Hirdetéscsoport, azaz az Ad Group jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Hirdetéscsoport

Hirdetéscsoport


A hirdetési csoport jelentheti a hirdetések bármilyen csoportba rendezését, azonban a Google AdWords és más PPC hirdetéseket kínáló keresőmotorok esetén a kifejezésnek sajátos jelentése van.

Ilyen értelemben arról van szó, hogy a hirdetés készítője a kampányhoz kapcsolódó kulcsszókészletet kettő vagy több csoportra osztja, és ezen csoportok köré épít fel egy vagy több hirdetést (általában több mint egy hirdetést szokás egyszerre futtatni, különösen A/B tesztelés során). A kulcsszavak az egyik csoportban egy bizonyos szempont alapján közelebb állnak egymáshoz a mint a többi csoport kulcsszavaihoz.

 

Példa a hirdetéscsoportra

Például egy hirdető online áruházának szeretne AdWords kampányokat létrehozni különböző tenisz felszereléseknek. Ahelyett, hogy egyetlen hirdetést hozna létre több száz tenisszel kapcsolatos kulcsszóra, különböző hirdetéscsoportokra osztja azokat például az alábbi módon:

 

 

Hirdetéscsoport neve teniszütők teniszcipők teniszlabdák teniszpólók stb
Kulcsszavak - teniszütők
- teniszütő
- teniszütő vásárlás
- legjobb teniszütők
- teniszütő kellékek
- stb.
-teniszcipők
- “teniszciőpők”
- teniszcipő vásárlás
- stb.
... ... ...

Minden hirdetéscsoporthoz tartozik legalább egy saját hirdetés, ami a csoport elsődleges kulcsszavát célozza meg. A fenti példa esetén ez azt jelenti, hogy van egy saját hirdetése a „teniszütők” csoportnak, egy a „teniszlabdák” csoportnak, stb. A különböző csoportokat további alcsoportokra lehetne osztani például márkák szerint.

 

Hirdetéscsoport a kampányokban

Többek között alábbi szempontok miatt is előnyös egy kampányt több hirdetéscsoportra osztani:
Minél közvetlenebbül kapcsolódik a hirdetés a keresőkifejezéshez, annál jobb lesz az átkattintási arány és a landing oldalak konverziós aránya. Egy „Adidas teniszcipők”-re kereső felhasználó például sokkal nagyobb valószínűséggel kattint egy „Adidas teniszcipők”-et tartalmazó hirdetésre, mint egy olyanra, amiben „Óriási teniszfelszerelés kínálat!” szöveg olvasható.
A sikeres PPC kampányok kulcsa a tesztelés és lekövetés, a hirdetéscsoportokra osztott kampányok követése pedig sokkal egyszerűbb és sokkal eredményesebb is lehet.


A Google 2006-ban beindította a minőségi pontszámrendszerét, azóta pedig szinte lehetetlen AdWords kampányokat indítani különálló hirdetéscsoportok nélkül. A minőségi pontszám is nagyban függ a kulcsszó, a hirdetés és a landing oldal kapcsolatától. Ha ez nem teljesül, akkor a Google alacsony pontszámot szab ki az oldalra és nagyobb licitárakat a kulcszavakra. Ezért tehát, hacsak nem szeretnél emelt árakat fizetni a kampányaidban használt kulcsszavakért, akkor elengedhetetlen egy jól felépített kampányrendszer kialakítása, számos hirdetécsoporttal.
 

Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 121

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
112 603
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Szerzői jog

A szerzői jog egy olyan szabályok összessége, amelyek egy személy...

Partnerprogram

Amikor egy kereskedő termékei eladásainak számát egy ezen...

GSP

Olyan Google Display Hálózati kampányok, amik lehetővé teszik az email marketingesek...

Kanonikus címke

Mit mutatnak a kanonikus címkék?   A kanonikus címkék azt...

Linképítés

Mi az a linképítés? A linképítés (angolul „link...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.