A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja - de mire jó?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Facebook

Facebook


Mi az a Facebook?

A Facebook a világ legnagyobb közösségi hálózata, amelynek felhasználói kommunikálhatnak és tartalmakat oszthatnak meg egymással, követhetik kedvenc márkáikat, élő közvetítéseket indíthatnak, és még rengeteg másra is lehetőségük nyílik, mindezt teljesen ingyen.
 
A Facebook egy felhasználóbarát, könnyedén használható platform, akire 13 éves kortól bárki szabadon regisztrálhat. Egyszerűségének köszönhetően még a technikailag kevésbé tájékozottak is használhatják legalapvetőbb funkcióit, aminek köszönhetően a Facebookon gyakorlatilag minden korosztály fellelhető.
 
 

Honnan indult a Facebook?

A Facebook első verziója a Harvard Egyetemen készült el és indult be 2004 februárjában – megalkotói Mark Zuckerberg és Edward Saverin voltak, az egyetem két hallgatója. Eleinte csupán az egyetem belső közösségi hálózataként működött, 2006 szeptemberétől azonban nyilvánossá vált, és azóta bárki regisztrálhat rá.
 
A Facebook több mint egy évtizedes fennállása alatt rengeteget változott, fejlődött, és temérdek funkcióval bővült. 2,32 milliárd aktív havi felhasználójával ma toronymagasan a világ legnépesebb közösségi hálózata, amely 2017-ben 39,9 milliárd dolláros hirdetési bevételre tett szert.
 

Mi az a Like?

A Like mint olyan, mára kifejezéssé vált, bizonyos nyelvekbe szinte be is épült. A Facebook legismertebb funkciója egyben egyik védjegyévé is vált. A Like gomb megnyomásával fejezhetjük, ha tetszik valamilyen bejegyzés. Ezen kívül a rajongói oldalakat is like-olni kell követésükhöz.
 

A Facebook oldalak működése

A Facebookon továbbá cégek, márkák, hírességek és egyéb entitások is képviselhetik magukat különleges, úgynevezett Facebook oldalakon. Facebook oldalt bárki (még felhasználók is) létrehozhat ingyenesen. A különböző cégek itt szokták megosztani legújabb termékeiket, szolgáltatásaikat, amikre követőik reagálhatnak reakciókkal, hozzászólásokkal, és megosztásokkal is, amelyek mind hasznos, értékes visszajelzések az oldalak üzemeltetői számára. A Facebook Insights bevezetésével a kommunikáció sikeressége is mérhető, és fejleszthető. Ezzel az alkalmazással az oldalak meg tudják vizsgálni látogatottságuk adatait, rajongóik szokásait, így hatékonyabbá téve működésüket.
 

A Facebook túl nagy falat ahhoz, hogy egy oldalon mindent elmagyarázzunk róla. Ha közelebbről is szeretnéd megismerni a platformot úgy, ahogyan azt egy digitális marketingesnek ismernie kell, akkor a következő cikkeket ajánljuk a figyelmedbe, amelyek választ adnak néhány fontos kérdésre:

 

Ezen kívül nézd meg ezeket a hasznos Facebook trükköket, amiket minden komolyabb felhasználónak (és minden marketingesnek) ismernie kell!

Facebook

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 92

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
109 463
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Fehérlista

Mi is az a fehérlista? A fehérlista elemei azok az IP címek, amelyek jogosultak arra, hogy...

CPM

A CPM definíciója A CPM (cost per mille) egy népszerű...

Jövedelemforrás

A jövedelemforrás minden olyan tevékenység, amely jövedelem...

IP bemelegítés

Mi is azaz IP bemelegítés? Az IP bemelegítés egyre több email kiküldése egy feladó IP...

Teljesítményterv

Mi is az a teljesítményterv? Teljesítményterv akkor...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.