notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így profitálhatsz a LinkedInből, használati útmutató

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Így profitálhatsz a világ legnagyobb üzleti közösségi platformjából, a LinkedInből

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így profitálhatsz a világ legnagyobb üzleti közösségi platformjából, a LinkedInből


2019/03/28
Máté Beatrix

A LinkedIn már évek óta a vezető B2B platform az interneten, azonban sokáig pusztán egy kommunikációs hálózatként tekintettek rá, és a marketing gyakran háttérbe szorult. Az idők azonban változnak – a népszerűbb közösségi platformok egyre inkább a felhasználói élményt helyezik a márkák érdekei elé, és manapság a LinkedIn sem az már, ami néhány évvel ezelőtt volt. Tapasztaljuk, hogy egyre több, értékes megkeresésünk érkezik LinkedIn-ről, ezért javasoljuk, hogy nézzetek szét a folyamatosan megújuló és egyre bővülő marketingfunkciók között, amelyekhez most egy rövidg útmutatót is adunk. 

Linkedin marketing

Cikkünkben az alábbi témakörökben olvashattok mindarról, amire egy kezdő B2B marketingesnek szüksége lehet ahhoz, hogy ne csak boldoguljon, de egyenesen sikeres legyen a LinkedInen!

 

Tanácsok a LinkeIn stratégiád felállításához
Hirdetés a LinkedInen
Szegmentálás és célzás
Sajátos célzási lehetőségek a LinkedInen
Tesztelés
Mennyibe kerülnek a LinkedIn hirdetések?

 

De miért éri meg a LinkedInnel foglalkozni?


Akik B2B tevékenységeket folytatnak, azok sokról maradnak le, ha nem foglalkoznak a LinkedInnel. Ez a platform felelős céges webhelyekre érkező közösségimédia-forgalom 64%-áért, ráadásul 10-ből 9 B2B marketinges meg van győződve róla, hogy a LinkedIn a leghatékonyabb webhely az érdeklődők megkaparintására. De a LinkedIn nem ül a babérjain – a felhasználók bármikor számíthatnak egy új frissítésre vagy funkcióra, mint például szűrhető keresésekre, vagy éppen az új videóhirdetésekre. Aki a LinkedIn megjelenésekor csatlakozott a közösségi oldalhoz, azonban azóta nem követi annak frissítéseit, számos újdonsággal és izgalmas funkcióval szembsülhet ha most újra megnyitja fiókját. A LinkedIn-en minden lépésednek megfontoltnak, stratégiába foglaltnak kell lennie. Ahogyan az egyes marketing eszközök használatának sincs értelme önmagukban, úgy a LinkedIn használatát is jól átgondolt vezérfonal mentén érdemes használni. 

 

Tanácsok a LinkedIn stratégiád felállításához

Pihengetünk?

 

Zárkóztasd fel csapatodat


A LinkedIn jelenlétet tovább erősíti, ha csapatod minél több tagja aktívan használja a platformot. Fontos persze hogy minden érintett legalább alapvető szinten megismerje a LinkedInt. Ez az útmutató sokat segíthet ebben, de ha igazán alapos tudást szeretnél átadni nekik, akkor egy célzott oktatás a legjobb megoldás erre. 

 

Legyen folyamatos az aktivitásod


Eleinte biztosan izgalmas lesz, hogy már a LinkedInen is jelen van márkád, de idővel a lendület óhatatlanul is apadni kezd majd. Ne feledd, hogy mint minden marketingtevékenység, úgy a LinkedIn B2B marketing is időigényes vállalkozás, ami nem egyik napról a másikra lesz sikeres. A türelem (és a kitartás) rózsát terem.

 

Tudd, hogy kiket kell megcélozni


Először is el kell döntened, hogy mely márkákkal, cégekkel, vagy vállalkozókkal szeretnél partnerkapcsolatot kiépíteni a LinkedInen, és persze azt, hogy egyáltalán mely területeken keresgélsz majd. Minden cégnek van legalább egy vagy több kulcsfontosságú döntéshozója – ők azok, akiket meg kell nyerned a platformon. Szerencsére a LinkedInen könnyű megállapítani, hogy kik ezek a személyek, hiszen minden rendesen kitöltött profilon szerepel az illető munkahelyi pozíciója. Gondolkodj el rajta, hogy az adott rés vagy szektor képviselői milyen tartalmak iránt érdeklődnének, és ez alapján állítsd össze tartalomstratégiádat.

 

Legyen tartalom-ütemterved


Az egyik első lépés előre megtervezni, hogy mikor, milyen tartalmat és milyen formátumban szeretnél posztolni. Ez mind a megcélzott lehetséges partnereidtől, az adott szektorról, és hasonló tényezőktől függ majd.

 

Ossz meg értékes tartalmakat


Igyekezz minél több olyan tartalmat megosztani, amelyek megmutatják, hogy termékeid és/vagy szolgáltatásaid hogyan segíthetik ügyfeleidet, és hogyan segítették már korábbi ügyfeleidet is.

 

Tudd, hogy mit érdemes megosztani


Ne erőltesd az értékesítést. Próbáld meg tartalmaidat arányosan elosztani: 50%-uk szóljon márkádról, 25% arról a szektorról, amiben dolgozol, a maradék 25% pedig olyan témákról és aktualitásokról, amelyek kapcsolódnak érdeklődési köreidhez. Ez az utolsó talán a legfontosabb kategória, hiszen ezzel bizonyíthatod a többi felhasználónak, hogy egy valódi érző, emberi lény vagy, nem pedig csak egy vállalati „robot”, aki csak azért regisztrált a LinkedInre, hogy saját márkáját hirdesse.

 

Ügyelj a rendszerességre


Fontos az is, hogy találj magadnak egy kényelmes posztolási ütemtervet, amit előreláthatólag követni is tudsz majd. Nem baj, ha nem tudsz naponta új bejegyzéseket közzétenni (habár a napi egy poszt remek arány), a lényeg az, hogy legyen egy fix rendszeresség, amihez tartani is tudod magad.

 

Használd a kulcsszavakat


Bizony, a kulcsszavak a LinkedInre is követnek majd – ezeket profilod „Specialities” (Specialitások) részében érdemes elhelyezni, hogy céged megjelenjen a releváns keresések találatai között. Mivel céges profilról van szó, ezért ne saját személyes szakterületeidre gondolj, hanem azokra a dolgokra, amikkel márkád foglalkozik.

 

Térképezd fel a LinkedInt


A LinkedIn egy nagyon hasznos keresőfunkcióval rendelkezik, ami segít rátalálni azokra a lehetséges ügyfelekre, akiknek szükségük lehet szolgáltatásaidra, vagy éppen termékeidre. Ezen információk birtokában sokkal pontosabb célzású kampányokat is indíthatsz majd (ezekről lejjebb bővebben).

 

Kövesd figyelemmel teljesítményedet


Mint minden valamirevaló közösségi platformnak, úgy a LinkedInnek is van saját analitikai eszköze a teljesítménymérésre. Használd ezt, hogy megtaláld legsikeresebb bejegyzéseidet, hiszen ezek segítenek majd eldönteni, hogy a jövőben hogyan alakítsd át tartalomstratégiádat (erről is írunk még később a cikkben).



Hirdetés a LinkedInen

 

A LinkedIn számos hirdetési lehetőséget kínál, amelyek a LinkedIn Campaign Manager felületéről érhetők el. Lássuk, hogy milyen hirdetéstípusok közül válogathatsz marketingesként!

Szöveges hirdetések (Text Ads)

 

A többi opcióhoz képest a szöveges hirdetések egyszerűek ugyan, de kiváló hirdetési lehetőségeket kínálnak. Ezek a reklámok egy 50 x 50 pixel méretű képből, egy ideális esetben legfeljebb 25 karakteres főcímből, és egy legfeljebb 75 karakteres leírásból állnak. A szöveges hirdetések ideálisak konkrét csoportok és munkakeresők megcélzására, illetve segítenek forgalmat fordítani webhelyed és landing oldalaid irányába.

Hogyan használd eredményesen a szöveges hirdetéseket

 

  • Keltsd fel közönséged figyelmét hangzatos főcímekkel – szólítsd meg őket közvetlenül, és tedd egyértelművé, hogy milyen értékeket kínálsz nekik hirdetéseddel.
  • Ne próbáld meg erőltetetten eladni a szóban forgó terméket, vagy szolgáltatást – mindig kínálj valami hasznosat, értékeset (információ, segítség, stb.), mielőtt értékesíteni kezdenél.
  • A képpel ellátott szöveges hirdetések 20%-kal többen kattintanak, mint a kép nélküliekre, ezért minden ilyen hirdetésedhez mellékelj egy releváns képet. Lehetőség szerint használd profilképedet, mert azok általában jobban teljesítenek a logóknál és tárgyaknál.
  • Mindig ügyelj rá, hogy felhívásod (CTA-d) egyértelmű és lényegre törő legyen. Nem árt, ha olyan kulcsszavakat is használsz benne, amik relevánsak célközönséged számára.
  • Ha a karakterlimit engedi, írd bele céged nevét is a hirdetés szövegébe, hogy még azok is megismerkedjenek cégeddel, akik még sosem hallottak róla.
  • Minden hirdetéshez kelleni fog egy olyan landing oldal is, ami tökéletes szinkronban van az adott hirdetéssel. Semmiképpen ne irányítsd az érdeklődőket webhelyed kezdőlapjára – add meg nekik rögtön azt, amiért kattintottak.

 

Szponzorált tartalmak (Sponsored Content)


A szponzorált tartalmak lényegében hétköznapi bejegyzések, amiket egy bizonyos összegért cserébe kiemelhetsz a platformon. Egy céges oldal részéről ezek általában a céggel kapcsolatos hírek, ahol a főcím ideális esetben legfeljebb 150 karakter, a bemutatószöveg pedig legfeljebb 70 karakter hosszú. A javasolt képméret 1200 x 627 pixel.

Ezek a hirdetések kiválóak a követők és érdeklődők bevonzására, a gondolatvezér tartalmak népszerűsítésére, a márka hírnevének terjesztésére, és különböző események vagy rendezvények reklámozására is.

Hogyan használd eredményesen a szponzorált tartalmakat

 

  • A LinkedIn saját kutatásai szerint 19%-kal nagyobb átkattintási, és 53%-kal nagyobb konverziós arányt érnek el azok a szponzorált tartalmak, amelyek közvetlenül megszólítják célközönségüket.
  • Fontos, hogy a szöveg lényegre törő legyen, és lehetőség szerint tüntess fel benne meggyőző statisztikákat is. Ezek mind javítják az aktivitási arányokat.
  • Egyik hirdetésből sem hiányozhat egy jó CTA – ez alól a szponzorált tartalmak sem kivételek.
  • Érdemes alkalmazni a Lead Gen (érdeklődő generáló) űrlapokat is, amik megkönnyítik mind az érdeklődő, mind a hirdető dolgát is, például álláshirdetésre történő jelentkezéskor.

 

Szponzorált InMail (Sponsored InMail)


A szponzorált InMailek segítségével testreszabott személyes üzeneteket küldhetsz a felhasználóknak. Ezekben az üzenetekben szerepel többek között a feladó neve, az üzenet tárgya, egy CTA gomb, és egy 300 x 250 pixeles kép. A szponzorált InMail üzenetekkel például személyre szabott meghívókat küldhetsz eseményekre, terjesztheted exkluzív letölthető tartalmaidat (kutatások, esettanulmányok), és így tovább.

Hogyan használd eredményesen a szponzorált InMail üzeneteket

 

  •  Ne a céges profilról, hanem egy személyes profilról küldd az üzeneteket, ennyivel is személyesebbé téve azokat. Ez már önmagában javítja az esélyeidet a megnyitásra.
  • Figyelj oda rá, hogy a feladó munkahelyi pozíciójának köze legyen az email tartalmához, mert ez hitelességet, relevanciát kölcsönöz az üzenetnek. Ha például egy értékesítési ajánlattal keresel fel valakit, akkor azt az üzenetet ne egy informatikai munkatárs küldje.
  •  Illeszd be a szükséges URL-eket az üzenetbe, és emelj ki egy egyértelmű CTA-t a címzett számára.
  • Légy tömör, és lényegre törő – bizonyítsd, hogy értékeled a címzett idejét. Persze próbálj személyes maradni, de tedd mindezt legfeljebb 500 karakterben.



Dinamikus hirdetések (Dynamic ads)


A dinamikus hirdetések az alapján változnak, hogy ki tekinti meg őket, tehát más felhasználóknak más tartalom és már kép jelenhet meg. Ezek a hirdetések többek között elehetővé teszik, hogy a felhasználókat korábbi pozícióik alapján célozd meg, és bizonyos értelembe személyre szabott állásajánlatokat jeleníts meg nekik.

 

Hogyan használd eredményesen a dinamikus hirdetéseket

 

  •  A dinamikus hirdetéseknek van egy nagyon hasznos funkciója, ami lehetővé teszi, hogy a hirdetésben annak a felhasználónak a profilképe jelenjen meg, aki éppen a hirdetést nézi. Ez sokkal nagyobb átkattintási és konverziós arányt garantál, mint az egyszerű (nem dinamikus) hirdetések.
  • Ne feledkezz meg a CTA-ról!

 

Videóhirdetések (Video Ads)

A videóhirdetések a felhasználók hírfolyamában jelennek meg, és automatikusan el is indulnak (lenémítva). Természetesen a felhasználók bekapcsolhatják a hangot, ha kíváncsiak a hirdetésre. A videóhirdetések nagyszerű eszközök a márkaépítésre, a gondolatvezér státusz megerősítésére, a termékek bemutatására, és az események felvezetésére is.

 

Hogyan használd eredményesen a videóhirdetéseket

 

  • Igyekezz fél percnél ne hosszabb hirdetéseket készíteni. A LinkedIn saját statisztikái szerint a 30 másodperces (vagy rövidebb) videóhirdetéseket kétszer többen nézik végig, mint a hosszabbakat.
  • Hirdetésed fő üzenete hangozzon jelenjen meg már az első tíz másodpercben, mert az emberek többségének türelme csupán néhány másodpercig tart.
  • Vannak persze kivételek – a „keresletgeneráció” például sokkal türelmesebb, és hosszabb videókat is hajlandó végignézni, ha azok egy részletes és érthető módon mutatják be az adott terméket, vagy éppen egy összetett történetet mesélnek el.
  • Videóidban szerepeljenek emberek, grafikák és szövegek is, ha költségvetésed lehetővé teszi ezt. A változatos tartalmak tovább tartják a nézők figyelmét.


Szegmentálás és célzás

 

A hirdetéstípusok választéka tehát széles, de persze valahogy azt is meg kellene oldani, hogy ezek eljussanak a célközönség szemei elé. Szerencsére a LinkedIn nagyon részletes és hatékony célzási, illetve szegmentáló opciókat kínál pontosan erre a célra. A LinkedIn azt javasolja, hogy két célzási opciót, plusz egy fizikai helyet is válassz a különböző kampányokhoz. Célozhatsz a megszokott általános kategóriák szerint – nem, kor, stb. – de mivel egy B2B platformról van szó, jellegzetesen szakmai célzási opciók is rendelkezésedre állnak, úgymint cégnév, szektor, cégméret, pozíciók, tapasztalat, és még sok más is.

 

Sajátos célzási lehetőségek a LinkedInen

 

A marketingesek a LinkedIn Audience Networköt is használhatják. Ez a hálózat túlmutat a platform határain olyan értelemben, hogy az itt közzétett hirdetések válogatott kiadók webhelyein is megjelenhetnek.

 

Egy másik érdekesség a LinkedIn Marched Audiences (LMA), ami további funkciókkal bővíti ez egyébként is bőséges célzási opciókat:

 

  • Az account targeting (fiókcélzás) lehetővé teszi, hogy döntéshozó személyeket célozz meg konkrét cégeknél.
  • A contact targeting (kapcsolatcélzás) segítségével CRM kapcsolatokat, vagy email listákat importálj a LinkedInre, és megcélozd az ezeken a listákon szereplő döntéshozókat.
  • A céges oldal látogatói is újracélozhatók az LMA-nak köszönhetően.

 

Tesztelés

 

Nem valószínű, hogy első körben rögtön egy tökéletes tartalom- és hirdetésstratégiát sikerült összeállítanod. Ahhoz, hogy a legtöbbet kihozhasd jelenlétedből, és fáradozásaidnak eredménye is legyen teszteket kell majd végezned, hogy kiderítsd mi működik, és mi nem. Habár a LinkedIn kiváló célzási opciókat kínál, nehéz előre megítélni, hogy pontosan kiket is lenne érdemes megcélozni egy-egy hirdetéssel. Meglehet, hogy túl szűk, vagy túl széleskörű célzást állítasz be, és így (egyébként nagyszerű) hirdetésed nem teljesít majd olyan jól, mint amire képes lenne. Az A/B teszteléssel kiderítheted, hogy hirdetéseid mely verziói lehetnek a legeredményesebbek. Nem csak a hibás célzási opciók ronthatnak egy hirdetés teljesítményén – fontos változók még a fogalmazás, a hirdetésekhez tartozó képek, és így tovább. Készíts legalább 2-3 verziót minden hirdetésedből, de csak egyetlen egy dolgot változtass meg bennük (pl. mindhárom legyen eltérő hosszúságú, de hasonló fogalmazású – így kiderítheted, hogy mi lehet az ideális hossz). Az A/B tesztelésnek sosincs vége, hiszen mindig lesz mit tökéletesíteni a hirdetéseken, ezért érdemes meghúzni egy határt, ahonnan kezdve megelégszel a teljesítményükkel. A legrosszabban teljesítő hirdetéseidet függeszd fel (ne töröld) egy-két hetente, és cseréld őket valami másra. Ez segít, hogy egy előnyösebb hirdetésrelevancia (ad relevance) pontszámot tarthass meg.

 

Mennyibe kerülnek a LinkedIn hirdetések?


Ez eredetileg az analitikai eszköz után volt, de szerintem inkább tartozik a hirdetésekhez A hirdetések persze a LinkedInen sincsenek ingyen, de ahogy más platformokon, úgy itt sincs fix ár, hiszen az összeget több tényező is befolyásolja. Általánosságban elmondhatjuk, hogy LinkedIn átlag CPC-je meglehetősen magas, ezzel szemben azonban az átlag CPM jóval kisebb, mint a legtöbb közösségi hálózaton. A LinkedInen egy licitrendszer működik, ahol a hirdetők ajánlatot tesznek arra, hogy mennyit hajlandók fizetni a hirdetésekért. A következő opciók közül választhatsz, ha az árazásról van szó:

 

  • CPC (árazás kattintások alapján): segíthet több forgalmat és érdeklődőt szerezni
  • CPM (árazás megjelenítés alapján): segíthet növelni a márka hírnevét
  • CPV (árazás videómegtekintések alapján): segíthet több videómegtekintést szerezni

 

Az egyetlen kivételt a szponzorált InMail üzenetek képezik, amikért csak akkor kell fizetni, amikor az üzenet kézbesül. Ha kiválasztottad, hogy melyik árazási mód felelne meg legjobban céljaidnak, akkor kezdődhet a licitálás. Azonban nem csak az számít, hogy mennyit vagy hajlandó kifizetni – fontos szempont fiókod hirdetésrelevancia pontszáma is. Minél több aktivitást váltanak ki hirdetéseid a felhasználókból, annál nagyobb ez a pontszám (persze ennél összetettebb a helyzet, és a pontszám sok más tényezőtől is függ). Habár a CPC általában magasabb, mint a többi hirdetési platformon, ezzel arányosan a konverziós arányok is kedvezőbbek – a LinkedIn több érdeklődőt képes bevonzani, mint a Facebook vagy a Twitter.


A LinkedIn analitikai eszköze

 

A LinkedIn egy ingyenes analitikai eszközt is kínál a céges oldalak teljesítményének nyomon követésére. A Company Page Analytics részletes statisztikákat kínál kampányaidról és bejegyzéseidről is. Megnézheted többek között, hogy hogyan teljesítenek hirdetéseid, hogy hány követőt sikerült szerezned, hányan kattintanak tartalmaidra, és így tovább. Ezek az adatok mind segítenek abban, hogy folyamatosan tökéletesítsd stratégiádat az aktuális (és várható) trendek alapján. Szintén egy egyedi B2B funkció az is, hogy részletes adatokat láthatsz közönséged szakmai hátteréről, és megnézheted, hogy a pozíciótól kezdve a szektoron át a cég méretéig milyen demográfiai csoportba tartoznak.

egészségügyi marketing SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 93

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

SEM

 Mi az a SEM? Miben különbözik a SEM a SEO-tól? A SEM...

Belső linkelés

Olyan hiperhivatkozások elhelyezése egy weboldalon (vagy valamelyik aloldalán), amik ugyanazon a...

Keresőmotor találati oldal

Azokat az oldalakat nevezzük így amelyek akkor jelennek meg, amikor egy...

Beküldés

Egy URL beküldése egy keresőmotornak, hogy bekerüljön annak...

Hirdetési hálózat

Weboldalak csoportja, ahol egy hirdető határozza meg a megjelenő hirdetések részét vagy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.