notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Vlogolás a YouTube-on – így kezdj hozzá

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Vlogolás a YouTube-on – így kezdj hozzá

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vlogolás a YouTube-on – így kezdj hozzá


2018/05/15
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Biztosan sok helyen olvastad már, hogy a YouTube vloggerkedés egy nagyon időigényes tevékenység. Habár ez az állítás valós, mégsem kell megijedni tőle, hiszen a vlogolás nem kell, hogy az ember összes idejét feleméssze ahhoz, hogy szórakoztató ÉS jövedelmező is legyen.
 

Vlogolás a YouTube-on – így kezdj hozzá

Az alábbiakban néhány alapvető de hasznos tanácsot gyűjtöttünk össze mindazoknak, akik szeretnének belevágni a vloggerkedésbe. Ha mindent rendesen megtervezel előre, eleget gyakorolsz, és foglalkozol saját marketingeddel is, akkor semmi sem állhat az utadba. Kezdjük is!

 

1. Milyen legyen YouTube csatornád?

Terv nélkül nem szabad elindulni. Mielőtt egyáltalán rányomnál a felvétel gombra kamerádon (sőt, mielőtt elővennéd kamerádat) ülj le és nagy vonalakban vázold fel, hogy miről is szól majd YouTube karriered. Ezekben az alábbi kérdések segíthetnek, amiket érdemes feltenned magadnak, majd megválaszolni őket!

 

Miért is szeretnék vlogolni?

Lehet, hogy csak néhány ismerőssel, vagy egy szűk, de nyilvános nézőkörrel szeretnél megosztani egy-két tippet, vagy tanácsot. Elképzelhető persze az is, hogy karriert szeretnél építeni a YouTube-on.

 

Ez talán a legfontosabb döntés, amit minden vloggernek meg kell hoznia még az egész legelején.

 

Ha csak szeretnél valami újat kipróbálni, akkor nem feltétlenül muszáj már most komolyan elgondolkodnod a befektetendő időről és egyéb részletekről. Ha azonban komoly karriert akarsz kiépíteni a YouTube-on, akkor már most fontos felmérned jelenlegi helyzetedet, illetve hogy a jövőben mennyi időt leszel képes a vlogolásra fordítani.

Milyen területtel szeretnék foglalkozni?

Kezdő vloggerként érdemes egy olyan területet választani, amihez eddig is értettél. Ez több okból is jó ötlet, hiszen ha nem érdekel egy téma, akkor vlogolni sem lesz kedved róla. Ezzel szemben kedvenc témáid iránt érzett szenvedélyedből a vlogoláshoz is rengeteg motivációt meríthetsz.

 

Akár hobbiként, akár komoly karrierként tekintesz a YouTube-ra, ha nem élvezed, akkor biztos lehetsz benne, hogy a nézőid sem fogják, ugyanis ez könnyedén meglátszik a tartalmakon. Fontos tehát olyan területet választani, amivel szívesen foglalkozol a vlogoláson kívül is, hiszen ezzel csak a saját dolgodat könnyíted meg.

 

Kiknek készülnek a videók?

Ha már a nézőket emlegettük: kik azok, akiknek ezeket a videókat szánod? A szépségápolással foglalkozó csatornák nézőtábora első sorban nőkből és lányokból áll, míg a játékos csatornák többnyire a fiatalabbak érdeklődését keltik fel.

 

Gondolkodj el tehát azon, hogy ki lenne számodra az ideális néző, és készíts egy általános leírást róla. Ez a leírás később persze bővíthető, de a lényeg az, hogy már az első perctől kezdve legyen egy ilyen. A későbbiekben nagyon sokat segít majd, amikor új tartalmakon gondolkodsz vagy ha elkezded reklámozni csatornádat.

 

Mit szeretnél elérni a videókkal?

„Hol látja magát öt év múlva?” hangzik el a kérdés minden második állásinterjún. Valami hasonlót kell feltenned magadnak is, csak éppen csatornáddal kapcsolatban. Hol szeretnél tartani néhány hónap, fél év, egy év, stb. múlva? Tűzz ki magadnak néhány rövid- és hosszútávú célt is, amik segítenek irányt adni csatornádnak.

 

2. A névválasztás jelentősége

Talán egyértelműen hangzik, de csatornád neve egyedi kell legyen. Győződj meg róla, hogy a név nem csak a csatorna jellegére, hanem arra a területre is utal, amivel foglalkozol.

 

Ez persze még nem elég – a névnek könnyen felidézhetőnek és rövidnek kell lennie, hogy minél többen megjegyezzék azt, miután először látják videóidat.

 

Izzítsd be az agytekervényeket és találj ki frappáns szójátékokat, amelyek megfelelnek a fent említett kritériumoknak, majd keress rájuk az interneten, és nézd meg, hogy foglaltak-e.

 

3. Ideje gyakorolni!

A vlogolásnak megvannak a maga sajátos technikái és módszerei, amelyek elsajátítása rendszeres gyakorlást igényel. Ne siesd el első videót elkészítését!

 

Persze nem muszáj hetekig gyakorolni az alábbi technikákat, mielőtt elkészíthetnéd első feltöltésedet. Csak győződj meg róla, hogy az alábbi dolgok nem számítanak újdonságnak, amikor először lépsz „élesben” a kamera elé.

 

Tanulj meg kiállni és beszélni

Hiába jók a kommunikációs képességeid, egy archoz vagy egy közönséghez mégis más beszélni, mint egy kamerába, ami mögött még egy operatőr sem áll.

 

Állj tehát a tükör elé, és kezdd előadni magad, mintha csak első videódat gyakorolnád. Egyből feltűnik majd minden olyan apróság, amit észre sem vettél volna magadon, miközben a kamerára koncentrálsz. Próbáld el első videód forgatókönyvét, és addig ismételgesd a nehezebb részeket, amíg kényelmesen és gördülékenyen nem mennek. Egy idő után garantáltan oldódik majd benned a feszültség, és ez az előadásmódod minőségén és stílusán is meglátszik majd. Csak így tovább!

 

Gyakorold a vlogolás technikai oldalát

Ideje elővenni a kamerát, a mikrofont, az állványt és minden egyéb eszközt, amit a rögzítéshez felhasználnál. Rögzíts magadról néhány rövid videót és teszteld a legjobb szögeket, világítást, háttereket, távolságot, stb. Egy idő után ezek mind automatikusan mennek majd, de egy-egy tesztfelvételre mindig szükség lesz, már csak azért is, hogy ellenőrizd, minden megfelelően működik-e.

 

A hiba, amit szinte minden kezdő elkövet

Rengeteg új vlogger követi el azt az apró, de sajnos súlyos hibát, amit később lehetetlen kijavítani a videón – nem néznek a kamerába.

 

A vlogolás nem összetévesztendő az interjúztatással (hacsak nincs egy vendég is a videón, akit éppen meginterjúvolsz). Sok vlogger szeme csupán átfut egyszer-egyszer a kamera objektívén, és inkább a kamera kijelzőjét bámulják, vagy valamilyen tárgyra koncentrálnak a készülék mögött.

 

Gyakorold tehát a „szemkontaktust” a kamerával – ülés, álldogálás és séta közben is (ez utóbbit persze csak óvatosan, ilyenkor muszáj lesz néha szétnézni!). Idővel egyre könnyebbé válik majd, és ezt érzed majd normálisnak.

 

4. A videók rögzítése

Ha a fenti lépéseket mind végigcsináltad, akkor már készen állsz első vlogod rögzítésére! Ehhez természetesen valamilyen felszerelésre lesz szükséged, ami megfelelő minőségű videó- és hanganyagrögzítést biztosít számodra. Váltsunk néhány szót ezekről!

 

A vlogolás alapkelléke – a kamera

Mivel a vlogolás alapja a videózás, így természetesen szükséged lesz egy kamerára, amivel felveheted ezeket. A padláson porosodó régi kazettás kameráról azonban már most lemondhatsz, hiszen a YouTube már évek óta támogatja a HD videókat, és újabban az UHD felbontás is egyfajta standardé vált. Ha mindez nem lenne elég meggyőző, egyre több otthonban találhatók Smart TV-k, amik lehetővé teszik a YouTube videók nagyképernyős megtekintését.

 

Nem kell azonban megijedni, és a malacperselyt sem kell összezúzni – manapság már szinte minden digitális kamera képes jó minőségű HD (és egyre több esetben UHD) videó rögzítésére. Versenyképes videót már 100 ezer Ft. alatt is kaphatsz egy kamerától, de ha most vagy később többet is hajlandó lennél befektetni a vlogolásba, akkor a videók minősége és a rendelkezésre álló funkciók száma mind arányosan javul majd az árral.

 

Egy stabil állványra is szükséged lesz – ha csak bent szeretnél videózni, ez nem kell, hogy profi szerkezet legyen, de amint kiviszed a felszerelést a szabadba, a szél már gondot okozhat az olcsó, könnyű, törékeny modellek számára. Az állványon tehát nem ajánlott spórolni, hiszen erre az eszközre nem csak a videó stabilitását, hanem a kamera épségét is rábízod.

 

A történet másik fele – a hang

Nem, a szép videó nem elég – a hang is éppen olyan fontos! Te szívesen nézel végig egy videót, ahol nem érteni, amit az illető éppen mond? Vagy egy olyat, ahol csak az egyik hangszóróból hallani a hangot? A rossz hangminőség legalább annyira taszítja magától az embereket, mint a rossz videó.

 

Ha remek hangminőséget szeretnél biztosítani, akkor egy külön mikrofonra lesz szükséged, ami hangrögzítést végzi. A csendesebb, nyugodtabb környezetekben bizonyos esetekben a kamerák beépített mikrofonja is megteszi majd, de egy jó külső mikrofon elengedhetetlen, ha a háttérben bármilyen zaj hallható.

 

Egyes külső mikrofonok külön rögzítik a hangsávot (ezek inkább külső hangrögzítők, mint sima mikrofonok), amit aztán később szinkronizálnod kell a kamera által rögzített videóhoz (tapsolj egyet a felvétel elején, hogy könnyebb legyen összecsúsztatni a hangsávokat!).

 

Más mikrofonok közvetlenül a kamera mikrofon bemenetébe küldik a jelet, amit aztán a kamera automatikusan bekever a videó alá. Ehhez természetesen egy olyan kamerára lesz szükséged, ami rendelkezik mikrofon bemenettel. Ha nem ilyened van, akkor marad a szinkronizáló megoldás.

 

A leggyakrabban elhanyagolt szempont – a világítás

Szerencsére ehhez sem kell bankot rabolnod. Ha nem szeretnél profi (vagy félprofi) világításra költeni, akkor a természetes napfényt néhány ügyesen elhelyezett benti szobalámpával és néhány tiszta, fehér felülettel is helyettesítheted.

Próbálj ki több világítási felállást – talán árnyékosabbra szeretnéd a szobát, és inkább magadat emelnéd ki, vagy ugyan az a fény néz ki jól rajtad, ami az egész szobát beragyogja? Itt nincsenek igazán szabályok, de ügyelj arra, hogy ne te legyél az az elem a képen, akire a legkevesebb fény jut.

A fény formálásához és tereléséhez szó szerint bármit felhasználhatsz – egy fehér pólót, egy lámpaburát, stb. Próbálgasd addig őket, amíg el nem éred a kívánt hatást.

 

5. Ideje megvágni a videókat!

A vlogokat az esetek közel 100%-ában megvágva töltik fel az internetre. Egy több órás folyamatot biztosan nem fogsz teljes egészében levideózni, és biztos lehetsz benne, hogy végignézni sem fogja senki – például ha egy étel elkészítését mutatod be. Ha valamilyen új termékről van szó, akkor jó eséllyel képeket és videókat vágsz majd be, hogy a nézők láthassák is, hogy miről beszélsz.

 

A szerkesztést nem muszáj túlzásba vinni, de egy minimális szinten érdemes összeismerkedni egy jobb videóvágó programmal, hogy összeollózhasd a felvett anyagokat. Ez már csak azért is fontos, mert szinte sosem fogod tudni elsőre felvenni az összes tervezett részletet a videódhoz.

 

Hogy melyik videóvágó programot érdemes használni, arra nem igazán tudunk egyszerű választ adni. A legtöbb szoftver rendelkezik azokkal az alapvető funkciókkal, amelyekre szükséged lehet, így érdemes többet is kipróbálni, és kitapasztalni, hogy melyikkel tudsz a leggyorsabban, leghatékonyabban és leggördülékenyebben dolgozni. Később fejlettebb programokat is kipróbálhatsz, ha videóid jellege megköveteli a komolyabb funkciókat.

 

Eleinte még az áttűnéseket is keresgélni fogod (ezeket egyébként sem érdemes túlzásba vinni – az egyszerű éles vágások a legnépszerűbbek), később pedig minden szinte automatikusan kézre áll majd. Akárcsak a felvételeket, a vágást is érdemes gyakorolgatni!

 

A népszerűbb videóvágó programok előnye, hogy temérdek ingyenes videós oktatóvideó található hozzájuk az interneten (többnyire a YouTube-on), amelyek segítenek egy-egy kívánt effekt elkészítésében.

 

A vágáshoz tartozik még a zene is. A videók jellegétől függően más és más zenei aláfestés illik majd hozzájuk, de az is előfordulhat, hogy semmilyen zenét nem akarsz felhasználni. Ez kizárólag a te ízléseden múlik, de ha mégis úgy döntesz, hogy szeretnél zenét videóid alá, válassz ingyenesen felhasználható, és a tartalomhoz passzoló számokat. Ilyenekből rengeteget találni az interneten, csak keress rá a „royalty free music” kifejezésre (idézőjelek nélkül).

 

6. Van már mit népszerűsíteni – indulhat a márkaépítés!

A mai zsúfolt digitális környezetben nem várhatod el, hogy az emberek előbb-utóbb maguktól rátaláljanak a feltöltött videóidra. Ha szeretnél minél több nézőhöz eljutni, akkor szükséged lesz egy kis brandingre, azaz márkaépítésre. Jelen esetben nem egy termékről vagy szolgáltatásról van szó, hanem csatornádról és annak tartalmáról – ez a te márkád.

 

A közösségi média hatalma

Ha nem szeretnél a közösségi médiával foglalkozni, akkor ints búcsút vlogger karrierednek. Egyrészt már maga a YouTube is egy (videós) közösségi platform, másrészt pedig a Facebook, a Google+, a Twitter és az Instagram azok az eszközök, amelyekre internetes személyiségként szükséged lesz, hogy az emberek halljanak rólad. A feladat tehát minden népszerűbb platformon külön oldalt (ahol lehet, nem személyes profilt) létrehozni csatornádnak. Ha szeretnéd kihozni a maximumot közösségi média jelenlétedből, gyere el tanfolyamunkra, és légy a social media mestere! A részleteket IDE kattintva megtalálod.

 

A cél az, hogy minden platformot a lehető leghatékonyabban használj ki. A Facebook és a Twitter teljesen más elvek szerint működnek, akárcsak a Google+ és az Instagram is. Minden platformon megvannak a legjobb bevett szokások – ismerkedj meg velük!

 

Csatornád logója

Minden közösségi profilodhoz ugyan azt a képet érdemes választani, méghozzá YouTube csatornád logóját! A logó a márkaépítés egyik legfontosabb eleme, hiszen ezekről a másodperc egy töredéke alatt azonnal felismerhető egy-egy márka. Egy logó segíthet egyszerűen „egymáshoz kötni” minden közösségi profilodat, és segít a követőknek is, hogy azonnal felismerjenek ezeken a platformokon.

 

Érdemes a logót videóid elején és végén is elhelyezni (vagy akár vízjel formájában az egész videó során láthatóvá tenni azt), hogy a nézők még akkor is tudják, kit néznek, ha nem valamelyik saját csatornádon látják videódat.

 

Csatornád arculata

YouTube csatornádra saját designt készíthetsz, amit aztán minden néző láthat, aki YouTube profilodra kattint. Itt (főleg a fejlécen) mindenképpen látszódjon csatornád neve és további közösségi platformos elérhetőségeid is.

 

7. Márkaépítés a videókkal

A videók maguk is brandingelhetők. Ezt a már említett logó elhelyezéssel is megoldhatod, de különböző hivatkozásokat is megjeleníthetsz közösségi profiljaidhoz, hogy a nézők ott követhessenek, ahol számukra a legkényelmesebb.

 

A márkaépítés különböző kellékek formájában is megjelenhet videóidban. Készíttess magadnak saját logóval ellátott pólókat, falidíszeket, sapkákat és tedd láthatóvá ezeket a videóban is. Légy kreatív és dobd fel videóidat néhány egyedi kellékkel.

 

Ha idővel többen is érdeklődnek ezek iránt, akkor akár a nyilvánosság számára is megvásárolhatóvá teheted őket egy-egy e-kereskedelmi webhely segítségével. Ezeket a saját termékeket aztán nyugodtan reklámozhatod saját közösségi profiljaidon (persze ne vidd túlzásba, hiszen ezzel kiábrándíthatod a követőket).

 

8. A közösség kiépítése

A vlogolás nem csak rólad szól – követőid, vagyis nézőid nélkül nehéz lenne egyről a kettőre jutni. Ezért is fontos, hogy egy stabil és népes közösséget építs fel csatornád és tartalmaid köré. Ehhez rendszeresen bizonyítanod kell, hogy igenis foglalkozol nézőiddel, figyelsz a megjegyzéseidre és igyekszel olyan tartalmakat készíteni, amely megfelel az elvárásaidnak. Ha ezt képes vagy biztosítani, akkor egyre több interakciót (megtekintések, hozzászólások megosztások, kedvelések) tapasztalhatsz majd.

 

Foglalkozz a hozzászólásokkal

Szokj hozzá a kommentrészleg böngészéséhez. Itt idővel temérdek kérdés merül majd fel, amelyre a hozzászólók első sorban tőled várnak majd választ. Minden egyes vlog (videó) egy új beszélgetés-indító. Ennek a beszélgetésnek neked a videón kívül is részesének kell lenned. Érdemes a videók végén feltenni egy kérdést a videó témájával kapcsolatban, hogy ezzel is aktivitásra ösztönözd a nézőket.

 

Közösségi média hatékonyan

A közösségi platformokra nem szabad csupán a videók kiposztolására alkalmas felületekként tekinteni. Ezeken az oldalakon is aktivitásra ösztönözheted nézőidet, és jobban megismerheted gondolataikat, hiszen lesznek olyanok, akik a YouTube-on nem szívesen szólnak hozzá a videóidhoz.

 

Egy-egy szavazás kiírásával segíthetsz magadnak dönteni a következő videó tartalmáról, és ezzel is azt az üzenetet küldöd a nézőidnek, hogy fontos számodra a véleményük. Az Instagramon  kitalálhatsz egy teljesen új hashtaget is, amely segítségével rövid beszélgetésekre ösztönözheted követőidet egy-egy témáról.

 

Az élő közvetítések számos egyedi lehetőséget biztosítanak arra, hogy felvedd kapcsolatot nézőiddel – és ők is veled. 
 

Pihengetünk?
SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
334 490
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Fizetett listázás

Olyan listahelyek, amelyeket a keresőmotorok árulnak a hirdetőknek, általában fizetett...

Előny

Mit is jelent az előny?   Az előny egy termék vagy szolgáltatás értéke, amelyet az azt...

Biztos visszafordulás

Mi is az a biztos visszafordulás? A biztos visszafordulás az, ha egy email egy...

Pók

A keresőmotorok pókjai végzik a weboldalak és minden összekapcsolt aloldal átvizsgálását....

Sajtóközlemény

Az internetes marketingben a sajtóközlemény egy olyan dokumentum, amelyet egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.