Keresés

Menü

Mi az a SEO, mi az a keresőoptimalizálás és hogyan lehet neked is keresőoptimalizált honlapod?? Definíció, magyarázat, leírás és értelmezés és tanácsadás.

Marketing Professzorok

SEO


Mi az a SEO, mi az a keresőoptimalizálás és hogyan viszonyul a keresőmarketinghez? Magyarázat, leírás és értelmezés marketing szakszótárunkban! 

 

Ha azért vagy itt, mert cikkeket szeretnél olvasgatni SEO  témában, akkor kattints ide: Keresőoptimalizálás cikkek

 

Ha tudni szeretnéd, melyek a legfontosabb trendek 2019-ben, akkor olvasd el ezt: SEO 2019

 

SEO – keresőoptimalizálás definíció, meghatározás

A SEO az angol search engine optimization kifejezés rövidítése, amely magyarul keresőoptimalizálást jelent. A keresőoptimalizálás egy több stratégiát, technikát és taktikát magába foglaló tevékenység, célja pedig hogy egy webhely a keresőmotorok találati oldalain (SERP) minél magasabb helyezést érjen el, és így nagyobb látogatóforgalomra tehessen szert. Ilyen keresőmotorok például a Google, a Yahoo, és a Bing.

 

A láthatóság optimalizálása a keresőmotorok számára = SEO

Az internetes keresés felhasználóinak bevett szokása, hogy nem kattintgatnak végig a keresőmotorok találati oldalain, éppen ezért a magas rangsorolás elengedhetetlen a forgalom bevonzására. Minél előkelőbb helyre kerül egy webhely az organikus találatok között, annál nagyobb eséllyel látogatja majd meg (kattint rá) egy felhasználó.

 

A SEO biztosítja, hogy egy webhely elérhető legyen a keresőmotorok számára és javítja az esélyét annak, hogy azok rá is találjanak a szóban forgó webhelyre. A SEO általánosságban több úgynevezett „white hat”, azaz „fehér kalapos” technika gyűjteménye, amelyeket a webmesterek és webtartalom-szerzők alkalmaznak a jobb keresőrangsorolás elérése érdekében.

 

A kereső CTR optimalizálása

A SEO célja többek között az is, hogy a keresőmotorok találati oldalain megjelenő eredményed releváns legyen a kereséshez, és így minél több felhasználó kattintson rá. Az eljárás során szövegkivonatok és meta adatok kerülnek optimalizálásra, ezzel biztosítva, hogy ezek a keresésben megjelenő információkivonatok illeszkednek a keresés kontextusába. Ezzel magasabb átkattintási arány (Click Through Rate – CTR) érhető el.

 

Organikus SEO (Organic SEO)

Az organikus SEO kifejezés azon eljárásokat jelenti, amelyek célja a keresőmotorok találati oldalain szerzett minél magasabb természetes rangsorolás.

Jó példák erre a kulcsszavak és a kulcsszóanalízis, a visszahivatkozások gyűjtése, a link népszerűség javítását szolgáló linképítés, illetve az olvasók számára írt releváns tartalmak is.


Fehér kalapos SEO (White Hat SEO)

A fehér kalapos SEO azon optimalizáló stratégiák, technikák és taktikák összessége, amelyek nem a keresőmotorokra, hanem a felhasználókra összpontosítanak, de ugyanakkor szigorúan betartják a keresőmotorok szabályait és irányelveit.

 

Például ha egy webhely optimalizálva van a keresőmotorokra, de közben a relevanciára és organikus rangsorolásra törekszik, akkor arról elmondható, hogy fehér kalapos SEO módszerekkel van optimalizálva. Fehér kalapos módszereknek tekintjük a kulcsszavak és kulcsszóanalízis használatát, a visszahivatkozások beszerzését, a linképítést (a link népszerűség javítására) és az olvasók által relevánsnak tekintett tartalmak írását.

 

A fehér kalapos SEO-t éppen ezért „etikus” SEO-ként is szokás emlegetni, és első sorban azok alkalmazzák, akik hosszútávon szeretnének befektetni webhelyükbe.

 

Fekete kalapos SEO (Black Hat SEO)

 

A Fekete kalapos SEO meghatározása

A keresőoptimalizálásban azokat az agresszív SEO stratégiákat, technikákat és taktikákat nevezzük fekete kalaposaknak, amelyek nem a felhasználókra, hanem kizárólag a keresőmotorokra fókuszálnak, és nem tartják be a keresőmotorok által előírt szabályokat és irányelveket.

 

Fekete kalapos technikáknak számítanak például a kulcsszóhalmozás, a láthatatlan szövegek, kapuoldalak, a nem kapcsolódó kulcsszavak elhelyezése az oldal tartalmában, illetve az oldalcsere (amikor egy oldal tartalmát teljesen megváltoztatják, miután az rangsorolásra került a keresőmotorok által).


A fekete kalapos SEO használata

A fekete kalapos SEO-t általában azok alkalmazzák, akik gyors pénzügyi haszonra szeretnének szert tenni webhelyükön, ahelyett hogy hosszú távú befektetésre használnák azt. A fekete kalapos SEO webhelyed keresőmotorokból való kitiltását (bannolás) eredményezheti. Mivel ezek a technikák általában rövid időn belül magas profitot képesek termelni, így a legtöbb fekete kalapos SEO-t használó személy számára ez irreleváns kockázatot jelent.

 

A fekete kalapos SEO-t „etikátlan” SEO-ként is nevezik, de használják még rá a „spamdexing” megnevezést is, ugyanis a spamdexing szintén ilyen fekete kalapos stratégiának számít.

 

SEO szolgáltatások – szolgáltató (SEO Services – Service Provider)

A SEO szolgáltatók keresőoptimalizálás segítségével érik el, hogy egy webhelyre több látogató érkezzen, magas keresőtalálati rangsorolással. A legtöbb olyan cég, amely saját webhellyel és online jelenléttel rendelkezik, általában külső SEO specialistát kér fel az organikus rangsorolás feljavítására (például a Google találati oldalain).

 

Általános SEO szolgáltatások és csomagok

A SEO szolgáltatások segítenek biztosítani, hogy egy webhely elérhető legyen a keresőmotorok számára, illetve javítja annak az esélyét, hogy a keresőoldalak rátalálnak és magas rangsorolással jutalmazzák a webhelyet. A SEO specialisták kínálata számos szolgáltatást tartalmazhat, mint például kulcsszó és kulcskifejezés optimalizálás és kutatás, technikai webhely SEO auditok, különálló weblapok, a robots.txt fájl, oldaltérképek és minden egyéb olyan feladat és elem optimalizálása, amelyek előnyösek lehetnek az ügyfél webhelye és üzleti szükségletei számára.

 

A SEO szolgáltatók gyakran csomagokban kínálják szolgáltatásaikat, egyszeri díjaktól kezdve több hónapos együttműködésekig.
 

címkék: Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
Minden, amit a RankBrainről (és az arra való optimalizálásról) tudnod kell

Minden, amit a RankBrainről (és az arra való optimalizálásról) tudnod kell

2018-09-14

Keservesen próbálkozol weboldalad keresőoptimalizálásával, de nem hozza az eredményeket? A régi technikák már nem működnek, igaz? Mutatjuk a...

Amit egy marketingesnek a Google Cégem optimalizálásáról tudnia kell

Amit egy marketingesnek a Google Cégem optimalizálásáról tudnia kell

2018-09-09

A keresőoptimalizálásnak az on-site SEO-tól kezdve a linkmarketingig temérdek ága van, amelyek mind külön figyelmet igényelnek a siker eléréséhez. Sokaknak...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!