Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Mi is pontosan a tartalommarketing? Mik a tartalommarketing eszközei? Hogyan használhatod Te is a tartalommarketinget online jelenléted során?

Marketing Professzorok

tartalommarketing


Mit jelent a tartalommarketing?

Tartalommarketingnek hívják azt a marketing technikát, amelyen keresztül érdekes és értékes tartalmakat oszthatunk meg, melyekkel könnyen elérhetjük jól meghatározott célközönségünket – és figyelembe véve azt, hogy természetesen vevőket szeretnénk faragni közönségünk tagjaiból.

 

Hogyan használjuk a tartalommarketinget a gyakorlatban?

A tartalommarketing gyakorlatilag a vásárlókkal és lehetséges vásárlókkal való kommunikáció művészete, ami úgy folyik, hogy az közben vásárlásra nem ösztönöz. Ahelyett, hogy csak eladni szeretnél, valami olyat nyújtasz vásárlóidnak, ami okosabbá, tájékozottabbá teszi őket. Ez azt sugározza a vevők felé, hogy te és céged értékes információt szolgáltatsz vásárlóidnak, amelyet ők bizalmukkal támogatnak, és persze azzal, hogy nálad fognak vásárolni.

 

És vásárolni is fognak. Ezt a stratégiát rengetegen használják, köztük a világ legnagyobb cégei is, köztük a P&G, Microsoft, Coca Cole vagy a John Deere. Persze kis és középvállalkozások, de még magánszemélyek is használják ezt a technikát. Hogy miért? Mert működik!

 

Mi a tartalommarketing célja?

A tartalommarketing célja, természetesen mint minden más marketing technikának is valahol az eladásösztönzés, azonban egyre inkább „reklámtagadó” világunkban az olyan módszerek váltak egyre sikeresebbé, melyeken ez a legkevésbé látszik. 

 

A tartalommarketing célja tehát az, hogy magával ragadja és meg is tartsa a vásárlókat folyamatosan gyártott tartalmakkal, amelyeket a közönség változó igényeire kell szabni. Az így kialakult közönség lojális és elismeri az létrehozó szakmai tudását és kompetenciáját, így jó alapot képez az erre épülő sales technikáknak. Ez egy folyamat, amelyet integrálnod kell marketing stratégiádba. 

 

A tartalommarketing helye: hova kerüljön a tartalom?!

Tartalommarketingnek első sorban azokat a cikkeket, leírásokat nevezzük, amelyek a Te weboldaladon kerülnek elhelyezésre.

Ugyan így kiváló más megoldás – amellyel megint más közönséget szólíthatsz meg – ha egy külső, független portálra helyezel el PR jellegű cikkeket. A szabály itt is ugyan az: a cikk legyen érdekes, tartalmas – és csak elrejtve tartalmazza terméked vagy szolgáltatásod. A független oldalon megjelenő cikkekre sokat ad az olvasótábor – és nem utolsó sorban a linkmarketing működését is elősegíti!

 

A Tartalommarketing elemei, technikái kapcsolata más marketing stratégiai elemekkel

Sokan csak a szöveges tartalmak (cikkek) létrehozására koncentrálnak, azonban a tartalommarketinghez soroljuk a videó és grafikai (infografika) elemeket is használó technológiákat. Ennek oka a keresőoptimalizálásban végbement fejlődés, melynek eredményeképpen a SEO ma már valóban csak a minőségi tartalmakon alapulhat, és ennek egyik legjobb eszköze az új szöveges tartalom

 

A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás

Az online szövegírás jelentősen különbözik az offline marketing szövegek írásától (éppen ezért sem sikeresek feltétlenül az online térben a jó offline marketing szövegírók). Itt ugyanis ismerni és figyelembe kell venni a keresőoptimalizálás szabályait is, tehát egy jó tartalommarketing szakember egyben keresőoptimalizálló szakember is. Gondolhatnánk, hogy alkalmazhatunk két külön embert is a feladatra, azonban a keresőoptimalizálás a szöveg kitalálásakor, a cikk struktúrájának meghatározásakor kezdődik, majd folytatódik az on page SEO beállításokkal és zárul a linkmarketinggel. Mindennek egy gondolatmeneten belül kell végbemennie.

 

A tartalommarketing és a fizetett hirdetések

A Google AdWord CPC alapú hirdetési rendszerének algoritmusa alapján elmondhatjuk, hogy a tartalommarketing alapvetően hozzájárul a sikeres – költséghatékony és eredményes – CPC hirdetések indításához is.

 

De hogyan? Az AdWords ma már osztályozza az u.n. landing page-eket (amelyekre a hirdetések mutatnak). A jó landin page abszolút megfelel az AdWords rendszerében felvett kulcsszavaknak! A tartalommarketinggel alakíthatjuk ki landin page-ünk kulcsszórendszerét – amelynek köszönhetően nem csak az organikus találatok között, de a fizetett hirdetések között is elsőbbséget élvez majd.

 

Nem csak a kifejezett landing page esetében fontos azonban, hogy jól értékelje a Google. Az algoritmus a teljes weboldalad figyeli: ha jó Page Rank-et kap, hirdetéseid előkelőbb helyen – és olcsóbban is jelennek meg! A tartalommarketinggel tehát a SEO-t fejleszted, amely közvetlenül hozzájárul a fizetett hirdetések sikeréhez is.

 

A tartalommarketing és a közösségi média marketing

Bármilyen jó tartalmakat is írjunk, semmit nem érnek, ha azokat nem olvassák el. A keresőoptimalizálás lassú víz partot mos alapon működve, nyilvánvalóan sok releváns találatot hoz az idők során, azonban jelenleg a közösségi médiumokban történő megosztások hoznak tartalmainknak nagy látogatottságot, népszerűséget és így eredményt. Így látható, hogy a tartalommarketing sem állja meg magában a helyét, mint semmilyen más marketing eszköz sem. Tartalommarketing -> keresőoptimalizálás -> közösségi média marketing. Minimálisan ezek legyenek részei marketing stratégiánknak!

 

A tartalmak eljutattása leendő vevőidhez kulcsfontosságú, ezért erre is időt kell szánni! Fontos a közösségi médium felületeid jó állapota (nagy rajongószám, magas elérések) mellett az is, hogy időt fordíts a megosztások megszövegezésére, hiszen egy jól megkreált poszt jelentősen növeli az átkattintási arányokat! 

 

A tartalommarketing eladást ösztönző mivolta: avagy hogyan lesz olvasóból vásárló?

A tartalmat eljuttatni az olvasókhoz, vásárlókhoz csak egy dolog. A tartalomnak olyannak kell lennie, amely valódi értéket közvetít: így céged szakértőként lép fel a témában, amelytől szívesebben vásárolnak az olvasók! Sőt – mehetünk tovább is: a tartalommarketinggel azokat az embereket is elérheted, akik talán még nem is tudják, hogy a Te termékedre, szolgáltatásodra van szükségük.

 

Hasznos, érdekes információkba csomagolva adhatod át terméked vagy szolgáltatásod, kvázi megoldást kínálva ezzel olvasódnak!

címkék: Online marketing
Milyen közösségi platformokon éri meg „marketingezni” 2019-ben?

Milyen közösségi platformokon éri meg „marketingezni” 2019-ben?

2018-11-14

Meghalt a Facebook? Az Instagram az új sztár? Érdemes-e jelen lenni a LinkedInen? Van értelme Magyarországon a Twitternek? Mi az a Foursquare? A Google Cégem tényleg mindent visz 2019-be? Muttajuk!  

Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

2018-11-13

A Google hírek megvalósítja azt, amit a Facebook célul tűzött ki, majd elvetette: összegyűjti a számodra releváns, friss híreket a világ összes újságából. Ha weblapot üzemeltetsz, melyen hírek is vannak, érdemes lenne bekerülnöd ide. De hogyan?   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!