notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

E-mail marketing 2016-ban is: így érdemes használni az e-mail marketinget napjainkban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > E-mail marketing 2016-ban

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

E-mail marketing 2016-ban


2014/09/22
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Amint a marketingben egyre nő a közösségi médiák és keresők szerepe, sok cégnél merül fel a kérdés 2016-os marketinges költségvetésük tervezésekor, hogy kitartsanak-e továbbra is az email marketing mellett.  A válasz határozott IGEN. Elmondjuk miért és hogyan érdemes használni az e-mail marketinget napjainkban is!
 
Amint a marketingben egyre nő a közösségi médiák és keresők szerepe, sok cégnél merül fel a kérdés 2015-ös marketinges költségvetésük tervezésekor, hogy kitartsanak-e továbbra is az email marketing mellett.  A válasz határozott IGEN. Elmondjuk miért és ho
Amióta a közösségi média marketing dübörög, talán te is úgy vagy, mint sok ügyfelem: fontosabbnak tartod Facebook oldalad rajongói számának növekedését, mint hírlevél adatbázisod karbantartását. Ugye? Pedig a Facebook 2014-es változásai egyértelművé tették, hogy Mark Zuczkerbergék célja nem az, hogy marketingesek számára örökéletű ingyenes eszközt biztosítsanak. De megéri ma még az e-mail marketinggel foglalkozni? Van ennek még hozama, vagy minden csak a spambe kerül? Nézzük a számokat a Nagyvilágból!
 
 
2013-ban a cégek marketing büdzséjüknek mintegy 20%-át költötték email marketingre; ez az arány várhatóan további 10%-kal fog nőni 2014-ben. 
 
 
Felmerül a kérdés, hogy miért költenek a vállalkozások ilyen sokat az email marketingre. A Direct Marketing Association szerint az email marketing esetében minden befektetett dollár 40-et hoz a konyhára! 2013-ban az ilyen módon megcélzottaknak majdnem fele vásárolt legalább egyszer a reklámozott termékből. 
 
 
Most, hogy meggyőztünk a módszer hatékonyságáról, és kitartasz az email marketing mellett 2016-ban  is, mi az, amit leginkább érdemes szem előtt tartanod ahhoz, hogy manapság is hatékonyan használd ezt a kiváló marketing eszközt? Íme három ígéretes ötlet:
 
 

1. Optimalizálj mobilra az e-mail marketingben is!

Az Epsilon egy friss felmérése szerint a marketinges emailek mintegy 29%-át nyitották meg 2013-ban, ami 3%-kal több, mint 2012-ben. Ez az arány várhatóan tovább fog emelkedni 2014-ben a mobilon keresztül történő megnyitások szinte exponenciális növekedése miatt, ami most 51%-nál tart. Most, hogy az előfizetők többsége már mobilon nyitja meg emailjeit, elengedhetetlen, hogy mobilra optimalizáljuk kampányainkat. Ezzel rá is térhetünk a három gyors, idei, mobil optimalizációs tippre.
 
 
• A ráklikkelési hely sokat számít.  Hányszor húztuk fel magunkat, mert a linket nem tudtuk megnyitni? Bizony sokszor, és ezzel előfizetőink sincsenek másképp. Ezt elkerülendő, emailjeinkbe tegyünk gombokat. A gomb legyen legalább 45x45 pixeles (ideális méret a kövér hüvelykujjakhoz)...
 
 
• A tárgy legyen rövid. A mobilokon kevesebb karakter fér el ebben a mezőben (is), mint az asztali gépeken vagy laptopokon; a legjobb, ha a tárgy 60 karakternél rövidebb.  Előfizetőink így nem egy félbevágott, félreérthető szöveget fognak látni, hanem a teljes üzenetet.
 
 
• landing page-ek ugyanannyira számítanak, mint az email felépítése. Mellőzzük a flash landoló oldalakat, amelyek betöltése úgy tűnhet, hogy szinte napokba is beletelik. A felhasználók ki nem állhatják, ha egy emailből egy használhatatlan vagy csigalassú oldalra kerülnek. Jobb, ha landoló oldalainkat egy HTML 5-ös reszponzív designos megoldással működtetjük.
 
 

Az online marketing több mint egy jó hirdetés, vagy egy jó honlap! Készíttesd el a Marketing Professzorokkal marketing stratégiádat, kérd ajánlatunkat, kattints ide most

 

2. Közösségi integráció

Pihengetünk?
Addig használd ki a Facebookot, amíg van ingyenes része…. !!! Kössük össze tehát oda-vissza az email marketinget a közösségi média marketinggel! 2013 ban az email marketingben befutó volt a közösségi megosztás lehetőségének beépításe. A közösségi ikonok akár 115%-kal is megemelhetik egy kampány CTR-jét. Ám ez korántsem az egyetlen előnye a közösségi megosztás lehetőségének az email kampányban. A közösségi megosztás egy második, az inboxon túli, élet lehetőségét is jelenti a kampányunk számára. Igen, a virális marketingről van szó. Gondoljunk csak bele -- mivel a Facebookot már 1 milliárdan használják a világon, fejenként több, mint 100 ismerőssel, az ebből fakadó lehetőségek száma már csak magán a Facebookon szinte végtelen. Ha ehhez még hozzávasszük a Twittert és a LinkedIn-t is, a lehetőségek újra megsokszorozódnak. A tanulság: maximálisan aknázzuk ki a listánkban rejtőző lehetőségeket a közösségi megosztás lehetőségén keresztül.
 
Tavaly, talán nem meglepő módon, a Facebook volt a legnépszerűbb közösségi megosztási lehetőség. A nem szigorúan üzleti emailek 91%-ban volt jelen. Ám a statisztikák szerint az idén érdemes inkább a LinkedIn-re figyelnünk. 2013-ban, a LinkedIn ikont tartalmazó emailek CTR-je 9.6% volt, a Facebook 4%-os arányával szemben. Idénre feltétlenül javaslom a LinkedIn ikonok felvételét emailes kampányainkba, amikor csak lehet. Ez a legfontosabb a B2B-s, hírlevél típusú email kampányoknál. A szigorúan promóciós célú emailek esetében (leárazások, ajánlatok, stb.) a Facebookot és a Twittert javaslom.
 
Visszafelé is élnie kell a kapcsolatnak! Használjuk ki Facebook oldalunkat is az e-mail címek megszerzésére, a hírlevél adatbázis növelésére. Ha már nem lájkoltathatod oldaladat egy játék alkalmazásával, legalább e-mail címeket szerezz belőle. Persze, szigorúan csak törvényesen! 
 

3. Hogyan csináljuk jól az email marketinget?

Szinte minden második nap nekem szegezik a kérdést, hogy "ne vegyek inkább egy listát?" A válasz még mindig nem, és mindig is az lesz. Tudjátok, miért? Először is, semelyik jó hírű email szolgáltató sem fogja hagyni, hogy vásárolt listát használjunk. De itt van még több más ok is:
 
• Pénzért megvehető tiszta lista nincs. Amikor megvesszük a listát, azzal már előttünk szinte mindig éltek és visszaéltek sokan, akik ugyanígy jutottak hozzá. Emellett ezekben a listákban majdnem mindig halott emailek is vannak, amiket visszaküld a rendszer. Ne felejtsük, a túl magas visszaküldési arány gyanúba keverhet minket.
 
• Csak a szpemmerek vásárolnak listát.  A megvásáolt listákon szereplők soha nem fejeztek ki érdeklődést a tartalmaink iránt. Ennélfogva, amikor levelet kapnak tőlünk, szpemnek fogják venni, és jelenteni fognak minket.
 
• Csorbul jó hírnevünk. Léteznek csak a szpem blokkolására szakosodott szervezetek a világon. Ezek email címeket helyeznek el különböző listákon, hogy azonosítsák a szpemmereket.
 
Tehát 2015-nél maradva: ha listavásárlást fontolgaunk, tegyünk le erről. Csak magunknak ártanánk, ezzel szemben a természetes úton haladva hosszú távon sikeresek leszünk.
 
Az email marketing egyik legizgalmasabb része a kreatívabbnál kreatívabb módszerek kiötlése, hogy új tagokkal gazdagítsuk listánkat. Listánk bővítésének nem az az egyetlen módja, hogy weboldalunkon feliratkoznak a levelünkre. Jár-e cégünk vagy szervezetünk konferenciákra vagy kiállításokra? Az ilyen helyeken gyakran olyan emberek fordulnak meg, akik kíváncsiak ránk! Amikor legközelebb valamilyen rendezvényen vagyunk, kérdezzük meg a szervezőt, hogy van-e listája, amire a résztvevők feliratkozhanak. De ez csak listánk bővítésének egy módja a sok száz közül. Vessük tehát bele magunkat idén az email marketingbe, és figyeljünk oda, hogy megfelelő módon teszünk szert új listatagokra.
 

Email marketing tippek 2015 - Összegzés

Az email marketing folyamatosan fejlődik. Nagy változásoknak nézünk elébe az email világában az idén, tehát legyünk felkészültek. Ne felejtsünk el mobilra optimalizálni, aknázzuk ki a közösségi megosztás lehetőségét, és tegyünk mindent helyesen. De legfőképpen érezzük jól magunkat az email marketing közepette, és kreáljunk csodás tartalmakat, melyeket érdeklődőink biztosan szeretni fognak.
 
Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 120

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
386 695
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Nyers kattintások

Egy hirdetésre érkezett összes kattintás, a kattintások...

LinkedIn

Mi az a LinkedIn? A LinkedIn egy kifejezetten szakemberek számára...

Földrajzi hely alapú célzás

Lehetővé teszi, hogy a lehetséges ügyfeleket tartózkodási helyük alapján célozd meg a...

Képtérkép

Képeken elhelyezett kattintható területek, amik láthatóbbá...

Direkt marketing

A direkt marketing, azaz a közvetlen üzletszerzés az általános marketing egy olyan ágazata,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.