Keresés

Menü

Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

Marketing Professzorok

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?

 

Ki vagyok?

Mivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet: A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Az elmúlt majdnem két évtizedben ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  
 

Legfrisebb cikkek:

Szállodahirdetés a Google-on – Minden, amiről tudnod érdemes első kampányodhoz

2018.07.22

A keresőoptimalizálással együtt végzett AdWords kampányok a leghatékonyabb marketing eszközök a hotel, szálloda marketing területén. Rendkívüli újdonságokat alkotott ezrt a Google, hiszen nagyon jól tudja, egy szállásadó sikere nagyban ezeken az eszközökön múlik. Mutatjuk őket!   


Mi az a Google minőségi mutató, és hogyan javíthatod sajátodat?

2018.07.18

Nemrégiben egy marketing audit során belefutottunk az egyik legnevesebb online marketing tanácsadó cég AdWords kampányaiba. Hatalmas hibákat találtunk. Az egyik ilyen volt például az is, hogy borzasztóan rossz minőségi mutatókkal dolgoztak az AdWordsben. Mutatjuk, miért fontos ez!   


Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?

2018.07.15

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás 2019-ben is a leghatékonyabb eszköze lesz a konverziók, azaz a vevők szerzésének. A Google találati listáján elsőnek lenni egyre nehezebb, a verseny egyre erősebb. Összeszedtük, mivel kell foglalkozz, hogy honlapod sikereid központja legyen.  


A turizmus és vendéglátás marketing csodálatos marketing eszköze: a blog

2018.07.13

Ha egy étterem vagy hotel vagy utazási iroda tulajdonosa vagy, de legyen az bármilyen turisztikai desztináció, melynek marketing kommunikációjáért felelsz, és azt kérded, melyik a legköltséghatékonyabb online marketing eszköz, akkor azt mondom: a blog, vagy cikk írás. Hova, hogyan és miért? Mutatjuk!  


Ezért érdemes 360-as videókat és képeket is használnod marketingstratégiádban

2018.07.12

Ahhoz, hogy észrevegyenek, kitűnj a nagy tömegből, mindig kicsit a konkurenciád előtt kell járnod. Igaz ez a SEO technikákra, a közösségi média posztokra, de a képi világra is. A 360-as videó, de még a fotó is, újdonságnak számít. Mutatjuk, miért és hogyan érdemes alkalmazod. 


Honlapkészítés nyílt forráskódú kontra egyéni CMS rendszerrel – Melyiket érdemes használni?

2018.07.09

20 éve foglalkozunk online marketinggel. Rengeteg honlapkészítő céggel és rengeteg honlap motorral (CMS) dolgoztunk már. Ezen tapasztalatokat összefoglaltuk az alábbi cikkben, mely segít olcsón jó honlapkészítőt választani. Nyílt forráskódú vagy egyedi rendszer a jó? Ezt is elemezzük!  


Közösségi média marketing orvosoknak

2018.07.08

A magán orvosi rendelők, szakambulanciák számára egyre fontosabb, hogy elérjék a fizetőképes keresletet, és erre a legalkalmasabbak az online marketing eszközei. Minél nagyobb az elérésed, annál magasabbak lesznek majd az óradíjaid is. Érdemes tehát egy hatékony online kommunikációba fektetni. Mutatjuk, hogyan!   


A tudatos domainválasztás és az üzleti célok kapcsolata

2018.07.07

Akár új üzletbe kezdesz, akár egy már meglévő vállalkozás online marketing kommunikációját akarod fejleszteni, alapvetően el tudod rontani a rossz domain név választásával. Egy jó domain név azonban milliókat is érhet. Leelemeztük, mire kell figyelned, és hogyan válassz magadnak hatékony domain nevet!  


Vendégblogolás kezdőknek – a modern SEO turbója

2018.07.06

A vendégblogolásnak (vendégcikkek írása mások blogjaira) temérdek előnye van: az ember nem csak új kapcsolatokra tehet szert, de tartalmai ezen új kapcsolatok olvasóihoz is eljutnak. Ezen felül, a linkmarketing révén fontos elem a keresőopitmalizálásnak is.   


Titkos Facebook trükkök, amiket csak a tapasztalt felhasználók ismernek

2018.07.05

Szeretnél új, kevesek által ismert trükköket, technikákat megtanulni a Facebook közlésében? Garantálom, hogy azokat a megoldásokat, amiket most mutatok, 90%-ban még nem próbáltad, sőt, nem is hallottál róla! Pedig nagyon hasznosak!   


10 lépés a tökéletes blogbejegyzésig

2018.06.24

Online marketing blogomat havonta több, mint 35.000 ember olvassa. A téma elég szűk, sőt valljuk be, sokak számára nem is érdekes. Mégis, itt van 35.000 ember. Miért? Nos, erről fogok neked mesélni ebben a bejegyzésben.  


Az elmúlt időszak legfontosabb Facebook frissítései, amelyekről minden marketingesnek tudnia kell

2018.06.23

A marketingesek számára, de minden Facebook oldalt üzemeltető, vagy az élő videó funkciót használó számára klassz új fejlesztéseket vezet be a közösségi oldal. Nagy változásokat tapasztalhatunk majd az az álhírek elleni harcban is.   


Jönnek a fizetős Facebook csoportok? Extra tartalmak és a havi előfizetéses modell

2018.06.22

Fizetősek lesznek a Facebook csoportok!  A Facebook a napokban egy új funkciót kezdett el tesztelni, amelyet első sorban a gyerekneveléssel, takarítással és főzéssel foglalkozó csoportokban próbálnak ki, de valószínűleg minden csoport átveszi majd ezt a funkciót.


Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?

2018.06.21

Az online vélemények azok a visszajelzések, amelyeket az ügyfelek egy márka vagy cég szolgáltatásaival vagy termékeivel kapcsolatban írnak valamilyen olyan online felületre, amely lehetővé teszi ezt (Google, Facebook, TripAdvisor, stb.). Különösen fontos ez hotelek, éttermek és egészségügyi szolgáltatók esetében. Hogyan kezeld ezeket? Mutatjuk!  


Értékesítés orvosoknak – Miért olyan nagy kihívás?

2018.06.20

Az orvosok elérése egyre nehezebbé válik, az orvoslátogatók kiszorulásával. A GSK, ABBOTT, Egis, 77 Elektronika és más egészségügyi cégeknél szerzett évtizedes tapasztalatunk alapján összeszedtük, mit tehetsz 2018-ban, ha célcsoportod az orvosok.   


Online vendéglátás és turizmus marketing – Amit egy igazgatónak tudnia kell

2018.06.19

Komplett online marketing útmutató szállodáknak. Nem kérdés, a hotel marketing területén az online marketing a legtöbb foglalást hozó ág. Sokan azonban azt hiszik, ha fent vannak a Bookking.comon vagy a Szallas.hu-na és van egy honlapjuk, már mindent megtettek, amit kell. Pedig még el sem kezdték.


Marketplace azaz piactér és adok-veszek tippek a Facebook kereskedéshez

2018.06.16

Eladó ingatlanod, bútorod, autód, ruháid vannak? Soha nem látott hatékonysággal segít a Facebook, a zárt értékesítési csoportok és Piactér révén. Ingyenesen. Hogyan használd, melyek a legjobb trükkök, praktikák? Mutatjuk!


Miért csökkent webhelyed forgalma (és hogyan orvosold ezt)?

2018.06.15

Folyamatosan csökken weboldalad látogatottsága, de nem tudod az okát? Bizony ez előfordul. Lehet Google büntetés, keresőoptimalizálás hiba, Facebook algoritmus változás, és még mutatjuk, mennyi minden más, ami miatt ez bekövetkezhet.   


Alapvető, részletes keresőoptimalizálás útmutató

2018.06.14

11 oldalas keresőoptimalizálás útmutató a kezdő szinttől a professzionálisig. Nincs fontosabb marketing eszközöd, mint a honlapod. Ezen belül a keresőoptimalizálás kiemeleten fontos feladat. A SEO azonban a honlapkészítés előtt kezdődik! Mutatjuk, hogyan NE rontsd el!  


Hogyan flörtölj az Instagramon? Mutatjuk!

2018.06.13

A Tinderen csajozni, pasizni sokaknak túl direkt. Sokan gondolják, akinek már így kell párt találnia, az gáz. Van azonban egy közösségi média felület, az Instagram, ami hihetetlenül jó a párkapcsolatok építésére, mégsem ezt a táblát tűzte ki ajtajára. Ha diszkrét módon akarsz párt keresni, megmutatjuk, hogyan tedd!  


Az AMP legnagyobb hibája és annak áthidalása

2018.06.12

Az AMP (Accelerated Mobile Pages, azaz gyorsított mobiloldalak) egy online kezdeményezés az online mobilos tartalmak gyorsabb megjelenítése céljából. A gyorsabb mobiloldalak jobb felhasználói élményt biztosítanak, ami többek között a keresőoptimalizálásnak is jót tesz.  


Így zárd ki a spam forgalmat a Google Analytics statisztikáiból

2018.06.11

Azt gondolod, weboldalad forgalma szuper, pedig lehet, csak a spam áldozata vagy. Láss tisztán, szűrd ki a szemetet a Google Analytics statisztikáiból, lépésről, lépésre mutatjuk, hogyan! Ezt a pár beállítást akkor is érdemes elvégezned, ha biztos vagy abban, hogy nem spammelnek…  


Milyen adatokat tárol rólad a Google és a Facebook?

2018.06.10

Nos, most biztosan meg fogsz lepődni, és megérted, miért esett neki az EU a Google-nek és a Facebooknak. Nézd meg te is, cikkünkben felsorolt linkkel, mennyi mindent tud rólad ez a két hatalmas techóriás. Ha nem akarod, hogy tudjon sok mindent, akár át is állíthatod beállításaidat.   


A 2018-as Instagram hashtag útmutató

2018.06.06

Manapság ritka számba mennek azok az Instagram bejegyzések, amelyek leírása nem tartalmaz legalább egy hashtaget – ennek pedig jó oka van. Általánosságban nézve azok a bejegyzések (az Instagramon), amelyek legalább egy ilyen címkét tartalmaznak, több mint 10%-kal több aktivitást (kedvelések, hozzászólások, megosztások) váltanak ki az emberekből, mint azok, amelyeknek egy hashtagjük sincs.  


10 profi közösségi média marketing tipp hoteleknek

2018.06.01

Szállodatulajdonosként bizonyára tisztában vagy a közösségi média szerepével online marketingstratégiádban. A hangsúly sokkal inkább azon a kérdésen van, hogy vajon tudod-e, miként használhatod ki hatékonyan a közösségi platformok által biztosított lehetőségeket.    


Ezeket kellene kérdezned online szállodai marketing tanácsadódtól

2018.05.31

Ma már nem kérdés, a hotel marketing legfontosabb eleme az online marketing, mely azonban napról napra változik, fejlődik, így sok szálloda kiszervezi ezeket a folyamatokat online marketing tanácsadóknak. Rengeteg azonban a hamis arany, nézzük át együtt, milyen céget érdemes választanod! 


Miért csökkenhet a webhelyek forgalma az SSL tanúsítvány megszerzése után?

2018.05.30

2014 óta a keresőoptimalizálás egyik paramétere az SSL tanúsítvány megléte. Gyakran hallom azonban, hogy a HTTPS telepítése nem javítja, hanem rontja bizonyos weboldalak eredményeit. Összeszedtük az okokat, miért romolhat egy weboldal látogatottsága a biztonságos kapcsolatra váltással.   


Hogyan írjunk SEO barát tartalmakat?

2018.05.28

Részletes, friss ismereteken alapuló, keresőoptimalizálási útmutatót találsz cikkünkben, mely 20 oldalon keresztül mutatja be a SEO lényegét 2018-ban.  


Minden, amit egy online marketingesnek kulcsszókutatásról tudnia kell

2018.05.28

Hiába a SEO, ha nem azokra a kulcsszavakra hoz a Google, amelyeket a célcsoportod beír a keresőbe… A kulcsszavak az online tartalomkészítés és a keresőoptimalizálás egyik alappillérét képezik. A megfelelő kulcsszavak felkutatása már a keresőmotorok megjelenése óta az előkelő rangsorolás elérésének egyik legelső lépése.   


Gyerekbiztonság az interneten

2018.05.27

Milyen veszélyek leselkednek gyerekedre az Interneten? Milyen módszerekkel próbálják őket behálózni és mi segít megvédeni őket?



Vissza a főoldalra
címkék: Facebook, Hatékony honlapüzemeltetés, Honlapkészítés, Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!