Keresés

Menü

Mit takar pontosan a tesztelés, azaz a testing kifejezés? Mit jelent, és mit tartalmaz maga a fogalom, és mit kell róla tudnod? Olvasd el magyarázatát és leírását a szakszótárból!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Tesztelés


A tesztelés általános értelemben véve az a folyamat, amelynek célja egy munka vagy termék hiányosságainak és gyenge pontjainak felderítése.

 

A tesztelés online marketing vonatkozása

Az internetes marketingben a tesztelés első sorban az a folyamat, amely során egy értékesítési levél vagy egy hirdetés két verziója kerül összevetésre (ahol a két verzió csupán egyetlen szempontban különbözik egymástól). Az ilyen tesztelések célja kideríteni, hogy mely verzió ér el több vagy kevesebb átkattintást, opt-int, vásárlást, stb. Ezt a fajta tesztelést A/B tesztelésnek nevezik. 

 

Példa az A/B tesztelésre

Vegyünk például egy AdWords kampányt egy ismeretterjesztő e-könyv népszerűsítésére, amelyben két külön hirdetést hozol létre. Az hirdetés egyik főcíme az „Ismerd meg a …” szavakkal, míg a másiké a „Tudj meg többet a …” szavakkal kezdődik. Ezt az egy különbséget leszámítva mindkét hirdetés minden apró részletében megegyezik egymással. A két hirdetés felváltva kerülne megjelenítésre 100-100 megjelenítés erejéig. Az összes megjelenítést követően lehet, hogy „Tudj meg…” főcímű hirdetés 2.3%-os konverziós arányt ért el, míg a másik csak 1,7%-osat. Ekkor meghagyod a jobban teljesítő verziót, a gyengébbet pedig elveted. A jobban teljesítő verziónak ez után változatlanul hagyod a főcímét, és egy másik elemét változtatod meg, és folytatod azok osztott, A/B tesztelését ugyanezzel a módszerrel.

 

Persze így szinte végtelen tesztelésre van lehetőség, hiszen elméletileg mindig van hová fejlődni. Ennek ellenére természetesen meg kell húzni a határt, ahol a marketinges megelégszik az eredményekkel, és azt a verziót tekinti véglegesnek.

 

Ha többet is meg szeretnél tudni az A/B tesztelésről, akkor IDE KATTINTVA megteheted.
 

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés, Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!