Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Hirdetéscsoport, azaz az Ad Group jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Marketing Professzorok

Hirdetéscsoport


A hirdetési csoport jelentheti a hirdetések bármilyen csoportba rendezését, azonban a Google AdWords és más PPC hirdetéseket kínáló keresőmotorok esetén a kifejezésnek sajátos jelentése van.

Ilyen értelemben arról van szó, hogy a hirdetés készítője a kampányhoz kapcsolódó kulcsszókészletet kettő vagy több csoportra osztja, és ezen csoportok köré épít fel egy vagy több hirdetést (általában több mint egy hirdetést szokás egyszerre futtatni, különösen A/B tesztelés során). A kulcsszavak az egyik csoportban egy bizonyos szempont alapján közelebb állnak egymáshoz a mint a többi csoport kulcsszavaihoz.

 

Példa a hirdetéscsoportra

Például egy hirdető online áruházának szeretne AdWords kampányokat létrehozni különböző tenisz felszereléseknek. Ahelyett, hogy egyetlen hirdetést hozna létre több száz tenisszel kapcsolatos kulcsszóra, különböző hirdetéscsoportokra osztja azokat például az alábbi módon:

 

 

Hirdetéscsoport neve teniszütők teniszcipők teniszlabdák teniszpólók stb
Kulcsszavak - teniszütők
- teniszütő
- teniszütő vásárlás
- legjobb teniszütők
- teniszütő kellékek
- stb.
-teniszcipők
- “teniszciőpők”
- teniszcipő vásárlás
- stb.
... ... ...

Minden hirdetéscsoporthoz tartozik legalább egy saját hirdetés, ami a csoport elsődleges kulcsszavát célozza meg. A fenti példa esetén ez azt jelenti, hogy van egy saját hirdetése a „teniszütők” csoportnak, egy a „teniszlabdák” csoportnak, stb. A különböző csoportokat további alcsoportokra lehetne osztani például márkák szerint.

 

Hirdetéscsoport a kampányokban

Többek között alábbi szempontok miatt is előnyös egy kampányt több hirdetéscsoportra osztani:
Minél közvetlenebbül kapcsolódik a hirdetés a keresőkifejezéshez, annál jobb lesz az átkattintási arány és a landing oldalak konverziós aránya. Egy „Adidas teniszcipők”-re kereső felhasználó például sokkal nagyobb valószínűséggel kattint egy „Adidas teniszcipők”-et tartalmazó hirdetésre, mint egy olyanra, amiben „Óriási teniszfelszerelés kínálat!” szöveg olvasható.
A sikeres PPC kampányok kulcsa a tesztelés és lekövetés, a hirdetéscsoportokra osztott kampányok követése pedig sokkal egyszerűbb és sokkal eredményesebb is lehet.


A Google 2006-ban beindította a minőségi pontszámrendszerét, azóta pedig szinte lehetetlen AdWords kampányokat indítani különálló hirdetéscsoportok nélkül. A minőségi pontszám is nagyban függ a kulcsszó, a hirdetés és a landing oldal kapcsolatától. Ha ez nem teljesül, akkor a Google alacsony pontszámot szab ki az oldalra és nagyobb licitárakat a kulcszavakra. Ezért tehát, hacsak nem szeretnél emelt árakat fizetni a kampányaidban használt kulcsszavakért, akkor elengedhetetlen egy jól felépített kampányrendszer kialakítása, számos hirdetécsoporttal.
 

címkék: Online marketing

4 growth hacking technika, amikkel a rangsorolás élére juthatsz

2018-12-13

A Growth Hacking leghatékonyabb technikája a keresőoptimalizálás. Ugyanakkor a szimpla SEO nem elég ahhoz, hogy elérd azt a szintet, amit Growth Hackingnek hívunk. Mi kell ehhez? Mutatjuk!

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!