Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

6 profi módszer az átkattintások fellendítésére a Google Search Console segítségével

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

6 profi módszer az átkattintások fellendítésére a Google Search Console segítségével

2018.12.04.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

6 profi módszer az átkattintások fellendítésére a Google Search Console segítségével

Megjelenni a keresőben, főleg az első oldalon, szép eredmény. De mit sem ér a SEO, ha nincs belőle átkattintás, konverzió. Gyakorlati útmutatónk segítségével te is drasztikusan javíthatod átkattintási arányodat! 
 


Az online marketingeseknek nincs egyszerű dolguk, hisz nem elég csak azon dolgozniuk, hogy tartalmaik láthatóbbá váljanak a kereső felhasználók számára (SEO), valahogy rá is kell venni őket, hogy rájuk kattintsanak.

 

Habár az átkattintási arány (CTR) csak egyike a rengeteg mutatónak, amelyek együttesen adnak képet egy tartalom, vagy hirdetés teljesítményéről, kétségtelenül az egyik legfontosabb tényezőnek számít.

 

Cikkünk célja bemutatni, hogy miként használhatod a Google Search Console eszközét webhelyed megismerésére és – az így gyűjtött adatok alapján – fellendítésére.

 

A találatok optimalizálása

Mielőtt belevetnénk magunkat a Search Console felfedezésébe, ejtenünk kell néhány szót tartalmaid (és ezzel együtt találataid optimalizálására). Habár a statisztikák elemzése sokat segíthet, semmire sem mész majd egy olyan találattal, ami nem ösztönzi kattintásra az embereket.

 

Ennek érdekében vedd figyelembe az alábbiakat, valahányszor tartalmat publikálsz webhelyeden…

 

A tartalom URL-je

Egy közönséges organikus Google találat három elemből áll: főcím, URL, meta leírás. Az ember azt hinné, hogy az URL nem igazán fontos ezek közül, pedig ez tévedés, hiszen ennek is tükröznie kell azt, hogy miről szól az adott találat tartalma. Egy nem túl beszédes, vagy kivehetetlen URL akár gyanút is kelthet az óvatosabb felhasználókban.


A tartalom főcíme

A megfontoltan használt erőteljes kifejezések képesek kattintásra ösztönözni a kereső felhasználókat. Ha megfigyeled cikkünk címe is alkalmazza ezt, ráadásul még egy számot is tartalmaz, ami tovább növeli az átkattintások esélyét. Fontos persze nem túl sokat ígérni a címben, és „becsalni” a felhasználókat, hiszen mit sem ér egy olyan látogató, aki néhány másodperc múlva rájön, hogy rászedték, és örökre távozik.

 

A tartalom (meta) leírása

A meta leírás valaha rangsorolási szempont volt, de még ha Google nem is használja a helyezés megállapítására, ha elég releváns a tartalma a kereséshez, akkor megjeleníti majd a felhasználónak (egyébként, ha a fő tartalmon belül talál valamit, akkor az jelenik majd meg a meta leírás helyén a találatban).

 

Éppen ezért ajánlott elhelyezni benne a megcélzott kulcsszót, valamilyen természetes formában, és úgy megfogalmazni az egészet, hogy az felkeltse a kereső felhasználó érdeklődését. Igyekezz 150-165 karakter közötti leírást megfogalmazni, különben a Google elrejti szöveged végét.

 

Ajánlatkérés



 

Bővített találatok

A bővített találatok (korábban bővített kivonatok) további információkat is képesek megmutatni a keresőknek a tartalmakról, mielőtt rákattintanának azokra. A megfelelő jelölőnyelv (például a schema.org) használatával többféle többletinformációval (értékelések, árak, stb.) bővítheted találataidat, hogy az hívogatóbb legyen a felhasználók számára.

 

A fent említett szempontokat mindenképpen észben kell tartanod, hiszen ezek nélkül esélye sem lesz tartalmaidnak jól teljesíteni, bármelyik pozícióba is kerülnek a találati oldalakon. Most pedig jöhet a Search Console!

 

Konverziós arány optimalizálás a Google Search Console segítségével

 

1. Ellenőrizd webhelyed átlagos CTR-ét

Mindenek előtt természetesen tudnod kell, hogy jelenleg hol állsz átkattintási arány terén.

 

 

CTR optimalizálás

 

A Search Console felületén nyisd meg a Teljesítmény jelentést (ez az Áttekintés lap első mezője, de elérhető a baloldali menüből is).

 

Az itt megjelenő jelentésben több opciód is van, mint amennyi először szembetűnő lenne. A grafikon felett látható néhány alapvető információ, úgymint az összes kattintás és megjelenítés száma, az átlagos CTR, és az átlagos pozíció.

 

Győződj meg róla, hogy az Átlagos CTR mező aktív legyen (kattints rá, hogy megjelenjen a grafikonon), mert a következőkben első sorban ezt a mutatót használod majd az elemzésekhez.

 

2. Ellenőrizd leggyengébben teljesítő oldalaidat

A következő lépés felsoroltatni a Search Console-lal leggyengébben teljesítő oldalaidat, hogy tudd, melyeket lenne érdemes optimalizálni, vagy eltörölni, hogy ne rontsák webhelyed átlagát.

 

 

A következő lépés felsoroltatni a Search Console-lal leggyengébben teljesítő oldalaidat

 

Továbbra is a Teljesítmény jelentésben, győződj meg róla, hogy aktív az Átlagos CTR, az Összes megjelenés és az Átlagos pozíció (a kattintásokra most nincs szükség, ezt kikapcsolhatod).

 

A grafikon alatt válaszd az Oldalak fület, majd rendezd az itt megjelenő listát CTR szerint növekvő sorrendbe (hogy a legalacsonyabb CTR-rel rendelkező oldalak kerüljenek az első helyre.

 

A lista alján beállíthatod, hogy egy oldalon hány sor jelenjen meg, de ha átláthatóbbá és kereshetőbbé szeretnéd tenni ezt a jelentést, akkor érdemes letölteni azt a lista jobb felső sarkában található gombbal.

 

Akárhogy is döntesz, mindenképpen vizsgáld meg a CTR alapján átlag alatt teljesítő oldalakat, és igyekezz feljavítani őket.

 

3. Vess egy pillantást legjobban teljesítő oldalaidra is

Jó ötlet összehasonlítani a legjobban teljesítő oldalakat a leggyengébb „láncszemekkel”, hogy lásd, mi az, ami különbözik ezek között.

 

 

Vess egy pillantást legjobban teljesítő oldalaidra is

 

Ezeket a CTR szempontjából top oldalakat ugyan úgy találod meg, mint a legrosszabban teljesítőket, egyszerűen csak rendezd úgy a jelentést, hogy átlag CTR szerint a legjobbak kerüljenek előre (vagy rendezd letöltött listádat ezen oszlop szerint).

 

 4. Vesd össze a különböző eszközöket

Manapság nem elég csak az asztali felhasználókra gondolni, főleg, hogy a mobilról internetezők többen vannak.

 

A különböző eszközök (számítógép, mobil, táblagép) adatait külön-külön, vagy akár egymással összehasonlítva is megtekintheted.

A Teljesítmény jelentést állítsd be úgy, hogy csak az Átlagos CTR-t mutassa (nem muszáj, hogy kizárólag csak ez látszódjon, de első sorban erre vagy most kíváncsi). Ez után kattints a grafikon alatti Eszközök fülre.

 

Eszközök összehasonlítása Search Consolban

 

 

Ha egy részletesebb összehasonlítást szeretnél, akkor a grafikon felett kattints a +ÚJ gombra, és válaszd az Eszköz… > Összehasonlítás opciót, majd azt a két eszköztípust, amelyeket össze szeretnél vetni egymással (pl. Mobil / Asztal), és alkalmazd a szűrőt.

 

Összehasonlítás nézetben a grafikon alatt nem elérhető az Eszközök fül (mert az itteni információk látszódnak a grafikonon), de a többi fület érdemes ellenőrizni, hiszen ilyenkor több információ is elérhető – az Oldalak fül alatt például a kijelölt mutatók közötti különbség is megjelenik, de csak ha egyszerre egy mutató (pl. Átlagos CTR) összehasonlítását nézed.

 

5. Ellenőrizd Schema kódjaidat

Miután végeztél az összehasonlítással, ajánlatos ellenőrizni, hogy Schema (a fentebb említett jelölőnyelv) kódjaid működnek-e. Ne felejtsd el kikapcsolni az összehasonlítás szűrőt, ha az előző lépésben használtad azt!

 

 

Schema jelölőkódok a search consoleban

 

A Teljesítmény jelentésben most egy új szűrőt kell alkalmazni – kattints a +ÚJ gombra, majd válaszd a Keresési megjelenés… > Szűrő opciót, azon belül pedig a Bővített találatokat. Ebben a szűrésben válaszd az Oldalak fület.

 

Ennek a jelentésnek az egyszerűsített nézete a grafikon alatti Keresési megjelenés fül alatt is látható.


6. Kövesd nyomon teljesítményed

Most már tudod, hogy hogyan ellenőrizheted átkattintási teljesítményedet a Search Console felületén – már csak azt lenne jó tudni, hogy hogyan vetheted össze azt az előző időszakéval, hogy láthasd, sikerült-e előrehaladni.

 

 

Search console dátum

 

Nézz vissza (legalább havonta egy-két alkalommal) a Teljesítmény jelentésbe, és használd a grafikon feletti Dátum szűrőt az időszakok összehasonlítására.

 

Kattints a Dátum: szűrőre, majd válaszd az Összehasonlítás opciót. Ezen belül kiválaszthatsz előre megadott időtartományokat, de teljesen egyéni időszakokat is összevethetsz egymással.
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/ctr-novelese.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
 Éttermek rangsorolása a Google Térképen

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Mi történt a hétvégén a Google találati listákkal? SERP változások tömkelege…

Mi történt a hétvégén a Google találati listákkal? SERP változások tömkelege…

2018-12-06

November utolsó hétvégéje meglehetősen kaotikusra sikerült az online marketingesek számára. Számos webhelytulajdonos és SEO szakember számolt be drasztikus változásokról a keresőtalálati oldalakon.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!