Keresés

Menü

A hotel és szállodamarketing egy különleges kommunikációt jelent. Különösen az online marketing területén

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

15 online marketing tipp szállodáknak és hoteleknek

2017.08.19.

A hotel és szállodamarketing egy különleges kommunikációt jelent. Különösen az online marketing területén. Mutatjuk, mi kell a sikerhez egy komplex, 10 oldalas tanulmányban!

A hotel és szállodamarketing egy különleges kommunikációt jelent. Különösen az online marketing területén. Mutatjuk, mi kell a sikerhez egy komplex, 10 oldalas tanulmányban! 


Egy szálloda vagy üdülőhely igazgatását végzed? Szeretnél új vendégeket szerezni és arra ösztönözni őket, hogy újra és újra visszatérjenek hozzád? Szeretnéd láthatóbbá, elérhetőbbé, kedvelhetőbbé vagy egyszerűen ellenállhatatlanná tenni intézményedet online és offline környezetben is? Akár városi, akár vidéki szállodában vagy üdülőben dolgozol, az alábbi 15 tipp segít majd, hogy többen megismerjék kínálatodat és látogassanak el hozzád.

 

1. Készíts egy biztonságos és mobilbarát weboldalt

Azt hiszed, weboldalad mobilbarát és elég jó? Akkor mond ezt, ha letesztelted! Íme, a Google ingyenes weboldal tesztelő eszköze. Az itt kapott teszteredménnyel keresd fel honlapkészítődet, vagy minket, és tökéletesítsd maximálisra weboldalad! 


Amennyiben szállodád vagy hoteled még nem rendelkezik saját, tökéletes mobil weboldallal, a lehetséges látogatók sokkal nehezebben találnak majd rád, ismerhetik meg intézményedet és nem igazán lesz lehetőségük online tranzakciókat lebonyolítani.

 

A legtöbb vendég az intézmény weboldalát keresi fel, hogy felvehesse a kapcsolatot a személyzettel vagy a vezetőséggel.

Kivéve, akik online foglalási rendszereket használnak, de azokról később beszélünk! Megfelelő minőségű, keresőoptimalizált weboldal hiányában az érdeklődő, lehetséges vendégek könnyedén a versenytársak szobafoglalási oldalán köthetnek ki.

Egy szálloda vagy hotel weboldalának felépítésénél a következő dolgokra érdemes odafigyelned:

 

  • A weboldalnak támogatnia kell az e-kereskedelmi funkciókat, hogy a látogatók (itt a weboldal látogatóiról van szó) online szobafoglalást intézhessenek.
  • Legyen mobilbarát.
  • Legyen könnyen navigálható.
  • Legyen gyors.
  • A weboldal tüntessen fel minden fontos információt a cégedről – pontos cím, legfontosabb személyek, szolgáltatások (szobák és egyéb információk a szállásról), kapcsolat és elérhetőségek.
  • Tartalmazzon érdekes, előnyös képeket, videókat és más tartalmakat, amelyek bemutatják intézményed legjavát.
  • A weboldal legyen elérhető a leggyakoribb idegen nyelveken – a magyar mellett általában az angol és a német kifejezetten fontos.
  • Legyen összekapcsolva a közösségi médiával.
  • Legyen keresőmotor-barát és arra optimalizált.
  • Tisztán és érthetően tartalmazza a feltételeket, garanciákat és politikákat.
  • Tartalmazzon néhány értékelést és véleményt korábbi elégedett vendégektől.
  • Tudja mérni a szobafoglalások és a rendezvényhelyszín ajánlatkérések forrását, azaz azt, mely marketing eszközből, milyen költséggel jött a legtöbb szobafoglalás. 

 

 

  18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 
 

 

2. Kezdj el blogolni, cikket írni – a tartalommarketing

Egy blog vagy nevezhetjük cikk modulnak is, fontos tartalmi központja lehet weboldaladnak, ahol célközönséged érdekes cikkeket, történeteket és más tartalmakat olvashat intézményedről és az ottani életről és eseményekről. A blog tartalmat visz fel a weboldaladra, mely a keresőoptimalizálásnak (SEO) és a hatékony közösségi média marketingnek is alapja. 

 

Egy sikeres blog hatalmasat dobhat weboldalad látogatottságán, de emellett sok másra is hasznos – egy jó blog (segítségével) …

  • Megnöveli a keresőmotorok által indexelt aloldalak számát, amelyek weboldaladhoz tartoznak, így weboldalad láthatóbbá válik az interneten kereső felhasználók számára és nagyobb organikus forgalomra számíthatsz.
  • Több tartalommal (blogbejegyzések) tölti fel weboldaladat, amelyeket aztán könnyedén tovább lehet osztani a közösségi oldalakon.
  • Intézményedet gondolatvezetői pozícióba emelheti saját iparágadon belül.
  • Segít információt terjeszteni a közösségért végzett munkádról.
  • Visszajelzést, kritikákat és más fontos adatokat gyűjthetsz a célközönségedről.
  • Új kapcsolatokat építhetsz ki az érdeklődő vendégekkel és megerősítheted már meglévő kapcsolataidat a korábbi ügyfelekkel.

 

3. Készíts közösségi média fiókokat – a hotel közösségi média marketing 

 

A Facebook, a YouTube, a Google+, az Instagram, a Pinterest és más közösségi média platformok ingyenes csatornákat kínálnak céged számára.

 

Íme néhány érdekes statisztika a nagyobb közösségi szolgáltatásokról:

  • A Facebookon havonta 1,44 milliárd felhasználó aktív.
  • A Facebook felhasználói közül havonta 1,25 milliárdan mobilról érik el az oldalt.
  • Az internet felhasználók 47%-a Facebookot használ.
  • A Twitteren havonta 284 millió felhasználó aktív.
  • Az Instagramnak jelenleg 300 millió felhasználója van.
  • Az Instagramra naponta 70 millió kép és videó kerül fel.
  • A Pinterestnek 70 millió felhasználója van.
  • A LinkedIn 347 regisztrált felhasználóval rendelkezik.

 

Az alábbi galériában eredményes közösségi média posztokat találsz. Láthatod, egy-egy poszt mennyi emberhez jutottt el…

 

 

4. Csatlakozz online közösségekhez

Célközönséged megértésének egyik leghatékonyabb módja az olyan online közösségekhez való csatlakozás, amelyek iparágadhoz kapcsolódnak. Keress online csoportokat a Facebookon, Google+-on és más platformokon, illetve fórumokon, amelyek szállodákkal vagy üdülőhelyekkel foglalkoznak.

 

Azzal, hogy aktív beszélgetésekbe elegyedsz a célközönséged tagjaival, sokkal közvetlenebbül láthatod majd, hogy miket várnak el szállodákban illetve üdülőkben töltött idejük során.

 

Ilyen csoportokhoz érdemes csatlakoznod:

 

  • Helyi közösségi csoportok. Habár valószínűleg nem a városodban élők lesznek azok, akik nálad szállnának meg, ők azok, akik a legnagyobb valószínűséggel terjesztik majd hírnevedet mások között.
  • Utazással, turizmussal és szabadidővel foglalkozó csoportok. Olyan csoportok, amelyekben utazók osztanak meg egymással információkat.
  • Utazó bloggerek csoportjai. A befolyásos személyek, akiktől rengeteget tanulhatsz. Kapcsolatokat építhetsz ki velük és felkérheted őket, hogy mutassák be intézményedet a követőiknek.
  • Specifikus utazási csoportok, amelyek kifejezetten a te üzleti környezetedhez kapcsolódnak. Például utazó fényképészek csoportjai, vagy olyan utazó csoportok, amelyek a közvetlen környékedre koncentrálnak.

 

5. Blogolj a legjobb turistacélpontokról a közeledben – tartalommarketing és SEO

A turistákat a gyönyörű városok, történelmi jelentőségű helyek, fesztiválok és hasonló érdekességek vonzzák egy bizonyos városba vagy vidékre. Ezeket az emberek keresőmotorok és közösségi médiás ajánlatok alapján találják meg.

Íme néhány példacím, és téma, amelyekről érdemes cikkeket írni (a címeket természetesen sokkal kreatívabban is megírhatod, ezek csupán példák):

 

  • A 10 legjobb turistaattrakció ___________ (városban, vagy megyében)
  • 10 ok, amiért érdemes ____________ látogatni
  • 20 gyönyörű fotó, amelyek láttán azonnal ___________ akarsz majd utazni
  • A 10 legjobb program ____________
  • 10 ok, amiért idén el kell látogatnod ______________ (egy helyi fesztivál vagy esemény)

 

6. Használj lenyűgöző képeket

Az emberek manapság nem érnek rá hosszabb cikkeket és történeteket elolvasni az interneten. Éppen ezért olyan elképesztően fontos hirdetési eszközök a képek a marketing szakemberek számára – ezekkel ugyanis rengeteget dobhatnak blogbejegyzéseik és közösségi posztjaik népszerűségén.

 

A képek beszédes mesélő eszközök. Éppen ezért olyan gyakori, hogy az érdekes képeket tartalmazó cikkek hamar felkapottá válnak az interneten. A képeket alkalmazó weboldalak a keresőmotorok szemében is láthatóbbá válnak, ugyanis a keresőoldalak robotjai ezeket is indexelik.

 

A közösségi médiában a megnyerő képeket tartalmazó weboldalak és blogbejegyzések szintén több interakciót (kedvelések, megosztások, hozzászólások és átkattintások) generálnak.

 

Egy jó módszer továbbá a közeli helyszínek és helyi rendezvények lefényképezése és megosztása. A különböző turistaattrakciókról (vagy akár a személyzetedről) készített képek azt jelzik az érdeklődőknek, hogy igazán ismered és szereted a helyet, ahol intézményed található.

 

7. Használj érdekes, rövid videókat

A rövid videókat feltöltheted a Facebookra, a YouTubera, az Instagramra és más közösségi platformokra is. Ha a megfelelő közösséget célzod meg velük, akkor hamar nagy népszerűségre tehetnek szert a közösségi médián.

 

A fényképekhez hasonlóan a videókat is egyszerű elkészíteni. A fényképekre vonatkozó tanácsok a videókra is ugyan úgy érvényesülnek – a marketingért felelős személyzetre érdemes rábízni a helyi látványosságok, fesztiválok rögzítését és megosztását a közösségi oldalakon.

 

Természetesen intézményed mindennapjait is érdemes bemutatni időnként néhány rövid videóban. Fontos továbbá, hogy ne csak saját magad, hanem városodat és környékedet is hirdesd hiszen számodra is érdek, hogy minél többen látogassanak el oda.

 

8. Figyelj oda a lokális keresőoptimalizálásra

A Google legalább egy ezer milliárd keresésre válaszol évente. Ez tisztán mutatja, hogy a Google még mindig az első számú online termék- és szolgáltatáskeresője.

 

Egy cégnek persze nem kell minden keresésre megjelennie a találatok között, kizárólag azokra, amelyek relevánsak az adott cég által képviselt iparághoz.

 

Ha egy helységnévvel együtt keresel rá szállodákra, akkor a Google több helyi intézményt is felsorol majd. A találati lista felett megjelenő szállodák és üdülők minden bizonnyal több vendéget vonzanak, mint a találatok alján láthatók. Amennyiben tehát szállodád nem a lista élén – vagy legalább az első találati oldalon – jelenik meg, úgy biztos lehetsz benne, hogy lehetséges vendégekről maradsz le.

 

Ha szeretnéd intézményedet láthatóbbá tenni a keresőmotorok számára, és ezzel több releváns forgalmat terelni weboldalad irányába, akkor helyi keresőoptimalizálást kell alkalmaznod.

 

Többek között az alábbiakra érdemes odafigyelni ilyenkor: 

  • Írj olyan kulcsszavakat oldalaid címsoraiba, amelyek az elhelyezkedésedre utalnak – például „Szállodanév Budapest” vagy „Üdülőnév – Üdülő Budapesten”.
  • Intézményed címét és elérhetőségeit ne csak a kezdőlapon és a „Kapcsolat” oldalon tűntesd fel, hanem az összes aloldalon is.
  • Ágyazz be egy térképet weboldaladra.
  • Helyezz el egy térképet intézményed Facebook oldalán is.
  • Regisztráld intézményedet a „Google Cégem”, a „Bing Places for Business” és a „Yahoo Local” szolgáltatásokon is, majd hitelesítsd a létrehozott fiókokat.
  • Regisztráld intézményedet a TripAdvisoron is. 
  • Minden regisztrált weboldalra és szolgáltatásra tölts fel fényképeket intézményedről.
  • Kérj visszajelzéseket és értékeléseket vendégeidtől.
  • Frissíts minden régebben regisztrált online nyilvántartást, amelyben intézményed szerepel, és győződj meg róla, hogy naprakész információkat tartalmaznak.
  • Írj több olyan blogbejegyzést, amelyek címében valamilyen helyi kulcsszó is szerepel.

 

9. Fektess az AdWordsbe – keresőmarketing

Érdemes PPC hirdetésekbe befektetni a Google AdWordsön keresztül, hogy további láthatóságot biztosíts magadnak a keresőmotoron belül.

 

A legtöbb keresés esetén különböző „Hirdetés” címkével megjelölt találatok is megjelennek. Ezek azok a találatok, amelyekre a hirdetők licitáltak, hogy láthatóak legyenek a releváns keresések között.

 

A PPC hirdetések gyorsabb eredményeket garantálnak, mint a SEO, hiszen az utóbbit sokkal tovább tart kiépíteni. A SEO ezzel szemben azonban hosszabb távon maradhat hatékony és jobb arányokban térülhet meg, mint a PPC módszer.

 

A PPC hirdetések a legeredményesebb online marketing stratégiák közé tartoznak, amelyekkel könnyedén és gyorsan elérheted célfogyasztóidat anélkül, hogy heteket, vagy hónapokat kellene várnod.

 

10. Fektess közösségi média hirdetésekbe

Támogasd meg egy kicsit közösségi bejegyzéseidet a Facebook Hirdetések, a fizetett közösségi hirdetések segítségével a különböző csatornákon.

 

Mindössze párszáz forintért cserébe több emberhez juttathatod el bejegyzéseidet, sikeresebbé téve ezzel közösségi médiás marketing kampányaidat.

 

A Facebook hirdetéseket továbbá Facebook oldalad kedveléseinek gyarapítására, videóid nézettségének növelésére és az eseményeid népszerűsítésére is használhatod – ez persze csak néhány példa, a plusz bevételről nem is beszélve.

 

11. Ösztönözd cselekvésre az embereket

A keresőláthatóság, a közösségi médiás elérések és a weboldalforgalom mit sem érnek, ha nem tudod felhasználni őket az új vendégek megnyerésére és bevételed gyarapítására. Éppen ezért rá kell venned a közönségedet, hogy érdeklődőkből vendéggé lépjenek elő.

 

Ezt a megfelelő cselekményre való felhívással (Call to Action – CTA) teheted meg. Ezeket a CTA-kat a megfelelő helyeken elhelyezve hatalmas növekedést tapasztalhatsz konverzióid számát tekintve. Íme néhány tipp:

  • Helyezz el CTA gombokat a blogbejegyzéseidben, amelyekkel az olvasókat landing oldalaidra küldheted tovább (például szobafoglalásra).
  • Készíts CTA gombokat Facebook oldaladon és más közösségi média oldalaidon.
  • Helyezz el CTA hivatkozásokat Facebook, YouTube, Instagram, és más oldalakra feltöltött videóidban.
  • Helyezz el CTA-kat a közösségi bejegyzéseidben.

 

12. Hívj befolyásos vendégbloggereket

 

A bloggerek a digitális világ legbefolyásosabb csoportjai közé tartoznak. Az utazó- és vendéglátóiparban az utazóbloggerek a legmegbízhatóbb információforrások az egész interneten.

 

Az ilyen bloggerek által írt cikkek a keresőmotorok élén járnak, és a közösségi médián is futótűzként terjednek a megosztásoknak köszönhetően. Éppen ezért ha cikket írnak szállodádról vagy üdülőhelyedről, akkor sokkal nagyobb eséllyel kelted majd fel új emberek érdeklődését is intézményed iránt.

 

Felkérhetsz néhány elismert utazóbloggert, hogy látogassanak el hozzád, majd foglalják cikkbe élményeiket az olvasóik számára. Mindezt érdemes néhány héttel vagy hónappal a főszezon előtt elintézni.

Fontos persze megjegyezni, hogy nem minden utazóblogger egyforma, így mielőtt felkérnél egyet az együttműködésre, az alábbiakról érdemes meggyőződni:

  • Bejegyzéseik igényesek és jó minőségűek.
  • Bejegyzéseiknek számos hozzászólása van.
  • Tartalmaik (képek, videók, cikkek) egyediek és eredetiek.
  • Jelentős követőbázisuk van a közösségi oldalakon.
  • Blogbejegyzéseikkel számos felhasználó felveszi a kapcsolatot (hozzászólások, megosztások, kedvelések).
  • Blogjaik mentesek mindenféle kérdéses online tevékenyégtől (például plágium).
  • Pozitív hírnevük van, és korábban nem zaklatták követőiket, az utazási irodákat vagy más bloggereket.

 

13. Kezeld online hírnevedet – reputációmenedzsment 

Készülj fel rá, hogy intézményed vegyes értékeléseket kaphat majd a Facebookon, a Google-ön, a TripAdvisoron és más olyan online szolgáltatásokon, amelyek lehetővé teszik az értékelések és kritikák  megosztását.

 

A legtöbb utazó először egy Google keresést indít, mielőtt szobát foglalna egy szállodában vagy üdülőben. A TripAdvisor felhasználóinak kritikái általában a találati listák élén jelennek meg a Google keresésben. Éppen ezért fontos, hogy az intézmény managementje időben reagál ezekre és igyekszik valamit tenni a negatív értékelésekkel kapcsolatban.

 

Néhány negatív kritika még nem a világ vége – a legfontosabb, hogy tudd megfelelően kezelni őket, ha egy-egy feltűnik az értékelések között.

Az alábbiakat teheted, hogy helyreállítsd pozitív online hírnevedet:

  • Regisztráld intézményed a TripAdvisoron.
  • Iratkozz fel, hogy értesítéseket kapj, valahányszor egy vendég értékeli a szállodádat.
  • Reagálj gyorsan és udvariasan a negatív kritikákra.
  • Köszönd meg a pozitív értékeléseket.
  • Ösztönözd pozitív értékelésekre a jelenlegi vendégeidet azzal, hogy kiváló szolgáltatásokat és élményt biztosítasz számukra.

 

A hozzászólásokra – legyenek azok pozitívak vagy negatívak – gyorsan és őszintén reagáló intézménytulajdonosok könnyedén elnyerhetik a vendégek tiszteletét és bizalmát.

 

14. Mindig biztosítsd a lehető legkiválóbb élményeket vendégeid számára

A jó kiszolgálás a jó értékelések alapfeltétele. Ugyan ez igaz a rossz kiszolgálásra és kritikákra is.

 

Ha képes vagy biztosítani vendégeid elégedettségét, akkor azok idővel saját marketing követeiddé válnak. Önállóan ajánlják majd intézményedet ismerőseiknek és pozitív hozzászólásokkal jutalmaznak a TripAdvisoron, a Facebookon és más oldalakon is.

 

A TripAdvisor felhasználói a következő szempontok alapján értékelhetik az intézményeket:

  • Elhelyezkedés
  • Az alvás minősége
  • Szobák
  • Kiszolgálás
  • Érték
  • Tisztaság

 

Ezek a szempontok mind fontosak, közülük pedig külön érdemes kiemelni a személyzet által nyújtott kiszolgálás minőségét – ez ugyanis az egyik legtöbbet említett pont a szöveges értékelésekben. Ezért is elengedhetetlen tehát, hogy személyzeted kiváló minőségű kiszolgálást tudjon biztosítani.

 

15. Szervezd ki online marketing feladataidat a szakértőknek – online marketing ügynökség alkalmazása

Az online marketing egyszerre szórakoztató és kihívásokkal teli is. Habár saját magad intézni egy költségtakarékos módszernek tűnik, a befektetett idő gyakran nem éri meg azt a pénzt, amit így sikerült megspórolni. Ha szeretnél inkább többet foglalkozni céged egyéb területeivel, akkor érdemes marketing ügynökség segítséget kérni a különböző online marketing tevékenységek managelésére.

 

Egy külsős marketing cég nem csak a fent említett problémák nagy részét veszi le a válladról, de egy külső szemszögű, független véleményt is képes formálni cégedről, amely segíthet azt egy teljesen új szintre emelni. Az online marketing világa olyan gyorsan változik, hogy néha még mi is, akik minden nap ezzel foglalkozunk, sok-sok cégnél tapasztalatokat szerezve, csak kapkodjuk a fejünket. Ne maradj le a legújabb trendekről, megoldásokról, kezeltesd online marketing kommunikációdat velünk! Ajánlatkéréshez kattints ide! 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Facebook, Hatékony honlapüzemeltetés, Honlapkészítés, Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

2017-11-20

Úgy érzed, a kamera előtt a helyed? Azt gondolod, te is tudnál olyan Youtube videókat forgatni, mint sok mai vlogger? Igen, én is ezt gondolom! Mutatjuk, melyek az alapok!   

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

2017-11-02

Éttermi marketingben, gasztromarketingben otthon vagyunk, mutatják ezt online marketing referenciáink is. Tapasztalatainkat az alábbi cikkben mondjuk el! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!