Közösségi média marketing - definíciók és részletek a közösségi médiáról, közösségi média platformok és felhasználási területeik

EN

Közösségi média marketing



Web 2.0.: a közösségi web megjelenése, elterjedése és hatása az online marketingre

Az ókorban megjelenő első törekvésektől egészen napjainkig a reklámozás és a marketing számos változáson ment keresztül. A kezdeti évek eladáshelyi reklámmegjelenései, a POS és POP eszközök, az ATL kommunikációs eszközök fokozatosan átalakultak, és megjelentek a napjainkban használatos BTL kommunikációs eszközök, melyek sikere egyrészt költséghatékonyságukban, könnyű elérhetőségükben rejlik, másrészt a mérhetőséggel megteremthető pontosságban.

A hagyományos reklámmegjelenítések fokozatosan átkerültek az online térbe, majd a web 2.0 (közösségi web) megjelenésével jellegük is szögesen megváltozott. A közösségi weben – elsősorban a közösségi média platformok kialakulásával a kommunikáció egyirányúról megváltozott kétirányúra, amely az online marketing minden területére hatalmas befolyással bír – mind a mai napig...

 

A közösségi média marketing definíciója

A közösségi oldalak megjelenésével elterjedt új marketing típus, amely a korábbi egyirányú kommunikáció helyett a kétirányú kommunikáció felhasználásán alapul. A cégek így vásárlóik felé nem csak tartalmakat közvetítenek, de közvetlenül kapcsolatba is lépnek velük, amely közvetlenebbé teszi a kommunikációs folyamatot. Olyan tartalmak generálásán alapul, amely a közösségi oldalak felhasználói között terjednek megosztással. 

 

A kommunikációnak így nem csak a iránya, de a jellege is megváltozott a közösségi média marketing elterjedésével. Ma már sokkal inkább a szórakoztatásról, informálásról szól mint a konkrét eladásösztönzésről: ezeken a platformon a felhasználók ugyanis már nem szeretnének reklámokat látni. Sokkal hatékonyabb itt az olyan kommunikáció, amely önmagában is értéket képvisel:  így a megosztásokkal úgy érhetjük el célközönségünket, vásárlóinkat, hogy ők nem érzik ezt reklámnak – így nem is utasítják el!

 

A közösségi média marketing platformjai

Mindenki úgy tartja, hogy a céges megjelenés a Facebook-on ma már elengedhetetlen. Ez így is van, viszont a többi közösségi oldalon is érdemes jelen lenni. Ilyenek a LinkedIn, Tumblr, Google Plus, Twitter, YouTube, Flickr, FourSquare, Instagram, Myspace, stb. Mindegyik oldal más és más marketing stratégiát kíván, és más közönség érhető el velük.
 
Nap mint nap új közösségi médiák bukkanak fel – és tűnnek is el: a lényeg tehát itt is a gyors reakcióban, a válaszidőben rejlik: egy online marketingesnek a közösségi média marketing keretén belül is mindig napra késznek kell lennie!
 

A közösségi média marketing eszközei

Legfőbb eszköze a kétirányú kommunikáció. Ennek segítségével a cég a tartalom megosztása után visszajelzéseket kap a felhasználóktól kommentek, kedvelések, megosztások alapján, így mindkét oldal a kommunikáció forrásaként és vevőjeként is szolgál.
 
A kommunikáció része a visszacsatolás, hiszen így a termékekről, szolgáltatásokról meg tudjuk vásárlóink véleményét, így felmérések nélkül, ingyen tudjuk a későbbiekben szolgáltatásainkat vásárlóink igényére szabni.
 
A felhasználók közti együttműködés alakítja az oldal tartalmát. Így nem csak egy személy, vagy szervezet munkája határozza meg a tartalmakat, hanem az egész közösség (amely miatt ma már web 2.0-ról beszélünk).
 
Az oldalakon használható multimédia eszközök, mint fotók, videók, hanganyagok közzététele, szórakoztató játékok (melyeket sok esetben cégek fejlesztenek reklámként) egymással való megosztása segíti a Te terméked hírnevének terjedését is, amely végeredményben vásárláshoz, konverziókhoz vezet!



Gyakori kérdések


Mi az a közösségi média marketing?


Mi a közösségi média marketing célja?


SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!