Amit egy marketingesnek a Google Cégem optimalizálásáról tudnia kell

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Amit egy marketingesnek a Google Cégem optimalizálásáról tudnia kell

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A keresőoptimalizálásnak az on-site SEO-tól kezdve a linkmarketingig temérdek ága van, amelyek mind külön figyelmet igényelnek a siker eléréséhez. Sokaknak talán eszébe sem jutna, hogy a Google Cégem (GC) profilt is egy kalap alá vegyék a keresőoptimalizálással, pedig az utóbbi években ez az ingyenes szolgáltatás az online jelenlét egyik alappillérévé vált.
 

Amit egy marketingesnek a Google Cégem optimalizálásáról tudnia kell

A számok nem hazudnak – 2017-ben a fogyasztók 97%-a keresett rá valamilyen helyi cégre az interneten, a legtöbben pedig természetesen a Google keresőjét használják erre a célra. Ez az arány kedvezőbb, mint a 2016-ban volt, és biztosak lehetünk benne, hogy 2018-ban és ’19-ben csak tovább nő majd azok száma, akik napi, heti, vagy legalább havi rendszerességgel keresnek rá valamilyen helyi cégre a Google-ben.

 

Minden jel arra utal, hogy a helyi cégeknek egy stabil GC stratégiára lesz szükségük, ha szeretnének a mezőnyben maradni az online keresők figyelméért folytatott versenyben. Mit kell tenned tehát ahhoz, hogy Google Cégem profilod készen álljon az organikus konverziók bevonzására? A következőkben ezt a kérdést fogjuk megválaszolni.

 

A Google Cégem optimalizálás alapjai

Bizonyára neked is feltűnt már, hogy bizonyos szolgáltatásokra rákeresve a keresőmotor több, térképen elhelyezett találatot is megjelenít, ráadásul a többi találat felett, kiemelt pozícióban – ha szeretnél te is bekerülni ide, akkor szükséged lesz egy jól optimalizált Google Cégem adatlapra. Ezek a találatok és információk a Google Térképen is megjelennek az ott kereső felhasználóknak.

 

A Google Cégem valójában minden cég számára fontos, de a helyi jellegű vállalkozásoknak elengedhetetlen a helyi célközönség elérése céljából.

 

Google cégem regisztráció

Mint azt már említettük, egy ingyenes szolgáltatásról van szó, amit szerencsére beállítgatni sem kifejezetten nehéz. Látogass el a Google Cégem  oldalára és kattints a Kezdés gombra.

 

A következőkben néhány alapvető (és pontos) adatot kell megadnod cégedről, úgymint név, cím, nyitvatartási órák, kategória, és így tovább. A pontos a legfontosabb kulcsszó itt – apróságnak tűnik ugyan, de az alapvető információk elírása (akár egy karakter félreütése) a későbbiekben negatívan befolyásolhatja rangsorolásodat. Ellenőrizd továbbá, hogy minden online feltüntetett céginformációd (más cégadatbázisokban is) pontosan egyeznek a Google Cégemben megadott információkkal.

 

Ne felejts el jó minőségű fényképeket feltölteni vállalatodról – ezek egy szálloda esetén jelenthetik például a szobákról készült képeket, egy étteremnél a fogásokat, és így tovább. Igyekezz céged minden jellegzetességéről képi ábrázolást mellékelni profilodhoz.

 

A Google Cégem legfontosabb funkciói

A Google Cégem profilt nem elég egyszerűen csak beregisztrálni és felületesen kitölteni. Ugyan ez a döntés nem árt cégednek, valójában megvonod cégedtől a lehetőséget, hogy olyan online láthatóságra tegyen szert, amit csak a GC szolgáltatás adhat meg.

 

Egy igényesen kitöltött és folyamatosan ellenőrzött, frissített Google Cégem profil segíthet kiemelni cégedet a versenytársak közül.

 

Első körben tehát nézz szét profilod vezérlőpultján – innen érheted el a Google Cégem beállításait és egyéb funkcióit. Ezek közül a legfontosabbak a következők…

 

Céged statisztikái a Google cégemben

Ahogy azt a Google-tól az Analytics rendszeres használói megszokhatták, a Cégem szolgáltatás is temérdek hasznos adatot és információt kínál a profil kezelőinek. Ezek a bal oldali menüsávban a Statisztika menüelemre kattintva érhetők el.

 

Google cégem statisztika

 

Itt többek között megnézheted, hogy az emberek honnan kértek útvonaltervezést céged címéhez, hogy hányan és milyen műveleteket végeztek az emberek adatlapodon (hívások, webhely meglátogatása, útvonalkérés), vagy hogy melyik Google-szolgáltatásban nézték meg cégedet.

 

 

Google cégem szolgáltatás statisztika

 

Egy külön grafikon még a fényképekről is kapsz egy vizuális lebontást.

 

A Statisztika oldalon megjelenő adatok segíthetnek GC profilod optimalizálásában. Például ha a hasonló vállalkozások több képet töltenek fel, mint céged, akkor valószínűleg érdemes lenne több képet hozzáadnod profilodhoz.

 

A grafikonok melletti adatjelzőkre rákattinthatsz, hogy elrejtsd őket a vizualizációból, hogy külön-külön is megvizsgálhasd őket.

 

Céged leírása a Google cégemben

Habár egy jó ideig nem volt elérhető ez a funkció, a cégtulajdonosok ismét megadhatnak egy saját, rövid leírást GC adatlapjukhoz. Itt érdemes céged azon jellegzetességeit összefoglalni, amelyek felkelthetik a látogatók érdeklődését – például hogy miben különbözik céged többi hasonló vállalattól, vagy hogy miért a te márkád a környék legkedveltebbje immáron X éve.

 

A vezérlőpult Információ elemére kattintva megjelenik adatlapod szerkesztőfelülete. Itt valójában az összes kitöltetlen mezőt érdemes megvizsgálni és megfelelően kitölteni, de most első sorban a leírásért jöttél ide. Keresd meg Vállalkozás leírásának megadása sort, kattints rá, és már kezdhetsz is fogalmazni.

 

Szolgáltatásaid

Adatlapodon feltüntetheted céged szolgáltatásait és termékeit is. Ezt szintén az Információ menüben találod, valamivel az előbb tárgyalt egyéni leírás felett. Kattints a Szolgáltatások elemre és kezdd el megadni paneljeidet, szakaszaidat (ezek a kategóriák) és elemeidet (ezek a termékek és/vagy a szolgáltatások).

 

Bejegyzések

A Google Cégem bejegyzések kiválóan alkalmasak hírek közlésére, és „mini” hirdetések kiírására. Ha például szeretnéd felhívni az emberek figyelmét egy közelgő eseményre intézményedben, akkor készíts róla egy bejegyzést GC adatlapodra.

 

 

Bejegyzések a Google cégemben

 

A vezérlőpult bal oldali oszlopában válaszd a Bejegyzések elemet. Egy új bejegyzés hozzáadása igazán egyszerű, és nem vesz igénybe túl sok időt sem. Ne feledd, hogy érdemes valamilyen mutatós, beszédes képpel is illusztrálni bejegyzéseidet, és hogy több bejegyzéstípus (újdonságok, esemény, akció, termék) közül is választhatsz, amelyek egyéni leírás-opciókat kínálnak.

 

A Google cégem bejegyzés típusai

 

Üzenetküldés

Habár az üzenetküldés funkció még nem érhető el minden Google Cégem profiltulajdonos számára, kétségtelen, hogy idővel egyre több nyelven és kategória számára bevezeti majd a Google.

 

Az üzenetküldés igen beszédes nevű, hiszen lényegében lehetővé teszi, hogy a felhasználók rövid szöveges üzeneteket küldjenek a cégeknek a Google Cégem adatlapon keresztül. Ez különösen fontos azon cégek számára, amelyek ügyfélkörében mobilfelhasználók is találhatók – tehát lényegében minden cégnek.

 

A szerencsésebbeknél a vezérlőpulton található egy külön üzenetküldésre kialakított felület. A profiltulajdonosok megadhatják, hogy az üzenetek közvetlenül a telefonjuk SMS-ei, vagy a Google Allo alkalmazásba érkezzenek inkább, az egyszerűbb kezelhetőség érdekében.

 

Az üzenetküldés funkció csak a mobilról kereső felhasználók számára érhető el.

 

Foglalások

Habár ez a funkció egyelőre csak az Egyesült Államokból működő cégek számára érhető el, bizonyára egyre több országba is eljuttatja majd a Google.

 

A keresőóriás, és számos ütemtervezéssel foglalkozó partnere együttes munkájának köszönhetően az Egyesült Államokban a cégek néhány kattintással beállíthatnak GC adatlapjukra egy online foglalás gombot.

 

Ennek a gombnak a kényelmi és láthatósági szerepe nem elhanyagolandó – ha céged ilyen lehetőséget kínál az érdeklődőknek, akkor jó eséllyel lesz olyan is közöttük, akiket ez ösztönöz majd a konverzióra.

 

Az ügyfelek cégedről írt véleményei

Biztosan észrevetted már, hogy amikor a Google találatai között megjelennek az ilyen céges adatlapok, akkor tartozik hozzájuk egy csillagos értékelés is. Ezt a pontszámot az ügyfelek visszajelzései alapján számolja ki a Google.

 

 

A Google cégem rendszer vélemények kezelése

 

Nem újdonság tehát, de annál fontosabb, hiszen sokan szívesebben választanak egy magasabbra értékelt opciót, mint egy gyengébben teljesítőt. Ez különösen fontos, ha heves verseny folyik néhány helyi konkurens cég között, amelyek mind megjelennek a felhasználók kereséseire, például egy városon belül.

 

A véleményekre érdemes válaszolni is, függetlenül attól, hogy pozitívak-e, vagy negatívak. Mivel ezeket a véleményeket a vásárlást fontolgató lehetséges ügyfelek is előszeretettel olvasgatják, így plusz pont lesz náluk, ha látják, hogy igenis foglalkozik márkád az emberek véleményeivel.

 

Videók

A videó az internet legnépszerűbb tartalomtípusa, amivel 2018-ban már minden marketinges tisztában kell, hogy legyen. Természetesen a Google is tud erről és a Google Cégem profilok kezelői már rövid, 30 másodperces videókat is feltölthetnek adatlapjukra.

 

Videót a vezérlőpult Fotók menüjében lehet feltölteni, a Videó fül alatt, illetve megjelennek az Áttekintés fülön is. A videók hossza legalább 30 másodperc kell, hogy legyen, méretük legfeljebb 100 MB, felbontásuk pedig minimum 720p (HD). További információkat a képek és videók feltöltéséről a Google súgójában (https://support.google.com/business/answer/6103862?hl=hu) találsz.

 

 

Videók a Google cégem rendszerben

 

Ügynökségi vezérlőfelület

A Google ügynökségeknek készült vezérlőfelületének célja egyszerűbbé tenni azon marketingcégek munkáját, amelyek több ügyfelük Google Cégem fiókjait is kezelik.

 

Habár ez a funkció első sorban azon cégek számára hasznosabb, amelyek több száz cég adatlapjával foglalkoznak, érdemes tudni róla, hogy a lehetőség adott az egyszerűbb munkavégzésre.

 

Érdemes továbbá észben tartani, hogy egy 2018 júniusában bevezetett funkcióról van szó, amelyet eleinte sok negatív kritika ért hibái miatt. Ajánlott tehát várni egy keveset vele, míg a Google minden problémát kijavít, és használhatóbbá teszi a rendszert. Ha többet szeretnél megtudni erről, akkor keresd fel a Google súgóját (https://support.google.com/business/answer/7353903?hl=hu).

 

A leggyakoribb Google Cégem hibák, és elkerülésük

Sok cég egyszerűen csak kitölti az alapadatokat GC profilján, és magára hagyja az egészet. Ezzel egyrészt megvonják cégüktől a lehetőséget, hogy kihasználja a GC által kínált összes lehetőséget a láthatóságra, másrészt sebezhetővé válik maga a profil is.

 

A sebezhetőséget úgy kell érteni, hogy a nyilvános adatlap összes mezője szerkeszthető a nyilvánosság által. Szó szerint bárki átírhatja például a cég nyitva tartási óráit, nevét, elérhetőségeit és egyéb adatait is. Sajnos ez a „funkció” nem kapcsolható ki, ezért is fontos, hogy a profil rendszeresen ellenőrizve legyen, és mindig karban legyen tartva.

 

Egy másik szarvashiba a helytelen információk megadása – erre egyszerűen oda kell figyelni, és biztosítani, hogy minden helyesen szerepel az adatlapon (és hogy nem írta-e át más – erről ugyanis nem érkezik értesítés, ezért rendszeresen át kell nézni az egész adatlapot). Mindezt persze a Google irányelvei (https://support.google.com/business/answer/3038177?hl=hu) alapján!

 

Megeshet. hogy egy cég valamilyen okból másik helyre költözik – vannak, akik ilyenkor teljesen új GC profilt készítenek új helyszínüknek. Ilyekor azonban sokkal egyszerűbb és eredményesebb opció egyszerűen átírni az eddigi adatlapon a címet – ha minden más információ (nyitva tartás, kínálat, stb.) változatlanok, akkor nem éri meg csak egy új címért új profilt készíteni. Ha azonban a cég jellege is megváltozik (még akkor is ha a cég nem költözik), akkor jobb ötlet újat regisztrálni, hiszen a korábbi felhasználói vélemények és értékelések továbbá nem vonatkoznak majd az új irányra.
 

 

Ha szeretnéd, hogy jó helyen jelenj meg a Google Térképen, keress bennünket, segítünk! Hogyan? Kattints ide, mutatjuk! 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!