Keresés

Menü

A Google keresőóriás jelentése, jellemzése és magyarázata a Máté Balázs vezető online marketing tanácsadó által összeállított szakszótárban.

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Google


A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja, amelyen naponta több milliárd keresést végeznek a felhasználók, és az keresőmotorok piacának nagyjából 78%-át birtokolja. A Google elnevezés a „googol” szám nevéből származik – egy googol értéke 10 a 100-dik hatványon (100 nulla egy 1-es mögött).

 

Így indult a Google

A Google 1996-ban indult a Stanford Egyetem két végzős hallgatója, Sergey Brin és Larry Page projektjeként. A két hallgató eredeti célja az volt, hogy az akkoriban létező opcióknál egy sokkal jobb keresőmotort hozzanak létre. A 90-es évek ezen időszakában a keresőmotorok nem számítottak kifejezetten fontosaknak az internet világában, ugyanis használatuk meglehetősen kényelmetlen volt. A felhasználóknak saját maguk kellett kiszűrniük a releváns találatokat, ugyanis a motorok által megjelenített találatok 75%-a spam oldal volt. Így akár percekbe is beletelhetett, míg a kereső személynek akár egyetlen releváns oldalt sikerült találnia. Éppen ezért a különböző linkgyűjtő oldalak (mint például a Yahoo-é) sokkal népszerűbb tartalomforrások voltak.

 

Ez a pontatlan listázás annak volt köszönhető, hogy a keresőmotorok – még az akkoriban piacvezetőnek számító AltaVista és a GoTo.com, stb. is – meglehetősen egyszerű algoritmusokat használtak, amelyek csak a kulcsszavak kiértékelésére összpontosítottak. Minél gyakrabban jelent meg egy kulcsszó egy weboldalon, annál relevánsabbnak tekinteték azt a keresőmotorok. Éppen ezért a keresőtalálatok könnyedén manipulálhatóak voltak kulcsszóhalmozással és egyéb technikákkal.

 

Brin és Page álltak elő azzal az eredeti ötlettel, hogy a keresőalgoritmusukban egy olyan analízist is elhelyezzenek, amely megvizsgálja a webhelyek közötti kapcsolatokat az egymásra mutató hivatkozásokon keresztül. Úgy vélték, hogy egy olyan webhely, amelyre számos egyéb releváns webhely hivatkozik, valószínűleg sokkal fontosabb és relevánsabb lehet, mint egy olyan, amelyre kevés, vagy semmilyen visszahivatkozás nem mutat. Ez lett végül a később szabadalmaztatott PageRank koncepciójának alapja. A tesztek hamarosan bizonyították, hogy ez a módszer sokkal jobb minőségű találatokat eredményezett, mint bármilyen korábban használt rendszeré. A Google rövid időn belül a Stanford hallgatóinak első számú választásává vált, és lényegében szájról szájra terjedéssel kezdte meg az útját a keresőmotorok világának meghódítása felé.

 

A Google domainjét 1997-ben regisztrálták, és egy évvel később vált legálisan is különálló céggé. A domain regisztrálásakor az alapítók még nem rendelkeztek részletes tervvel azt illetően, hogy miként profitálhatnának felsőbbrendű keresési technológiájukból. Page és Brin nem akarták, hogy a keresőtalálatokat és a cég küldetését – „a világ összes információjának rendezése, univerzálisan elérhetővé és hasznosíthatóvá tétele” –veszélybe sodorják a találati oldalakon és a kezdőlapon elhelyezett reklámok és a korrupció. Éppen ezért egy egyszerű és szerény kezdőlapot terveztek a Google-nak, amelyen csak egy egyszerű keresődoboz helyezkedett el. Ez merőben eltért a többi céges és szolgáltatásokat kínáló webhelytől – amelyek rendszerint tele voltak hirdetésekkel – és kulcsfontosságú részét képezte a Google sikerének.

 

Google AdWords

2000-ben a Google megindította az AdWords programot, azóta pedig tartalomfüggő, fizetett hirdetéseket jelenít meg a keresőoldalak találatai között (habár ezek jól láthatóan eltérnek az organikus találatoktól).

 

Google AdSense

Később, 2004-ben beindult a Google AdSense program is, ami lehetővé teszi a webmesterek számára, hogy hirdetéseket jelenítsenek meg a webhelyeiken, közvetítői díjakért cserébe.
 

címkék: Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!