notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az algoritmus, mint online marketing fogalom meghatározása, szerepe a keresőoptimalizálásban és a közösségi média marketingben. A keresők és a közösségi médiumok algoritmusai.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Algoritmus

Algoritmus


Mi az az algoritmus?

Az algoritmus egy olyan parancskészlet, amely célja egy probléma megoldása, vagy egy feladat elvégzése. Hétköznapi példával élve egy recept is algoritmusnak számít, hiszen előre megszabott, egymás után következő lépésekkel magyarázza el, hogy pontosan hogyan is kell elkészíteni egy fogást. A számítástechnikákban a legegyszerűbb műveletektől kezdve a legbonyolultabbakig minden feladatért valamilyen algoritmus felel. Az algoritmusoknak ezekhez valamilyen bemeneti adatokra van szükségük, amelyeket felhasználhatnak az eredmény kiszámításában.

 

Keresők algoritmusai

Számítógépes algoritmusok felelnek többek között az összetett matematikai függvények megoldásáért, az időjárás előrejelzésekért, és természetesen keresőmotorok találati oldalain megjelenő hivatkozásokért is. A keresőmotorok időről időre robotokat (vagy “pókokat”) küldenek szájtjainkra, hogy feltérképezzék, megvizsgálják az ott található információkat. Az algoritmusok kielemzik a talált adatokat, melyek alapján azután eldöntik, szerepeljen-e az oldal a találati listán, és ha igen, milyen magasan. Ezek az algoritmusok nagyon bonyolultak lehetnek (a Google több mint 200 különböző változót használ), és a keresőmotorok természetesen féltve őrzik algoritmusaikat, mint üzleti titkot. 

A weboldal tulajdonosok és a keresőoptimalizáló cégek célja megismerni ezeket a kereső algoritmusokat, és a megfelelni az elvárásaiknak. 
 

Algoritmus a közösségi média marketingben

A közösségi platformok, mint amilyen a Facebook is, szintén algoritmusokkal határozzák meg például a hírfolyamban megjelenő posztok sorrendjét. Az algoritmus felel azért, hogy olyan híreket, képeket, információkat lássunk, melyek kapcsolódnak érdeklődési körünkhöz, és valóban relevánsak számunkra. A közösségi média marketing - SMM - feladata ezek befolyásolása. Mivel naponta akár több tízezer poszt is kikerülhet egy felhasználó hírfolyamába, fontos, hogy a mi posztunk kiemelkedjen ezek közül. Ehhez persze elengedhetetlen, hogy alaposan megismerjük a közösségi hálózatok algoritmusait.

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 100

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
334 490
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Partnerhálózat

Egy olyan online hirdetési együttműködési rendszer, amely...

RankBrain

A RankBrain (Rank Agy) a Google egyik legjelentősebb algoritmusa. A keresőóriás 2015...

Google-bomba

A Google-bomba a Google algoritmusának egyik sebezhetőségére utal, amely lehetővé tette a...

Kilépő pop-up

Egy olyan Pop-up, amely akkor jelenik meg, amikor a látogató megpróbálja...

Online marketing

        Az online marketing definíciója Az online...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.