notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ismerd meg a lead kifejezés pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Lead

Lead


Mi az a Lead?

A marketing világában a lead (ejtsd: líd) egy olyan személy vagy cég, aki, vagy ami érdeklődését fejezte egy cég vagy vállalkozó kínálata iránt. Magyarul „érdeklődőkként” emlegethetnénk őket. Amikor egy cég vagy személy megadja elérhetőségi adatait (név, email cím, stb.) – például egy regisztráció vagy hírlevélre való feliratkozás során – akkor azt leadnek tekinthetjük.

 

Leadek a marketingesek és az értékesítők részéről

A lead általános definíciója tehát elég egyszerű, azonban a marketingesek, illetve az értékesítők más-más oldalakról közelítik meg a leadek fogalmát, ami gyakran vezethet drága konfliktusokhoz.

 

A marketingesek célja az, hogy minél több leadet generáljanak (lásd: lead generálás), és sokuk nem feltétlenül figyel arra, hogy ezek a leadek minősítettek-e, vagy sem (lásd: lead minősítés). Az értékesítési osztály éppen ezért nem becsüli nagyra a marketingesek által generált leadeket, mert többségükről úgy tartják, hogy nem minősítettek. Az ilyen hozzáállás miatt sajnos egy cég sok valódi lehetőségről maradhat le, a két osztály pedig általában csak egymásra mutogat a helyett, hogy összedolgoznának.

 

Nézzünk meg egy példát: tegyük fel, hogy egy látogató kitölt egy űrlapot a webhelyeden, felhívja a cégedet telefonon, vagy közösségi médián, esetleg emailen veszi fel veled a kapcsolatot.

 

Lead-e ez a személy?

 

Egy marketinges szemével

Igen, ez a személy egy lead, mert egy marketinges számára a lead olyasvalaki, akinek sikerült megszerezni az elérhetőségeit, és később követni tudja őt (vagyis újra fel tudja vele venni a kapcsolatot). Ez lehetőséget nyújt arra, hogy elkezdhesse „gondozni” ezt a leadet, hogy később ügyféllé konvertálja.

 

Egy értékesítő szemével

Egy értékesítő részéről ez a valaki még nem lead, mert csupán egy határozatlan, általános érdeklődést fejezett ki a kínálat (vagy más) iránt, és ez még nem bizonyít semmit – az illető lehet egy nagyon értékes, hosszútávú üzleti partner, vagy egy olyan személy is, aki soha többet nem gondol a cégre. Egy marketinges szempontjából tehát ez a bizonyos példában említett személy nem számít minősített leadnek, tehát a marketingosztály részértől nem lead.

 

Ebben van logika, hiszen ha egy értékesítő minden egyes leadet lekövetne, azzal rengeteg időt pazarolna értéktelen, minősítetlen leadekre. Egy értékesítő számára tehát azok a személyek (vagy cégek) számítanak leadnek, akik/amik minősítettek is.

 

Mi a középút?

Általánosságban véve az számít ideális értékesítési leadnek, aki passzol a marketingesek által felállított ügyfélperszónák valamelyikéhez. Ezek a leadek akkor válnak igazán fontossá és relevánssá, amikor elsődleges érdeklődésüket követően más lépéseket is megtesznek, például egy próbaváltozatot kérnek a cég által értékesített szoftverből, stb.

 


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 89

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
284 678
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Domain figyelés

MI az a domain figyelés? A domain figyelés (esetleg domain név...

Kattintásonkénti kereset

Az EPC, azaz a kattintásonkénti kereset (vagy kereset per kattintás) egy PPC...

Találati oldal

Más néven keresőmotor találati oldal.

Fogyasztó

Ki is az a fogyasztó? A fogyasztó egy olyan személy, aki valamilyen terméket használ, vagy...

Permalink

A permalink egy bizonyos blogbejegyzésre vagy fórumtémára mutató...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.