notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A meghatározó Google Search Console használati útmutató kezdőknek nem csak SEO szakértőknek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Részletes és gyakorlatias Google Search Console útmutató kezdőknek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Részletes és gyakorlatias Google Search Console útmutató kezdőknek


2019/01/30
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Részletes és gyakorlatias útmutató a Google Search Console használatához, kezdő szinttől a haladó trükkökig, nem csak SEO szakértőnek, minden marketingesnek!

A meghatározó Google Search Console használati útmutató kezdőknek

Webhelytulajdonosként, vagy egy márka webhelyéért felelős marketingesként kulcsfontosságú, hogy rendszeresen nyomonkövesd a rád bízott webhely teljesítményét. Szerencsére a Google több nagyszerű, ingyenes eszközt is kínál erre a célra, amelyekkel rendkívül részletes állapot- és teljesítményjelentéseket kaphatsz webhelyedről, illetve annak tartalmairól.

 

Az egyik ilyen eszköz a Google Search Console, amit érdemes rögtön a webhely elkészítése után összekötnöd azzal. A Search Console évekig egy igen kezdetleges (bár hatékony) felülettel rendelkezett, ami nemrégiben egy óriási frissítést kapott, így sokkal felhasználóbarátabbá vált. Ennek ellenére nem árt, ha úgy kezded el használni hogy tudod, mi mire is való benne. Cikkünk ezekben az első lépésekben segít!

 

Miért van szükség a Search Console-ra?

A Search Console segít nyomonkövetni webhelyed állapotát, és azonosíthatók vele webhelyed azon hibái is, amelyek sürgős javításra szorulnak. Ezen kívül ellenőrizheted azt is, hogy különböző oldalaid hogyan teljesítenek a Google Keresőben, például hogy hányadik pozícióban jelennek meg egy adott keresőkifejezésre, és hányan kattintanak rájuk.

 

Az eszköz továbbá email figyelmeztetéseket is képes küldeni, ha komolyan problémák lépnek fel webhelyeden.

 

A Google Search Console beállítása

Pihengetünk?

A Search Console használatához először is létre kell hoznod egy fiókot, amit ITT tudsz megtenni. Olvasd el a Google oldalán, hogy mit kínál a Search Console, majd kattints a Kezdés most gombra. Ekkor megjelenik egy üdvözlőképernyő, ami bekéri webhelyed URL címét.

 

 

A Google Search Console beillesztés webhelyed alá

 

Fontos, hogy minden lépést alaposan olvass el – itt a Google felhívja a figyelmedet, hogy webhelyed teljes, pontos címét add meg, mert például a htttp:// és a https:// kezdetű címek más tulajdonnak (webhelynek) számítanak.

 

A Tulajdonjog ellenőrzése képernyőn a Google arra kér, hogy igazold, hogy valóban tiéd a webhely. Habár az eszköz a „HTML-fájl feltöltése” módszert javasolja, lejjebb egyéb módszereket is választhatsz. Kattints rá valamelyikre, és olvasd el a leírását – szükség esetén kattints az „Összes részlet” linkre, hogy még többet tudhass meg a kérdéses ellenőrzési módszerről.

 

A tulajdon ellenőrzése a Google Search Consoleban

 

Miután elvégezted a számodra megfelelő ellenőrzési mód lépéseit, kattints az Ellenőrzés gombra. Ha mindent jól csináltál, a Google innentől tudni fogja, hogy ez a webhely a te tulajdonod, és mostantól hozzáférhetsz annak statisztikáihoz.

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


 

 

Mit mutat meg a Google Search Console?

Amint bizonyítod a Google-nak, hogy a webhely a tiéd, a Search Console elkezd adatokat gyűjteni róla jelentéseihez. Ebből következik, hogy az eszköz csak eddig a pillanatig visszamenőleg lesz képes adatokat megjeleníteni webhelyedről. A Search Console egyébként 16 hónapra visszamenőleg tárolja a webhelyadatokat.

 

Teljesítmény

A Teljesítmény fülön láthatod, hogy webhelyed mely oldalai és mely kulcsszavakra rangsorolnak a Google Keresőben.

 

Ha rendszeresen ellenőrzöd a Teljesítményjelentést, akkor hamar azonosíthatod azokat az oldalakat, illetve megcélzott kulcsszavakat, amikkel esetleg foglalkozni kell, mert sokat csúszott a teljesítményük az elmúlt napokban.

 

De ne szaladjunk ennyire előre – a Teljesítményjelentésen belül láthatsz egy grafikont, amin négy mutató jelenik meg:

 

  • Kattintások
  • Megjelenítések
  • Átlag CTR (átkattintási arány)
  • Átlag pozíció

 

 

Higyan mérjem a webhely teljesítményét Google search consoleban?

 

E mutatók alapján szűrheted és rendezheted sorba az alábbi szakaszokat:

 

  • Lekérdezések
  • Oldalak
  • Országok
  • Eszközök
  • Keresési megjelenés

 

 

Webhelyed teljesítménye  a Google Search Consoleban

 

Ha rákattintasz egy mutatóra a grafikon felett, akkor láthatod, hogy annak az oszlopa jelenik meg az éppen aktív szakaszon belül. Lássuk, hogy mit is mutatnak meg ezek a mutatók.

 

1. Összes kattintás

A kattintások száma jelzi, hogy hányan kattintottak rá találataidra a felhasználók a Google Keresőjében. Ez a szám egy új webhely esetén minden bizonnyal alacsony lesz, de ha webhelyed már évek óta működik, és több hónapnyi adat alapján is kevés kattintást jelez a Search Console, akkor találataid valószínűleg nem elég hívogatóak a kereső felhasználók számára. Talán érdemes lenne átírni egy-két oldalcímet és meta leírást?

 

Meglehet persze, hogy találataiddal nincs semmi baj, csak éppen a Google harmadik oldalán jelennek meg, ahová szinte soha senki nem jut el.

 

2. Megjelenítések

A megjelenítések azt mutatják meg, hogy webhelyed, vagy annak egy-egy oldala milyen gyakran jelenik meg a keresőtalálatok között.

 

A megjelenítések azt mutatják meg, hogy webhelyed, vagy annak egy-egy oldala milyen gyakran jelenik meg a keresőtalálatok között.

 

Ha a + Új gombra kattintva beállítasz egy Lekérdezés szűrőt, vagy a Lekérdezések szakaszon belül rákattinthatsz egy tetszőleges kulcsszóra, akkor megnézheted, hogy webhelyed milyen gyakran jelenik meg arra az adott kulcsszóra vagy kifejezésre.

 

Ez még nem mutatja meg, hogy pontosan mely oldalak jelennek meg az adott szóra – ha erre vagy kíváncsi, akkor a grafikon alatt, az Oldalak szakaszra kell kattintanod, miután beállítottad a szűrődet.

 

 

mely oldalak jelennek meg az adott szóra a Googleben?

 

Ez nagyon hasznos információ, hiszen ellenőrizheted vele, hogy azok az oldalak rangsorolnak-e egy megcélzott kulcsszóra, amiket szeretnél.

 

3. Átlag CTR

A CTR (click-through rate, vagyis átkattintási arány) azt mutatja meg egy százalékos értékben, hogy hány felhasználó kattintott rá valamelyik oldaladra a Google Kereső találatai között. Ha például 200-szor jelent meg már webhelyed a keresőtalálatok között, és ebből 100 alkalommal rá is kattintottak, akkor az 50%-os átkattintási arányt jelent.

 

Értelemszerűen minél magasabb pozícióban jelennek meg webhelyed oldalai, annál jobb eséllyel kattintanak majd rájuk többen a felhasználók közül, így jobb lesz az átkattintási arányod is.

 

Az átkattintási arány többféleképpen is növelhető (ITT írtam róla) – nem árt odafigyelni az oldalak meta leírására, címére, és URL-jére sem.

 

4. Átlag pozíció

A negyedik fő szempont az átlag pozíció. Ez mutatja meg, hogy egy adott oldal átlagosan hányadik találatként jelenik meg a találatok között, vagy hogy egy tetszőleges kulcsszóra hányadik pozíciót éri el webhelyed.

 

Érdemes megjegyezni, hogy rengeteg tényező befolyásolja a keresőtalálati oldalak összeállítását, és még két felhasználó is más és más találatokat kaphat ugyanarra a lekérdezésre (például korábbi kereséseik alapján).

 

Ettől függetlenül nagyvonalakban azért láthatod, hogy hogyan teljesítenek oldalaid a Google Keresőben.

 

Lefedettség

A Lefedettség fület érdemes rendszeresen ellenőrizni – a Search Console ezen a részen mutatja meg, hogy webhelyednek hány oldala szerepel a Google indexében, hány oldala nem szerepel benne, illetve hogy milyen indexelési problémákba ütközött a Google, amikor feltérképezte webhelyedet.

 

 

Lefedettség kimutatása a Google Search consoleban

 

Ha a Search Console hibát észlel, akkor itt részletesebben is megtekintheted, hogy pontosan melyik oldal vizsgálata közben találta azt a rendszer. Hibát okozhat például egy rossz átirányítás, egy rossz hivatkozás, hibás webhelykód, egy hibaoldal, és így tovább. Kattints az adott hibatípusra, majd azon belül a konkrét hibára, hogy több részletet is megtudj róla.

 

Hibák jelzése a Google Search Consoleban

 

Ha sikerül azonosítanod és megoldanod a problémát webhelyeden, akkor térj vissza ehhez a jelentéshez, válaszd ki újra a hibát, és kattints a Javítás ellenőrzése gombra.

 

Tippek a Lefedettség-jelentés használatához

Érdemes odafigyelni az indexelt oldalak mennyiségére – ha folyamatosan oldalakat adsz hozzá webhelyedhez (például rendszeresen írsz rá cikkeket), akkor az indexelt oldalak számának is nőnie kell. Ebből látható, hogy a Google képes megtalálni újonnan hozzáadott tartalmaidat webhelyeden.

 

Ha az indexelt oldalak grafikonja hirtelen zuhanni kezd, akkor lehet, hogy a Google nem képes hozzáférni bizonyos tartalmaidhoz. Ellenőrizd a szervert, amiről webhelyed fut, és vess egy pillantást a robots.txt fájl tartalmára is.

 

Ellenkező esetben, ha azt veszed észre, hogy az indexelt oldalak száma hirtelen megugrik, és tudod, hogy nem te adtad hozzá ezeket webhelyedhez, akkor lehet, hogy a Search Console tévesen duplikált tartalmakat indexelt, vagy az automatikusan generált oldalakat is hozzászámolja a tartalomhoz. Nézd meg, hogy milyen új oldalak kerültek be az indexbe, és szükség esetén zárd ki őket a robots.txt fájl segítségével.

 

Webhelytérképek

A Search Console-ban XML és egyéb formátumú webhelytérképedet is feltöltheted, ami segít a Google-nak webhelyed feltérképezésében.

 

A Search Console-ban XML és egyéb formátumú webhelytérképedet is feltöltheted, ami segít a Google-nak webhelyed feltérképezésében

Mindenképpen érdemes megadnod webhelytérképed elérési útját, hogy a Google rendszeresen kiolvashassa belőle oldalaid listáját. Így sokkal gyorsabban láthatod a hibás oldalakat.

 

Mobilos használhatóság

Ez a fül azt mutatja meg, hogy webhelyed, illetve annak bizonyos oldalai mennyire jól használhatók mobileszközökön. Érdemes az itteni hibákat minél előbb javítani, mert a Google szemében rendkívül fontos szempont ez a használhatóság, ráadásul az emberek többsége is hamar elhagyja majd webhelyedet, ha nem kényelmes annak használata.

 

AMP 

A következő fontosabb fül az AMP jelentés. Az AMP az angol „accelerated mobile pages”, vagyis „gyorsított mobil oldalak” kifejezés rövidítése. Ha webhelyed AMP-t is használ, akkor a Search Console ezen részén ellenőrizheted a gyorsított oldalak állapotát.

 

Akárcsak a lefedettségnél, itt is láthatók az esetleges hibák, amikre rákattintva megtudhatod, hogy pontosan mely oldalakat érintik.

 

Kézi műveletek

Habár az algoritmusalapú büntetéseket nem láthatod, a Kézi műveletekben jelennek meg azok a büntetések, amiket a Google munkatársai „saját kezűleg” szabtak ki webhelyedre. A Search Console elvileg emailt küld, ha ilyen történik, de a biztonság kedvéért azért ellenőrizd ezt a jelentést rendszeresen.

 

Több dolog is maga után vonhat egy ilyen kézi műveletet (büntetést):

 

Vásárolt, nem természetes hivatkozásokat használsz

Nem minden hivatkozás ér ugyanannyit, és a vásárolt, rossz minőségű hivatkozások többet árthatnak webhelyednek, mint amennyit segíthetnének. Ha a Google ilyen irreleváns hivatkozásokat talál, amik a webhelyedről vagy arra mutatnak, akkor az ok lehet büntetésre.

 

Valaki feltörte a webhelyedet

A műveletek között megjelenhet egy olyan figyelmeztetés is, miszerint webhelyedet feltörték. Amíg a veszélyt el nem hárítod, addig a Google csökkentheti a rangsorolásodat, hiszen nem érdeke egy potenciálisan veszélyes webhelyet kínálni a kereső felhasználóknak.

 

Megpróbálsz elrejteni valamit a Google elől

Létezik egy úgynevezett „cloaking” nevű technika, aminek az a lényege, hogy más tartalmat mutatsz a Google-nak, és mást a felhasználóknak. A Google nem szereti az ilyesmit, még akkor sem, ha nem szándékosan csinálod.

 

Spam tartalmakat osztasz meg webhelyeden

Az automatikusan létrehozott, másolt, vagy cloaking technikával szándékosan elrejtett tartalmak sem tetszenek a Google-nak, és akár ki is zárhat értük az indexből.

 

Felesleges jelölések

A jelölések segítenek, hogy a keresőmotorok könnyebben értelmezzék weboldalaid tartalmait, és a bővített találatok között is megjelenhetsz velük, de ha túl sok olyan jelölést használsz, amiknek semmi közük tartalmadhoz, vagy egyszerűen feleslegesek, akkor azt a Google szándékos, erőltetett spamelésnek veheti


Linkek

A Linkek fül megmutatja, hogy milyen hivatkozások mutatnak webhelyedre más domainekről.

Láthatod továbbá, hogy melyek a leggyakrabban linkelt oldalaid, illetve hogy mely horgonyszövegeket használják a leggyakrabban tartalmaid linkelésekor.

 

Ellenőrizheted webhelyed belső hivatkozásait is. SEO szempontjából fontos, hogy webhelyed legfontosabb oldalai kapják a legtöbb belső hivatkozást is.

 

Mi hiányzik az új Search Console-ból?

A Google Search Console jelenleg két verzióval rendelkezik: egy régivel, és egy újjal. Az alapértelmezett verzió természetesen az új, de bármelyik felhasználó bármikor visszatérhet a régihez, és kedvére használhatja azt. Ha szeretnél visszatérni a régi felülethez, akkor az új felület bal alsó sarkában, a Visszatérés a régi verzióhoz feliratra kattintva teheted meg azt.

 

 

Mi hiányzik az új Search Console-ból?

 

Azért van szükség két verzióra, mert bizonyos funkciók jelenleg még nem érhetők el az új Search Console-ban, és néhány felhasználónak szüksége lehet ezekre. A Google elméletileg folyamatosan dolgozik azon, hogy minden funkció átkerüljön az új felületre is, azonban lesznek olyan jelentések is, amiket nem lehet majd régi nevükön megtalálni az új verzióban – a Google szerint az új Search Console bizonyos adatokat képes hatékonyabban megjeleníteni, és nincs szükség minden régi jelentésre.

 

Keresési megjelenés

A Keresési megjelenés kategóriában a régi verzióban a következő jelentéseket találod:

 

  • Strukturált adatok
  • Információs kártyák
  • Adatkiemelő
  • HTML-fejlesztések
  • AMP

 

Ezek közül csak az AMP és az Információs kártyák vannak jelen az új felületen is. Ha ezeket nem találod az új felületen, az azért lehet, mert webhelyed nem használ ilyeneket – térj vissza a régi verzióhoz, és onnan megnyithatod ezeket a jelentéseket az új felületen is.

 

De mi a helyzet a hiányzó funkciókkal? Ha például webhelyeden strukturált adatok is szerepelnek, akkor rendszeresen nézz vissza a régi Strukturált adatok jelentéshez, ahol ellenőrizni tudod, hogy a Google rendesen felismeri-e őket, illetve hogy milyen hibákat észlelt. Az Adatkiemelő eszköz segít megjelölni webhelyed tartalmait úgy, hogy ne kelljen hozzá semmilyen kódot írnod – ez szintén nagyon hasznos lehet!

 

A HTML-fejlesztések egy másik hiányzó jelentés, amivel olyan hibákat szűrhetsz ki, mint rövid, vagy többször használt oldalcímek.

 

Keresési forgalom > Nemzetközi célzás

Ez a fül az olyan webhelyek számára fontos, amelyeknek különböző nyelvű verziói is vannak, és más országokban is megcéloznak közönségeket. Ha webhelyeden szerepel a „hreflang” címke, akkor itt jelennek meg az esetleges ezzel kapcsolatos problémák.

 

Feltérképezés

A Feltérképezés fül alatt szintén több jelentés jelenik meg:

 

  • Feltérképezési hibák
  • Feltérképezési statisztikák
  • Megtekintés Google-ként
  • robots.txt tesztelése
  • Webhelytérképek
  • URL-paraméterek

 

A Feltérképezési hibákat érdemes ellenőrizni néha, mert úgy tűnik, hogy az új Search Console nem minden esetben jeleníti meg az összes feltérképezési hibát a webhelyről.

 

A Feltérképezési statisztikák megmutatja például, hogy naponta hány oldalt térképezett fel a Google webhelyeden, hány kilobájt adat töltődik le naponta webhelyedről, és hogy mennyi ideig tart egy oldal letöltése.

 

A Megtekintés Google-ként lehetővé teszi, hogy a Google „szemüvegén” keresztül tekintsd meg webhelyedet. Ezzel ellenőrizheted, hogy a Google megfelelően éri-e el tartalmaidat. Ezt webhelyed asztali és mobilos verziójával is megteheted.

 

A robots.txt teszteslése funkcióval – nem meglepő módon – tesztelhetsz egy robots.txt fájlt, hogy ellenőrizd, vannak-e benne hibák. Ezen kívül egy-egy bizonyos URL-t is ellenőrizhetsz, és megnézheted, hogy blokkolva van-e, vagy sem.

 

Az URL-paraméterek az utolsó fontosabb funkció, ami nem szerepel a Search Console új felületén. Itt megadhatod webhelyed URL-paramétereit, és előírhatod a Google-nak, hogy hogyan kezelje azokat. Ehhez a részhez nem érdemes hozzányúlni, ha nem tudod, hogy mit csinálsz, mert könnyedén tönkreteheted vele webhelyed keresőoptimalizálását!

 

Biztonsági problémák

Ezen a fülön ellenőrizheted, hogy talált-e biztonsági problémákat a Google webhelyeden. Remélhetőleg itt nincs semmi, de ha igen, akkor azonnal nézz utána, hogy mi a hiba, és hogyan javíthatod ki! Ez szintén egy olyan funkció, amiért néha nagyon is érdemes visszaváltani a régi feülletre.
 

Google Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 116

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Keresőmotor találati oldal

Azokat az oldalakat nevezzük így amelyek akkor jelennek meg, amikor egy...

Aláírás fájl

Mit is jelent az aláírás fájl? Az aláírási fájl egy rövid szöveges bemutatkozás az...

Linképítés

Mi az a linképítés? A linképítés (angolul „link...

Google algoritmus frissítések

A Google már két évtizede működik, ez idő alatt pedig...

Doorway Page

Doorway Page jelentése   Egy olyan oldal, amit úgy alakítottak ki, hogy jó rangsorolást...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.