Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Minden, amit a YouTube SEO-ról tudnod kell

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Minden, amit a YouTube SEO-ról tudnod kell

2018.11.29.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Minden, amit a YouTube SEO-ról tudnod kell

Hogyan kerülhetsz a YouTube találati lista élére videóiddal? Hogyan érheted el, hogy minél többen meg is nézzék azokat? A kulcsszóválasztás és a Youtube keresőoptimalizálás útmutatója. 


Ha csak egy online marketinggel kapcsolatos cikket is elolvastál az utóbbi 1-2 évben, akkor biztosan hallottál róla, hogy korunk egyik legjelentősebb trendje a videómarketing. Elkezdhetnénk sorolni, hogy milyen szép statisztikák bizonyítják ezt az állítást, és hogy így a YouTube, meg úgy a YouTube, de így, 2018 őszén mindez már senkinek nem újdonság. Ha pedig ide kattintottál, akkor feltételezzük, hogy nem a bizonygatásra vagy kíváncsi, hanem a YouTube videók keresőoptimalizálásáról szeretnél inkább olvasni.

 

Lássuk tehát, hogy mi kell ahhoz, hogy mind a YouTube-on, mind pedig a Google-on előkelő pozíciót érhess el videóiddal!

 

1. Kulcsszókutatás a YouTube-ra

A kulcsszókutatás minden keresőoptimalizálási folyamat első lépése, és mivel a YouTube egy keresőmotor (és közösségi hálózat is), így itt is szükség lesz rá.

 

A kulcsszókutatás lényege olyan kulcsszavakat találni, amikkel érdeklődő nézőket vonzhatsz videóidhoz. Ez valójában sokban hasonlít webhelyed/blogod keresőoptimalizálásához, azonban azok a kulcsszavak, amelyek jól működnek szöveges tartalmakhoz, nem feltétlenül lesznek ideálisak a YouTube-on (és fordítva).

 

Nézzük meg, hogyan állíthatod össze ideális YouTube kulcsszavaid listáját!

 

Hogyan keress ideális kulcsszavakat a YouTube-ra?

 

Javasolt YouTube kulcsszavak

A legegyszerűbb és leggyorsabb módszer a YouTube keresősávját használni. Valahányszor elkezdesz begépelni valamit a YouTube keresőjébe, lent megjelennek azok a javasolt, kapcsolódó kulcsszavak, amikre gyakran keresnek rá más felhasználók.

 

Ez egy remek kiindulási alap számodra, hiszen láthatod, hogy milyen népszerű kulcsszavakat érdemes megcéloznod.

 

Youtube keresőoptimalizálás alapok

 

Mint láthatod, végig sem kell írnod a kifejezést, a YouTube máris javasolni kezdi a kapcsolódó lehetőségeket.

 

Ha szeretnél bővített javaslatokat kapni, akkor írj egy alsóvonalat (_) és egy szóközt a keresés elé, a szavak közé, vagy a keresés végére – ilyenkor a YouTube eltérő lehetőségeket kínál fel, amikből ötletet meríthetsz!

 

Fontos megjegyezni, hogy a kulcsszó elején ez a csak úgy működik, ha előbb beírod a kulcsszódat, és csak utána írod elé az alsóvonalat és a szóközt. Kísérletezz több kombinációval, illetve próbáld meg szóköz nélkül beírni valahová az alsóvonalat, hogy még több változatot mutasson a YouTube!

 

Youtube kulcsszó kutatás

 

Videós kulcsszavak a Google-ban

Biztosan észrevetted már, hogy amikor a Google-on keresel valamit akkor a YouTube-ról is megjelenik néhány videó a találatok között. Ez nem meglepő, hiszen a YouTube is a Google termékei közé tartozik, mindenképpen fontos, hogy említést tegyünk róla.

 

Ha sikerül videóidat bejuttatni a Google találatok közé is, akkor lényegesen nagyobb nézettségre számíthatsz, mintha csak a YouTube-on szerepelnének jól.

 

Keress rá kiszemelt kulcsszódra a Google-on, és nézd meg, hogy hány videó jelenik meg a találatok között.

 

YouTube videók a Google találatok között

 

Habár nem túl jól látható, de lapozgatni is lehet a videótalálatok között – a lényeg az, hogy minél több videó jelenik meg a Google-on egy kulcsszóra, annál ideálisabb az a kulcsszó videók optimalizálására.

 

Népszerűek a „hogyan …”, a „… bemutató” és egyéb kulcsszavak is videókhoz, illetve természetesen maga a videó is egy egyértelműen videós kulcsszónak tekinthető.

 

Youtube videók a Google találati listáján

 

Az „okosóra bemutató” kifejezésre például olyan sok videótalálatot sorol fel a Google, hogy egyéb tartalmaknak nem is jut hely a találati oldalon.

 

Keyword Suggest

A Keyword Suggest a temérdek online kulcsszókutató eszköz egyike, azonban míg a legtöbb eszköz csak általános kulcsszavakat sorol fel a Keyword Suggest találatai szűrehetőek különböző webhelyekre, úgymint Google, Instagram, vagy éppen YouTube (ÍME).

 

Válaszd a YouTube fület a lehetőségek közül, és győződj meg róla, hogy a Hungary / Hungarian – Magyar opció legyen kiválasztva a legördülő menüből, hogy magyar kulcsszavak között kereshess. Írd be megcélzott kulcsszavadat, és hagyd, hogy az eszköz felsorolja a kapcsolódókat a YouTube-ról!

 

Videócímkék

A nagyobb csatornák legnézettebb videóiból is rengeteg ötletet meríthetsz, hiszen ezek a feltöltések garantáltan népszerűek és sikeresek. Érdemes megvizsgálni ezen videók címkéit, hogy felhasználhass belőlük néhányat saját videóidnál is. Erre több ingyenes online eszköz és böngészőbővítmény is alkalmas.

 

Google Trends

A Google Trends  eszközről sokan megfeledkeznek, és habár valóban nem kínál annyi funkciót, mint a fizetős eszközök, a Google saját kulcsszókutatója minden marketinges számára hasznos lehet.

 

Hasonlóképpen a Keyword Suggesthez, a Google Trend is beállítható úgy, hogy csak a YouTube keresésekre koncentráljon. Ehhez először be kell írnod a keresett kulcsszót, majd a megjelenő jelentésben a grafikon felett átállítani a szűrést Internetes Keresőről YouTube-keresésre.

 

Ügyelj rá, hogy a többi szűrő is megfelelően legyen beállítva: Magyarország, időtartomány, minden kategória.

 

Ha mindez megvan, és lejjebb görgetsz, akkor látni fogsz egy Kapcsolódó lekérdezések részt. Ez a fenti szűrőktől függően lehet, hogy először üresen jelenik meg – ilyenkor állítsd az időtartományt az aktuális időpontra.

 

 

Google Trends a kulcsszavak meghatározásában

 

 

Mostanra már valószínűleg van egy jó kis listád mindazokból a kulcsszóvariációkból, amiket érdemes lesz megcéloznod tartalmaidban. A következő lépés szintén nagyon fontos – tedd fel magadnak a kérdést:

 

Milyen keresőszándék áll a kulcsszavak mögött?

A keresőszándék az egyik legfelkapottabb kifejezés a keresőoptimalizálás világában, méghozzá jó okból. Ha tudod, hogy a felhasználók mit szeretnének elérni keresésükkel, akkor pontosan tudni fogod, hogy milyen kulcsszavakkal célozhatod meg őket.

 

Ehhez térj vissza a Google Trends felületére. Az előbb azt írtuk, hogy válts át YouTube-keresések szűrésre – ezt kell tenned most is, hiszen arra vagy kíváncsi, hogy érdeklődnek-e egyáltalán a YouTube-on a kiszemelt kulcsszavak iránt.

 

Állítsd be a szűrőket, és nézd meg, hogy hogyan fest a megjelenő grafikon. Itt azt láthatod, hogy a megadott időtartományban mikor hányan kerestek rá az adott kulcsszóra, vagyis hogy mikor mennyire volt népszerű, illetve hogy csökkent-e népszerűsége, vagy növekedett az idők múlásával.

 

Ha a szűrésben beállítottad Magyarországot, akkor lejjebb görgetve megjelenik az ország térképe, megyékre szétbontva, mellette pedig egy részletesebb jelentés arról, hogy megyénként hányan kerestek rá a kulcsszóra (a sötétebben jelölt megyékben népszerűbb a kulcsszó, ahogyan azt a sávok is mutatják. Ha rákattintasz valamelyik megyére (a térképen vagy a sávok között), akkor a szűrő automatikusan átvált arra a megyére.

 

Kulcsszó kutatás Google Trends térképen

 

Ellenőrizd minden felírt kulcsszódat ilyen módon, hogy kiderítsd, melyekkel érdemes egyáltalán foglalkozni.


A kulcsszavakért folytatott verseny

Fontos szempont továbbá az is, hogy mennyire heves verseny folyik egy-egy kulcsszóért. Ezt a legegyszerűbben úgy teheted meg, ha rákeresel kulcsszavaidra a YouTube-on, és megnézed, hogy hány találatot kapsz rájuk.

 

Általánosságban minél több a találat, annál népszerűbb az adott kulcsszó a feltöltők között, tehát annál hevesebb a verseny is.

 

Fontos azonban megjegyezni, hogy minden kulcsszónál más számít népszerűnek verseny szempontjából – bizonyos kulcsszavaknál tízezer, míg másoknál százezer találattól mondhatjuk, hogy telített velük a YouTube.

 

Egy másik szempont, amit érdemes figyelembe venni: a YouTube feltehetőleg más találatokat mutat ugyan arra a kulcsszóra attól függően, hogy honnan keresel rá. Ez az országon belül talán nem jelenthet akkora különbséget, de nem kizárt, hogy a szomszédos országokban élő magyar keresők másképpen kapják meg a találatokat, mint az itthoniak.

 

2. A közönség megtartása

Vessünk most egy közeli pillantást arra, hogy mit jelent a közönség megtartása, és hogy miért olyan fontos tényező ez a YouTube-on.

 

A közönség megtartása azt jelenti, hogy mennyi ideig nézik a nézők videóidat. Ha nem tudod megtartani nézőidet, akkor tartalmaid valószínűleg nem kínálnak annyi értéket, vagy nem elég jó minőségűek, hogy az emberek idejüket áldozzák rájuk.

 

Íme egy kapcsolódó gondolat a hivatalos YouTube Blogról:

„Ha a nézők többet nézik a YouTube-ot, akkor ez nekünk azt jelzi, hogy meg vannak elégedve a tartalommal, amit találtak. Ez azt jelenti, hogy az alkotók nagyobb aktív közönséget vonzanak be.”

 

Tehát ebből azt következtethetjük ki, hogy az aktivitásra ösztönző videókat a YouTube jobb minőségűnek tekinti, és előnyösebb rangsorolásban részesíti őket.

 

A cél tehát az, hogy az emberek minél több időt töltsenek a YouTube-on, lehetőleg a te videóid nézegetésével.

 

Hogyan tarthatod meg közönségedet?

 

1. Adj rövid ízelítőket nézőidnek

Ez trükk egyenesen Hollywoodból érkezik. Bizonyára te is megfigyelted már, hogy néhány szuperprodukciót először nem is egy teljes bemutatóval harangoznak be, hanem néhány másodpercnyi izgalmas anyagot mutatnak csak a filmből, ami nem árul el túl sokat.

 

Hasonló módszert alkalmaznak a televíziós híradók is – a műsorok elején általában néhány szóban felsorolják a vezető híreket, majd kezdődik a „rendes” híradó.

 

Ilyesmit kell alkalmaznod videóidban is, ha azt szeretnéd, hogy többen nézzék őket tovább. Fel kell keltened valamivel az érdeklődésüket már a legelején, hogy kíváncsiságuk tovább nézesse velük a videót.

 

Vezesd fel néhány szóban, hogy miről lesz szó a videóban, és hogy mi az, amiért érdemes végigülniük őket a nézőknek.

 

Ugyan ezt alkalmazhatod a videók végén is, ha már előre tudod, hogy a következő videód miről fog szólni – ha belegondolsz, rengeteg sorozat fejezi így be epizódjait, hogy a nézőket izgatottan várják a következő részt.

 

2. Ne kertelj túl sokat

Hallhattuk már ezerszer, hogy egy rohanó világban élünk – mert így is van! A munka, a tanulás, az utazás, a háztartásvezetés, a gyereknevelés, és némi szociális élet fenntartása mellett nem sokaknak van idejük (vagy türelmük) azt hallgatni, ahogy videóidban percekig a semmiről beszélsz.

 

Ahogy már a fenti tippben is említettük, ajánlott azzal kezdened a videódat, hogy elmondod nézőidnek, miért érdemes végignézniük az egészet. Ez után jöhet egy rövid bevezető, aztán pedig csak a lényeg!

 

3. Ne térj el a tárgytól

Amennyiben videóid egy adott témáról szólnak, és/vagy egy külön célközönséget céloznak meg, nem ajánlatos eltérni a tárgytól, amit a videó elején beharangoztál, illetve amit a cím ígér. Idővel aztán, ahogy nézőid megszokják stílusodat, és hogy milyen tartalmakat láthatnak tőled, néha feltölthetsz egy-egy általánosabb témájú videót is.

 

4. Használj kreatív vágóképeket

Ez talán a legegyszerűbb tipp, mégis meglepően sokat segíthet közönséged megtartásában.

 

Íme egy alap példa: tegyük fel, hogy egy terméket szeretnél bemutatni, például egy 10 perces videóban. A bevezető és a lezáró rész elvesz a videóból egy kis időt, szóval maradjunk annyiban, hogy 8 percig tart a bemutató. Ha 8 percen át ülsz a kamera előtt, kezedben a termékkel, és csak beszélsz róla anélkül, hogy a kamera megmozdulna, akkor rövid időn belül elveszíted majd nézőid nagy részét. 

 

Bármilyen videót is készítesz, szükséged lesz néhány vágóképre. Ezek a rövid felvételek segítenek változatosabbá, látványosabbá tenni videóidat. A vágóképek általában azt a dolgot mutatják be közelebbről, vagy más szögekből, amiről éppen szó van.

 

Egy kerékpár bemutatóvideójában például több alkatrészről is szó lesz, ezek bemutatása közben pedig közelebbi videófelvételeket is érdemes bevágni róluk (az ülésről, a kerekekről, a pedálokról, stb.)

 

5. Készíts rövidebb videókat

Ahogy már mondtuk, az embereknek nincs idejük azt nézegetni, ahogy a semmiről beszélsz. Ha a felesleges részeket kihagyod, akkor általánosságban kedvezőbb közönségmegtartásra számíthatsz.

 

Természetesen vannak olyan témák, amelyek nem férnek bele egy 5-6 perces videóba, de eleinte érdemes óvatosan bánni a videók hosszával. Idővel aztán, ahogy egyre több nézőt szerzel, egyre hosszabb videókat is készíthetsz, de ne feledd, hogy sok néződ a rövidebb formátum miatt iratkozott fel – ne feledkezz meg róluk sem! Átlagosan 10 perc körül jól lehet teljesíteni a videókkal, ami megfelel a legtöbb néző igényeinek – persze minden közönség más!

 

6. Használj lejátszási listákat

A lejátszási listák kényelmesebbé teszik a nézők számára a videónézegetést, hiszen még kattintaniuk sem kell, hogy továbblépjenek a következő videóra.

 

Minél több lejátszási listád van (és minél hosszabbak), annál jobb. Persze ezeket egymáshoz kapcsolódó témájú videókból kell elkészítened, ha meg akarod tartani az érdeklődők figyelmét.

 

Külön előny, hogy minél több videót néz meg egy felhasználó egymás után tőled, annál előkelőbb rangsorolásban részesít majd a YouTube algoritmusa is!

 

7. A videó indexképe, címe, és leírása

Habár ezek a tényezők inkább abban segítenek, hogy a nézők szívesebben kattintsanak rá videóidra, abban is szerepet játszhatnak, hogy javítsák a csatornádról egy munkamenet alatt megtekintett videók számát.

 

Az indexkép általában az első dolog, amit egy néző megpillant videódról – ez szembetűnő kell, hogy legyen, kapcsolódnia kell a videóhoz, és arra kell ösztönözze a nézőt, hogy kattintson a videóra. Érdemes egy egységes stílussal előállni, amit aztán minden indexképeden használhatsz, hogy a nézők több tucat közül is azonnal rábukkanhassanak a tiédre.

 

A cím általában a második dolog, amit a nézők meglátnak videóddal kapcsolatban – a cím frappáns kell, hogy legyen olyan értelemben, hogy kapcsolódnia kell a videóhoz, és kattintásra kell ösztönözze a nézőt anélkül, hogy túl sokat elárulna a tartalomról. A videó címében továbbá érdemes elhelyezni azt a kulcsszót, amit megcélzol tartalmaddal.

 

Végezetül a videó leírása – ennek az a célja, hogy egy rövid ismertetőt adjon a videóról, és tartalmazzon minden olyan többletinformációt, amire utalsz a videóban, de nem fejted ki őket (hivatkozások, stb.) A leírás fontos szerepet játszik a YouTube videók keresőoptimalizálásában, ezért mindenképpen helyezd el benne kiszemelt kulcsszavadat (csak ügyelj rá, hogy természetes módon szerepeljen a szövegben).

 

Erről a három elemről lejjebb bővebben is olvashatsz majd a videók optimalizálása kapcsán!

 

A közönségmegtartás ellenőrzése

Persze valahol jó lenne ellenőrizni, hogy egyáltalán működnek-e erőfeszítéseid, és sikerül-e tovább megtartani nézőid figyelmét.

 

Ehhez nyisd meg az Alkotói Stúdiót, majd az Elemzés fül alatt kattints a Közönségmegtartás jelentésre. Itt megnézheted, hogy átlagosan hogyan teljesítenek videóid, és hogy egy-egy videód meghaladja-e ezt az átlagot, vagy alulmarad.

 

Mind a jobban, mind a gyengébben teljesítő videókat érdemes megvizsgálni, hiszen ebből kiderülhet, hogy mik azok a közös jellegzetességek, amelyek miatt az emberek tovább nézik tartalmaidat, vagy éppen idő előtt elkapcsolnak róluk.

 

3. Fontos mutatók

Természetesen nem a közönség megtartása az egyetlen mutató, amire oda kell figyelned – más statisztikákat is figyelemmel kell követned, ha szeretnéd felmérni tartalmaid minőségét.

 

Átkattintási arány

Ha nem újdonság számodra a digitális marketing, akkor tisztában vagy vele, hogy mi is az az átkattintási arány. Lényegében azon felhasználók százalékáról van szó, akik rákattintanak egy-egy videódra, miután az megjelenik nekik a YouTube-on.

 

Az átkattintási arány (CTR) tehát megmutatja, hogy egy videó mennyire tűnik „csábítónak” a felhasználók szemében. Ezt a már emlegetett indexképpel és videócímmel befolyásolhatod.

 

Aktivitás

Az aktivitás több tényezőből áll össze a YouTube-on, ide tartoznak a „tetszikelések” és „nem tetszikelések”, a feliratkozások, a hozzászólások, és a megosztások is.

 

Minél több aktivitást ösztönöz egy videó, annál jobban teljesít az algoritmus szemében. Hogy mennyire „aktivizáló” egy videó, az sok mindentől függ, de az egyik legfontosabb szempont kétségtelenül az, hogy milyen stílusban adod elő mondanivalódat, illetve hogy mennyire hasznos, értékes, szórakoztató tartalmat kínálsz nézőidnek.

 

Aktivitásra buzdíthatod nézőidet továbbá azzal is, hogy megkéred őket, hogy iratkozzanak fel csatornádra, osszák meg videóidat, és szóljanak hozzá az aktuális témához a kommentek között.

 

4. Keresőoptimalizálás a YouTube-on

A keresőoptimalizálás fogalma sokaknak ismerősen hangozhat, akik foglalkoztak már digitális marketinggel. A keresőoptimalizálás, vagyis SEO célja a YouTube-on az, hogy videóidra minél könnyebben rátalálhassanak a nézők, akik valamilyen releváns tartalomra keresnek rá.

 

A YouTube ugyan nem kínál túl sok szöveges mezőt, amit a felhasználók optimalizálhatnának, azzal a kevéssel is nagyon fontos foglalkozni. Lássuk is őket!

 

A videó címe

A videó címének elsődleges szerepe, hogy egy tiszta, rövid, egyértelmű leírást adjon a videó tartalmáról. Ugyanakkor, a videó címe ösztönzőleg kell hasson a felhasználókra, hogy rá akarjanak kattintani. Ezek a felhasználókra való optimalizálás legfontosabb szempontjai.

 

Technikai szemszögből, a videó címe ideális esetben 60-70 karakter között mozog (az ennél hosszabb címeket a keresőtalálati oldalak általában nem jelenítik meg végig), és tartalmazza a megcélzott kulcsszavadat is.

 

Egy ígéret nagyon hatékony lehet a videó címében, de ügyelj rá, hogy a tartalom aztán be is tartsa azt!

 

A videó indexképe

Habár az optimalizálásban technikai szempontból nem segít, az indexkép jelentheti a különbséget egy jól teljesítő videó, és egy olyan között, ami felett simán átgörgetnek az emberek. Érdemes tehát erősen elgondolkodni azon, hogy milyen lenne az ideális indexkép videód számára.

 

Ne feledd, hogy a címmel ellentétben (ahol a cél az algoritmus és a nézők meggyőzése) az indexkép csak a nézőknek szól. A YouTube azt írja elő, hogy az indexképek legyenek 16:9-es képarányúak, és 1280x720 pixel felbontásúak – mindkettőt érdemes betartani, de tartsd észben, hogy senki nem fogja teljes felbontásban látni az indexképeket – amikor szerkeszted őket, gyakran zoomolj ki, hogy ellenőrizhesd, kicsiben is olvashatók-e rajtuk a szövegek!

 

Érdemes továbbá egy sajátos stílust kialakítani indexképeidnek. Ha több sorozatot vagy témát dolgozol fel csatornádon, akkor a különböző témáknál használhatod ugyan azt a designt, csak más színekkel, hogy könnyebb legyen megkülönböztetni egymástól videóidat.

 

A videó leírása

A videó leírása ismét egy olyan elem, amelyet az algoritmusok és a felhasználók is figyelembe vesznek.

 

A leírás a leghosszabb mező (legfeljebb 1000 karakter), amiben szöveget helyezhetsz el videódhoz mellékelve, ezért technikai optimalizálásod oroszlánrésze itt történik majd.

 

Mindenképpen ügyelj rá, hogy kulcsszavad természetes módon szerepeljen a leírásodban, hogy a Google és a YouTube algoritmusa könnyebben párosíthassa tartalmadat a kapcsolódó témájú keresésekkel.

 

Nem árt hivatkozásokat is használni, amelyek kapcsolódó tartalmakra mutatnak (például a videóban feltűnő személyek YouTube csatornái, megemlített termékek, kapcsolódó videók, stb.)

 

Persze mivel a felhasználók is olvashatják ezt a leírást, így az egésznek ebben a tudatban kell megíródnia. Ha videódban el is felejted megemlíteni ezt, a leírásban mindig emlékeztesd nézőidet arról, hogy ha szeretnének több videót látni tőled, akkor fel kell iratkozniuk csatornádra.

 

A videó címkéi

A címkék jelentős szerepet töltenek be a YouTube rendszerében, ami nem meglepő, hiszen bővebb szöveges tartalom nélkül minden információfoszlányra szüksége van a platformnak, hogy képes legyen megállapítani, miről is szólnak videóid.

 

A címkék fontosak ahhoz is, hogy videód megjelenjen az ajánlott videók között, ha egy felhasználó hasonló témájú tartalmakat néz éppen.

 

A videó címkéit feltöltéskor, vagy az Alkotói Stúdió Videókezelőjében adhatod meg. Ügyelj rá, hogy csak kapcsolódó címkéket használj, mert a YouTube nem nézi jó szemmel, ha mindenféle címkét megpróbálsz betuszkolni ezek közé. Durván 8-10 az ideális címkeszám egy videóhoz, de kevesebb is megteszi.

 

5. Márkaépítés a YouTube-on

Habár márkaépítés nélkül is lehet nézettséget és feliratkozókat szerezni, sokkal egyszerűbb dolgod lesz, ha már az első pillanattól kezdve egy márka felépítésében gondolkodsz, nem pedig egyszerűen egy YouTube csatorna működtetésében.

 

1. Összpontosít kategóriáidra

Fentebb már szó volt róla, hogy videóid közben nem érdemes eltérni a tárgytól, mert a nézők hamar elkattintanak majd videóidról, ha nem azt kapják, amit a cím ígért.

 

Ez egész csatornádra is vonatkozik. A nézők azért iratkoznak fel, mert egy bizonyos stílusra és témakörre számítanak tőled. Ha ezeken a kereteken belül maradsz, akkor kezdheted el igazán felépíteni márkádat.

 

A legsikeresebb márkák sem úgy nőttek nagyra, hogy egyszerre foglalkoztak mindennel. Persze idővel más videóformátumokat is kipróbálhatsz (kérdezz-felelek, vlogok, stb.), de mindig maradj meg annál az általános témakörnél, és stílusnál, ami márkádra jellemző.

 

2. Szerezz egy követőbázist

Ez a lépés közvetlenül kapcsolódik az előzőhöz – az emberek akkor kezdenek el követni (feliratkozni), ha látják, hogy rendszeresen a megszokott minőségi szintet biztosítod tartalmaiddal. Ne feledd, az emberek az értékes, hasznos, vagy szórakoztató videókat szeretik – ezt kell megadnod nekik, hogy rajongókká/követőkké/rendszeres nézőkké/feliratkozókká váljanak.

 

Egy közösséget persze nehéz úgy fenntartani csatornád körül, ha nem veszed ki a részed a közösségi aktivitásból. Ez azt jelenti, hogy rendszeresen olvasgatnod kell a hozzászólásokat, amelyekre illik valamilyen módon reagálni is, akár egy kérdésre adott válasszal, akár a kedves szavak megköszönésével.

 

Ne feledd – feliratkozók nélkül YouTube csatornád semmit nem ér!

 

3. Optimalizáld profilodat

Profilod optimalizálása sokkal egyszerűbb feladat, ha márkád a YouTube-on kívül is létezik, hiszen ilyenkor mind a borítókép, mind a profilkép esztétikai stílusa adott. Hasonló a helyzet csatornád nevével is – ha egy márkának készül, akkor nem kell sokat gondolkodni rajta.

 

Ha márkád a YouTube-on született, akkor lehetőséged van olyanná kialakítani csatornád megjelenését, amilyenre csak szeretnéd. Ne feledkezz meg egy mutatós borítóképről, és egy kicsiben is jól kivehető profilképről sem – ez lehet egy arckép, vagy akár egy logó is.

 

A profilon továbbá ajánlott feltüntetni minden közösségi adatlapod hivatkozását is, hogy nézőid más csatornákon is felvehessék veled a kapcsolatot, és követhessenek rajtuk.

 

6. A videók népszerűsítése

Videóid népszerűsítése nélkül nehéz lesz elérni, hogy a YouTube-on kívül is értesüljenek róluk az érdeklődők. Persze, az emberek előszeretettel osztják meg kedvenc videóikat a közösségi médián vagy ágyazzák be azokat blogjukon, de te magad is rengeteget tehetsz (és tenned is kell) azért, hogy feltöltéseidnek híre menjen.

A közösségi média nagyszerű platformokat kínál tartalmaid terjesztésére, de ha van egy hálózat, amit érdemes a többi helyett választani, az a Facebook.

 

A közösségi szuperhálózat több ízben is ideális videóid népszerűsítésére, még akkor is, ha az algoritmusa a közvetlenül feltöltött tartalmakat szereti jobban.

 

A Facebookon érdemes saját oldalt készítened márkádnak, ahová nem csak YouTube videóidat oszthatod meg, de egy másik felületen is aktívan tehetsz azért, hogy szorosabb kapcsolatot alakíts ki közted és követőid között, illetve azért, hogy nagyobb követőbázist szerezz márkádnak.

 

Videóidat a releváns csoportokban is megoszthatod, de ügyelj rá, hogy ezek a bejegyzések ne tűnjenek spamnek vagy önreklámnak. Érdemes megfogadni továbbá, hogy csak olyan videókat ossz meg, amik értékeket kínálnak a csoportnak szórakoztatás és/vagy információ formájában (mivel már leszögeztük, hogy ezek a minőségi videók ismérvei, így remélhetőleg nem jelent majd problémát ilyeneket találni feltöltéseid között).

 

A Twitterren is megoszthatod videóidat, persze itt számolnod kell azzal, hogy ezen a platformon meglehetősen rövidéletűek a friss bejegyzések. Tartalmaid jellegétől függően a Pinterest is ideális lehet számodra.

 

Ügyelj arra, hogy egyszerre csak egy közösségi hálózaton építsd ki jelenlétedet, és csak ez után terjeszkedj máshová.

 


Terjesztés az internet egyéb részein

Email marketing

Az email marketing jelentőségével minden naprakész online marketinges tisztában van – ár/érték arányban nincs még egy olyan marketingcsatorna, amivel olyan olcsón lehet kiváló eredményeket elérni, mint az emailekkel.

 

Az email marketing titka, hogy feliratkozásos alapon működik, tehát nézőid konkrétan azt szeretnék, ha elküldenéd nekik legújabb videóidat.

 

Az email marketing csak pályafutásod későbbi szakaszaiban indulhat majd be igazán, amikor elkészíted első blogodat vagy webhelyedet - ez pedig remek átmenetet kínál a következő ponthoz…

 

Beágyazás webhelyekre

Ha rendelkezel külön bloggal vagy webhellyel, akkor egyértelmű, hogy videóidat ezeken a felületeken is meg kell jelenítened, ha még több érdeklődőt szeretnél elérni velük.

 

Még ha videód végső célja az is, hogy webhelyedre irányítsák nézőidet, webhelyed látogatóit talán épp ezek a videók győzik meg arról, hogy érdemes szétnézni kínálatodban.
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Átlagos értékelés: 5,00  Szavazatok száma: 1 https://www.matebalazs.hu/youtube-seo-utmutato.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
 Éttermek rangsorolása a Google Térképen

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Mi történt a hétvégén a Google találati listákkal? SERP változások tömkelege…

Mi történt a hétvégén a Google találati listákkal? SERP változások tömkelege…

2018-12-06

November utolsó hétvégéje meglehetősen kaotikusra sikerült az online marketingesek számára. Számos webhelytulajdonos és SEO szakember számolt be drasztikus változásokról a keresőtalálati oldalakon.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!