Adatkezelés - Data Entry, Data Processing az online marketing szakszótárban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Adatkezelés

Adatkezelés


Mi az az adatkezelés?

Az adatkezelés az adatok begyűjtésének, és használható információvá alakításának folyamata. Az adatkezelést általában egy, vagy egy csapat adatkezelő végzi, különösen nagyobb cégeknél és projektek esetén, mert a nem megfelelően kezelt adatok negatívan befolyásolhatják a végeredményeket, vagy veszélyeztethetik az ügyfelekről tárolt személyes adatokat.

 

Az értékesítésben az adatkezelés általában azt jelenti, hogy a lehetséges vásárlók adatait egy CRM eszközbe táplálják be, hogy nyomon követhessék aktivitását.

 

Mik az adatkezelés lépései?

1. Adatgyűjtés

Az adatkezelés első lépése az adatgyűjtés. Az adatok különféle rendelkezésre álló forrásokból kerülhetnek összeszedésre – de fontos, hogy minden forrás megbízható és hiteles legyen, mert ez biztosítja az adatok minőségét is.

 

2. Adatelőkészítés

Miután az adat begyűjtésre került, a következő lépés az előkészítése. Az előkészítés, vagy „elő-feldolgozás” során a nyers adatot kiválogatják, és rendezik a következő fázisokra. Ilyenkor történik az hibák ellenőrzése is, az esetleges rossz (duplikált, rossz, hiányos) adatok kiszűrése is.

 

3. Adatbevitel

Az előző fázisban előkészített adatok a bevitel során kerülnek bele abba a rendszerbe (például egy CRM-be), amiben aztán megtekintik, és használják őket. Ekkor az adatok lefordításra kerülnek arra a nyelvre, amelyen aztán az adott rendszer képes kezelni azt. Ez az első olyan fázis, amelyben a nyers adatok használható információvá kezdenek formálódni.

 

4. Adatfeldolgozás

Ebben a fázisban értelmezésre kerülnek az előbb bevitt adatok. A feldolgozás újabban egyre gyakrabban történik gépi tanulással, habár a folyamat menetét befolyásolhatja, hogy milyen jellegű adatok feldolgozása is történik, és hogy a feldolgozott adatokat milyen felhasználási célra szánják.

 

5. Kimenet/lefordítás

A kimeneti/lefordítási fázis az a szakasz, amelyben az adatok olyan formába kerülnek át, amelyben nem csak az adatkezelő szakemberek képesek értelmezni, tehát szöveges magyarázatot fogalmaznak meg hozzájuk, vagy éppen egy grafikonon, képeken, videókban ábrázolják őket. Amikor egy cég egy külső adatkezelő ügynökséggel végezteti adatai kezelését, akkor ettől a fázistól kezdve lesz képes felhasználni a kész eredményeket saját hasznára.

 

6. Adattárolás

Az utolsó fázis az adatok tárolása. Miután az összes adatot feldolgoztak, ezek eltárolásra kerülnek későbbi feldolgozáshoz.

Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 150

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
212 351
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Felhasználói tartalom

Egy elszánt követőbázissal (vagy ügyfelekkel) rendelkező márka akár ezeket a követőket is...

Keresőmotor

Mi az a keresőmotor és milyen keresőmotorok vannak? Az...

Süti

Mi az a süti? Az informatikában a sütik (cookie-k), vagy HTTP sütik olyan...

Cél-URL

Annak az oldalnak az URL-címe, amire a reklámokra kattintva juthatnak el a felhasználók. Ez...

Spam

Jelenthet emailen keresztül küldött adatot vagy keresőmotorok megvezetése...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.