A keresőoptimalizálás fogalmának meghatározása, a SEO fajtái az off page és az on-page keresőoptimalizálás a kulcsszavak meghatározása a long tail és a short tail SEO, valamint a keresőoptimalizálás irányultsága, mint a vertikális és a horizontális SEO:

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
fooldal > Szakszótár > Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás


Ha azért vagy itt, mert tudni szeretnéd, mi az a SEO, avagy a keresőoptimalizálás, kattints ide: SEO a lexikonban.

 

Ha azért vagy itt, mert cikkeket szeretnél olvasgatni a témában, akkor kattints ide: Keresőoptimalizálás cikkek

 

Ha tudni szeretnéd, melyek a legfontosabb trendek 2019-ben, akkor olvasd el ezt: SEO 2019

 

 

A keresőoptimalizálás, avagy a Search Engine Optimalization napjainkban is elengedhetetlen feladat az online marketingen belül. Ha jól csinálod, a keresőoptimalizálás egy kiemelkedő eszköz, amely költséghatékonyan hoz közvetlen vásárlókat azáltal, hogy a felhasználók kérdéseikre, kereséseikre a Te weboldaladat – és ezzel terméked vagy szolgáltatásod – kapják válaszul.

 

A cikkben szó lesz: a keresőoptimalizálás fogalmának meghatározása, a SEO fajtái, az off page és az on-page keresőoptimalizálás, a kulcsszavak meghatározása, long tail és a short tail SEO, valamint a keresőoptimalizálás irányultsága, mint a vertikális és a horizontális SEO.

 

 

A keresőoptimalizálás,a SEO fogalma

A keresőoptimalizálás (angolul SEO, Search Engine Optimization) az a folyamat, amikor egy weboldal tartalmát úgy alakítjuk, hogy az a keresési találatokban minél előkelőbb helyen szerepeljen.

 

A keresőoptimalizálás szorosan összefügg szinte minden más online marketing eszközzel: alapja a tartalommarketing, és elengedhetetlen eszköze ugyan úgy a közösségi média marketing is!

 

A keresőoptimalizálás fajtái

A keresőoptimalizálás, SEO csoportosítása a munkavégzés helye alapján

Off page keresőoptimalizálás

Az off page keresőoptimalizálás alatt nem régiben még csak a linkmarketinget értettük. Ma azonban, a szemantikus web kialakulásával ez ennél sokkal többet jelent. Az off site SEO ma már mérvadó, értékes tartalmakról ránk mutató linkeket jelent. Nem működik ma már a katalógusokba való linkek halmozása, fekete listára kerülhetünk az automatikus SEO robotok használatával. Mérvadó oldalakról kell link mutasson ránk, releváns tartalmú aloldalakból- Fontossá vált a közösségi médiumok szerepe is. Közösségi média marketing nélkül ma már nincs keresőoptimalizálás. 

 

On page keresőoptimalizálás

Az on page SEO alapja egy hatékony honlapmotor, CMS rendszer. Sok open source CMS is tartalmaz sok SEO beállítási lehetőséget, azonban egyéb okok miatt ezek alkalmatlanok a hosszú távú, fenntartható keresőeredmények elérésére. Egyedi forráskódú weboldalak használata javasolt. Az on page keresőoptimalizálásnak az alapja a forráskódba írható, a keresőmotorok számára látható felületek kulcsszavakkal való feltöltése is, de ez csupán egy kis része annak, amit a hatékony on site optimalizáláshoz alkalmaznunk kell. 
 

A keresőoptimalizálás, SEO csoportosítása a kulcsszavak összetettsége alapján

A kulcsszavak összetettsége alapján megkülönböztetünk long tail és short tail kulcsszavakat, így keresőoptimalizálást is. A short tail SEO esetében a kulcsszavak egy szóból álló szavak, míg a long tail seo esetében több szavas kifejezések. A keresőmotorokat használó felhasználók egyre ritkább esetben írnak be egyszavas, short tail szavakat, sokkal inkább egy kifejezést, vagy magát a problémát. Ha valaki például online marketing tanácsadót keres cégének, akkor nem a marketing szót fogja beírni a Google-be, hiszen a kapott találatok nagyon sokrétűek, sokáig kell böngésznie őket, míg talál köztük egy online marketing tanácsadót. Ha magát a kifejezést írja be, "online marketing tanácsadó", akkor egyből a legrelevánsabb találatokat kapja. A keresőszavak meghatározása kulcsfontosságú az eredményes keresőoptimalizálás vagy keresőmarketing érdekében. 

 

A keresőoptimalizálás csoportosítása a SEO iránya alapján

 

A vertikális keresőoptimalizálás, SEO

A keresőoptimalizálás célja, hogy látogatókat vonzzunk weboldalunkra. A látogatók az előbbiek alapján írhatnak be short tail és long tail keresőszavakat. Ezek a kulcsszavak lehetnek a mi szempontunkból direktek vagy indirektek. Az ügyfelek lehetnek biztos ügyfelek és potenciális ügyfelek. Pl. ha egy matrackereskedő vagyok, akkor biztos ügyfél számomra az az ember, aki a Google-ben a "matrac" szót vagy a "matrac vásárlás" vagy "matrac ára" kifejezést írja be, hiszen ő az én termékemet keresi. Ha matrackereskedő vagyok, akkor elengedhetetlen tehát, hogy ezekre a kifejezésekre, melyek biztosan vevőket hoznak be a boltomba, az első legyek a Google találati listáján (már csak a kereskedői vénám, ár stb. mondja meg, hogy eladok neki matracot, vagy nem). Azt a tevékenységet, amikor az előre meghatározott, fontos kulcsszavakat, kifejezéseket figyelem előtt tartva keresőoptimalizálom a weboldalt, vertikális keresőoptimalizálásnak hívjuk. Azért vertikális, mert célom, hogy erre a pár kulcsszóra minél feljebb kerüljek a Google találati listáján. 

 

A horizontális keresőoptimalizálás, SEO

A horizontális keresőoptimalizálás célja nem csak a biztos vevők de a szélesebb rétegű, potenciális vevőkör megtalálása. Jó marketingesként figyelnem kell azokra az általában long tail kifejezésekre, melyek a termékeim, szolgáltatásaim által nyújtott megoldásokat írják le, hiszen erre sokkal többször keresnek a leendő ügyfeleim, és több is van belőlük. Az előbbi, matracos példánál maradva, ha matrackereskedő vagyok, akkor potenciális ügyfelem lehet az az ember, aki a keresőbe, fájós háttal felébredve a „hátfájás” vagy „fája a hátam, miért”  kifejezéseket írja be. Ez az ember lehet, hogy csak megerőltette a hátát, de valószínűbb, hogy rossz matracon alszik, és így megoldást tudok nyújtani a problémájára. Ezeknek a keresőszavaknak, kifejezéseknek azonban végtelen a száma, nem tudok mindegyikre erős tudatossággal figyelni. A horizontális keresőoptimalizálás azon munkálkodik, hogy weboldalam minél több kifejezésre, akár sok tízezer kulcsszóra az elsők között legyen a Google találati rangsorában. A vertikális és horizontális keresőoptimalizálás segíti egymást, ugyanakkor már a feladatok tervezésénél elkülöníthetőek. A részletes SEO technikákat, melyek ezek eléréséhez kellenek mindenki maga alakítja ki, és féltve őrzi konkurenciája előtt, de mégis röviden megfogalmazva, a horizontális keresőoptimalizálás célja  minél nagyobb tartalom felvitele és az oldal általános megerősítése SEO szempontból, míg a vertikális keresőoptimalizálás adott aloldalakra, azok tökéletesítésére és kiemelt linkelésére összpontosít. 

 

A keresőoptimalizálás kifejezéshez kapcsolódó cikkek:

 
SEO kontra SEM esetleg SMM? Mit is jelentenek ezek a fogalmak, és hogyan használjuk őket a gyakorlatban?
 
Üzletszerzés az Interneten – hogyan is kezdjem el?
 

 

SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Lead generálás

Minden olyan tevékenység egy marketing szakember vagy egy cég...

Veszteségvezető

Mit is jelent a veszteségvezető? Azok a termékek a veszteségvezetők,...

BOFU

Mi is az a BOFU? A BOFU az angol bottom of the fuel, azaz „a tölcsér alja” kifejezés...

CPC

Mi az a kattintásonkénti ár, avagy CPC?   Az ár per kattintás, vagy kattintásonkénti...

Partner közvetítői díj

Egy partner által közvetített értékesítésből...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.