notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Keresőoptimalizálás a YouTubera, avagy hogyan SEO-zd videóidat

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Keresőoptimalizálás a YouTubera, avagy hogyan SEO-zd videóidat

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Keresőoptimalizálás a YouTubera, avagy hogyan SEO-zd videóidat


2018/04/01
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Youtube keresőoptimalizálás egyre fontosabbá válik a videók elterjedésével. Mit kell megtenned azért, hogy többen nézzék meg videódat a Youtubeon? A videó megosztó SEO stratégiájának felépítésén túl beszéljünk még a helyes kulcsszó választásról is!

Keresőoptimalizálás a YouTubera, avagy hogyan SEO-zd videóidat

Azt vettem észre magamon, hogy egyre kevésbé tudok olvasni. Borzasztó érzés. Általános iskolában az összes francia klasszikust kiolvastam, nem volt olyan kötelező olvasmány, amit ne évekkel azelőtt rágtam volna végig, mielőtt feladták. Rengeteg regényt és rengeteg újságot olvastam. Egy dolog, hogy az offline újságírás meghalt, és lassan az összes papír alapú újság is meg fog, de mégis csak borzasztó, hogy ilyen papíros újságot valamikor a 2000-es évek végén vettem utoljára. A Costában néha kapok Forbes magazint, az ilyen ingyenes vagy ingyenesnek tűnő újságok landolnak néha nálunk, de sokszor ezek is olvasatlanul mennek a papírgyűjtésbe. Nagyon szomorú ez. Könyveket csak azért is olvasok, de hát nagyságrendekkel kevesebbet, mint régen. 


Bár a lányom is nagy könyvolvasó, a Youtube a nagy szerelme. 5 giga mobilnetet simán megeszik egy hónapban, pedig otthon wifin van. Youtube és Insta. Az összes Youtubert ismeri. Te is szeretsz videókat nézni? Mindenki más is – a videók az internet legnépszerűbb tartalmainak számítanak, és ha az ember kicsit kinyitja a szemét, akkor nem nehéz megérteni, hogy mi az oka ennek. A videók látványos, audiovizuális anyagokon keresztül segítenek olyan információkat közölni egy célközönséggel, amire az írott szöveg és az egyszerű fényképek képtelenek. Ez hihetetlenül értékes marketingeszközökké teszi őket.

 

A videófogyasztás egyre csak nő és nő az interneten – a becslések szerint mindössze két éven belül a fogyasztói internetforgalom 80%-át teszi majd ki.

 

De térjünk is vissza rögtön a videó és a marketing kapcsolatára, merthogy ez a legfontosabb szempont egy cég vagy vállalkozó számára, ha a videókról van szó. A Brightcove nemrégiben végrehajtott kutatása szerint a nézők közel fele állította magáról, hogy a vásárlás mellett döntött, miután látott egy márkás videót a közösségi médián, illetve a megkérdezettek egyharmada vette fontolóra a vásárlást egy videó után.

 

A fogyasztók több mint 80%-a tart kapcsolatot valamilyen márkával a közösségi médián, és több mint 40% állítja, hogy ez a kapcsolattartás márkás videók megtekintésével történik. Mindezek után talán nem is olyan meglepő, hogy a felhasználók egyharmada a videót jelölte meg kedvenc márkás tartalomtípusaként.

 

A YouTube tekintélye nem elhanyagolható – a platform a második legnépszerűbb a Facebook után, de még így is messze elhagyja az összes többi közösségi hálózatot.

 

A YouTube és a keresőoptimalizálás

Az emberek egyre több videót akarnak minden létező témában. Nem elég azonban csupán megcsinálni és feltölteni ezeket, hiszen ennyivel még egyáltalán nem garantálhatod, hogy az érdeklődők rájuk is találnak majd, ugyanúgy, ahogy weboldalad sem ér semmit, ha egy optimalizálatlan WordPress sablont feldobsz a netre. A Youtubeon is van kereső, ott is keresnek az emberek. De hogyan találhatják meg videódat?

 

Itt lép a képbe a YouTube SEO. Bizony, a platformot sokan egy egyszerű videómegosztó oldalnak tekintik, pedig lényegében egy nagyon is összetett keresőmotorról van szó (ami éppenséggel csak a platform tartalmaira terjed ki, tehát a feltöltött videókra).

 

Ha pedig keresőmotor, akkor bizony algoritmus áll mögötte. Ha szeretnél eleget tenni az algoritmusok elvárásainak, akkor több dolgot is figyelembe kell venned…

 

Az egyik tényező a feltöltések gyakorisága – az emberek szeretik a friss, új tartalmakat, amiket nem mellesleg az algoritmus is előnyben részesít a rangsorolásnál. Igaz ez a Google algoritmusára is, miért ne lenne igaz a Youtube SEO kapcsán?

 

De ami talán ennél is fontosabb, az a manuális optimalizálás. A YouTube videóknak több információs mezője is van, amiket a feltöltőnek kell kitöltenie, hogy a platform algoritmusa könnyebben megállapíthassa, hogy miről is szól az adott tartalom. Fontos az is, hogy ez az optimalizálás minél előbb történjen – ha nem sikerül az első 48-72 órán belül mindent megfelelően beállítani, akkor sokkal nehezebb lesz láthatóvá válni a keresők számára.

 

Metaadatok és a SEO, de hogyan?

Pihengetünk?

A YouTube-on metaadatnak számít a videó címe, a leírása, a címkéi és a feltöltői kommentárok (amelyek közvetlenül a videón jelennek meg, nem a hozzászólások között). Ezen mezők mindegyikét figyelembe kell venned, ha optimalizálni szeretnéd videóidat.

 

De ne szaladjunk máris ennyire előre – ha olyan videót szeretnél készíteni, amire az emberek nagyobb eséllyel találnak majd rá, akkor mindenekelőtt tudnod kell, hogy egyáltalán milyen jellegű tartalomra kíváncsiak. Akárcsak a webhelyek keresőoptimalizálásánál, a videózásban is érdemes tisztában lenni azzal, hogy az embereknek milyen tartalmakra van szükségük. Mi minden keresőoptimalizálási munkát egy SEO stratégia megalkotásával kezdünk. Stratégia nélkül nincs szervezett munka. A stratégia alapja pedig a kulcsszó kutatás. Ilyet kell készítened videóid keresőoptimalizálása során is. 

 

Ehhez ki kell derítened, hogy milyen videókat készítenek versenytársaid, és hogy ezek közül mik sikeresek, és mik kevésbé. Amint elegendő információt gyűjtesz össze ezekről a videókról (metaadatok, nézettség, tetszikek/nem tetszikek aránya, stb.), annál egyszerűbb lesz majd eldöntened, hogy milyen tartalmakat kell rögzítened a nézők számára. Ezek a tartalmak akár kitölthetnek olyan réseket is, amelyekre versenytársaid videói nem térnek ki.

 

Amint a videó kész, írd meg a címét és a leírását, majd gyűjtsd össze hozzá az összes címkét és kulcsszót. Csak akkor kezdj hozzá a feltöltéshez, ha minden metaadat kéznél van. A mezők kitöltését már azelőtt elvégezheted, hogy a videó befejezte volna a feldolgozást.

 

Kulcsszókutatás a YouTube-ra

A kulcsszavak a YouTube-on is úgy működnek, mint webhelyeden – olyanokat kell találnod videóidhoz, amik forgalmat vonzanak hozzájuk. Maga a platform is ideális a kulcsszavak tanulmányozására, de a Google Search Console a Google AdWords és más kulcsszókereső oldalak sokkal több találatot kínálnak majd.

 

A YouTube-on minden videóhoz megadhatók címkék, azonban csak korlátozott mennyiségben. Ajánlatos éppen ezért olyan több szóból álló kifejezéseket megadni címkéknek, amik szorosan kapcsolódnak a videó témájához. Emellett ajánlott néhány egyszavas, általánosabb kulcsszót is megadni, amik nagyvonalakban vonatkoznak a videóra (autó, kert, főzés, stb.).

 

A legnépszerűbb kulcsszavakat általában a legnépszerűbb YouTube videók alatt találod majd meg. Ha tudod, hogy milyen témájú videót szeretnél készíteni (vagy már el is készült, és már csak a feltöltésre vár), akkor keress rá ehhez kapcsolódó témájú tartalmakra a YouTube-on. A legmagasabbra értékelt, legnépszerűbb videók címkéi közül sokat elleshetsz saját videóidhoz.

 

Az egyetlen probléma, hogy ezeket a YouTube alapjáraton elrejti a nézők elől. A megoldás egyszerű: nincs más dolgod, mint kimásolni a kérdéses videó URL címét, majd bemásolni ennek az oldalnak  a „YouTube Video URL” mezőjébe, utána pedig a „Find the tags” gombra kattintani. Az eszköz egy szempillantás alatt kilistázza majd a videó címkéit.

 

Youtube SEO összefoglalva

Nem szabad megfeledkezni róla, hogy a YouTube is egy keresőmotor – úgy viselkedik és neked, mint feltöltőnek is úgy kell tartalmaidat kezelni rajta. Ha minden meta mezőt megfelelően kitöltesz és odafigyelsz a megfelelő kulcsszavak használatára, akkor lényegében mindent megteszel annak érdekében, hogy videód láthatóbbá, egész pontosan megtalálhatóbbá váljon a nézők számára!

 

Ha segítségre van szükséged saját céged marketingjének fellendítéséhez, akkor keress meg minket, kattints ide, mutatjuk, miben segíthetünk!

 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 109

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
385 265
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kattintás alapú fizetés

Lásd még: CPC A PPC marketing a legelterjedtebb árazási szerkezet a...

URL

Az oldal URL-je lényegében az oldal webcímét jelenti. Az URL a „Uniform Resource...

Eszköztár

Az eszköztárak általában vízszintes vagy függőleges sávban elhelyezett ikonokból állnak....

Helyzetfelmérő kijelentés

Mi is az a helyzetfelmérő kijelentés?A helyzetfelmérő kijelentés olyan kijelentések és...

Pók

A keresőmotorok pókjai végzik a weboldalak és minden összekapcsolt aloldal átvizsgálását....
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.