Ügyfélkapcsolat-kezelő (Customer Relationship Management – CRM) jelentése, jellemzése és haszna az online marketing világában.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > CRM

CRM


Mi az a CRM?

A CRM az angol „Customer Relationship Management” vagyis „ügyfélkapcsolat-kezelés” rövidítése. A CRM rendszerek lehetővé teszik egy cég számára, hogy egy központi helyről, egyszerűen kezelhessék üzleti kapcsolataikat ügyfeleikkel, illetve elérhessék az ehhez szükséges ügyféladatokat és –információkat.

 

Egy CRM segít, hogy egy helyen tárolhasd az összes meglévő és lehetséges ügyfeled információit, az összes fiókinformációt, a leadeket, az értékesítési lehetőségeket és sok egyebet is. A legtöbb CRM felhőalapú, tehát valós időben teszi lehetővé, hogy ezeket az adatokat több munkatárs is láthassa, illetve kezelhesse, akinek hozzáférése van a CRM adatbázishoz.

 

Hasonlóképpen például a Facebookhoz és más közösségi platformokhoz, a CRM-ek központjában is az emberek adatai és a közöttük lévő kapcsolatok állnak.

 

Hogy működnek a CRM-ek?

Minden megkötendő üzlet a cég és ügyfél (legyen az egy magánszemély, vagy egy másik cég) közötti pozitív kapcsolat megalapozásával kezdődik. A sablon egyszerűnek tűnik – az értékesítő fél kapcsolatba lép azokkal a leendő ügyfelekkel, akiknek szükségük van arra, amit az adott cég kínál.

 

Később azonban ezek a kapcsolatok jóval összetettebbé válnak, és sokkal többről szólnak majd az egyszerű adok-veszek tranzakcióknál. Idővel a kapcsolatok száma is nőni kezd, és a B2B cégeknek megeshet, hogy egy-egy ügyfélcégen belül is több kapcsolattal kell foglalkozniuk.

 

Egy CRM rendszer lehetővé teszi, hogy mindezt egyetlen, átlátható helyen lehessen áttekinteni illetve kezelni.

 

Egy másik fontos szempont, hogy egy cégen belül a különböző osztályok (értékesítés, marketing, ügyfélszolgálat, közösségi részlet, stb.) más és más jellegű adatokkal kommunikálnak egymás között, ami rendszerezettség nélkül könnyedén káoszt eredményezhet. Egy jó CRM rendszer segít értelmezhetővé tenni ezeket az adatokat, kiemelve a legfontosabb részleteket azok számára, akiknek éppen szükségük van rájuk, megkönnyítve ezzel a döntéshozást az osztályok számára, akár egymás adatai alapján is.

 

Összességében tehát egy CRM egy cég összes olyan osztályának munkáját segíti összehangolni és megkönnyíteni, amelyek bármilyen célból hozzá kell férniük az ügyfelek adataihoz, legyen szó az elérhetőségi információkról, az értékesítési lehetőségekről, vagy az esetleges panaszokról.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 128

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
206 205
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Felülértékesítés (Upsell)

Felülértékesítésről beszélünk akkor, ha egy magasabb árú terméket vagy szolgáltatást...

HTML email

Mi is az a HTML email? A HTML email használata egy kreatívabb, gazdagabb design...

Árképzés

Mi az az árképzés? Egy termék sikeres marketingjének egyik...

Domain figyelés

Egy domain nevének figyelése az interneten.   Miért is jó a Domain figyelés, azaz a...

Tartalom

A tartalom az, ami egy weboldal betöltésekor megjelenik az internetes...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.