Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

Mivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Az elmúlt majdnem két évtizedben ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Legfrisebb cikkek:

Szükségem van nekem keresőoptimalizálásra?

2019.03.26

11 oldalról vizsgáljuk meg, példákon keresztül, melyik cégnek van szüksége SEO-ra, melyiknek nincsen. Melyik esetben hoz plusz vásárlót, bevételt? A tied köztük van?


Mi az a szemantikus keresés és miért kell ismerned a hatékony Google Ads hirdetésekhez?

2019.03.25

A „szemantikus keresés” kifejezéssel találkozhattál már a különböző egyezési típusok boncolgatása, vagy a Google Ads-el foglalkozó cikkek olvasgatása közben, de talán még mindig nem sikerült rájönnöd, hogy mit is jelent valójában. Ahhoz, hogy a jövőben sikeres kampányokat futtathass a Google hirdetési hálózatán, elengedhetetlen, hogy tisztában légy a szemantikus keresés fogalmával és szerepével – ebben a cikkben pontosan erről lesz szó!  


Mi is az az online marketing, és hogyan működik?

2019.03.22

Vizsgáljuk meg, kinek van szüksége online marketingre, mit is jelent ez a fogalom, miből áll, és hogyan lehet hasznára egy vállalkozásnak? Részletes útmutató!


Ezeket a kérdéseket tedd fel kiszemelt honlapkészítő cégednek!

2019.03.21

Milyen a jó honlapkészítő cég? A laikusnak nehéz a választás. Én 20 éve küzdök velük, több száz honlap elkészítésénél voltam jelen, segítek Neked is választani!


Így veheted rá a vendégeket, hogy közvetlenül szállodád webhelyén foglaljanak

2019.03.19

Folyamatosan tapasztaljuk munkánk során, hogy számos szálloda támaszkodik még mindig az online utazási ügynökségekre (OTA-kra), mint pl. Booking.com, Szallas.hu stb, a szobafoglalásaik fellendítése céljából. Arról nem is beszélve, hogy sokan kizárólag az OTA-kon keresztül biztosítják a szobafoglalás lehetőségét vendégeik számára, a weboldalukon keresztül közvetlen lehetőség nincs erre. Ez azonban hosszútávon nem a legelőnyösebb megoldás. Miért? Mert azok a vendégek, akik ilyen utazási ügynökségeken keresztül foglalnak, általában az adott ügynökség ügyfelei maradnak, nem pedig a tieid. Ha mindez nem lenne elég, az ilyen ügynökségek általában súlyos közvetítői díjakat számolnak fel minden egyes lebonyolított foglalás után, ami komoly kiesést jelenthet, ha vendégeid nagy része ilyen csatornákon keresztül jut el szállodádhoz. A szállásfoglalási rendszereknek kifizettett jutalékból, sőt, annak töredékéből, olyan marketing rendszert építhetsz fel, mely folyamatosan fenntartható növekedést biztosít hoteled részére.    Mit tehet tehát egy független szálloda manapság, hogy ne kelljen „saját magával” (egész pontosan az azt képviselő online utazási ügynökségekkel) is versengnie? A következőkben erről lesz szó!  


Saját marketinges vagy külsős tanácsadó? Melyik a jobb választás?

2019.03.18

Sok oldalról lehet megközelíteni ezt a kérdést, igyekszünk pro és kontra érveket felhozni, hogy dönteni tudj, mi kell neked, marketing tanácsadó, vagy saját marketinges!


9 egészségügyi marketing trend, amiről tudnod kell 2019-ben

2019.03.16

Melyek azok az egészségügyi online marketing trendek, melyek 2019-ben eldöntik, sikeres leszel-e egészségügyi intézményeddel, vagy kudarcra vagy ítélve? Mutatom!


Vajon jó az, amit csinálnak cégednél közösségi média marketing címen?

2019.03.14

Szeretnéd tudni, vajon ügynökséged, munkatársaid jól vezetik-e Facebook? Instagram és egyéb közösségi média oldalaidat? Mutatom, milyen számokat kell nézned, hogy értékelni tudd!   


Biztosan szükségem van SEO tanácsadóra?

2019.03.13

Minek a SEO a közösségi média és a hirdetések világában? Minek ehhez tanácsadó, meg tudom én magam is csinálni? Mit csinál egy szakember egyáltalán?


28 bevált tipp az Instagram profi használatához

2019.03.12

Immáron 28 ezren követik Instagram oldalamat (itt nézheted meg), sok tapasztalatra tettem szert az elmúlt években, melyeket most megosztok veletek, hogy ti is sikeresek legyetek Instagram oldalatokkal. 


Amit tudnod kell, ha keresőoptimalizálsz: mit is csinál a RankBrain és mit nem

2019.03.11

Amikor keresőoptimalizálást tanítok, gyakran tesznek fel kérdéseket a RankBrainről. Sok a mítosz, a tévhit, pedig a SEO alapja ma ez. Mutatom, mi is a valóság,   


Honlapkészítés mobilra – mutatjuk mi a legfontosabb!

2019.03.10

Mit mondj honlapkészítő cégednek, hogy weboldalad valóban mobilbarát legyen, hogyan felelj meg a Google-nek és a látogatóknak is egyszerre. Ezek kellenek hozzá! 


Online marketing siker recept KKV-knek, 2019-re

2019.03.07

Ha egy kisvállalkozás tulajdonosa vagy, és azon tűnődsz, milyen trendeknek kell megfelelned 2019-ben az online marketing kommunikációddal, akkor ezt a cikket Neked írtuk!   


Hogyan lesz több vendég és rendezvény éttermemben? 2. rész.

2019.03.06

Több tucat étterem online marketing tanácsadójaként dolgoztunk már, éveken keresztül, szép eredményeket elérve. Tudjuk, mi kell a sikerhez ha éttermed van, és most el is áruljuk következő cikkünkben! 


Hogyan lesz több vendég és rendezvény éttermemben? Mutatjuk!

2019.03.05

Több tucat étterem online marketing tanácsadójaként tudjuk, mi kell a sikerhez ha éttermed van, és most el is áruljuk minden titkunkat következő cikkünkben! 


Kik azok az influencerek, és mi az az influencer marketing?

2019.03.04

Az utóbbi időben egyre több helyen bukkan fel az „influencer” szó valamely formája, illetve gyakran találkozhatsz az „influencer marketing” kifejezéssel is. De kik azok az influencerek és miből is áll az influencer marketing? Cikkünkben pontosan erről lesz szó!  


10 gyakorlati marketing tipp hoteled fellendítéséhez (Példákkal)

2019.03.02

A szálloda marketing egy külön világ. Most azonban saját, gyakorlati tapasztalataink alapján 10 olyan adatokkal, grafikonokkal illusztrált, azonnal használható tanácsban foglaltuk össze, hogy mit kell tenned 2019-ben amelyek a gyakorlatban is működnek!   


When even the online marketer can’t believe the results – A case study

2019.03.02

Today, I’d like to share with you an exemplary case of surprising orders from surprising places – something even us marketing experts never would have expected. Let’s see the results and what lead to them!  


Ezek lesznek 2019 legfontosabb közösségi média marketing trendjei!

2019.03.01

Tavaly, amikor megérkezett a „Facebook Zero” nagyon megijedt mindenki. Be kell valljam, én is. Több, mint 2 millió Facebook rajongót raktunk össze 10 oldalunkon az elmúlt 9 évben, úgy tűnt, ez egyszerre semmivé lett. Azóta szerencsére árnyaltabb a kép, mint mindig, most is megtaláltuk az utat, ami még járható. 11. online újságunk látogatóinak nagy részt a Facebook közvetítette, de teszi ezt ma is. Kísérleteztünk, kutattunk, alkalmazkodtunk, és élünk tovább, vidáman. 


Mi történt az egészségügyi honlapokkal? Miért esett vissza a látogatottságuk?

2019.02.28

Egészségügyi SEO problémáid vannak? Visszaesett honlapod látogatottsága? Mi volt az a Google Medic frissítés? Mit kell tenni azért, hogy visszaszerezzük régi pozícióinkat? Mutatjuk!


Webáruházam van, több vásárlót szeretnék! Mit tegyek? Mutatjuk!

2019.02.25

Mit tegyen egy webáruház 2019-ben ha több vásárlót szeretne? Példákon keresztül, gyakorlati tanácsokkal mutatjuk be a trendeket és azt, hogyan kell kezelned a változásokat! 


50 egymondatos keresőoptimalizálás tipp weboldal tulajdonosoknak

2019.02.25

Mi kell a keresőoptimalizáláshoz 2019-ben? Minden titkunkat eláruljuk, 50, használható, ütős és bombabiztos tippben. 500 ügyfél tapasztalatai és saját kutatási ereményeink alapján, a te keresőoptimalizálásod is sikeres lesz! A cikken kívül esettanulmányok, lexikális tartalom is vár.


Google Ads (Adwords) tanácsadói, optimalizálás árak – hogyan éri meg?

2019.02.21

A Google Ads szakértők különféleképpen számolják tanácsadói áraikat, nem mindegyik éri meg, mutatjuk, miért, és mit kérj a tanácsadódtól!


Amikor az online marketinges is meglepődik az eredményeken – mutatom, mi történt - Esettanulmány.

2019.02.20

Egy példát hoztam ma Nektek, melyben olyan helyről, és annyi megrendelés jött, amin mi is csak tátott szájjal néztünk. Mutatom az eredményeket, és azt is mi okozta ezt a váratlan sikert!   


Alapvető útmutató a Google Analytics legfontosabb jelentéseihez

2019.02.19

15 oldalon keresztül az alapoktól a professzionális felhasználásig bemutatjuk a Google Analytics használatát, gyakorlati példákon keresztül, képekkel, magyarázatokkal szemléltetve.   


Így hozhatod ki a legtöbbet a Facebook és Instagram hirdetésekre költött pénzedből

2019.02.18

Példákkal, tényekkel mutatjuk be, mely közösségi média hirdetés megoldásokat kell használnod 2019-ben ahhoz, hogy a legnagyobb megtérülést elérd velük! Nekünk megy, neked is sikerülni fog!   


Milyen hatással van a cyber-biztonság a SEO-ra?

2019.02.17

Amikor manapság felmerül a keresőoptimalizálás kérdése, mik azok a fogalmak, amik először repkedni kezdenek a beszélgetésben, vagy akár egy gondolatmenetben? Kulcsszavak? Linképítés? Mesterséges intelligencia? Hangalapú keresés? Bizonyára, hiszen ezek mind a modern SEO fontos részei.  


A LinkedIn 4 legfontosabb videómarketing-trendje 2019-ben, példákkal

2019.02.16

Mit gondolsz, hatékonyan elérheted a szakmai közönséget a LinkedInen videók segítségével? Ha eddig mást gondoltál, most megmutatjuk, mi kell ahhoz, hogy videóid vírus módon terjedjenek a szakmai közösségi portálon!  


5 growth hacking trükk a SEO fellendítéséért

2019.02.15

A growth hacking leegyszerűsítve gyors, rövid kísérletek sorozatát jelenti, amelyek célja egy cég növekedésének elősegítése. Ezek a kísérletek érinthetik a marketingtölcsért, a termékfejlesztést, a közösségi médiát, és számos egyéb területet is. A growth hacking egyik nagy előnye, hogy a hagyományos marketing technikákkal szemben egy olcsóbb alternatívát jelent.  


Itt van a Google új közösségi oldala a Google Plus helyett, a Google Cégem!

2019.02.14

Közösségi platformmá alakította a „Követés” gomb a Google Cégemet, ezzel egy új taktikával támad a közösségi média fronton a keresőóriás. Ezúttal sokkal jobb taktikával, mint a Google Plus idején!



Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
109 463
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Leküldéses értesítés

Azok a mobilkészülékeken felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból vagy egy...

Kulcsszó

Mi a kulcsszó szerepe? A kulcsszó, vagy keresőszó mindig egy olyan...

Beágyazott egyezés

A beágyazott egyezés egy kevésbé ismert, összetettebb...

Visszafordulási arány (Bounce Rate)

Mi az a Visszafordulási arány (Bounce Rate)? Azon látogatók aránya százalékban kifejezve,...

Dropshipping

A dropshipping az áruk olyasfajta eladását jelenti, amely során a megvásárolt termék a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.