Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Egyszerűen a Google Cégem használatáról kis- és középvállalkozásoknak

Marketing Professzorok

Online Marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Egyszerűen a Google Cégem használatáról kis- és középvállalkozásoknak

2018.10.11.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Érthetően mondjuk el Neked, hogyan használd a Google térképen, a Google keresésben egyaránt megjelenő Google Cégem fiókodat. Hogyan legyél jobb a versenytársaidnál. Mi ez egyáltalán? Magyarázatok, kezelés, használat és optimalizáció 5 lépésben.
 


A Google Cégem oldal egyre fontosabbá válik a keresésben. Ha megnézed az alábbi két képet, láthatod, hogy akár a Google-ben, akár a Google Térképen keresel rá egy vállalkozás nevére, elsőnek a Google cégem oldalból generált, úgynevezett Tudáspanelt látod meg. 

 

Google Cégem a Google térképen

 

Google Cégem oldal a Google keresésben

 

Mivel az internetezők többsége biztosan megfordul a Google keresőjében, így nagyon fontossá vált számodra is Google Cégem oldalad kezelése.

 

De vizsgáljuk meg közelebbről, hogy mi az a Google Cégem, mit kínál, és hogy hogyan fokozhatod vele kis- vagy középvállalkozásod online láthatóságát!

 

Először is: Mi az a Google Cégem?

Dióhéjban, a Google Cégem a Google ingyenes cégadatbázis-szolgáltatása, ami lehetőséget nyújt a kisebb és nagyobb vállalkozásoknak az online láthatóság fokozására.

 

Bizonyára te is találkoztál már a keresőtalálati oldalak jobb oldalán megjelenő, a fent mutatott Tudáspanellel, amiben kiemelt információk jelennek meg egy keresett személyről, filmről, növényről, helyszínről, cégről, vagy bármi másról. Ez a panel mobilos kereséseknél is jelen van, csak ott éppen a többi találat felett jelenik meg, nem pedig azoktól jobbra.

 

Google cégem mobilon

 

A Tudáspanel (attól függően, hogy miről is jelenít meg információt) rengeteg hasznos adatot tartalmaz. Cégek esetén megjelenik a név, a kategória, a cím, a nyitvatartási órák, a telefonszám, egy Google Térkép jelölés, képek, értékelés, és számos egyéb is.

 

A kereső felhasználóknak gyakran nem is kell elhagyniuk a Google-t, ha például szeretnék tudni, hogy hová kell menniük, ha fel szeretnék keresni egy cég irodáját. Néhány kattintás (vagy koppintás a telefonon) és a Google máris felsorolja a legrövidebb útvonalakat a Térkép szolgáltatásán belül. Lehet, hogy soha nem jut el a weboldaldra, mégis vevő lesz belőle, mert szimpatikus volt neki a bemutatkozásod, szolgáltatásaid leírása a Google Cégem oldaladon, megtalálta a telefonszámod, rákattintott és már hívott is.

 

Kezded már látni, hogy miért is olyan fontos eszköz a Google Cégem? Ássunk egy kicsit mélyebbre!

 

Mit kínál a Google Cégem?

Jóval többet, mint amit az ember első ránézésre megítélne róla. A Google Cégem legfontosabb előnyei egy vállalkozás számára (annak méretétől függetlenül) a fokozott láthatóság a Google keresőjében, az ebből származó fokozott forgalom a cég webhelyére (és üzlethelységébe), és a remek vásárlói élmény az ügyfelek számára.

 

Egy gondosan kezelt Google Cégem profillal magát a Google-t is segíted, hogy többet tudjon meg cégedről – hogy mivel foglalkozik, hogy milyen termékeket és szolgáltatásokat kínál, hogy hol található, és így tovább. Minél többet tud cégedről a Google, annál több keresésre jelenítheti majd meg azt a felhasználóknak.

 

Ha például a Google tudja, hogy mivel foglalkozol (cipőbolt, ügyvédi iroda, hamburgerező, stb.), akkor a különleges helyi találati „csomagokban” is megjelenhetsz, ha a felhasználók ilyen jellegű dolgokra keresnek rá a közelben. Mutatok egy példát: az Eventrend Holding egyik étterme, a Városliget Café már régóta ügyfelünk. Ha a Budapesten a Városligetbe szeretnél menni ebédelni, vacsorázni, nagy eséllyel azt fogod beírni a Google-be, hogy étterem Városliget. A következő találatot kapod majd:

 

Étterem Városliget keresés a Googleben

 

A fizetett Google hirdetés előzheti csak meg a Térképen keresztül kigyűjtött Google Cégem oldalakat. Nyilvánvalóan több találat van erre a kifejezésre a Városligetből, az már a Te feladatod, hogy ugyan úgy, ahogy a Városliget Cafét is, elsőre listázzon a Google ezek közül. 

 

Az egyik  találatra kattintva megjelenik az adott cég Google Cégem adatlapja, illetve egy bővített nézetben az összes további találat az adott területről, amelyet a Google el tud helyezni a térképén.

 

Ha inkább „További helyek” hivatkozásra kattintasz az egyik helyi találat helyett, akkor is ez a térkép jelenik majd meg az összes találattal, csak ilyenkor a Google nem emeli ki egyik cég adatlapját sem, amíg nem kattintasz egyre.

 

Sikerült meggyőznünk, hogy a Google Cégemnek minden vállalkozás online marketing arzenáljában ott a helye? Ha eddig is használtad, de nem érzed, hogy hatékony lenne, akkor most felsorolunk néhány tippet, amivel pótolhatod az esetleges hiányosságokat!

 

Tippek Google Cégem profilod fellendítésére

 

1. Ellenőrizd céginformációidat a Google Cégemben

Ezeket az alapadatokat általában már a regisztrációkor meg szokás adni, de sok cég adatlapjáról még ennek ellenére is hiányoznak. Nagy hiba továbbá egyszer kitölteni, és elfelejteni a Google Cégem profilt, hiszen az itt feltüntetett információk mindig frissek és naprakészek kell, hogy legyenek.

 

A Google nem fogja figyelni, hogy mikor írod át webhelyeden céged nevét, vagy nyitvatartási óráidat – neked kell frissítened azokat Google Cégem profilodon, ha esetleg változnának (ugyanez vonatkozik a felsorolt termékek áraira, a szolgáltatásokra, és lényegében minden egyéb GC adatra is).

 

Minél több mezőt töltesz ki pontosan, annál jobb, de minimum, hogy megadd céged nevét, címét, telefonszámát, nyitvatartási óráit, és kategóriáját is – ezek nem hiányozhatnak, és mindig frissek kell, hogy legyenek!

 

Senki sem próbálkozik másodjára egy olyan cégnél, ami azt állította magáról a Google-ben, hogy még két óráig nyitva van, és egy óra múlva bezárt ajtókkal várja ügyfeleit. Te visszamennél legközelebb, vagy felkeresnéd a legközelebbi versenytársukat, ami még nyitva van?

 

2. Fogalmazz meg egy rövid leírást

Habár cégkategóriádat több mint kétezer opció közül választhatod ki GC profilodon, ezek önmagukban nem feltétlenül mondanak eleget egy cégről, különösen a réspiacokban működőkről. Szerencsére egy ideje a tulajdonosok egy saját leírást is megfogalmazhatnak, amely megjelenik majd adatlapjukon a kereső felhasználóknak.

 

Mi van akkor, ha például mobiltelefonok javításával foglalkozik üzleted, de nem a forgalmazásukkal? „Mobilüzlet” kategóriát biztosan találsz, de nem ezt kínáljátok, nem igaz? A leírás segít, hogy a kereső felhasználók pontosabb képet kapjanak cégedről és szolgáltatásaidról.

 

A 750 karakteres limit a leírásoknál arra készteti a tulajdonosokat, hogy egy tömör, lényegretörő, és félrebeszélés nélküli jellemzést adjanak meg cégükről – érdemes az utolsó karakterig kihasználni!

 

Ezt a leírást egyébként a Google is figyelembe veszi a rangsorolásnál, ha relevánsnak találja a szöveget bizonyos keresésekre.


3. Használj jó minőségű képeket Google Cégem profilodon is

A képek az üzletek küszöbéhez csalogatják az érdeklődőket. Ez hivatalos adat. A Google statisztikái szerint a felhasználók 42%-kal többször kérnek útvonaltervezést olyan cégekhez, amelyek fényképeket is közzétesznek adatlapjukon, mint az olyanokhoz, amelyek nem. Sőt, a fényképeket alkalmazó cégek 35%-kal több átkattintást is kapnak webhelyükre!

 

Ez már önmagában elegendő ok kellene legyen, hogy feltölts néhány jó minőségű, beszédes képet cégedről az érdeklődők számára. Mit értünk „beszédes” képek alatt?

 

Gondolj csak bele – étterembe szeretnél menni, és leszűkítetted a lehetőségeket két opcióra. Az egyik az épületről, az asztalokról, a logóról mutat képeket, míg a másik galériája tele van a fogásokkal, az italokkal és hasonló hívogató fényképekkel. Díszletet szeretnél vacsorázni, vagy egy tál ételt? Melyik a fontosabb szempont? Nem azt mondjuk, hogy ne mutasd be éttermedet, hiszen erre is szükség van, de nem mindegy, hogy mire helyezed a hangsúlyt.

 

A cég jellegétől függően más és más képek hatnak majd ösztönzően a célközönségre. Képzeld magad ideális ügyfeleid helyébe, és gondolj bele, hogy mit szeretnél látni, ha adatlapodra kattintasz. Persze, egy ügyvédi irodánál nehéz a „fogásokról” fényképeket feltölteni – itt némi kreativitásra lesz szükséged. Mutasd be munkatársaidat professzionális környezetükben, az irodákban, vagy esetleg ahogy kezet ráznak egy elégedett ügyféllel (persze csak az ügyfél engedélyével).

 

Érdemes észben tartani, hogy bárki tölthet fel képeket Google Cégem adatlapod galériájába (egy külön felhasználói mappába). Ez remek, hiszen így rengeteg képet szerezhetsz üzleted minden részéről, méghozzá ügyfeleid szemszögéből. Ezek nem helyettesíthetik saját képeidet, de egy vendég gyakran sokkal életszerűbben tudja bemutatni, hogy milyen is az éttermedben vacsorázni, mint te magad.

 

Fontos persze, hogy rendszeresen ellenőrizd a felhasználók által feltöltött képeket, hiszen felkerülhetnek ezek közé olyanok is, amiknek semmi keresnivalójuk egy cég nyilvános adatlapján.

 

4. Figyeld a véleményeket, és válaszolj rájuk

Biztosan te magad is előszeretettel olvasgatod a különböző termékekről, szolgáltatásokról, vagy egész cégekről, márkákról írt véleményeket és értékeléseket, mert megbízol bennük. Így van ezzel az online is aktív fogyasztók 85%-a is.

 

A Google Cégem profilon a felhasználók csillagos értékeléssel ellátott véleményeket írhatnak az adott cégről.

 

Lehet bármilyen jó a marketinged – ha az emberek nem vélekednek pozitívan arról, amit ténylegesen kínálsz, akkor negatív visszajelzéseket, véleményeket írnak majd rólad, ami könnyedén eltántoríthatja az érdeklődő, lehetséges ügyfeleket. Az emberek automatikusan a legjobbra értékelt opciók felé hajlanak.

 

Az értékelések tehát felvirágoztathatják, vagy romba is dönthetik egy cég online hírnevét, ami akár végzetes is lehet.

 

Pozitív értékeléseket csak egyféleképpen szerezhetsz ügyfeleidtől – ha pozitív élményeket biztosítasz számukra szolgáltatásaiddal, termékeiddel és minden egyéb kapcsolati pontnál is az online vásárlás folyamatától kezdve az ügyfélszolgálatodig.

 

Egy másik fontos szempont a véleményekkel kapcsolatban a válaszadás – ha csak teheted, reagálj a pozitív, de főleg a negatív értékelésekre. Ezzel bizonyítod meglévő és leendő ügyfeleidnek is, hogy igenis fontosak számodra a visszajelzések, és hogy igyekszel minden lehetőséget megragadni, hogy javítsd ügyfeleid élményét.

 

Ez különösen fontos a negatív véleményeknél – válaszolj nyilvánosan az elégedetlen ügyfélnek, és bizonyítsd ezzel (neki és másoknak is) hogy aktívan próbálsz megoldást találni a problémára. Bizonyos esetekben még az is előfordulhat, hogy az elégedetlen ügyfél egy-két csillaggal javítja majd értékelését visszamenőleg.

 

 

5. Ne feledkezz meg a Google Cégem bejegyzésekről

A Google Cégem adatlapra különböző bejegyzéseket is közzétehetsz, lényegében bármilyen tartalommal. Blogbejegyzések, hírek, közelgő események, akciók, különleges ajánlatok – a lista igen hosszú.

 

Ezek a bejegyzések további információkkal szolgálhatnak a kereső felhasználóknak, és egy további eszközként szolgálnak érdeklődésük felkeltésére. Többféle bejegyzéstípus is létrehozható, és az egyes bejegyzések 7 napig maradnak láthatóak az adatlapon, vagy amíg egy újabb bejegyzés le nem váltja őket. A felhasználók visszamenőleg persze több bejegyzést is megtekinthetnek, ha a korábbi bejegyzések megtekintése opciót választják.

 

Sosem tudhatod – lehet, hogy éppen egy ilyen bejegyzés győzi majd meg a keresőket, hogy a te márkádat válasszák.

 


6. Használj videókat

Aki csak egy keveset is böngészgeti néha kedvenc közösségi platformját, annak nem újdonság, hogy az online videók teljesen átvették az uralmat az internet felett. Ezt az online marketingeseknek sem szabad figyelmen kívül hagyniuk – a videó egy interaktív, audiovizuális, szórakoztató tartalomtípus, ami többet képes kifejezni, mint bármilyen szöveg, vagy kép.

 

A videók már évek óta a tartalom királyai, és ezzel persze a Google is tisztában van, éppen ezért lehetőséget is kínál néhány rövid videó feltöltésére a Google Cégem adatlapra. Hasonlóképpen a képekhez, a videók célja is az, hogy bemutassák a cég hétköznapi működését, a termékeket, a szállodai szobákat, és így tovább.

 

A Google Cégemen belül tölthetsz fel videót a galériába, vagy a már korábban tárgyalt bejegyzések formájában is.

 

Ha a képgalérián keresztül töltöd fel videóidat, akkor megeshet, hogy az eltűnik a többi vizuális tartalom (képek) között, de szerencsére egy külön „Videók” fülön is megtekinthetők, ahol csak ezeket láthatják az érdeklődők.

 

Ha kiemelt pozíciót szánsz egy-egy videódnak (legalább is átmenetileg), akkor bejegyzésként is feltöltheted azokat.

 

A Google Cégem profil csak egy az ezer meg ezer online eszköz és lehetőség közül, amik fellendíthetik céged vagy vállalkozásod működését. Ha szeretnéd kihozni a maximumot online kommunikációdból, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, vagy kérj ajánlatot az online marketing stratégiád felállításához! 
 

 

 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/google-cegem-egyszeruen-kkv.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Online marketing

Gyorstippek az Instagram meghódításához marketingeseknek

2018-12-09

Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!   

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

2018-12-01

Mi alapján válaszd ki a megfelelő influencert szállodádnak? Mit kérj tőle, és mit adj neki munkájáért cserébe? Hogyan hozhatod ki a legtöbbet egy influencerből? 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!