Mi az a CTR (átkattintási arány), hogyan számolható ki, és mit befolyásol?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > CTR

CTR


A CTR definíciója

A CTR az angol „click-through rate” kifejezés rövidítése, ami „átkattintási arányt” jelent. Az átkattintási arány azon emberek százaléka, akik rákattintanak egy keresőtalálatra, vagy egy hirdetésre, miután az megjelenik előttük.

 

A CTR kiszámítása egyszer – elég csupán elosztani a kattintások számát a megjelenések számával:

CTR = kattintások/megjelenések

 

Ha például egy hirdetés 2500-szor jelent már meg, de csak 50 alkalommal kattintottak rá, akkor 50/2500 = 0,02 – tehát 2%-os átkattintási arányról beszélünk.

 

A CTR a digitális hirdetések egyik legfontosabb mutatója, amelyre érdemes kiemelt figyelmet fordítani.

 

A CTR szerepe a digitális hirdetésekben

Az átkattintási arány segít meghatározni egy hirdetéskampány hatékonyságát. Egy magas átkattintási arány például arra utal, hogy a hirdetésre szívesen kattintanak rá az emberek, talán mert jól van megfogalmazva, mutatós kép tartozik hozzá, jó helyen jelenik meg, jó a célzása, és így tovább. Egy magas átkattintási arány tehát jó jel.

 

Ha azonban egy hirdetés átkattintási aránya alacsony, akkor az az emberek nem sűrűn kattintanak rá, ami problémákra utal, és gyakran (de nem mindig) a nem megfelelő célzás okozza.

 

A CTR és a minőségi mutatók kapcsolata

Az átkattintási tehát megmutatja, hogy mekkora az érdeklődés hirdetéseid iránt, ezt pedig a különböző PPC hirdetőplatformok (Google Ads, Facebook, stb.) is figyelembe veszik a hirdetések minőségének kiszámításához.

 

Az ilyen platformok célja, hogy a lehető legjobb minőségű hirdetéseket jeleníthessék meg felhasználóiknak (más különben a felhasználók hamar elfordulnának a platformoktól), tehát minden hirdetéshez hozzárendelnek egy minőségi pontszámot, más néven a „minőségi mutatót”. A minőségi mutató kiszámításában fontos szempont, hogy mennyien érdeklődnek a hirdetés iránt – tehát hogy mekkora az átkattintási aránya.

 

A Facebook és a Google hirdetései is ajánlattételi rendszerben működnek, amelyek figyelembe veszik a minőségi mutatót a hirdetések elhelyezkedése (pozíciója) meghatározásakor. Egy magasabb minőségi mutató több értéket kölcsönöz az ajánlatodnak, tehát még ha ugyan annyit ajánlasz is, mint a többi hirdető, egy magas minőségi mutatóval előkelőbb pozícióban is jelenhet meg hirdetésed  a többi hirdetés között.

 

Tehát levezetve: minél magasabb az átkattintási arány (CTR), annál magasabb a minőségi mutató, és annál jobb eséllyel jelenhet meg hirdetésed a felhasználók előtt. Mindemellett, a magas minőségi mutató csökkenti a hirdetések árát is.

 

Mikor nem előnyös a magas átkattintási arány?

Az esetek többségében a nagy CTR pozitív jel a kampány teljesítményét illetően, azonban a magas átkattintási arány nem mindig jelent jót.

 

Meglehet például, hogy sokan kattintanak hirdetéseidre, de utána sokan vissza is fordulnak az ahhoz tartozó landing oldalról, mert nem azt kapták, amire számítottak, vagy egyszerűen csak kíváncsiságból nézték meg, hogy miről van szó, de eszük ágában sem állt konvertálni.

 

Ilyenkor fennáll a veszélye annak, hogy megnő a visszafordulási arány, és csökken a konverziós arány – ennek a két mutatónak pedig pont az ellenkező irányokba kellene mozogniuk.
 

Ha szeretnél többet megtudni arról, hogy hogyan javíthatod hirdetéseid vagy tartalmaid átkattintási arányát, akkor csak kattints a linkekre!

Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 144

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
206 205
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kilépő pop-up

Egy olyan Pop-up, amely akkor jelenik meg, amikor a látogató megpróbálja...

TrueView hirdetés

A Google AdWords-ön belül készített videóhirdetés. A TrueView...

Olvasási időtartam

Mit is jelent az olvasási időtartam? Az olvasási időtartam azt jelzi, hogy egy...

Előzetes bejelentés

Egy olyan marketing technika, amely során egy termék bemutatása előtt jelentik be annak pontos...

Online marketing

        Az online marketing definíciója Az online...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.