Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Mi az a marketing? Mit jelent a marketing szó, és mit tartalmaz maga a fogalom? Mi a definíciója, és hogyan érhetsz el vele üzleti sikereket? Magyarázat és leírás.

Marketing Professzorok

Marketing


De mi is az a marketing? A marketing alapjai kezdőknek

Mostanában nem telik el úgy nap, hogy az ember ne találkozna a marketing szóval. A legtöbben azonban csupán csak nagyjából vannak tisztában a szó jelentésével, illetve, hogy pontosan mit is takar.

 

Szóval mi az a marketing?

Leegyszerűsítve minden olyan tevékenységet marketingnek tekintünk, amely során a fogyasztókat arról próbálod meggyőzni, hogy a te termékedet vagy szolgáltatásodat válasszák a versenytársaid kínálata helyett. Ehhez egy olyan marketing módszerre (ebből temérdek létezik) és olyan marketing üzenetre van szükséged, amellyel a leghatékonyabban hathatsz célközönségedre (akiknek szeretnéd eladni kínálatodat).

 

Sokak szerint a marketing csak egyetlen dolgot jelent – a reklámozást. Ez hatalmas tévedés, ugyanis a marketinghez tartozik minden, amit egy ügyfél a veled, vagy cégeddel kapcsolatban tapasztal. Persze, ebbe természetesen beletartoznak a reklámok is, de ott van még például a céged által biztosított ügyfélszolgálat minősége is, amelyet egy vásárló a vásárlást követően vehet igénybe. Kevesen tudják, de a szájról szájra terjedő híresztelés is marketing – vagyis amit az emberek ismerőseiktől hallanak cégedről.

 

Ezek a tényezők mind hozzájárulnak a nagy döntéshez – téged választ-e a lehetséges ügyfél, vagy nem, és később is visszatér majd hozzád többért, miután beléd fektette a bizalmát? Ez a marketing lényege. 

A marketinget gyakran keverik az értékesítéssel és a hirdetésekkel, de vannak bizonyos kulcsfontosságú különbségek ezek között, amik miatt élesen eltérnek egymástól.

 

Tehát akkor a marketing… mi is?

A marketing minden olyan tevékenység, amely célja, hogy egy terméket vagy szolgáltatást (akár a gyártótól, akár egy értékesítőtől) eljuttass a fogyasztóig. Beletartozik tehát a termék vagy szolgáltatás megtervezésének folyamata, a potenciális kereset megállapítása, a reklámtevékenység, és a termék vagy szolgáltatás eljuttatása a vásárlóhoz.


A marketing négy alapvető eleme

A marketing négy alapvető elemre osztható. Ezek a termék, az ár, a reklámozás (vagy promóció) és a forgalmazás.

 

Egy cégnek először biztosítania kell, hogy termékei készen állnak az értékesítésre. Egy termék életútjának első állomása a termék megálmodása. Ezt a különböző lehetséges koncepciók tesztelése követi, amely során a marketing osztály felméri, hogy mekkora igény lenne az adott termékre (például kérdőívek és fókuszcsoportok segítségével).

 

Ha a termék iránt komoly érdeklődést mutat a piac, akkor a marketingesek megkezdik a termék értékesítését, eleinte csak limitált mennyiségben. Ha a terméket sokan vásárolják, akkor egyre szélesebb körben kezdik el azt értékesíteni (általában országos szinten). Mielőtt a piacra kerülnének, a cégeknek el kell dönteniük, hogy milyen ízesítéseket, csomagolást, színeket, méreteket, stb. használjanak. Ezek a döntések általában a potenciális vásárlók véleményei alapján születnek meg.

 

A következő elem az ár. Az ár szintén tesztelésre kerül, a koncepcióhoz hasonlóan fókuszcsoportok és felmérések segítségével. Az ár letesztelésének egyik hatékony módja első körben a versenytársakéhoz hasonló árat szabni (persze csak akkor, ha a cég így képes annyi profitot termelni, hogy megtérítse a termék marketingjével járó költségeket). Ha a cég egy olyan termékkel áll elő, ami a piacon egyedinek számít, és senki más nem készített még ilyet előttük, akkor meg kell becsülniük, hogy a potenciális vevők mennyit lennének hajlandók fizetni érte.

 

A promócióhoz, vagy reklámozáshoz (harmadik elem) tartoznak a szórólapok, hirdetések, és minden olyan információ, amelyet a cégek arra használnak fel, hogy termékük iránt érdeklődést keltsenek az emberek között. A promóció célja lehet a lead generálás, illetve a vásárlásra való ösztönzés.

 

A negyedik elem a forgalmazás, pontosabban hogy az adott termék hol és hogyan kerül értékesítésre. A fogyasztói termékeket gyártó cégek először nagykereskedéseknek, akik aztán kiskereskedéseknek adják el a termékeiket. Az ipari piacon ez a folyamat több állomásból áll. Vannak olyan cégek is, akik helyileg forgalmazzák termékeiket (például egyetlen városon belül), míg mások kínálata akár külföldön is elérhető. Minden, forgalmazással kapcsolatos döntés a marketing részét képezi.

 

Mit szeretnénk elérni a marketinggel?

A marketingnek három főbb célja van. Ezek közül az első a célpiac figyelmének felkeltése, amit a lehetséges vásárlók döntésre való rávezetése követ, végül pedig biztosítani kell a vásárlók számára, hogy egy egyszerű, minimális kockázattal járó lépést tehessenek meg (például vásárlás).

 

A marketing végső célja: többet eladni a termékekből vagy szolgáltatásokból.

 

Milyen formákban jelenik meg a marketing?

Ha a marketinget tárgyaljuk, akkor beszélhetünk nyomtatott médiáról, rádiós, vagy televíziós marketingről, vagy online marketingről is. A termékeiket az interneten értékesítő cégek számára rendkívül fontos, hogy az elsők között jelenjenek meg a találatok között, ha egy lehetséges ügyfél rákeres valami olyasmire, amit kínálnak. Ezt úgynevezett keresőoptimalizálással oldják meg. Ennek fizetett módozatával bővített része a keresőmarketing

 

Vannak olyan cégek is, akik javaslat-alapú marketinget végeznek, amely során az érdeklődő vásárlók másoknak is ajánlják a céget, ha elégedettek termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal.

 

Újabban egyre felkapottá vált a közösségi média marketing is, hiszen manapság az emberek több időt töltenek a közösségi médián, mint valaha. A cégek ezt természetesen ki is használják marketingjük során.
 

címkék: Facebook, Hatékony honlapüzemeltetés, Honlapkészítés, Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
Milyen közösségi platformokon éri meg „marketingezni” 2019-ben?

Milyen közösségi platformokon éri meg „marketingezni” 2019-ben?

2018-11-14

Meghalt a Facebook? Az Instagram az új sztár? Érdemes-e jelen lenni a LinkedInen? Van értelme Magyarországon a Twitternek? Mi az a Foursquare? A Google Cégem tényleg mindent visz 2019-be? Muttajuk!  

Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

2018-11-13

A Google hírek megvalósítja azt, amit a Facebook célul tűzött ki, majd elvetette: összegyűjti a számodra releváns, friss híreket a világ összes újságából. Ha weblapot üzemeltetsz, melyen hírek is vannak, érdemes lenne bekerülnöd ide. De hogyan?   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!