Az átirányítás, azaz a redirect jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Átirányítás

Átirányítás


Mi az az átirányítás?

Az átirányítás célja, hogy a felhasználók, és/vagy a keresőmotorok egy másik URL-re érkezzenek, mint amelyet eredetileg lekértek.

 

Miért van szükség átirányításra?

  • A valódi URL cím egyszerűen túl hosszú és nem elég „szép”, így kevesebb felhasználó kattintana rá szívesen.
  • Egy webhely weboldala egy másik címre költözött, de vannak még erre az oldalra mutató hivatkozások. Hogy ezek a hivatkozások ne szakadjanak meg, a felhasználókat a webhely átirányítja az oldal új címére.

 

Marketing célokból, hogy a felhasználók automatikusan egy új, friss termék értékesítési oldalára kerülhessenek.

Az eredeti URL címen egyértelműen látszik, hogy partnerhivatkozás, ami könnyedén megváltoztatható vagy meghamisítható, így a partnert meg lehet fosztani a közvetítői díjától.

 

Az átirányítások leggyakoribb formái

 

301: „Véglegesen áthelyezve”

301-es átirányítást akkor kell használni, amikor a dokumentum véglegesen át lett helyezve egy másik URL-re. Ilyenkor a korábbi URL még forgalmat kaphat, és ez a forgalom automatikusan az új URL-re kerül majd átirányításra.

 

301-es átirányítás esetén a böngésző csak az első alkalommal nézi meg, hogy hová került a régi URL tartalma, és utána automatikusan a gyorsítótárból veszi elő az új URL-t, és lép át rögtön arra a címre.

 

A 301-es átirányítások a korábbi URL tekintélyének 90-99%-át örökítik át.

 

302: „Megvan” (HTTP 1.1) vagy „Átmenetileg áthelyezve (HTTP 1.0)

A 302-es átirányítást akkor ajánlott használni, amikor egy dokumentum átmenetileg másik URL-en érhető el, de még visszakerülhet az eredeti URL-re. A 301-es átirányítással szemben 302-es átirányítás esetén a böngésző minden alkalommal megvizsgálja, hogy él-e a régi URL, és nem a gyorsítótárból keresi ki az újat.

 

Bizonyos esetekben a 302-es átirányítás az ésszerűbb megoldás, azonban ez nem örökít át annyi linktekintélyt, mint a 301-es megoldás.

 

Meta frissítés

A meta frissítések olyan átirányítások, amelyek nem szerver, hanem oldalszintén történnek. Ezek általában lassabbak, és keresőoptimalizálás szempontjából nem előnyösek. Gyakran egy 5 másodperces visszaszámlálás tartozik hozzájuk: „Ha a böngésző nem irányítja át 5 másodpercen belül, akkor kattints ide.”

 

A meta frissítések örökítenek ugyan némi linktekintélyt, de nem érdemes használni őket, mert sokat ronthatnak a felhasználói élményen is.

 

Példa az átirányításra

Például ha van egy partnerhivatkozásod, ami a következőképpen néz ki:

 

http://www.ujtermek.hu/.page.php?id=1234&u=egold&aff_id=12345

 

és nem akarod, hogy a végén látható „ID” (azonosító) látható és módosítható legyen, akkor egy helyettesítő, átirányító URL-ként is feltüntetheted, például az alábbi módon:

 

http://www.sajatoldal.com/xyz.html

Ezen az új oldalon csak egy egyszerű kódot kell elhelyezned, amely átirányítja az összes felhasználót a fenti, hosszabb partner URL-re. Ezt azonnali és késleltetett átirányítással is meg lehet oldani.

Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 79

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
112 603
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Honlapkészítés

Honlapkészítés online marketing tanácsadó nélkül = biztos ráfizetés!  A...

Látens szemantikus indexelés

A látens szemantikus indexelés (röviden LSI) a Google webhelyeket indexelő és rangsoroló...

SPF

Mi is az a SPF? Az SPF az angol sender policy framework (vagyis kiküldői...

Biztonsági lista

Egy biztonsági lista olyan internet felhasználók neveit és email címeit tartalmazza, akik...

Spamcsapda

Mi is az a spamcsapda?   A spamcsapda egy olyan email cím, ami valaha...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.