Milyen közösségi platformokon éri meg „marketingezni” 2019-ben?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Milyen közösségi platformokon éri meg „marketingezni” 2019-ben?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Meghalt a Facebook? Az Instagram az új sztár? Érdemes-e jelen lenni a LinkedInen? Van értelme Magyarországon a Twitternek? Mi az a Foursquare? A Google Cégem tényleg mindent visz 2019-be? Muttajuk!
 

Milyen közösségi platformokon éri meg „marketingezni” 2019-ben?

Közösségi média marketing 2018

Tagadhatatlan tény, hogy a közösségi média életünk szinte minden területére behatolt. Azok a népszerű platformok, amelyek egykor a családtagok és barátok közötti kommunikáció célját szolgálták, ma már sokkal több szerepet töltenek be hétköznapjainkban.

 

Ahogy az emberek egyre kezdtek áttérni a hagyományos médiáról a közösségi környezetre, úgy egyre több marketingszakértő látta meg az elképesztő lehetőséget ezekben a platformokban. Néhány évvel később alapfogalommá vált az online marketingbe a „közösségi marketing”, vagyis a különböző közösségi platformok felhasználása marketingcélokra.

 

Azonban nem hogy a kezdő, még a kiépült márkák számára is kihívást jelent kiválasztani egyet vagy kettőt a legalkalmasabb közösségi hálózatok közül, hiszen nem feltétlenül éri meg mindegyikbe pénzt és időt fordítani (és gyakran nincs is elég emberi erőforrás hozzá).

 

Szóval melyek ezek a nyerő platformok, és melyiket érdemes neked is alkalmaznod online marketingstratégiádban? Ebben segít az alábbi útmutató!

 

A legfontosabb szempontok 2019-ben is a közösségi média marketingben

Mielőtt felsorolnánk a legígéretesebb közösségi platformokat, fontos először tisztáznunk, hogy mégis milyen szempontokat kell figyelembe venni, amikor egy cég (vagy egyéni vállalkozó) a tökéletes közösségi hálózatot próbálja kiválasztani.

 

Ilyen szempontok a költségek, a népszerűség, a felhasználóbázis összetétele, a kisebb cégeknek való megfelelőség, a haladó kezelési eszközök, az egyszerű használhatóság, és a földrajzi alapú célzás. Megjegyeznénk, hogy az összes alábbiakban felsorolt közösségi hálózat használata ingyenes, nem csak a hétköznapi felhasználók, hanem az üzleti profilok számára is!

 

Lássuk, hogy ezek alapján mely közösségi hálózatokat tudjuk ajánlani 2019-re!

 

Halott a Facebook?

  • Több, mint 2 milliárd felhasználó
  • Lényegében minden internetező korosztály jelen van rajta
  • Ideális üzleti hírek, termékek, bejelentések, cikkek, és rengeteg egyéb tartalom megosztására

 

A Facebookot valószínűleg senkinek nem kell részletesen bemutatni. A világ legnépesebb közösségi hálózata olyan elképesztő méretű felhasználóbázissal rendelkezik, hogy jó eséllyel célközönséged minden internetező tagja megtalálható rajta.

 

Függetlenül attól, hogy milyen jellegű, méretű, vagy elhelyezkedésű cég/vállalkozó vagy, jelen kell, hogy légy a Facebookon egy üzleti profillal is (a személyesen kívül persze). Ezen aztán feltüntetheted minden fontos üzleti, céges adatodat az elérhetőségektől kezdve a kínálatodon át a nyitvatartási órákig.

 

Nem elhanyagolandó továbbá a Facebook fejlett hirdetési rendszere sem, ami rendkívül pontos célzási opciókat kínál azok számára, akik egy igazán jelentős közösségi jelenlétre vágynak.

 

Organikusan is szép eléréseket lehet azonban produkálni, ha kreatív tartalmakat osztunk meg a Facebookon. A tartalommarketing fontosságát nem tudjuk eleget hangsúlyozni, a Facebook organikus eléréseihez is elkerülhetetlen a jó tartalom, ha a konverziók szempontjából nézzük, akkor legjobb egy cikk a weboldaladon, vagy egy videó. 

 

Nem kétséges, hogy a király haldoklik, de még él, és ő az úr!

 

LinkedIn a B2B közösségi média

  • Durván félmilliárd felhasználó
  • Szakértőkből, cégekből álló felhasználóbázis
  • Ideális üzleti hírek, üzleti tevékenységek, és hasznos, releváns tartalmak megosztására, illetve üzleti kapcsolatépítésre

 

Minden valamirevaló cég és szakember jelen kell, hogy legyen a LinkedInen. Ha egy nagyon durva hasonlatot szeretnénk megfogalmazni, akkor azt mondhatnánk, hogy ez a platform a „B2B Facebook”. Ha üzleti kapcsolatokat szeretnél kiépíteni a szakterületeddel foglalkozó szakemberekkel és márkákkal, akkor itt a helyed, még akkor is, ha első sorban B2C tevékenységeket folytatsz.

 

Még a kisebb cégeknek is megéri jelen lenni a LinkedInen, ez ugyanis segít egy professzionális képet mutatni az adott márkáról az aktuális szektoron belül. A platform továbbá nem csak üzleti partnerek, hanem akár új, érdeklődő, tapasztalt, és kvalifikált alkalmazottak toborzásában is segíthet.


Twitter – megéri Magyarországon?

  • Nagyjából 275 millió aktív felhasználó havonta
  • Minden korosztály képviselteti magát rajta
  • Ideális friss, gyors frissítések, aktuális tartalmak megosztására, és nyilvános ügyfélszolgálat lebonyolítására

 

A Twitter egy másik név, ami sokaknak csenghet ismerősként, azonban talán még soha nem használtad. A platform eredetileg 140 karakteres korláttal indult, és többek között ezek a rövid, friss üzenetek tették olyan népszerűvé. A limit ma már 280 karakter, ami még több lehetőséget ad a közösségi marketingesek számára üzeneteik kommunikálásához.

 

A platform kiváló egy egyéni márkaidentitás kialakítására, és valamivel közvetlenebb kommunikációt kínál, mint a többi közösségi hálózat. A Twitter továbbá azon platformok egyike, ahol naponta lényegesen több bejegyzést is érdemes megosztani, hiszen a temérdek új tweet gyorsan az idővonal aljára taszíthatja azokat. Magyarországon azonban arányaiban véve kevesen használják ezt a közösségi médiát, ezért inkább akkor érdemes használnod, ha potenciális ügyfeleid külföldiek. Részletesebben a Twitter marketingről itt írtunk!

 

Instagram – tényleg ez az új Facebook?

 

  • Havi 800 millió aktív felhasználó
  • Minden korosztály megtalálható rajta, de első sorban a városi és külvárosi millenárisok uralják
  • Ideális képek (grafikák, fotók, stb.) és videók megosztására

 

Az Instagram a Facebook tulajdonában lévő képalapú közösségi platform, ami első sorban a fiatalabb okostelefonozók köreiben népszerű. A felhasználók átlagosan összesen fél órát töltenek az alkalmazásban napi szinten, ami nem elhanyagolandó ahhoz képest, hogy csak képeket és videókat láthatnak benne.

 

Persze összességében az Instagram jóval több egy egyszerű képmegosztó alkalmazásnál – egy közösségi hálózatról van szó, ahol a felhasználók kapcsolatba léphetnek egymással és kedvenc márkáikkal. Érdemes kihasználni a Stories (Történetek) funkciót is, ugyanis ez is rendkívül népszerű a felhasználók köreiben.

 

Habár nem olyan összetett és funkciódús, mint a Facebookon az Instagram hirdetéseivel szintén megéri foglalkozni.

 

Az Instagramon azonban több ezres követői bázis szükséges, hogy valóban megérje a vele való vesződés. Ha szeretnéd megtudni, hogyan szerezhetsz magadnak több ezer Instagram rajongót, kérd ajánlatunkat itt: 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


 

YouTube – a videók mindent visznek!

 

  • Közel 1,6 milliárd aktív felhasználó havonta
  • Lényegében minden internetező használja szórakozásra vagy információkeresésre
  • Ideális informatív, érdekes, oktató jellegű, szórakoztató videók megosztására

 

A YouTube rengeteget változott, mióta a Google 2006-ban felvásárolta 1,65 milliárd dollárért. A világ második legnagyobb keresőmotorjaként működő videós közösségi platform tökéletes minden olyan kisebb és nagyobb márka, vagy vállalkozó számára, akik hajlandóak időt és pénzt fektetni kiváló minőségű, oktató jellegű, vagy egyszerűen szórakoztató, de mindenképpen releváns videó elkészítésébe.

 

Nem számít, hogy gasztronómiai, kertészeti, utazási, mechanikai, vagy bármilyen más témával foglalkozol biztos lehetsz benne, hogy létezik olyan videóformátum, ami képes egy fogyasztható módon prezentálni azt a nézőknek. A lényeg, hogy a videók valamilyen értéket képviseljenek tartalmukban – ezek általában „hogyan csináld…” és magyarázó jellegű feltöltések, amelyek választ adnak egy gyakran emlegetett kérdésre, vagy megoldást kínálnak egy specifikus problémára. Ezekről ITT és ITT írtunk!

 

Google Cégem – ismét a Google a király!

 

  • Gyakorlatilag az összes Google felhasználó a közönséget képezi
  • Felhasználószámot nehéz megítélni, de a felhasználók átlagosan napi 3,5 milliárd keresést indítanak a Google-on
  • Elsődleges funkciója egy átfogó, részletes és pontos adatlap elkészítése vállalkozásodról, vagy cégedről a Google adatbázisába

 

A Google Cégem a Google saját, ingyenesen használható céges adatbázisa. Bárki készíthet cégének, vagy vállalkozásának Google Cégem adatlapot, amin aztán fontos alapinformációkat oszthat meg működéséről a kereső felhasználókkal. Elhelyezhető rajta például több kép és videó, a cég jellege, tevékenységei, árai, kínálata, nyitvatartási órái, és – az egyik legfontosabb – egy Google Térkép jelölés is, ami segít, hogy a cég a helyi keresésekre is megjelenjen a találatok között.

 

A Google Cégem adatlap gyorsan elkészíthető, azonban pontos, részletes kitöltésére megéri rászánni az extra időt, ugyanis a Google nagyon komolyan veszi az adatok tökéletes egyezését céges webhelyedé s GC adatlapod között.

 

A funkciók közé tartoznak továbbá a rendkívül fontos ügyfélértékelések és vélemények is, amelyek segíthetnek hitelesebbé, megbízhatóbbá tenni céged online jelenlétét. Ezekről ITT és ITT valamint ITT írtunk!

 

 

Foursquare – sokan figyelnek rá, mégsem használod...

 

 

  • Havi 50 millió aktív felhasználó
  • Népszerű helyeket, például éttermeket, vagy turistalátványosságokat kereső utazók és helyiek használják előszeretettel
  • Hasonlóképpen a Google Cégemhez itt is egy előnyös cégprofil kialakítása a cél

 

A Foursquare egy ritkán emlegetett, ámde lehetőségekkel teli közösségi platform, aminek elsődleges célja a különböző helyeken (éttermek, üzletek, látványosságok, parkok, stb.) való bejelentkezés. A platform azoknak a cégeknek ideális, akik valamilyen fizikai címen működnek, tehát ahol az ügyfeleknek van hol bejelentkezniük az alkalmazásban.

 

A platform ezen kívül (hasonlóképpen a TripAdvisorhoz) egy véleményező/értékelő hálózat is, ahol a felhasználók megírhatják tapasztalataikat egy-egy adott hellyel kapcsolatban, és ajánlhatják azokat másoknak is.

 

Pinterest – közvetelen konverziókat hozhat!

 

  • 175 millió felhasználó havonta
  • Első sorban millenáris és idősebb nők használják, akik előszeretettel merítenek inspirációt online tartalmakból, vagy vásárolnak közvetlenül a Pinteresten keresztül
  • Ideális receptek, ruházat, design, dekorációk, kézműves projektek és egyéb ötletes tartalmak megosztására

 

A Pinterest az internet legnagyobb „parafatáblája”, amiből mindenki kap magának egy óriási területet, ahová kedvenc tartalmait kitűzheti. Lényegében egy olyan közösségi hálózat, ahol az felhasználók saját kollekciókat (táblák) készíthetnek maguknak, amelyeken belül elrendezhetik kedvenc online tartalmaikat.

 

 A platform első sorban olyan cégek számára ideális, amelyek ügyfélbázisát főleg hölgyek képezik. A Pinterest használatát is könnyedén el lehet sajátítani, és természetesen fizetett hirdetések is alkalmazhatók rajta. Az elsődleges cél persze minél több érdekes, mutatós, hasznos tartalom megosztása – akárcsak más közösségi platformokon. Ezekről ITT és ITT írtunk.

 

 

Snapchat – már nem csak a gyerekek használják?

 

  • Közel 190 millió aktív felhasználó havonta
  • A felhasználóbázis 85%-át a 18-34 év közötti korosztály (millenárisok) teszi ki
  • Ideális gyorstippek, trükkök, tanácsok, rövid frissítések, kulisszák mögötti videók és képek megosztására

 

A Snapchat egy multimédiás közösségi alkalmazás és hálózat, ahol a felhasználók (személyek és márkák egyaránt) videókkal, képekkel, és szöveggel kommunikálnak egymással akár privát, akár csoportos szinten. A „snapek” (megosztott multimédiás tartalmak) csupán egy ideig érhetők el, ami után véglegesen törlődnek. Ez különösen izgalmassá teszi az alkalmazást a fiatalok számára, akik szeretnek a „mostban” élni.

 

A Snapchat használata marketingre hasonló az Instagramhoz – kell hozzá egy ingyenes fiók, ahova aztán rendszeresen új tartalmakat kell feltölteni. Itt különösen fontos a rendszeresség, hiszen a tartalmak lejártuk után gyorsan feledésbe merülhetnek, ahogy a frissebb snapek átveszik a helyüket. Ha a fiatalabb korosztálynak igyekszel marketingezni, akkor érdemes kipróbálni a Snapchatet.

 

Közösségi média marketing 2019 összegezve

Szóval, melyik a legjobb közösségi platform, amelyet érdemes lesz 2019-ben is intenzíven használni? Általánosságban erre nem szabad választ adni, hiszen döntő tényező, hogy milyen jellegű cég vagy vállalkozás marketingével bíztak meg, hogy milyen termékeket vagy szolgáltatásokat szeretnél népszerűsíteni, és hogy kiknek. Mi az általunk alkotott online marketing stratégiákban ezen platformokból egy mixet képzünk, mindenből annyit teszünk bele, amennyit az adott stratégia megkövetel. Azt azonban reméljük, hogy a fenti rövid összefoglalók segítettek tisztázni, hogy mely közösségi hálózatok lennének számodra az ideális választások!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!