notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miért nélkülözhetetlen a SEO egy hatékony marketing kommunikációs stratégiából?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Miért nélkülözhetetlen a SEO egy hatékony marketing kommunikációs stratégiához?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért nélkülözhetetlen a SEO egy hatékony marketing kommunikációs stratégiához?


2019/01/13
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Alábbi cikkünkben Analytics adatok alapján tényekkel mutatjuk be, miért a keresőoptimalizálás a legfontosabb online marketing eszköz, hogyan marad el messze mögötte a közösségi média és a fizettet Google hirdetés.

Miért nélkülözhetetlen a SEO egy hatékony marketing kommunikációs stratégiából?

Sokszor a keresőoptimalizáláshoz nem értők hangoztatják: a SEO halott, nem működik már. Számukra lehet, ha nem képesek követni a Google algoritmus változásának trendjeit, de számodra nem kell az legyen, ha egy kicsit átgondolod marketing költségvetésedet, és átcsoportosítasz egy kisebb összeget a keresőoptimalizálásra is. ..

 

A marketinges közhiedelemmel ellentétben azonban a SEO nem hogy működőképes, hanem egyszerűen elengedhetetlen része egy modern online stratégiának. A keresőoptimalizálás képes láthatóbbá tenni márkádat az érdeklődő közönség számára, több organikus (ingyenes) forgalmat vonzhat be webhelyedre, magas ROI-t kínál, hitelesebbé teszi online jelenlétedet, és felbecsülhetetlen értékű információkat szolgáltat ügyfeleidről – nézzük, hogy hogyan lehetséges mindez!

 

A SEO a láthatóság és az organikus márkaépítés nélkülözhetetlen eszköze

Sokan naponta több tucat alkalommal fordulnak a keresőmotorokhoz segítségért. Amikor valaki rákeres valamire a Google-on (mert valljuk be, a Google-nak nincs versenytársa), akkor értelemszerűen előkelő pozícióban szeretnél megjelenni előtte tartalmaiddal.

 

Már az is sokat segíthet, ha tartalmaid egyáltalán megjelennek olyan keresőkifejezésekre, amik kapcsolódnak márkádhoz. Az emberek – és ezt bizonyára magadon is tapasztalod – általában nem úgy keresnek, hogy beírnak valamit, rákattintanak egy találatra, és végeznek is. A legtöbben többféleképpen is megpróbálnak rákeresni arra, ami után kutatnak, több találatot is megnéznek, újra módosítják a keresésüket, és így tovább.

 

Ha sikerül – márpedig a SEO-val sikerülhet – minél több ilyen keresésre megjelennie tartalmaidnak, akkor márkád/webhelyed neve egyre jobban beleszilárdul a kereső felhasználók memóriájába. Előbb vagy utóbb jó eséllyel rád kattintanak majd, és mivel rendszeresen „találkoztak” tartalmaiddal a keresgéléseik során, bízni is fognak abban, hogy jó minőségre számíthatnak tőled – erről szól a következő pontunk…


De nézzük ezt a bizonyos ROI-t, azaz a megtérülést!

Pihengetünk?

Most jön a SEO talán leglényegesebb előnye, ami miatt kenterbe veri az összes offline, és online marketingtechnikát is. A keresőoptimalizálással elképesztő ROI-t lehet elérni, tehát a ráfordított összeg többszörösét is képes visszaadni, ha megfelelően csinálják.

 

A SEO az úgynevezett inbound marketingformák közé tartozik, ami azt jelenti, hogy olyan embereket lehet megcélozni vele, akik konkrétan olyan termékeket és/vagy szolgáltatásokat keresnek, amiket márkád kínál. Ennek köszönhetően nem kell idegesítő reklámokkal zaklatnod az embereket videónézés, böngészés vagy akár TV-nézés közben.

 

Nem kell meggyőznöd őket arról, hogy szükségük van arra, amit kínálsz, mert alapból ezzel a tudattal kezdenek el keresgélni az interneten – arról kell meggyőznöd őket, hogy a te termékeidet/szolgáltatásaidat válasszák a többi alternatíva helyett, és – ahogy ezt a fent részletezett szempontok egyértelműen kifejtik – ez az, amire tökéletes a SEO.

 

Alábbiakban egy hotel Google Analytics adatait hoztuk példaként. Bár mindenki számára egyértelműen a konverzió, a vásárlás (jelen esetben a szobafoglalás és a rendezvényhelyszín ajánlatkérés) az eredményesség mutatója, jövünk is azzal mindjárt, de kezdjük távolabbról. 

 

Hotel online forgalmi adatok SEO

 

Az alábbi ábrán az elmúlt egy év forgalmi forrásait láthatod. Az ORGANIC jelenti a keresőkből organikusan, tehát fizetett hirdetés nélkül érkező forgalmat. a PAID a fizett hirdetéseket, a SOCIAL a közösségi hálózatokból érkező forgalmat, a DIRECT pedig azt, aki már ismerte a hotel nevét (pl. mert már korábban megtalálta a Google-ből, és megjegyezte), és direktben beírta a böngészőbe. 

 

Tudnunk kell, hogy a hotel több, mint 50.000 saját Facebook rajongóval rendelkezik, aktív az Instagramon, ez nagyjából 200.000 forint költséget jelent, ehhez jön még a fizetett Facebook hirdetés 50.000 Ft/hóval. Havi 150.000 forintot költ Google Ads hirdetésekre és körülbelül ugyan ennyit a SEO-ra. Nagyjából hasonló összegekből gazdálkodik minden forrás tehát. Ennek ellenére az organikus Googleből érkezők aránya a közösségi médiához képest majdnem 2,5 szeres, míg a fizetett hirdetésekhez képest majdnem három és félszeres. 

 

A SEO hozza a legtöbb látogatót az oldalra

 

De nézzük meg azt is, vajon mennyire releváns ez a forgalom

 

Az oldalon eltöltött idő szempontjából is a SEO a legeredményesebb

 

Látható, hogy az organikus Google-ből érkezők 13,26 oldalt néznek meg a weboldalon, messze a legtöbbet, majdnem háromszor annyit, mint a közösségi médiumokból érkezők, és másfélszer annyit, mint a fizetett hirdetésekből ide látogatók. 

 

Ha az oldalon eltöltött időt nézzük, akkor is hasonló a helyzet. 

 

 

Az oldalon a legtöbbet a az organikus Googleből érkezők töltik

 

Egyértelmű tehát, hogy a keresőotimalizálás, a SEO és persze a tartalommarketing által hozott forgalom a leghasznosabb a hotel számára. De nézzük a valódi megtérülést, a konverziókat (reméljük te is méred saját webhelyeden a konverziókat, az ajánlatkérések, megrendelések forrásait, és hasonló egzakt számokat tudsz értelmezni).  

 

A keresőoptimalizálás hozza a legtöbb konverziót

 

Az adatok itt megdöbbentők: a SEO megtérülése majdnem hatszorosa a fizetett hirdetéseknek és 45-szöröse a közösségi média eredményeinek! Azt sajnos ebből az ábrából nem tudjuk megállapítani, a direkt forgalomnak mi volt az oka - SEO, offline hirdetések, social stb. - de ezek között oszlik meg valahogy. 

 

Ezzel persze nem azt mondjuk, hogy az összes többi eszközre nem kell időt és pénzt fordítani. Az online marketing egy komplex stratégiába foglalva működik tökéletesen. A socialből és a fizetett hirdetésekből érkező konverziók is megérték az árukat, valószínűleg egy másik közönséget szólítottak meg, mint a SEO. Mi is mindig komplex stratégiát adunk ügyfeleinknek, amelynek azonban fő mozgatórugója a tartalommarketing és a SEO. Amennyiben szeretnél te is egy ilyen hatékony stratégiát, kérd ajánlatunkat itt: 

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


 

Miért jó még a SEO?

 

A SEO hitelessé teszi cégedet

Valahányszor egy kereső felhasználó megpillantja webhelyedet a találatok között, azt is megjegyzi, hogy hányadik pozícióban látja azt – ez nem tudatosan történik, de fontos szerepet játszik az emberek márkádról alkotott képében.

 

A Google-on az első találat átlagosan körülbelül a kattintások 43-44%-át élvezi, míg a második találat esetén ez az arány csak 17% körül mozog, a harmadik találat pedig csupán nagyjából 13%-ot kap – a többi találat osztozik a maradék durván 25%-on.

 

Ez nem meglepő, hiszen az évek során az emberekben kialakult egyfajta feltétlen bizalom a Google irányába – ha valami az első helyen van, azt biztos nem véletlenül tette oda a Google, nem igaz? Minél magasabb rangsorolást érsz el tehát, annál többen bíznak majd webhelyedben is.

 

A SEO értékes forgalmat vonz webhelyedre

A forgalom önmagában persze nem sokat ér (közvetlen nyereséget biztos nem hoz), de gondolj bele – hol nyitnál szívesebben üzletet? Egy vidéki falu szélén, vagy Budapest belvárosában (a bérleti díjaktól eltekintve). Egyértelmű, nem igaz? A fővárosban jóval több esélyed van arra, hogy a betérő látogatók közül néhányan fizető, vagy akár visszatérő ügyféllé válnak majd.

 

Ezért fontos a forgalom, azonban a SEO nem akármilyen forgalmat szerezhet webhelyednek, hanem minősített forgalmat. Ez azt jelenti, hogy akik egy keresőmotoron keresztül jutnak el webhelyedre, azok valószínűleg olyasmikre kerestek, amit te kínálsz (termékek, szolgáltatások, stb.), tehát alapból van egy szükségük kínálatodért, vagy legalábbis célzottan érdeklődnek iránta. 

egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
471 768
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Opt-in

Egy olyan regisztrációs eljárás, amely során a felhasználó bizonyos adatok megadásával...

Előzetes bejelentés

Egy olyan marketing technika, amely során egy termék bemutatása előtt jelentik be annak pontos...

Duplikált tartalom

Mi az a duplikált tartalom? A duplikált tartalmak olyan tartalmak, amelyek...

"Gazdagodj meg gyorsan" ajánlat

Ezek a tipikus könnyű pénzszerzési lehetőségeket...

Kifelé mutató hivatkozás

Azokat a linkeket nevezzük kifelé mutató hivatkozásoknak, amelyek egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.