Az XML jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > XML

XML


Mi az az XML?

Az XML az angol Extensible Markup Language, vagyis „kiterjeszthető jelölőnyelv” rövidítése. Az XML lehetővé teszi az egyéni információs formátumok létrehozását, illetve elektronikus megosztását. Az XML-ben (és az ezen alapuló nyelveken) írt fájlokat még az olyan szoftverek is képesek olvasni és módosítani, amelyek nem ismerik az XML nyelvet.

 

Az XML sokban hasonlít a HTML-re (Hypertext Markup Language), azonban a W3C (World Wide Web Consortium) inkább az XML használatát javasolja. Mindkét nyelv jelölő szimbólumokat használ egy weboldal vagy fájl tartalmainak leírására.

 

A HTML kód azt határozza meg, hogy a weboldal tartalmai (általában a szövegek és a képek) hogyan jelenjenek meg és mit lehessen csinálni velük. Ezzel szemben az XML adatok „önmagukat írják le”, vagy „határozzák meg”, ami azt jelenti, hogy hogy az adatok szerkezete az adatokkal együtt kerül tárolásra, tehát amikor ezek beérkeznek, nincs szükség előzetes szerkezetre a tárolásukhoz – azokat az XML-en belül dinamikusan lehet értelmezni.

 

Az XML formátumot bárki, vagy bármilyen csoport, vállalat, szervezet, stb. használhatja, aki, vagy ami szeretné információit egy egységes módon megosztani. Az XML az SGML (Standard Generalized Markup Language, azaz „szabványos általános jelölőnyelv”) egyszerűsített, könnyebben használható változata.

 

Hogy működik az XML?

Egy XML dokumentum legalapvetőbb részei az elemek, amelyeket címkékkel (tagekkel) határozhatunk meg. Minden elemnek van egy nyitó és egy záró címkéje, és a dokumentum minden eleme egyetlen legkülsőbb elemben, az úgynevezett „gyökérelemben” szerepel. Az XML az egymásba ágyazott szerkezetet is támogatja, ahol az elemek további elemeket tartalmazhatnak.

 

Az elemek neve az elem tartalmát írja le, az elemek szerkezete pedig az egymáshoz való viszonyukat határozza meg.

 

Egy XML dokumentum akkor számít „jól megformázottnak” (vagyis olvashatónak és értelmezhetőnek egy XML elemző által), ha formátuma megfelel az XML specifikációknak, megfelelő jelölések vannak benne, és elemei megfelelően vannak egymásba ágyazva.

 

Az XML továbbá lehetővé teszi, hogy attribútumokat (tulajdonságokat) definiáljunk az elemeknek, és befolyásoljuk azok jellegzetességeit az elemcímke elején (hasonlóképpen a HTML címkék működéséhez).

 

Példa az XML használatára

Íme egy végtelenül egyszerű példa az XML használatára:

<?xml version=”1.0” standalone=”yes”?>

<beszélgetés>

                <kérdés>Jó volt tegnap a meccs?</kérdés>

                <válasz>Nem, sajnos a csapatunk veszített.”</válasz>

</beszélgetés>

XML használatakor csupán a képzelet szabhat határt a lehetőségeknek, ugyanis a címkéket mi magunk definiáljuk, és nem előre megszabottak, mint például a HTML-ben.

Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 72

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
212 351
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Ellenvetés

Mit is jelent az ellenvetés? Az ellenvetés egy lehetséges vásárló kifogásai vagy...

Tesztelés

A tesztelés általános értelemben véve az a folyamat, amelynek célja egy munka vagy termék...

Cél-URL

Annak az oldalnak az URL-címe, amire a reklámokra kattintva juthatnak el a felhasználók. Ez...

Ajándék

Mi az az ajándék? Az ajándékok, vagy promóciós...

Pop-Up

Az online marketing hirdetések egy rendkívül túlhasznált formája. A pop-up hirdetések az...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.