notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

Mivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Az elmúlt majdnem két évtizedben ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Legfrisebb cikkek:

A felhasználói élmény, azaz a UX szerepe a digitális marketingben

2019.07.24

A marketing szakemberek hajlamosak a digitális marketing technikai oldalára összpontosítani, amivel igazából nem is lenne semmi baj, ha nem feledkeznének meg annyian a dolog másik végletéről is. A helyzet az, hogy lehet bármilyen jó egy email kampány, vagy egy közösségi hirdetés – ha a webhely nem kínál megfelelő felhasználói élményt, akkor ezek messze nem lesznek olyan hatékonyak, mint lehetnének.  


9 dolog, amivel hatékonyabbá teheted szállodád PPC hirdetéseit

2019.07.23

Hogyan tudsz a Google hirdetéseinek segítségével több direkt szobafoglalást elérni szállodádban? Trükkök, példák, gyakorlati tanácsok tapasztalatink alapján. 


A 2019-es NAGY Google Shopping útmutató - 2. rész

2019.07.22

Egy webáruház üzemeltetőjeként, egy termék értékesítőjeként mi az elsődleges célod? Minél több felhasználó elé eljuttatni termékedet/termékeidet, hogy aztán minél több konverziót (vásárlást, megrendelést, stb.) tudhass magadénak. Hamarosan a Google Shopping is segít ebben!


Hogyan szerezz nagyobb nézettséget Instagram történeteidnek?

2019.07.19

Habár az Instagram egy pnagyszerű marketingeszközzé nőtte ki magát az évek során, sokan a mai napig nem igazán tudtak elrugaszkodni az egyszerű teljesítménytől. A helyzet az, hogy vannak olyan felhasználók, akiket több ezren követnek, történeteiket mégis csupán csak néhányan nézik meg (ha szerencséjük van).  


A 2019-es NAGY Google Shopping útmutató - 1. rész

2019.07.18

Az online vásárlás a digitális forradalom egyik leghasznosabb mellékhatása, azonban a rengeteg online üzlet mellett meglepően nehéz feladat lehet a különböző opciók és árak összehasonlítása.  


Így viheted sikerre kávézód, kávéházad marketing kommunikációját

2019.07.17

Idestova 10 éve foglalkozunk gasztro-marketinggel, a Tűztorony kávézótól a New York Café-ig sok féle egység tapasztalatai alapján mondjuk, mit kell tenned.   


Így válaszd ki a tökéletes influencereket márkád számára

2019.07.16

Melyik a jó influencer cégednek, projektednek? Bizony nem a követőszám a legfontosabb választási paraméter, rengeteg ennél fontosabb is van, mutatjuk melyek ezek!


USP az online B2B marketingben: miért és hogyan alkalmazd?

2019.07.15

A B2B online marketing egyik legfontosabb eleme a megfelelő USP meghatározása és használata. Példákon keresztül mutatjuk, hogyan találd meg és alkalmazd.


Így optimalizálhatod konverziós arányodat a keresőoptimalizálás segítségével

2019.07.12

A SEO tanácsadó nem csak abban segít, hogy több forgalma legyen weboldaladnak, a konverziós arányt is növeli. A SEO mely módszerei kellenek a CRO növeléséhez? Mutatjuk!


A felhasználói élmény, azaz a UX legfontosabb szempontjai az online marketingben

2019.07.11

Nem elég a SEO, a közösségi média vagy más forrásokból nyert weboldal forgalom, ha a látogatók nem konvertálnak be. A konverziós ráta optimalizálásának eszköze az UX alapú weboldal.    


15 profi marketingtipp, amikkel elkülönítheted szállodádat a konkurenciától!

2019.07.04

15 gyakorlatias, megvalósítható és költséghatékony, vendégmágnes hotel online marketing tippet szedtünk össze 10 éves vendéglátás és turizmus marketing tapasztalatunk alapján.  


A közösségi média függőség, mint valós jelenség

2019.07.03

Mindenütt ott van. Reggel az első dolog, amit megnézünk. Munkába menet minden adandó alkalommal rápillantunk. Egy újabb rezgés. Értesítés jött. Lájk. A munka közben is előkerül a zsebből az okostelefon. Indulás haza. Jött új üzenet? A zebrán átsétálva sem nézel szét – valaki új videót töltött fel. Rezgés. Táska a székre, telefon már a kézben. Dupla koppintás. Lájk. Végre itthon, végre újra az Instagramon, a való élet meg csináljon, amit akar.  


Algoritmus változás az Instagramon – vége a bekövetéses játéknak?

2019.07.02

Mint azt bizonyára észrevetted, az Instagram június elején frissítette az algoritmusát, és harmadára csökkentette a lehetséges bekövetés-akciók számát a platformon. Ezt főképpen az aktívabb Instagram felhasználók érezték meg.  


Hogyan segíthet a SWOT és TOWS és a Pestel-elemzés egy digitális marketingesen?

2019.07.01

Mi az és hogyan használd a marketingben a SWOT a TOWS és a Pestel-elemzést? Példákon keresztül mutatjuk, mi mit jelent. Definíció és magyarázat, értelmezés. 


Az influencer marketing ára (és amire ezért cserébe számíthatsz)

2019.06.27

Mennyibe kerül egy influencer marketing kampány? Mi kell ahhoz, hogy megtérüljön? Milyen influencert válasszak kampányomhoz? Ezekre a kérdésekre kapsz választ.


Így erősítsd meg helyi SEO stratégiádat

2019.06.26

Mi kell ahhoz, hogy a helyi keresésekben a találati lista elejére kerüljön weboldalad? Cikkünkben összefoglaljuk az alapvető és elengedhetetlen követelményeket.


Dedikált vagy megosztott IP cím – Mi a különbség SEO szempontjából?

2019.06.14

Régóta tudjuk, hogy a Google legalább 200 szempont alapján vizsgálja és rangsorolja a webes tartalmakat. Gyakran emlegetett ezek közül egy domain linkprofilja, a kérdéses kulcsszavak, vagy éppen a felhasználói élmény fogalma. Azonban időnként felmerülhet a jogos kérdés, hogy vajon befolyásolja-e egy webhely rangsorolását, hogy dedikált (saját) vagy megosztott IP-címen létezik-e, vagyis hogy osztozik-e a tárhelyen más domainekkel.


A Google büntetései (és kiváltó okaik)

2019.06.12

A Google két fő okból szabhat ki büntetést egy webhelyre: a rangsorolás manipulációjáért, és a rossz felhasználói élményért. A manipulációt két kategóriára oszthatjuk: vannak on-site és off-site trükkök, amiket a webmesterek bevetnek annak érdekében, hogy rangsorolásukat növeljék. Az „on-site” arra utal, hogy ezeket a trükköket konkrétan a webhelyen, technikai úton vetik be, míg az „off-site” a visszahivatkozások manipulálását foglalja magában, a Google ugyanis ezek alapján állapítja meg egy webhely hitelességét és megbízhatóságát.  


Ezek lesznek 2020 legfontosabb egészségügyi marketingtrendjei

2019.06.09

Ha egészségügyi intézményt vezetsz, vagy marketinges vagy, ne hagyd ki ezt a cikket, mely megmutatja, milyen online marketing trendek dominálnak majd 2020-ban az egészségügyben!   


Szeretnéd tudni, hol vannak családod tagjai? Mutatom a legjobb alkalmazásokat!

2019.06.08

Hogyan tudod valós időben megállapítani, hol van a gyerek, a nagymama, a férjed vagy a feleséged? Vannak erre szuper Androidos és iOS alkalmazások, mutatjuk! 


DuckDuckGo kontra Google, avagy kicsi a kacsa, de privát

2019.06.06

A „rákeresek az interneten” és a „ráguglizok” kifejezések mára már szinonimákká váltak – a Google uralja a keresőpiac tehetősnek mondható hányadát (legalább is az országok többségében), méghozzá jogosan, elvégre egy végtelenül hasznos, kényelmes eszköz, ami milliók életét könnyíti meg napi rendszerességgel.  


Mi kell egy SEO-barát alt címkébe?

2019.06.05

Az alt címke sokat segithet weboldalad keresőoptimalizáltságán, de csak ha jól használod, és nem spameket gyártaszt. Mutatom, mi kell a tökéletes alt SEO-hoz!


Kik azok a közösségi influencerek?

2019.06.04

Részletes definíciók, meghatározások, az influencerek csoportosítása a rajongói tábor mérete, csatorna és kategóriák szerint. Mi az az influencer marketing?


11 online marketing trend, mellyel foglalkozni fogsz 2020-ban

2019.06.03

Bár még javában dübörög 2019, már látszik, melyek azok az online marketing trendek, melyek 2020-ban is meghatározóak lesznek. Készülj fel rájuk időben! 


B2B online marketing – Hogyan csináld tökéletesen?

2019.06.01

A B2B online marketing kommunikáció egy különösen hatékony része lehet a B2B marketingnek, ha jól csinálod. Egy komplex útmutatóban leírtuk, mi kell ehhez!


Hogyan szerezz több közvetlen foglalást, vendéget szállodádnak 2019-ben?

2019.05.31

Tapasztalataink és kutatásaink alapján mutatjuk azokat azt alapvető marketing trükköket, melynek segítségével drasztikusan több vendég lesz szállodádban a direkt szobafoglalásokon keresztül. 


5 bevált marketingtipp építészeknek, építőipari cégeknek 2019-ben

2019.05.30

Építészként elsődleges feladatod eleget tenni ügyfeleid kéréseinek, és valóra váltani azokat a víziókat, amelyeket megálmodtak maguknak. Egy otthon vagy irodaház felépítése nem kis feladat, de te erre szakosodtál – számodra ez nem csupán munka, hanem hivatás, vagy akár szenvedély is, nem igaz?.


Az egyik leghasznosabb keresőoptimalizálási eszköz, amit a negatív SEO-nak köszönhetünk

2019.05.29

A Google Visszautasított linkek (Disavow Links Tool) eredetét internetes homály fedi: egyesek szerint azért hozta létre a Google, hogy a webmesterek védekezni tudjanak a negatív keresőoptimalizálás ellen, míg mások szerint azért, hogy információt szerezzenek a linkhálózatokról olyan kiadóktól, akik büntetés áldozatai lettek. Azonban a Visszautasított linkek eszköz története egészen más, és fontos ismerni ahhoz, hogy a lehető leghatékonyabban alkalmazhasd saját keresőoptimalizálási stratégiádban.


A Cambridge Analytica botrány tanulságai politikai marketingeseknek

2019.05.28

Az elmúlt évek során gyakran olvashattál arról, hogy a Facebook mély vízbe került ilyen meg olyan adatbiztonsági botrányok miatt, és hogy ennek hatására milyen óvintézkedéseket vezetett be (vagy tervez bevezetni a platform). 2018 áprilisában Mark Zuckerberg még egy kétnapos meghallgatáson is részt kellett vegyen, ahol súlyos kérdésekkel bombázták az üggyel kapcsolatban.


5 tipp stagnáló marketinged beindításához

2019.05.27

Az online marketing trendek nagyon gyorsan változnak, ezért gyakran előfordul, hogy az eddig eredményesen működő marketing stratégia a jövőben már nem hozza a várt eredményeket. Ilyenkor a marketingstratégia teljes átszabására van szükség, amit tovább nehezít, hogy e stratégiának mindig alkalmazkodnia kell a folyamatosan változó online és offline trendekhez, csatornákhoz, és szabályokhoz. Folyamatosan frissülő stratégia nélkül egy cég hamar zátonyra futhat.  De mi a teendő, ha egyszerűen nem tudod, hogy mit is kellene tenned? Hogyan indíthatod be a dolgokat, ha marketinged stagnálni látszik? Ebben szeretnénk most segíteni…



Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
283 060
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Video Streaming

A videó streamelés az a módszer, amellyel egy élőben közvetített, vagy egy előre rögzített...

Fizetett listázás

Olyan listahelyek, amelyeket a keresőmotorok árulnak a hirdetőknek, általában fizetett...

Lead generálás

Minden olyan tevékenység egy marketing szakember vagy egy cég...

Bannolás

Bannolás a keresőoptimalizálás...

CPA hálózat

Egy CPA kampány egy hirdetőből és egy közvetítőből áll. A CPA hálózatok lehetővé...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.