notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi az a SEO, mi az a keresőoptimalizálás és hogyan lehet neked is keresőoptimalizált honlapod?? Definíció, magyarázat, leírás és értelmezés és tanácsadás.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > SEO

SEO


Mi az a SEO, mi az a keresőoptimalizálás és hogyan viszonyul a keresőmarketinghez? Magyarázat, leírás és értelmezés marketing szakszótárunkban! 

 

Ha azért vagy itt, mert cikkeket szeretnél olvasgatni SEO  témában, akkor kattints ide: Keresőoptimalizálás cikkek

 

Ha tudni szeretnéd, melyek a legfontosabb trendek 2019-ben, akkor olvasd el ezt: SEO 2019

 

SEO – keresőoptimalizálás definíció, meghatározás

A SEO az angol search engine optimization kifejezés rövidítése, amely magyarul keresőoptimalizálást jelent. A keresőoptimalizálás egy több stratégiát, technikát és taktikát magába foglaló tevékenység, célja pedig hogy egy webhely a keresőmotorok találati oldalain (SERP) minél magasabb helyezést érjen el, és így nagyobb látogatóforgalomra tehessen szert. Ilyen keresőmotorok például a Google, a Yahoo, és a Bing.

 

A láthatóság optimalizálása a keresőmotorok számára = SEO

Az internetes keresés felhasználóinak bevett szokása, hogy nem kattintgatnak végig a keresőmotorok találati oldalain, éppen ezért a magas rangsorolás elengedhetetlen a forgalom bevonzására. Minél előkelőbb helyre kerül egy webhely az organikus találatok között, annál nagyobb eséllyel látogatja majd meg (kattint rá) egy felhasználó.

 

A SEO biztosítja, hogy egy webhely elérhető legyen a keresőmotorok számára és javítja az esélyét annak, hogy azok rá is találjanak a szóban forgó webhelyre. A SEO általánosságban több úgynevezett „white hat”, azaz „fehér kalapos” technika gyűjteménye, amelyeket a webmesterek és webtartalom-szerzők alkalmaznak a jobb keresőrangsorolás elérése érdekében.

 

A kereső CTR optimalizálása

A SEO célja többek között az is, hogy a keresőmotorok találati oldalain megjelenő eredményed releváns legyen a kereséshez, és így minél több felhasználó kattintson rá. Az eljárás során szövegkivonatok és meta adatok kerülnek optimalizálásra, ezzel biztosítva, hogy ezek a keresésben megjelenő információkivonatok illeszkednek a keresés kontextusába. Ezzel magasabb átkattintási arány (Click Through Rate – CTR) érhető el.

 

Organikus SEO (Organic SEO)

Az organikus SEO kifejezés azon eljárásokat jelenti, amelyek célja a keresőmotorok találati oldalain szerzett minél magasabb természetes rangsorolás.

 

Mit jelent ez? Az alábbi ábrán elmagyarázom. A feketeével bekarikázott rész a fizettet hirdetések helye. Ezek a találatok nem azért kerülnek a találati listába, mert feltétlenül relevánsak egy adott kifejezésre, hanem azért, mert a webhely tulajdonosa minden egyes kattintásért vagy megjelenésért fizet a Google-nek. A fizett találatok nem jelennek meg akkor, ha a felhasználó hirdetés blokkolót (AdBlocker) használ. 

 

Mi az a SEO?

 

A pirossal bekerezetett rész az első organikus találat, mely azért került az első helyre, mert a Google úgy gondolja, ez a weboldal a legrelevánsabb az adott kifjezésre. Ez a SEO eredménye. 

Jó példák erre a kulcsszavak és a kulcsszóanalízis, a visszahivatkozások gyűjtése, a link népszerűség javítását szolgáló linképítés, illetve az olvasók számára írt releváns tartalmak is.


Fehér kalapos SEO (White Hat SEO)

A fehér kalapos SEO azon optimalizáló stratégiák, technikák és taktikák összessége, amelyek nem a keresőmotorokra, hanem a felhasználókra összpontosítanak, de ugyanakkor szigorúan betartják a keresőmotorok szabályait és irányelveit.

 

Például ha egy webhely optimalizálva van a keresőmotorokra, de közben a relevanciára és organikus rangsorolásra törekszik, akkor arról elmondható, hogy fehér kalapos SEO módszerekkel van optimalizálva. Fehér kalapos módszereknek tekintjük a kulcsszavak és kulcsszóanalízis használatát, a visszahivatkozások beszerzését, a linképítést (a link népszerűség javítására) és az olvasók által relevánsnak tekintett tartalmak írását.

 

A fehér kalapos SEO-t éppen ezért „etikus” SEO-ként is szokás emlegetni, és első sorban azok alkalmazzák, akik hosszútávon szeretnének befektetni webhelyükbe.

 

Fekete kalapos SEO (Black Hat SEO)

 

A Fekete kalapos SEO meghatározása

A keresőoptimalizálásban azokat az agresszív SEO stratégiákat, technikákat és taktikákat nevezzük fekete kalaposaknak, amelyek nem a felhasználókra, hanem kizárólag a keresőmotorokra fókuszálnak, és nem tartják be a keresőmotorok által előírt szabályokat és irányelveket.

 

Fekete kalapos technikáknak számítanak például a kulcsszóhalmozás, a láthatatlan szövegek, kapuoldalak, a nem kapcsolódó kulcsszavak elhelyezése az oldal tartalmában, illetve az oldalcsere (amikor egy oldal tartalmát teljesen megváltoztatják, miután az rangsorolásra került a keresőmotorok által).


A fekete kalapos SEO használata

A fekete kalapos SEO-t általában azok alkalmazzák, akik gyors pénzügyi haszonra szeretnének szert tenni webhelyükön, ahelyett hogy hosszú távú befektetésre használnák azt. A fekete kalapos SEO webhelyed keresőmotorokból való kitiltását (bannolás) eredményezheti. Mivel ezek a technikák általában rövid időn belül magas profitot képesek termelni, így a legtöbb fekete kalapos SEO-t használó személy számára ez irreleváns kockázatot jelent.

 

A fekete kalapos SEO-t „etikátlan” SEO-ként is nevezik, de használják még rá a „spamdexing” megnevezést is, ugyanis a spamdexing szintén ilyen fekete kalapos stratégiának számít.

 

SEO szolgáltatások – szolgáltató (SEO Services – Service Provider)

A SEO szolgáltatók keresőoptimalizálás segítségével érik el, hogy egy webhelyre több látogató érkezzen, magas keresőtalálati rangsorolással. A legtöbb olyan cég, amely saját webhellyel és online jelenléttel rendelkezik, általában külső SEO specialistát kér fel az organikus rangsorolás feljavítására (például a Google találati oldalain).

 

Általános SEO szolgáltatások és csomagok

A SEO szolgáltatások segítenek biztosítani, hogy egy webhely elérhető legyen a keresőmotorok számára, illetve javítja annak az esélyét, hogy a keresőoldalak rátalálnak és magas rangsorolással jutalmazzák a webhelyet. A SEO specialisták kínálata számos szolgáltatást tartalmazhat, mint például kulcsszó és kulcskifejezés optimalizálás és kutatás, technikai webhely SEO auditok, különálló weblapok, a robots.txt fájl, oldaltérképek és minden egyéb olyan feladat és elem optimalizálása, amelyek előnyösek lehetnek az ügyfél webhelye és üzleti szükségletei számára.

 

Az alábbi ábrán a SEO szolgáltatások szintjeit láthatjuk:

 

A SEO szolgáltatások szintjei

 

A SEO szolgáltatók gyakran csomagokban kínálják szolgáltatásaikat, egyszeri díjaktól kezdve több hónapos együttműködésekig.
 

Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 143

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
253 667
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Engedély alapú marketing

Az Opt-in regisztrációkhoz hasonlóan az engedély alapú marketing lényege szintén az, hogy...

Vírus e-könyv

A „vírusszerű” e-könyvek lényege, hogy széles körben...

HTML

MI az a HTML, mire jó, magyarázat és leírás     A HTML angol mozaikszó, jelentése...

Vásárlói viselkedés

Mi is az a vásárlói viselkedés? A vásárlói...

Befejezett lehetőségek

Mit is jelent a befejezett lehetőségek kifejezés?   A befejezett lehetőségek a sikeres...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.