Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Ismerd meg a kulcsszó kutatás, azaz a keyword research pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Marketing Professzorok

Kulcsszó kutatás


A kulcsszó kutatás célja megkeresni és azonosítani azokat a kulcsszavakat, amelyeket az internet felhasználók használnak a tartalmak keresésekor. A webmester felkutatja ezeket a kulcsszavakat, majd a kutatási eredményei alapján optimalizálja webhelyét a forgalom fellendítésére, sikeres PPC kampányok megindítására, felkapott réspiacok felfedezésére vagy valamilyen más célból.

A kulcsszó kutatás során első sorban a keresés pontos megfogalmazását szokás kutatni, illetve hogy egy bizonyos kulcsszó vagy kifejezés milyen gyakran tűnik fel egy keresésben egy nap, hét, vagy hónap alatt. A megfelelően elvégzett kutatás során szerzett tudás aztán lehetővé tenné egy marketing szakember számára, hogy jövedelmezőbb kulcsszavakra optimalizálhassa webhelyét, vagy PPC kampányait.

 

Példa a kulcsszó kutatásra

 

Egy dohányzásról való leszokást segítő oldal esetén például a „hogyan szokjunk le a dohányzásról” kifejezés helyett a „leszokni a dohányzásról” kifejezést alkalmazná, mert a kutatása szerint háromszor akkora forgalomra tehetne így szert. 

 

Kulcsszó kutatás menete

 

A kulcsszó kutatást általában valamilyen külön erre a célra fejlesztett program segítségével szokás elvégezni, amely több millió valódi keresést vizsgál meg egy vagy több keresőmotortól származó példaforrásokból egy adott időszakban.
A kutatás gyakran egy egyszerű kulcsszóval indul, mint például „golf”, a program feladata pedig rátalálni az összes specifikus kulcsszóra, amelyekre a felhasználók rákeresetek. Az eredmény egy több száz, vagy több ezer kulcsszóból álló lista is lehet (a program beállításaitól függően).

 

A legtöbb kulcsszó kutató program további információkat is megjelenít a kulcsszavakról, mint például hogy naponta hányszor kerestek rájuk, vagy hogy hány konkurens webhely célozza meg az adott kulcsszót a Google-on. A jobb minőségű programok még az AdWords liciteket, az AdWords kampányok számát és egyéb adatokat is megjelenítenek.

A program által készített kulcsszólistát ez után a felhasználó a saját igényei szerint szerkesztheti. Az irreleváns találatokat törölni kell, az ígéretes találatokat pedig újra kell futtatni a programon, hogy újabb az variációkat fedezhessen fel.

 

Kulcsszó kutatás – a jó kulcsszavak ismérvei

 

A cél olyan kulcsszavakat találni, amelyekre az alábbiak jellemzők:

 

  • Kapcsolódnak ahhoz a termékhez, amiket reklámozni szeretnél.
  • Megfelelő mennyiségű napi keresés érkezik rájuk.
  • Minél kisebb verseny zajlik értük. Ez azért fontos, mert minél kevesebben céloznak meg egy kulcsszót, az annál alacsonyabb licitárral rendelkezik. Ez első sorban a PPC hirdetőkre és a SEO szakemberekre vonatkozik. Az AdSense közvetítők épp az ellenkezőjét keresik ennek: olyan kulcsszavakat, amelyekért nagy a verseny, és magas kattintásonkénti keresetet ígérnek.
  • Olyan jelentésük van, amely azt sugallja, hogy a felhasználó pénzt tervez költeni. Például a „fűnyíró” szóra kereső felhasználók valószínűleg csak általános információkra kíváncsiak a fűnyírókról, míg a „benzines fűnyíró Budapest” kifejezésre keresők feltételezhetően vásárolni is szeretnének egyet.
     

Érdemes megjegyezni a kulcsszó kutató programokkal kapcsolatban, hogy adataikat a keresők adatbázisának csupán egy nagyon apró részéből nyerik, és így az eredményeik nem feltétlenül reprezentálják az aktuális helyzeteket. Éppen ezért az így talált (főleg ritkán keresett) kulcsszavakra indított AdWords kampányokat érdemes folyamatosan figyelni és tesztelni.
 

címkék:

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Gyorstippek az Instagram meghódításához marketingeseknek

2018-12-09

Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!