nagy verseny miatt...

Az egészségügyi weboldal hatékony marketingelemei

2023-05-30

Az egészségügyi vállalatok számára a weboldalak ma már elengedhetetlen eszközök a marketingben. Egy jól kialakított és hatékonyan működő weboldal nemcsak lehetőséget nyújt az online jelenlét kialakítására, hanem segíthet...

8 Hasznos egészségügyi tartalommarketing tipp

2023-05-23

A tartalommarketing használata széles körben elterjedt a digitális marketingszakemberek körében. Az egészségügyi marketingszakemberek azonban gyakran figyelmen kívül hagyják. A tartalommarketing sikerének kulcsa a hasznos és vonzó...

4 lépés az egészségügyi kulcsszóstratégia kidolgozásához

2023-05-16

A kulcsszavak képezik a keresőoptimalizálás (SEO) alapját az egészségügyben. Ez az a nyelv, amelyet az emberek az egészségükkel kapcsolatos kérdések online keresésére használnak. Be vannak ágyazva weboldalakba, blogbejegyzésekbe és...

6 egészségügyi kommunikációs tipp, amelyek segítenek kitűnni a tömegből

2023-05-09

Az egyre inkább digitalizálódó iparágban egyre nehezebb kiemelkedő szervezetté válni az egészségügy területén. Mivel mindenki verseng az első helyért, jóval több energiát érdemes fordítani egészségügyi vállalkozásként...

TikTok marketing trendek plasztikai sebészeteknek

2023-05-01

Az utóbbi években a TikTok platform nagy népszerűségre tett szert, és számos iparág, köztük a plasztikai sebészetek is felfedezték ennek a közösségi médiának a marketing potenciálját. A TikTokon történő marketing lehetőségei a...

Hogyan kommunikálj hatékonyan a fogászati praxis növelése érdekében?

2023-04-25

A marketing művészet és tudomány. Ahhoz, hogy hatékony legyen, a marketingnek vonzónak kell lennie célközönséged számára azáltal, hogy megadd nekik a kívánt és szükséges információkat, és elég meggyőzőnek kell lennie ahhoz,...

Fogászati SEO: Linképítés alapok - Így csináld

2023-03-14

A fogászati keresőoptimalizálás területe igencsak összetett, hiszen igen nagy a verseny a szektoron belül. Ha fogászati rendelőd van és szeretnél tanácsot kapni a linképítés terén, akkor cikkünk neked szól!

Mi az az egészségügyi marketing?

Az egészségügyi marketing olyan kommunikációs folyamatok összessége, amelyek célja az egészségügyi fogyasztók elérése, bevonzása, majd konverziója. Ideális esetben az egészségügyi marketing nem ér véget a konverzióval, hanem azt követően is aktívan ösztönzi az ügyfeleket az utólagos interakciókra.
Az igazán sikeres egészségügyi marketing stratégiák összcsatornás, szegmentált és célzott online, illetve offline taktikákat alkalmaznak ezekre a célokra. Az egészségügyi szervezetek sajátos teljesítménymutatókkal követik nyomon sikereiket, illetve befektetéseik megtérülését.

 

Mik az egészségügyi marketing előnyei?

Manapság minden valamirevaló egészségügyi szolgáltatónak (legyen az egy magánpraxis vagy egy kórház) szüksége van egészségügyi marketingre, többek között az alábbi okokból:

 

 

Egy egészségügyi marketing stratégia összeállítása

Az egészségügy folyamatosan fejlődő világa még a legtapasztaltabb marketingeseket is kihívások elé hajlamos állítani. A marketingcsapatoknak ismerniük kell a legújabb egészségügyi trendeket és marketingeljárásokat, hogy képesek legyenek elérni, megszólítani, illetve ügyfeleikhez irányítani a megcélzott pácienseket.

 

Lássuk, hogy mire van szükség egy átfogó egészségügyi marketing stratégia kialakításához.

 

1. Alakíts ki egy akadálymentes digitális páciensélményt

A modern fogyasztók a saját feltételeik szerint szeretnek kapcsolatot teremteni az egészségügyi és egyéb márkákkal. Egy megfelelően kialakított egészségügyi marketing stratégia figyelembe veszi ezeket az igényeket, és lehetővé teszi a páciensek számára, hogy a kedvenc csatornáikon keresztül lépjenek be egészségügyi rendszeredbe.

 

Először is derítsd ki, hogy pácienseid általában milyen felületeken találnak rá és lépnek kapcsolatba márkáddal. Ilyen belépési pontok (vagy „digitális bejáratok”) lehetnek például egészségügyi rendszered webhelye vagy egy közösségi médiás profil, és így tovább.

 

Vázold fel az ezen interakcióhoz vezető útvonalat, függetlenül attól, hogy konverzióhoz vezethet-e vagy sem. Ez a „páciens utazásának feltérképezése”, ami segít kideríteni, hogy mely mozzanatok vezetnek konverziókhoz, és melyek tántorítják el a pácienseket egészségügyi rendszeredtől.

 

Ideális esetben a teljes szolgáltatási vonalat végig kell vizsgálni ehhez, és kikérdezni az orvosokat, a bevételciklus-szakértőket, és más ügyfelekkel foglalkozó csapattagokat is, hogy egy teljes képet kapj pácienseid utazásáról, illetve azonosítani tudd az esetleges súrlódási tényezőket.

 

2. Hozz létre egy összeszedett márkát

A fogyasztók nem vásárolnak olyan termékeket és szolgáltatásokat, amiket nem ismernek és nem bíznak bennük. Ez persze fokozottan igaz az egészségügyben – a páciensek nem szívesen bízzák magukat egy olyan szakértői csapatra, akikről semmit nem tudnak.

 

Egy erős márka és egy jó márkaismertségi kampány csökkentheti az ügyfélszerzés költségeit, ezért igenis megéri a márkaépítésbe fektetni.

 

Mi teszi egyedivé egészségügyi rendszeredet, és amit a páciensek vonzónak találnak márkádban? Megbízható, tapasztalt szakemberekkel dolgozol? Mindig a legmodernebb technológiát kínálod? Találd meg azt, ami miatt az emberek a te márkádat választják, és erre építsd fel kampányodat.

 

3. Erősítsd meg kapcsolataidat a személyre szabással

Az egészségügy személyes jellegének ellenére számos marketingstratégia hagyja figyelmen kívül a személyre szabást. Az egészségügyi marketingeseknek nem csak ügyfélekezelő (CRM) rendszerük áll rendelkezésére, hanem különféle elektronikusan tárolt egészségügyi adatok is, amelyek felhasználásával rendkívül precízen célozhatják meg ideális pácienseiket.

 

4. Készíts egy jó webhelyet

Egy minőségi egészségügyi webhely többféleképpen is segíti a páciensek utazását.

 

Először is, folyamatosan hasznos felhasználói adatokat gyűjt, amiket később különféle marketingcélokra lehet felhasználni (pl. remarektingre).

 

Egy modern webhely továbbá lehetővé teszi, hogy személyre szabott élményeket kínálj látogatóidnak, például dinamikus szövegek és kreatív elemek formájában.

 

Webhelyed mindemellett minden tartalmad és a páciensek számára fontos információk központi gyűjtőhelye. Ezek a tartalmak továbbá a keresőoptimalizálásban (SEO) is sokat segítenek, ha kellő odafigyeléssel készítik el őket.

 

Egy jó egészségügyi webhely továbbá gyors, biztonságos és könnyedén navigálható, tehát nem vesztegeti a páciensek idejét.

 

5. Azonosítsd a legjobb marketingcsatornákat

Az egészségügyi marketingesek egyszerre több online csatornát is használnak pácienseik elérése céljából. Ilyen csatornák többek között az organikus keresés, a keresési hirdetések, a display hirdetések a közösségi média, az email és így tovább.

 

Mivel egyszerre több ilyen csatornát kezelni rendkívül időigényes feladat, ezért érdemes csak azokra koncentrálni, amelyeken a legtöbb lehetséges és meglévő páciens is jelen van. Fontos továbbá, hogy minden csatorna marketingtevékenységei az átfogó marketingcélokat szolgálják, de egyszerre figyelembe is vegyék az adott csatorna bevált szokásait is.

 

6. Kezeld a páciensektől kapott visszajelzéseket

Az emberek szívesebben választanak olyan termékeket és szolgáltatásokat, amelyekről mások elégedetten nyilatkoznak. Így van ez az egészségügyben is, és az internet lényegesen leegyszerűsítette az ilyen vélemények megosztását a meglévő, illetve azok visszakeresését a leendőbeli páciensek számára. Fontos tehát, hogy egészségügyi rendszered pozitív vélemények megosztására ösztönözze pácienseidet. A legjobb taktika? Nyújts első osztályú ellátást.

 

Na persze, időnként a negatív vélemények is elkerülhetetlenek. Ilyen esetekben nagyon fontos, hogy higgadtan, és konkrét páciensadatok megosztása nélkül reagálj ezekre a visszajelzésekre. Még ha egy páciens nyersen is fogalmazza meg véleményét, köszönd meg neki azt. Ezt követően keresd fel a pácienst egy privát csatornán (ahol már a részletekről is szó eshet), és próbálj megoldást találni a problémájára.

 

7. Támaszd alá döntéseidet értékes statisztikákkal

A marketingcsapatok általában a felsővezetőktől kapják az utasításokat és a kitűzött célokat. Sajnos a költségkeretet is a „felsőbb erők” állapítják meg, ami (a részletek ismeretének hiányában) gyakran túl- vagy alulköltekezést eredményez.

 

Éppen ezért fontos, hogy kellő meggyőző adatot gyűjts össze korábbi kampányaidról, hogy ezekkel támaszthasd alá döntéseidet, és megindokolhasd a következő projekt költségkeretét is.

 

8. Igazítsd a marketinget a szervezeti célokhoz

Az egészségügyi rendszer átfogó üzleti stratégiájáénak kialakításakor a marketing is fontos szerepet kell kapjon. A felsővezetőkkel való kétirányú kommunikáció lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy jobban megértsék a cég átfogó üzleti céljait. Ez alapján a megfelelő statisztikákat vehetik majd figyelembe a költségkeret megállapítása és a stratégia kivitelezése során is.

 

9. Elemezd a piac helyzetét

A piac rohamos ütemben változó dinamikája manapság sokkal fontosabb, mint valaha. A korszerű egészségügyi üzleti hírszerzésnek köszönhetően az üzleti növekedésért felelős döntéshozók könnyebben átláthatják ezeket az egymással kapcsolatos dinamikákat, úgymint a fogyasztók igényeit, a piaci részesedést, és így tovább.

 

Az egészségügyi marketing gyakori kérdései (és azok válaszai)

 

Miért olyan fontos az egészségügyi marketing?

Az egészségügy világa változik. A fogyasztók manapság sokkal közvetlenebbül vesznek részt kezeltetésükben, és olyan kérdésekben döntenek utazásuk során, amiket régebben csak az orvosok válaszolhattak meg nekik. Az internetes keresés és a Google korában az egészségügyi fogyasztók még a különböző egészségügyi szolgáltatókról írt véleményeket, illetve a kínált árakat is összehasonlíthatják, mielőtt bárkivel felvennék a kapcsolatot.

 

Mi több, a páciensek könnyedén találhatnak nem hagyományos ellátókat is az interneten, és meglehetősen sokan élnek is ezzel a lehetőséggel. Ilyen nem hagyományos ellátók például az előjegyzést nem igénylő klinikák, a virtuális szolgáltatók vagy a járóbeteg-kórházak.

 

A kényelem gyakran fontosabb szempont, mint a szolgáltató háttere és hírneve, de persze a páciensek továbbra is olyan személyre szabott ellátásra vágynak, ami felelősségre vonhatóságra és bizalomra alapszik.

 

A fogyasztói viselkedés változásai szintén alátámasztják az egészségügyi marketing fontosságát. A marketingüzenetek manapság már nem feltétlenül az ellátás minőségére kell koncentráljanak, hanem a kényelmes, könnyedén hozzáférhető, digitálisan integrált rendszerekre, amelyek a páciensek rohanó életmódjához igazodnak. Az egészségügyi marketingesek munkája tehát összetettebb és fontosabb, mint valaha.
Az egészségügyi marketing a páciensek oktatásával, az egészségügyi rendszerekbe való bevonzásával és első osztályú ügyfélszolgálattal biztosítja az ügyfélalapú hozzáállás nélkülözhetetlen elemeit.

 

Milyen technológiákra van szükség az egészségügyi marketingben?

Az egészségügyi marketinghez négy fő technológiai platformra van szükség a hatékony, sikeres kampányok kialakításához és kivitelezéséhez.

 

Egészségügyi ügyfélkezelő rendszer (CRM):

Egy CRM többféle forrásból gyűjti össze a páciensek adatait, amelyek alapján így könnyebben tervezhetők és hajthatók végre sikeres többcsatornás marketingkampányok. Egy jó CRM segítségével úgy szabható testre a páciensek elérése, hogy mindez javítja a páciensek élményét, az ügyfélszolgálat színvonalát, és megerősíti a hosszútávú kapcsolatokat is.

Az összetett CRM-ek továbbá más technológiai platformokkal is összekapcsolhatók, például elektronikus orvosi nyilvántartásokkal (EMR) vagy pénzügyi rendszerekkel.

 

Tartalomkezelő rendszer (CMS)

Egy CMS megkönnyíti az egészségügyi tartalmak elkészítését és kezelését, ráadásul a CRM-mel is összekapcsolható, biztosítva ezzel, hogy a jövendőbeli tartalmak is párhuzamban álljanak a márka céljaihoz és a páciensek elvárásaihoz.

 

A CMS továbbá elősegíti a tartalmak újrahasznosítását is, ami rengeteg időt és erőforrást segít megspórolni a marketingesek számára.

 

Marketingautomatizálás

Egy marketingautomatizáló platform lehetővé teszi az egészségügyi marketingesek számára, hogy tartalmaikat jókor és jó csatornán keresztül juttassák el a megfelelő páciensekhez. Az ilyen szoftverek a CRM által összegyűjtött, gyakran valós idejű adatok alapján biztosítanak egyedi élményeket a páciensek számára.

A különböző tartalmak az alapján jelenhetnek meg a pácienseknek, hogy az ellátás vagy a konverziós folyamat mely szakaszában járnak éppen, így a célszemélyek mindig időszerű, releváns információkhoz juthatnak, ami a következő lépés irányába vezeti majd őket.

 

Aktivitási központ

Az aktivitási központ egy olyan optimalizált telefonos ügyfélszolgálat, ami fokozottan személyre szabott, világszínvonalú páciensélményeket kínál az ügyfelek számára. Az aktivitási központok CRM adatok alapján kínál teljes képet az ügyfélszolgálatos kollégáknak azokról a páciensekről, akikkel éppen kommunikálnak (telefonon vagy online). Ezen információk birtokában az ügyfélszolgálat sokkal relevánsabb és személyre szabottabb beszélgetéseket folytathat a páciensekkel.

 

Mi az egészségügyi marketingtechnológiák tulajdonlásának teljes költsége (TCO)?

A tulajdonlás teljes költsége (TCO) egy eszköz beszerzésének és működtetésének összege. Másképpen megfogalmazva a TCO az eszközzel járó minden közvetlen és közvetett költség összege.
A TCO-t gyakran használják a befektetések megtérülésének (ROI) kiszámításakor egy projekt elején, és hozzátartoznak az üzembe helyezés, a fenntartás, a támogatás, a szabályoknak való megfelelés és egyéb tényezők egyszeri és rendszeres költségei is.

 

Az egészségügyi marketingtechnológia kiválasztása előtt tehát a TCO-t is fontos figyelembe venni. Egy TCO-elemzésnek általában három fő kategóriát kell megvizsgálnia: a beszerzés költségeit, a működtetés költségeit, illetve a szükséges erőforrások (személyzet) költségeit.

 

Ezeket figyelembe véve a TCO kiszámítása az alábbi képlettel végezhető el:

 

TCO = [(MK + EK)] x É] + BK
MK = működtetés költségei (évente)
EK = erőforrások (személyzet) költségei (évente)
É = a tulajdonlás éveinek száma
BK = beszerzés költsége

 

Mik az egészségügyi marketing kihívásai?

Az egészségügyi marketing három fő egészségügyi kihívással néz szembe:

 

Egymástól elkülönített részlegek

Az egymástól függetlenül működő részlegek megnehezítik az egészségügyi marketingesek számára, hogy összefüggő kommunikációval érhessék el a pácienseiket. Az összefüggéstelen üzenetek láttán a páciensek megkérdőjelezik a márka megbízhatóságát, szakmai felkészültségét és általános professzionális színvonalát.

 

Elavult technológiák

Ahhoz, hogy versenyképesek maradhassanak, az egészségügyi marketingeseknek lépést kell tartaniuk a modern, digitális világ fejlődésével, beleértve a legújabb technológiák átvételét, a legújabb platformok ismeretét, és így tovább.

 

Szűkös költségkeretek

A költségkeret okozta korlátok szintén visszatartják az egészségügyi marketingeseket, akiknek vagy meg kell tanulniuk a legtöbbet kihozni a rendelkezésükre álló összegekből, vagy megnyerő statisztikákkal kell alátámasztaniuk, valahányszor több pénzt szeretnének igényelni a vezetőségtől.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!