Miért nélkülözhetetlen a SEO egy hatékony marketing kommunikációs stratégiából?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Miért nélkülözhetetlen a SEO egy hatékony marketing kommunikációs stratégiához?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Alábbi cikkünkben Analytics adatok alapján tényekkel mutatjuk be, miért a keresőoptimalizálás a legfontosabb online marketing eszköz, hogyan marad el messze mögötte a közösségi média és a fizettet Google hirdetés.

Miért nélkülözhetetlen a SEO egy hatékony marketing kommunikációs stratégiából?

Sokszor a keresőoptimalizáláshoz nem értők hangoztatják: a SEO halott, nem működik már. Számukra lehet, ha nem képesek követni a Google algoritmus változásának trendjeit, de számodra nem kell az legyen, ha egy kicsit átgondolod marketing költségvetésedet, és átcsoportosítasz egy kisebb összeget a keresőoptimalizálásra is. ..

 

A marketinges közhiedelemmel ellentétben azonban a SEO nem hogy működőképes, hanem egyszerűen elengedhetetlen része egy modern online stratégiának. A keresőoptimalizálás képes láthatóbbá tenni márkádat az érdeklődő közönség számára, több organikus (ingyenes) forgalmat vonzhat be webhelyedre, magas ROI-t kínál, hitelesebbé teszi online jelenlétedet, és felbecsülhetetlen értékű információkat szolgáltat ügyfeleidről – nézzük, hogy hogyan lehetséges mindez!

 

A SEO a láthatóság és az organikus márkaépítés nélkülözhetetlen eszköze

Sokan naponta több tucat alkalommal fordulnak a keresőmotorokhoz segítségért. Amikor valaki rákeres valamire a Google-on (mert valljuk be, a Google-nak nincs versenytársa), akkor értelemszerűen előkelő pozícióban szeretnél megjelenni előtte tartalmaiddal.

 

Már az is sokat segíthet, ha tartalmaid egyáltalán megjelennek olyan keresőkifejezésekre, amik kapcsolódnak márkádhoz. Az emberek – és ezt bizonyára magadon is tapasztalod – általában nem úgy keresnek, hogy beírnak valamit, rákattintanak egy találatra, és végeznek is. A legtöbben többféleképpen is megpróbálnak rákeresni arra, ami után kutatnak, több találatot is megnéznek, újra módosítják a keresésüket, és így tovább.

 

Ha sikerül – márpedig a SEO-val sikerülhet – minél több ilyen keresésre megjelennie tartalmaidnak, akkor márkád/webhelyed neve egyre jobban beleszilárdul a kereső felhasználók memóriájába. Előbb vagy utóbb jó eséllyel rád kattintanak majd, és mivel rendszeresen „találkoztak” tartalmaiddal a keresgéléseik során, bízni is fognak abban, hogy jó minőségre számíthatnak tőled – erről szól a következő pontunk…


De nézzük ezt a bizonyos ROI-t, azaz a megtérülést!

Most jön a SEO talán leglényegesebb előnye, ami miatt kenterbe veri az összes offline, és online marketingtechnikát is. A keresőoptimalizálással elképesztő ROI-t lehet elérni, tehát a ráfordított összeg többszörösét is képes visszaadni, ha megfelelően csinálják.

 

A SEO az úgynevezett inbound marketingformák közé tartozik, ami azt jelenti, hogy olyan embereket lehet megcélozni vele, akik konkrétan olyan termékeket és/vagy szolgáltatásokat keresnek, amiket márkád kínál. Ennek köszönhetően nem kell idegesítő reklámokkal zaklatnod az embereket videónézés, böngészés vagy akár TV-nézés közben.

 

Nem kell meggyőznöd őket arról, hogy szükségük van arra, amit kínálsz, mert alapból ezzel a tudattal kezdenek el keresgélni az interneten – arról kell meggyőznöd őket, hogy a te termékeidet/szolgáltatásaidat válasszák a többi alternatíva helyett, és – ahogy ezt a fent részletezett szempontok egyértelműen kifejtik – ez az, amire tökéletes a SEO.

 

Alábbiakban egy hotel Google Analytics adatait hoztuk példaként. Bár mindenki számára egyértelműen a konverzió, a vásárlás (jelen esetben a szobafoglalás és a rendezvényhelyszín ajánlatkérés) az eredményesség mutatója, jövünk is azzal mindjárt, de kezdjük távolabbról. 

 

Hotel online forgalmi adatok SEO

 

Az alábbi ábrán az elmúlt egy év forgalmi forrásait láthatod. Az ORGANIC jelenti a keresőkből organikusan, tehát fizetett hirdetés nélkül érkező forgalmat. a PAID a fizett hirdetéseket, a SOCIAL a közösségi hálózatokból érkező forgalmat, a DIRECT pedig azt, aki már ismerte a hotel nevét (pl. mert már korábban megtalálta a Google-ből, és megjegyezte), és direktben beírta a böngészőbe. 

 

Tudnunk kell, hogy a hotel több, mint 50.000 saját Facebook rajongóval rendelkezik, aktív az Instagramon, ez nagyjából 200.000 forint költséget jelent, ehhez jön még a fizetett Facebook hirdetés 50.000 Ft/hóval. Havi 150.000 forintot költ Google Ads hirdetésekre és körülbelül ugyan ennyit a SEO-ra. Nagyjából hasonló összegekből gazdálkodik minden forrás tehát. Ennek ellenére az organikus Googleből érkezők aránya a közösségi médiához képest majdnem 2,5 szeres, míg a fizetett hirdetésekhez képest majdnem három és félszeres. 

 

A SEO hozza a legtöbb látogatót az oldalra

 

De nézzük meg azt is, vajon mennyire releváns ez a forgalom

 

Az oldalon eltöltött idő szempontjából is a SEO a legeredményesebb

 

Látható, hogy az organikus Google-ből érkezők 13,26 oldalt néznek meg a weboldalon, messze a legtöbbet, majdnem háromszor annyit, mint a közösségi médiumokból érkezők, és másfélszer annyit, mint a fizetett hirdetésekből ide látogatók. 

 

Ha az oldalon eltöltött időt nézzük, akkor is hasonló a helyzet. 

 

 

Az oldalon a legtöbbet a az organikus Googleből érkezők töltik

 

Egyértelmű tehát, hogy a keresőotimalizálás, a SEO és persze a tartalommarketing által hozott forgalom a leghasznosabb a hotel számára. De nézzük a valódi megtérülést, a konverziókat (reméljük te is méred saját webhelyeden a konverziókat, az ajánlatkérések, megrendelések forrásait, és hasonló egzakt számokat tudsz értelmezni).  

 

A keresőoptimalizálás hozza a legtöbb konverziót

 

Az adatok itt megdöbbentők: a SEO megtérülése majdnem hatszorosa a fizetett hirdetéseknek és 45-szöröse a közösségi média eredményeinek! Azt sajnos ebből az ábrából nem tudjuk megállapítani, a direkt forgalomnak mi volt az oka - SEO, offline hirdetések, social stb. - de ezek között oszlik meg valahogy. 

 

Ezzel persze nem azt mondjuk, hogy az összes többi eszközre nem kell időt és pénzt fordítani. Az online marketing egy komplex stratégiába foglalva működik tökéletesen. A socialből és a fizetett hirdetésekből érkező konverziók is megérték az árukat, valószínűleg egy másik közönséget szólítottak meg, mint a SEO. Mi is mindig komplex stratégiát adunk ügyfeleinknek, amelynek azonban fő mozgatórugója a tartalommarketing és a SEO. Amennyiben szeretnél te is egy ilyen hatékony stratégiát, kérd ajánlatunkat itt: 

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


 

Miért jó még a SEO?

 

A SEO hitelessé teszi cégedet

Valahányszor egy kereső felhasználó megpillantja webhelyedet a találatok között, azt is megjegyzi, hogy hányadik pozícióban látja azt – ez nem tudatosan történik, de fontos szerepet játszik az emberek márkádról alkotott képében.

 

A Google-on az első találat átlagosan körülbelül a kattintások 43-44%-át élvezi, míg a második találat esetén ez az arány csak 17% körül mozog, a harmadik találat pedig csupán nagyjából 13%-ot kap – a többi találat osztozik a maradék durván 25%-on.

 

Ez nem meglepő, hiszen az évek során az emberekben kialakult egyfajta feltétlen bizalom a Google irányába – ha valami az első helyen van, azt biztos nem véletlenül tette oda a Google, nem igaz? Minél magasabb rangsorolást érsz el tehát, annál többen bíznak majd webhelyedben is.

 

A SEO értékes forgalmat vonz webhelyedre

A forgalom önmagában persze nem sokat ér (közvetlen nyereséget biztos nem hoz), de gondolj bele – hol nyitnál szívesebben üzletet? Egy vidéki falu szélén, vagy Budapest belvárosában (a bérleti díjaktól eltekintve). Egyértelmű, nem igaz? A fővárosban jóval több esélyed van arra, hogy a betérő látogatók közül néhányan fizető, vagy akár visszatérő ügyféllé válnak majd.

 

Ezért fontos a forgalom, azonban a SEO nem akármilyen forgalmat szerezhet webhelyednek, hanem minősített forgalmat. Ez azt jelenti, hogy akik egy keresőmotoron keresztül jutnak el webhelyedre, azok valószínűleg olyasmikre kerestek, amit te kínálsz (termékek, szolgáltatások, stb.), tehát alapból van egy szükségük kínálatodért, vagy legalábbis célzottan érdeklődnek iránta. 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!