Keresés

Menü

Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

Marketing Professzorok

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?

 

Ki vagyok?

Mivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet: A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Az elmúlt majdnem két évtizedben ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  
 

Legfrisebb cikkek:

Minden, amit a RankBrainről (és az arra való optimalizálásról) tudnod kell

2018.09.14

Keservesen próbálkozol weboldalad keresőoptimalizálásával, de nem hozza az eredményeket? A régi technikák már nem működnek, igaz? Mutatjuk a megváltást szenvedéseidre, 10 perc és mindent másképp látsz majd az alábbi cikk alapján!   


Amit egy marketingesnek a Google Cégem optimalizálásáról tudnia kell

2018.09.09

A keresőoptimalizálásnak az on-site SEO-tól kezdve a linkmarketingig temérdek ága van, amelyek mind külön figyelmet igényelnek a siker eléréséhez. Sokaknak talán eszébe sem jutna, hogy a Google Cégem (GC) profilt is egy kalap alá vegyék a keresőoptimalizálással, pedig az utóbbi években ez az ingyenes szolgáltatás az online jelenlét egyik alappillérévé vált.  


A közösségi média meghódítása hatékony posztolással

2018.09.04

Bizonyára téged is foglalkoztatott már a kérdés, hogy vajon milyen gyakran érdemes új bejegyzéseket közzétenni, vagyis posztolni a közösségi platformokon. Az (remélhetőleg) mindenkinek tiszta, hogy a különböző közösségi hálózatokon más és más időközönként ajánlott ezt csinálni. A kérdés csak az, hogy létezik-e valamilyen képlet, amivel pontosan behatárolható, hogy mely napokon, mikor és milyen gyakran érdemes posztolgatni.  


Hogyan válasszak SEO tanácsadót cégemnek?

2018.09.02

Meg tudom ítélni, melyik az a keresőoptimalizáló cég, aki eredményeket fog elérni az én online marketingemben is? Van arra garancia, hogy valaki tényleg sikeres lehet? Hogyan tudom kiszűrni azokat, akik csak ígérgetnek? Mutatjuk!  


A Facebook többet tud rólad, mint gondolnád - A Facebook nem felejt!

2018.08.21

Bizonyára senkit nem lep meg a tény, hogy a Facebook rengeteget tud felhasználóiról. A közösségi hálózat már évek óta gyűjti az adatokat azokról, akik regisztrálnak rá és rendszeresen vagy csak ritkán használják akár asztali (böngészős) verzióját, akár a telefonos alkalmazást. A kérdés tehát nem az, hogy ismer-e minket a Facebook, hanem hogy mit tud rólunk. A válasz pedig az, hogy bizonyos értelemben többet, mint mi magunk.


Az átkattintási arány és a keresőelégedettség kapcsolata - SEO trendek

2018.08.16

A keresőoptimalizálás eredményessége rengeteg tényezőn múlik. Az átkattintási arány és az oldalon eltöltütt idő is előtérbe került az elmúlt években. Mit jelent ez neked, SEO szempontból, hogyan kell felkészülnöd online marketing stratégiádban erre? Mutatjuk!   


Miért van szükségük az orvosoknak, a kórházaknak és gyógyszergyáraknak egészségügyi online marketingre?

2018.08.15

15 éve gyűjtjük tapasztalatainkat az egészségügyi online marketingben, ezeket összegeztük most a 2018-19-es trendek fényében. Komplett útmutató kórházak, magánorvosi rendelők és a gyógyszeripari marketing számára.   


Amit egy online marketingesnek 2019-ben a SEO-ról tudnia kell

2018.08.14

Akik foglalkoznak már egy pár éve a keresőoptimalizálással, azoknak bizonyára feltűnt, hogy általában az online trendek alakulásától függ, hogy egy adott időszakban mi számít jó SEO taktikának, és mi az, ami már lejárt lemezként „forog” csupán. Nézzük át, mit kell tenned 2019-ben!   


Digitális marketingtrendek, amiket minden fogorvosnak ismernie kell

2018.08.13

Az elmúlt évek során a digitális marketingtrendek jöttek és mentek, néhányuk maradt, néhány pedig csak most van kialakulóban. Ha szeretnéd fogorvosi praxisod online népszerűsítését a következő szintre emelni, akkor ezekre az aktuális irányzatokra kell, hogy koncentrálj marketingedben!  


How to Get More Customers with the Help of Google and Long Tail SEO?

2018.08.13

What is long tail SEO and how do you make use of it? How can you increase your profits drastically with effective search engine optimization? Let’s see some practical examples!


When do SEO results become noticeable?

2018.08.13

When it comes to search engine optimization, a common question is ‘When will I be able to see the results?’ or ‘When can I expect to rank as #1 in the results?’ What can one even expect to gain by doing SEO, and what will it cost?


Has The Fall of Facebook Already Begun?

2018.08.13

Is Facebook dying? The data breach scandals and the ever decreasing reach of Facebook pages is forcing more and more users and companies to seek alternative platforms to resume their social activities. Will Mark Zuckerberg wake up and follow Google’s “live and let live” strategy?


AMP – Tévhitek és tippek a gyorsított mobiloldalakról

2018.08.10

Az AMP projekt (Accelerated Mobile Pages, azaz gyorsított mobiloldalak) 2015-ben indult be azzal a céllal, hogy a mobilról böngésző felhasználókat sokkal gyorsabb oldalsebességekkel szolgálhassák ki a különböző webhelyek. A projektet többek között a Google, a Yahoo, a Twitter és más óriás online szervezetek is támogatják. Ennyire fontos lenne a sebesség a mobileszközökön?  


Hogyan segítheti személyes rendezvényeidet a lead nurturing és a marketing automatizálása

2018.08.09

A mai digitális világban néhányakat talán meglepetésként érhet, hogy nem csak podcasteken, webináriumokon és egyéb streamelt médiákon keresztül vehetjük fel a kapcsolatot az érdeklődő és meglévő ügyfelekkel. Az olyan személyes rendezvények, mint a workshopok, termékbemutatók, szakmai vásárok és előadások nagyszerű lehetőséget biztosítanak mindkét csoport megcélzására.


Facebook Live utazási irodáknak, hoteleknek, éttermeknek – Mit, miért, hogyan

2018.08.09

Valószínűleg tisztában vagy vele, hogy utazási irodád, éttermed vagy hoteled  Facebook oldalán élő videóközvetítéseket is indíthatsz. De talán soha nem mertél belefogni, pedig mára a Facebook kommunikáció egyetlen, értelmes, ingyenes eszköze maradt.   


9 ingyenes LSI kulcsszó eszköz, amik segíthetnek webhelyed forgalmának fellendítésébenq

2018.08.08

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás alapja. Az LSI kulcsszavak nélkül pedig ma már nincsen SEO. Ahhoz, hogy összeszed a tevékenységedhez kapcsolódó LSI kulcsszavakat rendkívül jó segítséget adnak az alábbi cikkben bemutatott online eszközök.  


Marketing a Pinteresten: Egy üzleti profil létrehozása és felvirágoztatása

2018.08.07

A Facebook haldokolásával egyre inkább előtérbe kerül a többi közösségi média is. A Pinterest az USA-ban már nagyon jól teljesítő online marketing eszköz, érdemes neked is beletanulnod az üzleti használatába. Lépésről lépésre mutatjuk, hogyan tedd!   


Mi is az a Google AMP Stories?

2018.08.06

A Google még tavaly februárban jelentette be a 2015-ben indult AMP (Accelerated Mobile Pages, azaz gyorsított mobiloldalak) technológia legújabb bővítményét, az AMP Storiest (AMP történetek). Az AMP történetek nagyon rövid, vizuálisan hatásos, figyelemfelkeltő tartalmak, amik többnyire interaktív szövegekből és képekből állnak össze.  


Aktuális digitális marketing trendek, márkakereskedéseknek

2018.08.03

Bizony, bármilyen meglepő, a márkakereskedések elmaradottak az online marketing területén. Többet volt szerencsém megismerni a kicsi helyi kereskedések és a nagy magyar nagyvállatok közül is. Milyen online marketing trendek vonatkoznak rájuk, amelyekre érdemes lenne figyelniük? Mutatjuk!


Így szabályozhatod, hogy mit látnak rólad mások a Facebookon

2018.08.02

A Facebook az új uniós adatvédelmi rendelet ellenére is hozzáférhet adataidhoz, de ha nem jól állítottad be a láthatósági beállításokat, akár több külsős cég, vagy akár ismerőseid is hozzájuthatnak ezekhez, de akár a fiókodhoz is. Hogyan kerüld ezt el? Mutatjuk!


Hogyan éld túl a Facebook csökkenő organikus eléréseit marketingesként

2018.08.01

Egykoron a Facebook az online marketingesek kincsesbányája volt. Nem kellett mást tenned, mint jó cikkeket írni, és özönlött a látogató. De Zuckerberg mindenki pénzét akarja. Nem mehetett így tovább. Mi is most a helyzet és mit tehetsz marketingesként a közösségi média marketing terén? Mutatjuk!  


Mit mutatnak a számok – A közösségi média szerepe az utazási irodák munkájában

2018.07.31

Ha utazási iroda marketing kommunikációjáért vagy felelős, te is tudod, az online marketing a legfontosabb ebben a szegmensben. A Vista, Tensi és rengeteg más utazási irodánál végzett marketing tanácsadói munkánk alapján összeállítottuk neked, hogyan érdemes hozzáállnod a közösségi média marketinghez.   


Több közvetlen szobafoglalást szeretnél? Van néhány tippünk hozzá!

2018.07.29

Az online utazási irodák az OTA portálok egyre többet hasítanak le a direkt szállodai foglalásokból. A hotel online marketing egyik fontos feladata a direkt foglalások elősegítése, a jutalék fizetés elkerülése. A Booking.com a Szállás.hu és társai jelentősen csökkentik a szállodaipar nyereségességét. Szerezz te is direkt foglalásokat, mutatjuk, hogyan!


Alkalmazáson belüli hirdetések a Waze Local-ban a kis- és középvállalkozások számára

2018.07.28

Az online marketingben a szálloda és étterem hirdetések egész arzenálját alkalmazzuk ügyfeleinknél. Ennek az egyik legújabb példája a Wazze hirdetések, melyek a vendéglátás és turizmus marketing területén nagyon hatékonyak. Mutatjuk, hogy működik!  


Minden, amit az Instagram analitikai eszközéről tudnod kell

2018.07.27

Az Instagram egyre népszerűbb az online marketingesek, a hirdetők körében. Bár soha nem volt olyan hatékony, ingyenes platform, mint a Facebook valaha, a hirdetések jól teljesítenek egy bizonyos korosztályban. De ezt csak akkor állíthatod, ha tudod, hogyan elemezd az adatokat. Ebben segítünk!


Snapchat, avagy a tartalommarketing ritkán emlegetett nagyágyúja

2018.07.23

Amennyiben a fiatalabb, gyerek korosztály online marketing kommunikációd célcsoportja, akkor felejtsd el a Facebookot, de még az Instagramot is. Próbáld ki a Snapchat marketinget, melynek segítségével a saját közegükben a szívüknél éred el a legfiatalabb vásárlókat.   


Szállodahirdetés a Google-on – Minden, amiről tudnod érdemes első kampányodhoz

2018.07.22

A keresőoptimalizálással együtt végzett AdWords kampányok a leghatékonyabb marketing eszközök a hotel, szálloda marketing területén. Rendkívüli újdonságokat alkotott ezrt a Google, hiszen nagyon jól tudja, egy szállásadó sikere nagyban ezeken az eszközökön múlik. Mutatjuk őket!   


Mi az a Google minőségi mutató, és hogyan javíthatod sajátodat?

2018.07.18

Nemrégiben egy marketing audit során belefutottunk az egyik legnevesebb online marketing tanácsadó cég AdWords kampányaiba. Hatalmas hibákat találtunk. Az egyik ilyen volt például az is, hogy borzasztóan rossz minőségi mutatókkal dolgoztak az AdWordsben. Mutatjuk, miért fontos ez!   


Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?

2018.07.15

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás 2019-ben is a leghatékonyabb eszköze lesz a konverziók, azaz a vevők szerzésének. A Google találati listáján elsőnek lenni egyre nehezebb, a verseny egyre erősebb. Összeszedtük, mivel kell foglalkozz, hogy honlapod sikereid központja legyen.  


A turizmus és vendéglátás marketing csodálatos marketing eszköze: a blog

2018.07.13

Ha egy étterem vagy hotel vagy utazási iroda tulajdonosa vagy, de legyen az bármilyen turisztikai desztináció, melynek marketing kommunikációjáért felelsz, és azt kérded, melyik a legköltséghatékonyabb online marketing eszköz, akkor azt mondom: a blog, vagy cikk írás. Hova, hogyan és miért? Mutatjuk!  



Vissza a főoldalra
címkék: Facebook, Hatékony honlapüzemeltetés, Honlapkészítés, Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!