notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi az a SEO, mi az a keresőoptimalizálás és hogyan lehet neked is keresőoptimalizált honlapod?? Definíció, magyarázat, leírás és értelmezés és tanácsadás.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
fooldal > Szakszótár > SEO

SEO


Mi az a SEO, mi az a keresőoptimalizálás és hogyan viszonyul a keresőmarketinghez? Magyarázat, leírás és értelmezés marketing szakszótárunkban! 

 

Ha azért vagy itt, mert cikkeket szeretnél olvasgatni SEO  témában, akkor kattints ide: Keresőoptimalizálás cikkek

 

Ha tudni szeretnéd, melyek a legfontosabb trendek 2019-ben, akkor olvasd el ezt: SEO 2019

 

SEO – keresőoptimalizálás definíció, meghatározás

A SEO az angol search engine optimization kifejezés rövidítése, amely magyarul keresőoptimalizálást jelent. A keresőoptimalizálás egy több stratégiát, technikát és taktikát magába foglaló tevékenység, célja pedig hogy egy webhely a keresőmotorok találati oldalain (SERP) minél magasabb helyezést érjen el, és így nagyobb látogatóforgalomra tehessen szert. Ilyen keresőmotorok például a Google, a Yahoo, és a Bing.

 

A láthatóság optimalizálása a keresőmotorok számára = SEO

Az internetes keresés felhasználóinak bevett szokása, hogy nem kattintgatnak végig a keresőmotorok találati oldalain, éppen ezért a magas rangsorolás elengedhetetlen a forgalom bevonzására. Minél előkelőbb helyre kerül egy webhely az organikus találatok között, annál nagyobb eséllyel látogatja majd meg (kattint rá) egy felhasználó.

 

A SEO biztosítja, hogy egy webhely elérhető legyen a keresőmotorok számára és javítja az esélyét annak, hogy azok rá is találjanak a szóban forgó webhelyre. A SEO általánosságban több úgynevezett „white hat”, azaz „fehér kalapos” technika gyűjteménye, amelyeket a webmesterek és webtartalom-szerzők alkalmaznak a jobb keresőrangsorolás elérése érdekében.

 

A kereső CTR optimalizálása

A SEO célja többek között az is, hogy a keresőmotorok találati oldalain megjelenő eredményed releváns legyen a kereséshez, és így minél több felhasználó kattintson rá. Az eljárás során szövegkivonatok és meta adatok kerülnek optimalizálásra, ezzel biztosítva, hogy ezek a keresésben megjelenő információkivonatok illeszkednek a keresés kontextusába. Ezzel magasabb átkattintási arány (Click Through Rate – CTR) érhető el.

 

Organikus SEO (Organic SEO)

Az organikus SEO kifejezés azon eljárásokat jelenti, amelyek célja a keresőmotorok találati oldalain szerzett minél magasabb természetes rangsorolás.

 

Mit jelent ez? Az alábbi ábrán elmagyarázom. A feketeével bekarikázott rész a fizettet hirdetések helye. Ezek a találatok nem azért kerülnek a találati listába, mert feltétlenül relevánsak egy adott kifejezésre, hanem azért, mert a webhely tulajdonosa minden egyes kattintásért vagy megjelenésért fizet a Google-nek. A fizett találatok nem jelennek meg akkor, ha a felhasználó hirdetés blokkolót (AdBlocker) használ. 

 

Mi az a SEO?

 

A pirossal bekerezetett rész az első organikus találat, mely azért került az első helyre, mert a Google úgy gondolja, ez a weboldal a legrelevánsabb az adott kifjezésre. Ez a SEO eredménye. 

Jó példák erre a kulcsszavak és a kulcsszóanalízis, a visszahivatkozások gyűjtése, a link népszerűség javítását szolgáló linképítés, illetve az olvasók számára írt releváns tartalmak is.


Fehér kalapos SEO (White Hat SEO)

A fehér kalapos SEO azon optimalizáló stratégiák, technikák és taktikák összessége, amelyek nem a keresőmotorokra, hanem a felhasználókra összpontosítanak, de ugyanakkor szigorúan betartják a keresőmotorok szabályait és irányelveit.

 

Például ha egy webhely optimalizálva van a keresőmotorokra, de közben a relevanciára és organikus rangsorolásra törekszik, akkor arról elmondható, hogy fehér kalapos SEO módszerekkel van optimalizálva. Fehér kalapos módszereknek tekintjük a kulcsszavak és kulcsszóanalízis használatát, a visszahivatkozások beszerzését, a linképítést (a link népszerűség javítására) és az olvasók által relevánsnak tekintett tartalmak írását.

 

A fehér kalapos SEO-t éppen ezért „etikus” SEO-ként is szokás emlegetni, és első sorban azok alkalmazzák, akik hosszútávon szeretnének befektetni webhelyükbe.

 

Fekete kalapos SEO (Black Hat SEO)

 

A Fekete kalapos SEO meghatározása

A keresőoptimalizálásban azokat az agresszív SEO stratégiákat, technikákat és taktikákat nevezzük fekete kalaposaknak, amelyek nem a felhasználókra, hanem kizárólag a keresőmotorokra fókuszálnak, és nem tartják be a keresőmotorok által előírt szabályokat és irányelveket.

 

Fekete kalapos technikáknak számítanak például a kulcsszóhalmozás, a láthatatlan szövegek, kapuoldalak, a nem kapcsolódó kulcsszavak elhelyezése az oldal tartalmában, illetve az oldalcsere (amikor egy oldal tartalmát teljesen megváltoztatják, miután az rangsorolásra került a keresőmotorok által).


A fekete kalapos SEO használata

A fekete kalapos SEO-t általában azok alkalmazzák, akik gyors pénzügyi haszonra szeretnének szert tenni webhelyükön, ahelyett hogy hosszú távú befektetésre használnák azt. A fekete kalapos SEO webhelyed keresőmotorokból való kitiltását (bannolás) eredményezheti. Mivel ezek a technikák általában rövid időn belül magas profitot képesek termelni, így a legtöbb fekete kalapos SEO-t használó személy számára ez irreleváns kockázatot jelent.

 

A fekete kalapos SEO-t „etikátlan” SEO-ként is nevezik, de használják még rá a „spamdexing” megnevezést is, ugyanis a spamdexing szintén ilyen fekete kalapos stratégiának számít.

 

SEO szolgáltatások – szolgáltató (SEO Services – Service Provider)

A SEO szolgáltatók keresőoptimalizálás segítségével érik el, hogy egy webhelyre több látogató érkezzen, magas keresőtalálati rangsorolással. A legtöbb olyan cég, amely saját webhellyel és online jelenléttel rendelkezik, általában külső SEO specialistát kér fel az organikus rangsorolás feljavítására (például a Google találati oldalain).

 

Általános SEO szolgáltatások és csomagok

A SEO szolgáltatások segítenek biztosítani, hogy egy webhely elérhető legyen a keresőmotorok számára, illetve javítja annak az esélyét, hogy a keresőoldalak rátalálnak és magas rangsorolással jutalmazzák a webhelyet. A SEO specialisták kínálata számos szolgáltatást tartalmazhat, mint például kulcsszó és kulcskifejezés optimalizálás és kutatás, technikai webhely SEO auditok, különálló weblapok, a robots.txt fájl, oldaltérképek és minden egyéb olyan feladat és elem optimalizálása, amelyek előnyösek lehetnek az ügyfél webhelye és üzleti szükségletei számára.

 

Az alábbi ábrán a SEO szolgáltatások szintjeit láthatjuk:

 

A SEO szolgáltatások szintjei

 

A SEO szolgáltatók gyakran csomagokban kínálják szolgáltatásaikat, egyszeri díjaktól kezdve több hónapos együttműködésekig.
 

Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 146

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kétszintes program (Two-tier Program)

A kétszintes programok keretein belül a partnerek a saját...

Kulcsszó

Mi a kulcsszó szerepe? A kulcsszó, vagy keresőszó mindig egy olyan...

Cikkgyűjtő oldal

Egy olyan oldal, amelyen külön kategóriákba sorolt és rendezett cikkek kerülnek...

AIDA

Az AIDA jelentése Az AIDA egy mozaikszó, amely az Attention (figyelem), Interest...

IP bemelegítés

Mi is azaz IP bemelegítés? Az IP bemelegítés egyre több email kiküldése egy feladó IP...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.