Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Mi az a keresőmarketing és miben különbözik a keresőoptimalizálástól? a SEO és a SEM fogalmainak magyarázata és értelmezése online marketing szempontból!

Marketing Professzorok

Keresőmarketing


Mi az a SEM, azaz a keresőmarketing?

A SEM azaz a keresőmarketing egy gyűjtőfogalom, ami magában foglal minden olyan törekvést, ami a keresők figyelmének megragadására és magasabb besorolás megszerzésére irányul. A SEO azaz a keresőoptimalizálás az átfogóbb keresőmarketing kampány része. Mint az optimalizáció, a keresőmarketing is kulcsszavakra és linkek népszerűségére hagyatkozik a weboldalak láthatóságának növelése érdekében.

 

De akkor miben más a keresőmarketing, mint a keresőoptimalizálás?

A keresőmarketing olyan stratégiákat is bevet, amelyeket a keresőoptiamlizálás nem. Míg ez utóbbi a keresők figyelmét és a találatokat természetes úton próbálja megragadni, a keresőmarketing a találatok közé való besorolásért közvetlenül fizet is.  A keresők a plusz bevétel mellett azért is kínálják fel ezt a lehetőséget, hogy a jó minőségű találatok továbbra is biztosan a lista elejére kerülhessenek (mivel a spam sohasem fizetne ezért, illetve nem is engedik neki, hogy fizessen). Ezek a fizetett hivatkozások jól látható helyeken fognak megjelenni a találatok között, gyakran az adott keresés kulcsszavaival együtt feltüntetve, hogy később mindig maguk is láthatóak legyenek, amikor az adott kulcsszavakra a neten rákeresnek. 
 
 
A kulcsszvakkal való társításnak sokszor borsos ára van, ezért a kulcsszó ágazat rendkívül gyümölcsöző a keresőknek, amilyen a Google is.  Kiélezett harcok folyhatnak csak a kulcsszavakhoz való hozzájutásért.  A legnépszerűbb és leggyakrabban használt kulcsszavak olyan sokba kerülhetnek, hogy csak nagyvállalatok tudják megfizetni egy-egy rájuk épülő, hosszabb kampány árát.
 
 
Ezek a fizetett hivatkozások néha kis konfliktusokba keveredhetnek egy nagyon sikeres keresőoptimalizálással.  Mivel a keresőoptimalizálás természetes és közvetlenül nem fizetnek érte, ha az optimalizációs törekvések a vártnál eredményesebbek, egy oldal dominálhat a hivatkozási lista legtetején; akkor is, ha ekkor ugyanennek az oldalnak a fizetett hivatkozásai már szerepelnek a normál lista mellett.  Ebben az esetben, a cég pazarolja a pénzét; nagyvállalati kampányok esetében ez sok kidobott pénzt jelenthet.
 
 
Ezért a keresőoptimalizálást és a fizetett keresőmarketinget egyensúlyba kell hozni, vigyázva arra, hogy az egyik se menjen a másik kárára. 
 

Mikor jó a keresőoptimalizálás és mikor van szükség a keresőmarketing egyéb eszközeire (fizetett hirdetés)?

A keresőoptimalizálás ingyenes, a szaktudást, mely a keresők élére juttatja weboldalunkat természetesen meg kell fizetni, de közel sem kerül annyiba, mint a Google AdWords kampányok. Érdemesebb tehát a keresőoptimalizálásba fektetni. De akkor hogyan él meg a CPC? A keresőoptimalizálásnak idő kell, a keresőmarketing egyből működik. Ez az egyik oka. A másik az, hogy vannak bizonyos kifejezések, melyekre akárhogyan is igyekszel, nem tudsz az első lenni. Ilyenkor érdemes elővenni az AdWords-öt. 
 
címkék: Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
 Éttermek rangsorolása a Google Térképen

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!

Gyorstippek az Instagram meghódításához marketingeseknek

2018-12-09

Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!