notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

6 profi módszer az átkattintások fellendítésére a Google Search Console segítségével

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 6 profi módszer az átkattintások fellendítésére a Google Search Console segítségével

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

6 profi módszer az átkattintások fellendítésére a Google Search Console segítségével


2018/12/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Megjelenni a keresőben, főleg az első oldalon, szép eredmény. De mit sem ér a SEO, ha nincs belőle átkattintás, konverzió. Gyakorlati útmutatónk segítségével te is drasztikusan javíthatod átkattintási arányodat! 
 

6 profi módszer az átkattintások fellendítésére a Google Search Console segítségével

Az online marketingeseknek nincs egyszerű dolguk, hisz nem elég csak azon dolgozniuk, hogy tartalmaik láthatóbbá váljanak a kereső felhasználók számára (SEO), valahogy rá is kell venni őket, hogy rájuk kattintsanak.

 

Habár az átkattintási arány (CTR) csak egyike a rengeteg mutatónak, amelyek együttesen adnak képet egy tartalom, vagy hirdetés teljesítményéről, kétségtelenül az egyik legfontosabb tényezőnek számít.

 

Cikkünk célja bemutatni, hogy miként használhatod a Google Search Console eszközét webhelyed megismerésére és – az így gyűjtött adatok alapján – fellendítésére.

 

A találatok optimalizálása

Mielőtt belevetnénk magunkat a Search Console felfedezésébe, ejtenünk kell néhány szót tartalmaid (és ezzel együtt találataid optimalizálására). Habár a statisztikák elemzése sokat segíthet, semmire sem mész majd egy olyan találattal, ami nem ösztönzi kattintásra az embereket.

 

Ennek érdekében vedd figyelembe az alábbiakat, valahányszor tartalmat publikálsz webhelyeden…

 

A tartalom URL-je

Pihengetünk?

Egy közönséges organikus Google találat három elemből áll: főcím, URL, meta leírás. Az ember azt hinné, hogy az URL nem igazán fontos ezek közül, pedig ez tévedés, hiszen ennek is tükröznie kell azt, hogy miről szól az adott találat tartalma. Egy nem túl beszédes, vagy kivehetetlen URL akár gyanút is kelthet az óvatosabb felhasználókban.


A tartalom főcíme

A megfontoltan használt erőteljes kifejezések képesek kattintásra ösztönözni a kereső felhasználókat. Ha megfigyeled cikkünk címe is alkalmazza ezt, ráadásul még egy számot is tartalmaz, ami tovább növeli az átkattintások esélyét. Fontos persze nem túl sokat ígérni a címben, és „becsalni” a felhasználókat, hiszen mit sem ér egy olyan látogató, aki néhány másodperc múlva rájön, hogy rászedték, és örökre távozik.

 

A tartalom (meta) leírása

A meta leírás valaha rangsorolási szempont volt, de még ha Google nem is használja a helyezés megállapítására, ha elég releváns a tartalma a kereséshez, akkor megjeleníti majd a felhasználónak (egyébként, ha a fő tartalmon belül talál valamit, akkor az jelenik majd meg a meta leírás helyén a találatban).

 

Éppen ezért ajánlott elhelyezni benne a megcélzott kulcsszót, valamilyen természetes formában, és úgy megfogalmazni az egészet, hogy az felkeltse a kereső felhasználó érdeklődését. Igyekezz 150-165 karakter közötti leírást megfogalmazni, különben a Google elrejti szöveged végét.

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


 

Bővített találatok

A bővített találatok (korábban bővített kivonatok) további információkat is képesek megmutatni a keresőknek a tartalmakról, mielőtt rákattintanának azokra. A megfelelő jelölőnyelv (például a schema.org) használatával többféle többletinformációval (értékelések, árak, stb.) bővítheted találataidat, hogy az hívogatóbb legyen a felhasználók számára.

 

A fent említett szempontokat mindenképpen észben kell tartanod, hiszen ezek nélkül esélye sem lesz tartalmaidnak jól teljesíteni, bármelyik pozícióba is kerülnek a találati oldalakon. Most pedig jöhet a Search Console!

 

Konverziós arány optimalizálás a Google Search Console segítségével

 

1. Ellenőrizd webhelyed átlagos CTR-ét

Mindenek előtt természetesen tudnod kell, hogy jelenleg hol állsz átkattintási arány terén.

 

 

CTR optimalizálás

 

A Search Console felületén nyisd meg a Teljesítmény jelentést (ez az Áttekintés lap első mezője, de elérhető a baloldali menüből is).

 

Az itt megjelenő jelentésben több opciód is van, mint amennyi először szembetűnő lenne. A grafikon felett látható néhány alapvető információ, úgymint az összes kattintás és megjelenítés száma, az átlagos CTR, és az átlagos pozíció.

 

Győződj meg róla, hogy az Átlagos CTR mező aktív legyen (kattints rá, hogy megjelenjen a grafikonon), mert a következőkben első sorban ezt a mutatót használod majd az elemzésekhez.

 

2. Ellenőrizd leggyengébben teljesítő oldalaidat

A következő lépés felsoroltatni a Search Console-lal leggyengébben teljesítő oldalaidat, hogy tudd, melyeket lenne érdemes optimalizálni, vagy eltörölni, hogy ne rontsák webhelyed átlagát.

 

 

A következő lépés felsoroltatni a Search Console-lal leggyengébben teljesítő oldalaidat

 

Továbbra is a Teljesítmény jelentésben, győződj meg róla, hogy aktív az Átlagos CTR, az Összes megjelenés és az Átlagos pozíció (a kattintásokra most nincs szükség, ezt kikapcsolhatod).

 

A grafikon alatt válaszd az Oldalak fület, majd rendezd az itt megjelenő listát CTR szerint növekvő sorrendbe (hogy a legalacsonyabb CTR-rel rendelkező oldalak kerüljenek az első helyre.

 

A lista alján beállíthatod, hogy egy oldalon hány sor jelenjen meg, de ha átláthatóbbá és kereshetőbbé szeretnéd tenni ezt a jelentést, akkor érdemes letölteni azt a lista jobb felső sarkában található gombbal.

 

Akárhogy is döntesz, mindenképpen vizsgáld meg a CTR alapján átlag alatt teljesítő oldalakat, és igyekezz feljavítani őket.

 

3. Vess egy pillantást legjobban teljesítő oldalaidra is

Jó ötlet összehasonlítani a legjobban teljesítő oldalakat a leggyengébb „láncszemekkel”, hogy lásd, mi az, ami különbözik ezek között.

 

 

Vess egy pillantást legjobban teljesítő oldalaidra is

 

Ezeket a CTR szempontjából top oldalakat ugyan úgy találod meg, mint a legrosszabban teljesítőket, egyszerűen csak rendezd úgy a jelentést, hogy átlag CTR szerint a legjobbak kerüljenek előre (vagy rendezd letöltött listádat ezen oszlop szerint).

 

 4. Vesd össze a különböző eszközöket

Manapság nem elég csak az asztali felhasználókra gondolni, főleg, hogy a mobilról internetezők többen vannak.

 

A különböző eszközök (számítógép, mobil, táblagép) adatait külön-külön, vagy akár egymással összehasonlítva is megtekintheted.

A Teljesítmény jelentést állítsd be úgy, hogy csak az Átlagos CTR-t mutassa (nem muszáj, hogy kizárólag csak ez látszódjon, de első sorban erre vagy most kíváncsi). Ez után kattints a grafikon alatti Eszközök fülre.

 

Eszközök összehasonlítása Search Consolban

 

 

Ha egy részletesebb összehasonlítást szeretnél, akkor a grafikon felett kattints a +ÚJ gombra, és válaszd az Eszköz… > Összehasonlítás opciót, majd azt a két eszköztípust, amelyeket össze szeretnél vetni egymással (pl. Mobil / Asztal), és alkalmazd a szűrőt.

 

Összehasonlítás nézetben a grafikon alatt nem elérhető az Eszközök fül (mert az itteni információk látszódnak a grafikonon), de a többi fület érdemes ellenőrizni, hiszen ilyenkor több információ is elérhető – az Oldalak fül alatt például a kijelölt mutatók közötti különbség is megjelenik, de csak ha egyszerre egy mutató (pl. Átlagos CTR) összehasonlítását nézed.

 

5. Ellenőrizd Schema kódjaidat

Miután végeztél az összehasonlítással, ajánlatos ellenőrizni, hogy Schema (a fentebb említett jelölőnyelv) kódjaid működnek-e. Ne felejtsd el kikapcsolni az összehasonlítás szűrőt, ha az előző lépésben használtad azt!

 

 

Schema jelölőkódok a search consoleban

 

A Teljesítmény jelentésben most egy új szűrőt kell alkalmazni – kattints a +ÚJ gombra, majd válaszd a Keresési megjelenés… > Szűrő opciót, azon belül pedig a Bővített találatokat. Ebben a szűrésben válaszd az Oldalak fület.

 

Ennek a jelentésnek az egyszerűsített nézete a grafikon alatti Keresési megjelenés fül alatt is látható.


6. Kövesd nyomon teljesítményed

Most már tudod, hogy hogyan ellenőrizheted átkattintási teljesítményedet a Search Console felületén – már csak azt lenne jó tudni, hogy hogyan vetheted össze azt az előző időszakéval, hogy láthasd, sikerült-e előrehaladni.

 

 

Search console dátum

 

Nézz vissza (legalább havonta egy-két alkalommal) a Teljesítmény jelentésbe, és használd a grafikon feletti Dátum szűrőt az időszakok összehasonlítására.

 

Kattints a Dátum: szűrőre, majd válaszd az Összehasonlítás opciót. Ezen belül kiválaszthatsz előre megadott időtartományokat, de teljesen egyéni időszakokat is összevethetsz egymással.
 

Google Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
473 615
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

E-mail kampányrendszer

Az e-mailek (elektronikus levek) az internetes marketing talán legalábecsültebb...

Sablon

A sablon egy előre megformázott dokumentum, amelyet valamilyen specifikus célra lehet...

podcast

Mi is az a podcast? A podcast egy digitálisan rögzített hangfelvétel,...

Opt-in

Egy olyan regisztrációs eljárás, amely során a felhasználó bizonyos adatok megadásával...

Ajánlólevél

Az ajánlólevél egy önkéntes vallomás egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.