Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

Mivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Az elmúlt majdnem két évtizedben ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  
 

Legfrisebb cikkek:

Az egyetlen útmutató a LinkedIn kampányokhoz, amire valaha szükséged lesz

2019.01.23

8 oldalas, részletes LinkedIn hirdetési útmutató az alapvető, kezdeti beállításoktól a professzionális tippekig. Érd el B2B közönséged egy mérhető, és hatékony LinkedIn hirdetéssel.   


Hogyan jelennek meg a hangalapú keresések a keresőadatok között és hogyna optimalizálj rájuk?

2019.01.22

A hang alapú keresés egyre nagyobb teret hódít, így itt az ideje, hogy felkészülj SEO stratégiádban ezekre. Mutatjuk, mit jelent a hang alapú keresőoptimalizálás!


Ingyenes gyakorlópéldát biztosít a Google az Analytics eszközéhez

2019.01.21

Gyakorlat teszi a mestert, szól a mondás. Valóban, a legegyszerűbben úgy sajátíthat el az ember valamit, ha minél többször gyakorolja azt, de mi van akkor, ha egyszerűen nincs meg rá a lehetőség? Most van! Érdemes kihasználnod.  


Milyen marketingtrendekre számíthatnak az turisztikai márkák (hotelek, éttermek stb.) 2019-ben?

2019.01.20

Több tucat étterem és hotel online kommunikációján dolgoztunk az elmúlt években. A trendek egyértelműen mutatják, milyen irányba mozdul el a turizmus marketing! Mutatjuk!   


Melyek a tökéletes képmértek Instagramra? Mutatjuk!

2019.01.19

Milyen képméretekkel érdemes dolgoznod az Instagram Stories, az IGTV és az Instagram posztok esetén? Mutatjuk, hogyan lesznek a legtökéletesebbek képeid! 


Több, aktívabb követőt, eredményesebb Instagram marketinget szeretnél 2019-ben?

2019.01.18

Részletes, 11 oldalas összefoglalónkban összegyűjtöttük az összes trükköt, a kezdő lépésektől a titkos trükkökig mindent, hogy mi kell a sikeres Instagram jelenléthez 2019-ben!   


Min alapszik egy hatékony nem-alapú marketingstratégia?

2019.01.17

Az online marketingben is nagyon fontos a nem alapú marketing, mutatjuk, hogyan kommunikálj a nők, és hogyan a férfiak felé, hogy a munkád eredménye a konverzió legyen!


Google Analytics szakszavak, amiket minden marketingesnek ismernie kell

2019.01.16

Sok ismeretlen kifejezéssel találkozol a Google Analytics használata közben? Cikkünkben részletesen elmagyarázzuk a legfontosabb kifejezések jelentését.  


Hogyan legyek Instagram influencer? Mutatjuk!

2019.01.15

Instagram influencerré válni nem is olyan nehéz, mint gondolnád, van azonban egy csomó buktató, amit érdemes elkerülni! Mutatjuk a gyors és helyes utat!


Ezek voltak a Google legfontosabb algoritmusfrissítései 2018-ban! Infografika!

2019.01.14

A Google 2018-as algoritmus frissítései egy látványos, összefoglaló infografikán. Ha foglalkozol a keresőoptimalizálással, ezeket érdemes ismerned, figyelembe venned eredményeiket!  


Miért nélkülözhetetlen a SEO egy hatékony marketing kommunikációs stratégiából?

2019.01.13

Alábbi cikkünkben Analytics adatok alapján tényekkel mutatjuk be, miért a keresőoptimalizálás a legfontosabb online marketing eszköz, hogyan marad el messze mögötte a közösségi média és a fizettet Google hirdetés.


Egészségügyi marketing a közösségi médián

2019.01.12

Magánorvosi praxisoknál olyan eredményeket értünk el a közösségi média marketing terén az elmúlt időben, mely bennünket is megdöbbentett. Ismét van értelme az organikus közösségi média marketingnek, ha jól csinálod! 


Digitális marketing ingatlanügynököknek, ingatlan irodáknak

2019.01.11

Mi a teendőd, ha ingatlan ügynökség, ingatlan iroda marketingese vagy, és többet szeretnél tenni, mint csak feldobálni eladó ingatlanjaidat az Ingatlan.com-ra? Mutatjuk! 


10 marketingtipp klinikáknak és magán orvosoknak az online világ meghódításához

2019.01.10

Mi kell egy magánorvosi praxisnak, egy klinikának ahhoz, hogy az online marketing segítségével drasztikusan növelje pácienseinek számát? 15 év egészségügyi marketing tapasztalattal a hátunk mögött leírtuk Neked egy cikkben! 


Hogyan írjak jó blogot?

2019.01.09

Ha bennend is felmerült, hogy szeretnél blogot írni, de még nem tudod, hogyan kezdj neki, akkor olvasd el ezt a cikket. 15 éve írom marketing blogomat, lesz egy-két tanácsom. 


Így szerezhetsz több közvetlen foglalást szállodádnak

2019.01.08

Ne fizess jutalékot! Mutatjuk, hogyan kerülheted ki a Booking.com a Szállás.hu, a Trivago és egyéb OTA rendszereket, egészen egyszerűen és hatékonyan! Hotel marketing tapasztalatok alapján.


A 11 webhelygyilkos SEO hiba (és elkerülésük)

2019.01.07

Nem vagy elégedett weboldalad keresőkből érkező forgalmával? Talán te is elkövetted ezen 11 főben járó SEO bűn egyikét, és ezért büntet a Google! Tudd meg, hogyan teheted rendbe a hibákat!   


10 tartalommarketing-trend, amikről nem maradhatsz le 2019-ben!

2019.01.07

2019 megérkezett, és az új év kezdetével itt az ideje elmerengeni rajta, hogy vajon milyen trendekre is számíthatunk a következő időszakokban a marketing világában, különös tekintettel a tartalommarketingre.  


Így kerüld el a 6 leggyakoribb hibát a turisztikai SEO-ban 2019-ben

2019.01.06

A turisztikai keresőoptimalizálás, vagyis SEO egy ijesztően összetett dolog. Rengeteg hibát elkövethetsz, ami rontja helyezésedet a Google találati listáján. Mutatjuk, mit tegyél és mit ne 2019-ben! 


A számok nem hazudnak: Ez lesz 2019 három leghatékonyabb Instagram trendje

2019.01.04

Ha szeretnéd tudni, hogyan kezeld 2019-ben Instagram oldaladat, a lehető legnagyobb elérés és like szerzés érdekében, akkor itt a helyed, segítünk! :)


10 schema kód, amiket ismerned kell a hatékony SEO-hoz

2019.01.03

A SEO és a találati lista elejére kerülni nem mindig elegendő, el kell érned azt is, hogy rákattintsanak linkedre. Ebben segíthetnek a bővített kivonatok, melyeket a schema jelölő nyelv használatával érhetsz el. Mutatjuk, miről van szó!


Íme 2019 meghatározó online marketing-trendjei az Instagramra

2019.01.02

Nem fér hozzá kétség, hogy 2019 közösségi média marketingje az Instagramról fog szólni. Mi gyönyörű eredményeket értünk el ezzel a marketing eszközzel. Kattints, mutatjuk, mi kell neked is ahhoz, hogy profitálj az Instagram felfutásából! 


2019 online marketing atombombája a Google Cégem. Te jól kezeled?

2019.01.01

Online marketingesként nem lesz fontosabb dolgod 2019-ben, mint a Google cégem fiókod optimalizálása 2019-ben. Eszenciális Google Cégem tippek kis- és középvállalkozásoknak  


Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

2018.12.31

A keresőoptimalizálás hatékonysága nem csak attól függ, hányadik vagy a találati listán, attól is, mennyire jó kulcsszavakat választottál. A legjobb eszközöket mutatjuk, melyek segítenek neked ebben!   


Mitől lesznek hatékonyak landing oldalaid főcímei?

2018.12.30

Egy landing oldal minden eleme a konverziót kell, hogy elősegítse. Az oldal szövege, a képek, az animációk, az infográfok, a CTA mindig fontos szerepet játszanak ebben, de egyikük sem ér semmit, ha az oldalra érkező látogatók nem jutnak el hozzájuk.  


5 schema jelölőnyelv kód, amiket megéri használni a helyi SEO-ban

2018.12.29

A helyi SEO-ban nagyobb a verseny, mint valaha, különösen a Google folyamatos frissítései miatt. A keresőmotor igyekszik minél több kisebb vállalatnak esélyt adni az érvényesülésre platformján, és ez a mezőny sűrűsödését eredményezte.  


Így optimalizáld landing oldalaidat 2019-re!

2018.12.28

A landing oldalak számos kampány kulcsfontosságú részét képezik, azonban egy jó landing oldalt elkészíteni nem gyerekjáték – ezért adják fel olyan sokan. Mi most összeírtuk Neked, mi kell a konverzió mágnes landing oldalhoz!


Az ügyfél-elégedettség mérése egyszerűen

2018.12.28

Akár tetszik, akár nem: igenis vannak elégedetlen ügyfeleid. Az elégedetlen ügyfelek pedig nem tesznek jót az üzletnek. Ha szeretnél megoldást találni erre a problémára, akkor először is be kell ismerned, hogy van hová fejlődnöd, és hogy muszáj is tenni valamit ennek érdekében.  


A leghatékonyabb hashtagek az Instagramon, amik mágnesként vonzzák a kedveléseket

2018.12.27

Melyek a legjobb hashtagek az Instgaramon? Egy helyen a TOP 100 #hashtag, melyet a legtöbben használnak és keresnek az Instagramon, ezekkel érhetsz el a legtöbb likeot!



Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Beszorított videó

A squeeze, azaz beszorított videók azok a videók, amik a leadfogó oldalakon jelennek meg. Ezek a...

Kereskedelmi hirdetés

Ezek a hirdetések a Google és a Bing találatai oldalain is megjelennek a találatok feletti...

Kilépő pop-up

Egy olyan Pop-up, amely akkor jelenik meg, amikor a látogató megpróbálja...

Információs termék

Egy információs termék valamilyen médián keresztül kommunikált információt jelent. Ezek a...

Dinamikus újracélzás

Egy weboldalt már korábban meglátogató felhasználók számára megjelenő reklámok, amelyek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.