notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Szakszerű leírás az AMP (Accelerated Mobile Pages) keretrendszerről, és útmutató a gyorsabb mobiloldalakhoz!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > AMP

AMP


Az AMP definíciója

Az AMP az angol „Accelerated Mobile Pages” rövidítése, ami „gyorsított mobiloldalakat” jelent. Az AMP egy nyitott forráskódú keretrendszer, amelyet a Google és a Twitter közösen hoztak létre és fejlesztenek folyamatosan.

 

Az AMP célja egy olyan eszközkészletet biztosítani a webfejlesztőknek, amely segítségével villámgyorsan betöltődő, minimális erőforrásokat igénylő mobilos weboldalakat hozhatnak létre. Ez többek között a HTML kódok leegyszerűsítésével történik, megszabott CSS szabályok alapján.

 

Az AMP eredetileg a Google és a Twitter válasza volt a Facebook „azonnali cikkek” funkciójára, azonban az évek során egy hatalmas projektté nőtte ki magát, és ma már egy nélkülözhetetlen platformnak számít a mobilorientált tartalomkészítők arzenáljában.

 

Hogy működik az AMP?

Az AMP három fő összetevőből áll. Ezek a következők:

 

AMP HTML

Az AMP HTML a hagyományos HTML egyszerűsített verziója. A sebesség biztosítása érdekében az AMP keretrendszer csak bizonyos HTML címkék használatát engedélyezi, ezért vannak olyan HTML elemek (például az űrlapok), amelyek nem használhatók egy AMP oldalon. Az AMP használatához továbbá speciális CSS verzióra van szükség.

 

AMP JS

Szintén a gyors weboldalak érdekében, az AMP nem engedélyezi a JavaScript használatát. A keretrendszer ezek helyett speciális, úgynevezett AMP scripteket kínál, amelyek kifejezetten a sebesség optimalizálására lettek kifejlesztve.

 

A JavaScripttel kizárt funkciókat az AMP egy egész könyvtárnyi egyszerűen használható elemmel helyettesít, amelyek lehetővé teszik az animációk létrehozását, a dinamikus tartalombetöltést, és az elrendezések testreszabását.

 

AMP CDN

A főleg AMP Cache (gyorsítótár) néven ismert AMP CDN (content delivery network, vagyis tartalomelosztó hálózat) az AMP keretrendszer egyik legfontosabb alkotóeleme. Az AMP CDN felel az AMP tartalmak gyorsítótárazásáért, hogy minél gyorsabban megjeleníthesse azt a felhasználóknak. Alapértelmezettként az AMP CDN minden érvényes AMP tartalmat gyorsítótáraz, amit nem lehet kikapcsolni.

 

Miért érdemes AMP-ot használni?

Az AMP tehát felgyorsíthatja a mobilos böngészést, a sebesség pedig fontos felhasználói élmény szempontnak számít. Minden SEO és mobil szakember egyet ért abba, hogy az AMP:

  • Jelentősen megnövelheti a webhelyedre érkező organikus forgalmat.
  • Javítja az aktivitást és a konverziókat.
  • Csökkenti a szerver terhelését, ugyanis az AMP oldalakat az AMP CDN tárolja és szolgáltatja a felhasználóknak.
  • Lehetőség nyílik bejutni vele az AMP galériába a mobilos keresőtalálatok között.

 

Fontos: Az AMP, habár rendkívül hasznos, egy komoly statisztikai problémát okoz, aminek a megoldását itt találod!
 
Ha szeretnél többet megtudni arról, hogy hogyan alkalmazhatod hatékonyan és eredményesen az AMP oldalakat, akkor csak kattints a linkre!
Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 79

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
377 321
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

BOFU

Mi az a BOFU? A BOFU az angol „Bottom of the Funnel”, azaz „a...

CRM

Mi az a CRM? A CRM az angol „Customer Relationship Management” vagyis...

GSP

Olyan Google Display Hálózati kampányok, amik lehetővé teszik az email marketingesek...

Mikroblogolás

A mikroblogolást olyan platformok képviselik, amelyek legfeljebb 140 karakteres mini...

Befejezett lehetőségek

Mit is jelent a befejezett lehetőségek kifejezés?   A befejezett lehetőségek a sikeres...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.