notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

Mivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Bár már az egyetemen 1997-ben készítettem saját honlapot, soha nem lettem honlapkészítő, a marketing része jobban érdekelt. 2000- óta ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Első ügyfeleink KKV-k voltak, és még nem az online marketingről szólt a tanácsadás. 2002-től foglalkoztunk kifejezetten online marketinggel. Igen, ott voltunk az elején a hőskorban, amikor még létezhetk tisztán HTML alapú weboldalak.

 

2005-ben egy konzorcium részeként elnyerete cégem a GlaxoSmithKline pharma üzletágának online marketing beszálítói pozicióját, innetől fogva a KKV-k mellé a multinacionális cégek is felkerültek partnerlistánkra. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

Bár már akkor foglalkoztam online marketinggel, maikor a mai marketingesek nagy többsége még általános iskolába járt (2007-óta oktatok egytemen online marketinget, sokan tanítványaim is voltak), még mindig előfordul, hogy egy-egy marketinges nem ismeri a nevemet. Ez az én nagy-nagy hibám. 40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Instagram oldalamat ITT találod. 

Legfrisebb cikkek:

Online marketing felnőttbarát szállodáknak: Hogyan csináld jól

2019.11.18

Mi kell ahhoz, hogy egy felnőttbarát hotel kiemelkedjen konkurenciái közül? Hogyan marketingelheted költséghatékonyan szállodádat? Gyakorlati útmutató!


Google Advertising (Ads/AdWords) is Not Online Marketing!

2019.11.17

Online marketing is a complex system Those who read my blog regularly, or have been to my conferences, talks, or university lectures know that I’ve been saying it since 2007 that online marketing is a complex system, where success can only be guaranteed if you utilize multiple tools strategically, instead of just one or two (Facebook, SEO, etc.) Many have taken this advice, and the world of online marketing consultancy has also changed. SEO firms promote themselves as SEO based online marketing consultants. Facebook professionals tout themselves as social media based marketing consultants. I’m glad that this is happening, that I’ve managed to steer the market in a more efficient direction, and that both customers and marketing consulting agencies are seeing the benefits. Unfortunately, however, my thesis hasn’t yet reached everyone.  


Frissíts, vagy törölj? A régi tartalmak rendezése webhelyeden

2019.11.16

Előfordul néha, hogy webhelyed tartalmai irrelevánssá, vagy elavulttá válnak, és el kell döntened, hogy frissítsd vagy töröld őket. Ez is része a rendszeres tartalom-karbantartási munkálatoknak. Mindezt többféleképpen is elintézheted, és a következő cikk segít majd eldönteni, hogy melyik lenne a legideálisabb módszer régi tartalmaid rendezésére!


A nagy 2020-as online marketing útmutató kezdőknek 7/3

2019.11.15

Részletes és érthető útmutatónk harmadik része,  az online marketing alapjairól és sikeres használatáról gyakorlati példákon és valódi tapasztalatokon keresztül az alapoktól kezdve.   


A Google hirdetés (Ads/AdWords) nem online marketing!

2019.11.11

Megdöbbentő hibával találkoztam a mai nap folyamán: mutatom, hogyan húzzák le a laikus cégtulajdonost kontár online marketingesek. Magyar, élő gyakorlati példa.


7 módszer, amikkel sikerre viheted céged email marketingjét

2019.11.09

A vállalatok gyakran a múlt eszközeként írják le az email marketinget, de a jó stratégia segíthet erős kapcsolatokat kiépíteni az ügyfelekkel, és elősegítheti egy cég növekedését. Fontos tisztában lenni az alapokkal – írja Alex Lieberman, a Morning Brew alapítója és ügyvezető igazgatója.


A nagy 2020-as online marketing útmutató kezdőknek 7/2

2019.11.06

Kezdő, az online marketingben nem jártas, marketingesek és cégvezetők számára szóló részletes útmutatónk második részét olvasod. Az előző rész elolvasásához kattints IDE!   


A nagy 2020-as online marketing útmutató kezdőknek 7/1. rész

2019.11.04

Ez az útmutató nem a hivatásos online marketingesek továbbképzésére való. Célunk most induló sorozatunkkal az, hogy képet adjunk azon cégvezetőknek, marketingeseknek, akik eddig nem használták ki az online marketingben rejlő hatalmas energiákat. Szólunk persze azokhoz is, akik megpróbálkoztak már mindezzel, de nem értek el vele sikert, így úgy gondolják, az online marketing nem való nekik.   


Mindennapi webhely-optimalizálás: 6 feladat napi SEO rutinodhoz

2019.11.02

Sokan közületek minden nap, vagy legalább hetente egyszer belépnek saját webhelyükre. De ha egy kisebb céget vagy egy egyszemélyes blogot is vezetsz, akkor nem (mindig) fordíthatsz valami sok időt a SEO-dra, hiszen más dolgod is van! A következőkben többféle kisebb, de hatékony feladatról lesz szó, amiken érdemes napi vagy heti szinten dolgoznod webhelyeden, hogy sínen tartsd keresőoptimalizálásodat.


Egy sikeres influencer marketing kampány 10 lépése

2019.11.01

Az előrejelzések szerint az influencer marketing 2020-ra egy 8 milliárd dolláros világméretű üzletté válhat, míg csupán négy évvel később ez a szám már 22 milliárdnál jár majd. Habár nem kevés botrány származott belőle az elmúlt években, a marketingesek és az influencerek szép lassan kitapasztalják, hogy hogyan is működik a marketing e modern, és tagadhatatlanul közösségi formája.  


A 10 legfontosabb tartalommarketing-trend, amelyek kihatnak majd 2020-as tartalomélmény-stratégiádra

2019.10.26

Habár a tartalom maga továbbra is releváns és egyre központibb részét képezi a marketingnek, a tartalom elkészítése, terjesztése, és fogyasztása folyamatosan változik, és drasztikusan változni is fog az elkövetkezendő néhány esztendőben. Ebben a cikkben a top 10 tartalommarketing-trendről lesz szó, amelyek jelentős kihatással lesznek majd tartalomélmény-stratégiádra!


Hogyan használd SEO-ra a Google Search Console-t? 3/3. rész

2019.10.25

Háromrészes útmutatónk utolsó részében haladó, gyakorlati tippeket kínálunk ahhoz, hogy hogyan használd a Search Console-t a SEO javítására. Az útmutató első részét ITT, másodikat ITT találod. Iratkozz fel hírlevelünkre ITT, hasonlóan részletes tartalmakért!


Tippek egy sikeres politikai kampány összeállításához a közösségi médiában

2019.10.24

Sokan bele sem gondolnak manapság, hogy a közösségi média, és a politika olyan jó párost alkotnak, hogy az ember azt hihetné, hogy ez a két dolog egymás miatt jött létre. Persze ez nem így van, hiszen a közösségi média a modern kor egyik szüleménye, míg a politika már bőven az ókorban is jelen volt. Viszont az utóbbi mozgatórugója mindig is a közösségi aktivitás volt, csak éppen annak formája változott meg az évezredek során.


A Google szerint nincs szükséged a linkvisszautasító eszközre

2019.10.24

John Mueller, a Google egyik fő szóvivője egy Webmaster Hangout alkalmával kijelentette, hogy a webhelyek túlnyomó többségének nincs szüksége a linkvisszautasító eszköz (ITT eléred) használatára. A Google nagyon is komolyan gondolja ezt a kijelentést, ugyanis a felhasználók többsége elől aktívan igyekszik elrejteni azt a Search Console felületén (habár egy „disavow tool” Google kereséssel ironikus módon első találatként láthatjuk).  


Mi az az Alexa Rank, és hogyan javíthatod a sajátodat?

2019.10.22

A veterán webmesterek és SEO szakemberek még emlékeznek azokra az időkre, amikor a Google mindenki számára elérhetővé tette a PageRank pontszámot, vagyis azt az értéket, amelyet a Google algoritmusa egy-egy webhelyhez társított, ezzel jelezve annak minőségét a keresőmotor szemében.  


Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?

2019.10.19

A keresőmotorok számtalan szempont alapján rangsorolják az internetes tartalmakat, amelyek közül az egyik legfontosabb az e tartalmakat szolgáltató webhelyek sebessége. Ha az elmúlt 1-2 évben követted a keresőoptimalizálással kapcsolatos híreket, akkor sokszor hallhattál róla, hogy a webhelysebesség fontosabb, mint valaha. A mai cikkben részletesen is kifejtjük, hogy mi ennek az oka, és hogy miért kell SEO szakemberként fokozott figyelmet fordítanod erre a szempontra!


Hogyan használd SEO-ra a Google Search Console-t? 3/2. rész

2019.10.19

Három részes sorozatunkban részletesen bemutatjuk, hogyan használhatod weboldalad SEO teljesítményének elemzésére a Google Search Console-ban található elemzéseket, adatokat és jelentéseket. Ha az első részről lemaradtál volna, kattints IDE, ITT a harmadik részt is elérheted! Iratkozz fel hírlevelünkre ITT, ha értesülni szeretnél a következő részek megjelenéséről. Nézzük tehát az alapokkal kapcsolatos tippjeink folytatását!


10 profi link building tipp, amivel megerősítheted SEO-dat

2019.10.17

A linképítés és a keresőoptimalizálás folyamatosan változik, az egykor olyan jól működő technikák ma már gyakorlatilag használhatatlanok, ha a Google éppen nem is büntet értük, legtöbbször nem veszi figyelembe azokat. Mivel a SEO ennek ellenére is a legköltséghatékonyabb online marketing technikák egyike, megéri a fáradozás!


Fogászati online marketing tippek 2020-ra

2019.10.15

Egy nemrégiben nyilvánosságra hozott kutatás szerint az emberek 85%-a a Google-on kezd el keresgélni, ha valamilyen helyi céget vagy üzletet szeretne találni. Ez a cég vagy üzlet lehet egy étterem, egy ruhaüzlet, egy fodrászat, vagy akár egy fogászati, vagy fogorvosi rendelő is. Másképpen megfogalmazva, 10 lehetséges páciensedből 8 (valószínűleg a tehetősebb réteg) az interneten próbál megoldást találni dentális problémáira, így hát ha nincs megfelelő online jelenléted, jelentős ügyfélkörről maradsz majd le.  


Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?

2019.10.12

A strukturált adatokról bizonyára hallottál már, és talán már a JSON-LD, vagy a Schema kódok is szóba jöttek. Ezek a kifejezések nem kevés haladó SEO szakembert is fejvakarásra késztetnek – vajon mit jelentenek? Mire jók? Miért van szükség strukturált adatokra, vagy egyáltalán mik azok? Mi köze van mindennek a keresőoptimalizáláshoz? Cikkünkben ezekre, és hasonló fontos kérdésekre szeretnénk választ adni!


A kevesebb néha több: kik azok a mikroinfluencerek, és miért éri meg foglalkozni velük?

2019.10.11

Nehéz manapság olyan marketingest találni, aki ne hallott volna már az influencer marketingről. Egy gyors emlékeztetőként ez a marketing azon formája, amelyben közkedvelt online egyéneket használsz arra, hogy termékeidet, szolgáltatásaidat, tehát márkádat népszerűsítsd rajtuk keresztül.  


Így befolyásolja érzelmi állapotunk a vásárlási döntéseinket

2019.10.10

Marketingesként elengedhetetlen, hogy ismerjük, vagy legalább tanulmányozzunk a célcsoportunk döntéshozatali folyamatait. Számos kutatás bebizonyította hogy az érzelmek játsszák a legfontosabb szerepet a döntéshozás folyamatában, ráadásul annak minden egyes szakaszában jelen vannak. Bármennyire is azt hisszük, hogy egy-egy döntést jól átgondolt, ész érvek alapján , az összes lehetőség összehasonlításával hoztunk meg, az igazság az, hogy érzelmeink nagy százalékban befolyásolták a végső döntést.


Hogyan használd SEO-ra a Google Search Console-t? 3/1. rész

2019.10.09

Három részes sorozatunkban részletesen bemutatjuk, hogyan használhatod weboldalad SEO teljesítményének elemzésére a Google Search Console adatait. Az első részben az alapokkal ismertetünk meg, a folytatásban további tippeket osztunk meg, kattints IDE a második, IDE pedig a harmadik részért!  


Hogy találjak meg valamit a Google-ben? 12 profi keresőtrükk!

2019.10.08

Egy pár nagyon hasznos, eddig nem ismert trükköt mutatunk, ha nehezen találsz meg valamit a Google-ben, úgy érzed nem elég pontos a találat vagy esetleg túl sok weboldal közül kell válogatnod.


Hogyan lesz több ajánlatkérésem, megrendelésem honlapomról? Segítünk!

2019.10.07

Minap beszélgettem egy idősebb üzletemberrel edzés után az öltözőben. Azt mondta, nincs értelme költeni a webáruházára, mivel semmi pénzt nem hoz neki. Gyorsan ránéztem, nos, nem is csodálkozom rajta. Csilli-villi honlap, nulla marketing alapokkal. Gyorsan megemlítettem neki marketing audit szolgáltatásunkat, melyben átnézzük, elemezzük online marketing rendszerét, és stratégiát alkotunk ahhoz, hogy ez hogyan legyen másképp, villámgyorsan (erről itt olvashatsz). Nagyon jó ruhákat forgalmaz, a boltja dübörög, az árai jók. Egyértelmű, hogy az online marketing nincs rendben náluk, de ez javítható, ha ilyen jók az alapok.   


6 kérdés és 6 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról

2019.10.05

Az átirányítások és a keresőoptimalizálás kapcsolata mindig is ködös területnek számított a webmesterek és online marketingesek számára, és sok tévhit, illetve kérdés kering a témát illetően az interneten, amelyeket most szeretnénk némileg tisztázni.


20 dolog, amire oda kell figyelned a tartalommarketingben

2019.10.04

Egyik nap még sziporkáznak a jobbnál-jobb ötletek, más nap pedig egyszerűen bárhogy töröd a fejed, egyszerűen nem jön az a bizonyos ihlet. Könnyű fennakadni, ez nem vitás.  


Az árengedmény önmagában nem hoz több vásárlót. Mutatjuk, hogyan alkalmazd helyesen!

2019.10.03

Ha jól alkalmazod az árengedményeket, akkor jelentősen fellendítheted eladásaidat. Munkánk során sokszor megtapasztaltuk, hogy az “akciózás” sikerét számos paraméter befolyásolja, mint például az iparág sajátosságai, a szolgáltatások vagy termékek köre, a célcsoport, a versenytársak jelenléte vagy éppen a kampány időszaka, hogy csak néhány dolgot említsünk. Vannak azonban olyan általános igazságok, amelyeket szem előtt tartva a következő kampányod hatékonyságát jelentősen megnövelheted. Az alábbiakban olyan árazási stratégiákat mutatunk tehát be, melyek pozitívan hathatnak a fogyasztók vásárlási hajlandóságára.


Google Cégem: Így optimalizálj a Google Térképre

2019.10.02

Egyre több marketinges jön rá, különösen a turizmus és vendéglátás területén, de végül is minden fizikai megjelenéssel bíró vállalkozás esetén, hogy nem elegendő ma csupán a sima Google találati listára optimalizálni, hiszen egyre karizmatikusabbá vállik a Google Cégem oldalak megjelenése a találati lista felett.   


19 marketingtaktika, amivel meghódíthatod a közösségi médiát

2019.09.30

Melyek azok a marketing technikák, melyek segítségével 2020-ban is sikeres leszel a közösségi média marketing területén? 10 év tapasztalat alapján mutatjuk! 



Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
481 409
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Címke

Olyan szavak vagy kifejezések, amelyeket a weboldalak tartalmaihoz (blogbejegyzések, videók,...

Olvasási időtartam

Mit is jelent az olvasási időtartam? Az olvasási időtartam azt jelzi, hogy egy...

Természetes listázás

Másnéven „organikus találatok” – ezek a keresőmotorokban...

CPM

A CPM definíciója A CPM (cost per mille) egy népszerű...

Linkérték

Mi az a linkérték? A linkérték (link juice, vagy link equity) egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.