notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Google Ads jelentése és definíciója

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Szakszótár > Google Ads

Google Ads


Mi az a Google Ads?

A Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) a Google hirdetési szolgáltatása, amelynek segítségével fizetett hirdetéseket helyezhetsz el a Google termékeiben és a Google partnerek webhelyein. Ezek a hirdetések (jellegüktől függően) általában kiemelt pozícióban jelennek meg az ingyenes (vagyis organikus) találatok között.

 

A Google hivatalos definíciója szerint „A Google Ads a Google internetes reklámprogramja.”

 

A „sportzokni” keresésre például a következő hirdetéseket láthatjuk:

 

 

A Google Ads hálózatai

A Google Ads rendszer két hálózatból áll: ezek a Keresési Hálózat illetve a Display Hálózat – ezeken helyezheted el CPC és CPI hirdetéseidet attól függően, hogy milyen célokat szeretnél elérni velük.

 

A Keresési Hálózathoz tartoznak a Google Keresőben (ilyenek például a fent látható sportzoknis reklámok is), a Google Térképen, és más Google termékekben megjelenő fizetett találatok. Íme egy példa a Google Térképből:

 

 

Míg a Keresési Hálózat szöveges hirdetéseket tartalmaz, a Display Hálózat az egyéb jellegű hirdetéseké – ide tartoznak a YouTube videókon megjelenő hirdetések, a Gmail reklámok, és a Google partnereinek webhelyein felbukkanó hirdetések (általában bannerek formájában).

 

Célzás a Google Ads rendszerében

A különböző hirdetések úgynevezett célzás segítségével jutnak el a hirdetőktől az ideális felhasználókhoz. A legegyszerűbb példája ennek simán rákeresni egy termékfajtára, és megnézni, hogy milyen hirdetések szerepelnek a találatok között:

 

 

Tegyük fel, hogy szeretnél új gumikat vásárolni a kerékpáromhoz. Rákeresel a „kerékpár gumi” kifejezésre, és rögtön megjelenik 4 hirdetés, ami ilyen jellegű termékeket kínál neked (a te találataid eltérőek lehetnek). Ha rákattintasz egyre ezek közül, akkor az adott hirdetés feladója egy bizonyos összeget fizet a Google-nak azért, mert egy új látogatót (és lehetséges ügyfelet) irányított a webhelyére.

 

Ez a célzás lényege – a hirdetők úgy állítják be hirdetéseiket, hogy azokkal ideális ügyfeleket célozzanak meg. Egy kerékpár szerviz üzemeltetője, vagy egy gumikat áruló kereskedő értelemszerűen olyan felhasználókat fog megcélozni, akik olyan kifejezésekre keresnek rá, mint például „kerékpár gumi”.

 

Újracélzás

Természetesen amikor egy lehetséges ügyfél egy hirdetésre kattint, még nem biztos, hogy egyből vásárol is majd, hiszen lehet hogy csak nézelődik, vagy éppen különböző alternatívákat hasonlít össze. Az első kattintások csupán csak egy töredéke végződik azonnali konverzióban.

 

A Google Ads lehetővé teszi, hogy ezeket a felhasználókat emlékeztesd arra, hogy korábban már érdeklődtek márkád, termékeid, szolgáltatásaid iránt, és visszacsalogasd őket webhelyedre. Ez az újracélzás lényege. Az újracélzás lényegében azt jelenti, hogy kifejezetten azokat a felhasználókat célzod meg (újra) hirdetéseiddel, akik korábban már érdeklődésüket mutatták ki kínálatod iránt – ezeket a hirdetéseket kifejezetten úgy érdemes elkészíteni, hogy felhívják a felhasználók figyelmét arra, hogy érdemes lenne újra ellátogatni webhelyedre, mert korábban már jártak ott.

Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 93

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
246 982
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Webhelytérkép

Mi az a webhelytérkép? A webhelytérkép egy webhely...

Pók

A keresőmotorok pókjai végzik a weboldalak és minden összekapcsolt aloldal átvizsgálását....

Spamrendőrség

Mi is az a spamrendőrség? A spamrendőrség egy fizetős spamellenes...

Nyomon követési kód

Általában az URL-ben elhelyezett információ, amely lehetővé...

Földrajzi hely alapú célzás

Lehetővé teszi, hogy a lehetséges ügyfeleket tartózkodási helyük alapján célozd meg a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.