Keresés

Menü

Ismerd meg a kulcsszó kutatás, azaz a keyword research pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Kulcsszó kutatás


A kulcsszó kutatás célja megkeresni és azonosítani azokat a kulcsszavakat, amelyeket az internet felhasználók használnak a tartalmak keresésekor. A webmester felkutatja ezeket a kulcsszavakat, majd a kutatási eredményei alapján optimalizálja webhelyét a forgalom fellendítésére, sikeres PPC kampányok megindítására, felkapott réspiacok felfedezésére vagy valamilyen más célból.

A kulcsszó kutatás során első sorban a keresés pontos megfogalmazását szokás kutatni, illetve hogy egy bizonyos kulcsszó vagy kifejezés milyen gyakran tűnik fel egy keresésben egy nap, hét, vagy hónap alatt. A megfelelően elvégzett kutatás során szerzett tudás aztán lehetővé tenné egy marketing szakember számára, hogy jövedelmezőbb kulcsszavakra optimalizálhassa webhelyét, vagy PPC kampányait.

 

Példa a kulcsszó kutatásra

 

Egy dohányzásról való leszokást segítő oldal esetén például a „hogyan szokjunk le a dohányzásról” kifejezés helyett a „leszokni a dohányzásról” kifejezést alkalmazná, mert a kutatása szerint háromszor akkora forgalomra tehetne így szert. 

 

Kulcsszó kutatás menete

 

A kulcsszó kutatást általában valamilyen külön erre a célra fejlesztett program segítségével szokás elvégezni, amely több millió valódi keresést vizsgál meg egy vagy több keresőmotortól származó példaforrásokból egy adott időszakban.
A kutatás gyakran egy egyszerű kulcsszóval indul, mint például „golf”, a program feladata pedig rátalálni az összes specifikus kulcsszóra, amelyekre a felhasználók rákeresetek. Az eredmény egy több száz, vagy több ezer kulcsszóból álló lista is lehet (a program beállításaitól függően).

 

A legtöbb kulcsszó kutató program további információkat is megjelenít a kulcsszavakról, mint például hogy naponta hányszor kerestek rájuk, vagy hogy hány konkurens webhely célozza meg az adott kulcsszót a Google-on. A jobb minőségű programok még az AdWords liciteket, az AdWords kampányok számát és egyéb adatokat is megjelenítenek.

A program által készített kulcsszólistát ez után a felhasználó a saját igényei szerint szerkesztheti. Az irreleváns találatokat törölni kell, az ígéretes találatokat pedig újra kell futtatni a programon, hogy újabb az variációkat fedezhessen fel.

 

Kulcsszó kutatás – a jó kulcsszavak ismérvei

 

A cél olyan kulcsszavakat találni, amelyekre az alábbiak jellemzők:

 

  • Kapcsolódnak ahhoz a termékhez, amiket reklámozni szeretnél.
  • Megfelelő mennyiségű napi keresés érkezik rájuk.
  • Minél kisebb verseny zajlik értük. Ez azért fontos, mert minél kevesebben céloznak meg egy kulcsszót, az annál alacsonyabb licitárral rendelkezik. Ez első sorban a PPC hirdetőkre és a SEO szakemberekre vonatkozik. Az AdSense közvetítők épp az ellenkezőjét keresik ennek: olyan kulcsszavakat, amelyekért nagy a verseny, és magas kattintásonkénti keresetet ígérnek.
  • Olyan jelentésük van, amely azt sugallja, hogy a felhasználó pénzt tervez költeni. Például a „fűnyíró” szóra kereső felhasználók valószínűleg csak általános információkra kíváncsiak a fűnyírókról, míg a „benzines fűnyíró Budapest” kifejezésre keresők feltételezhetően vásárolni is szeretnének egyet.
     

Érdemes megjegyezni a kulcsszó kutató programokkal kapcsolatban, hogy adataikat a keresők adatbázisának csupán egy nagyon apró részéből nyerik, és így az eredményeik nem feltétlenül reprezentálják az aktuális helyzeteket. Éppen ezért az így talált (főleg ritkán keresett) kulcsszavakra indított AdWords kampányokat érdemes folyamatosan figyelni és tesztelni.
 

címkék:
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!