notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

De mi a fene az a #hashtag, honnan jött, mi a jelentése, és pontosan hogyan is működik, mire jó? Mikor érdemes használnod, mik az előnyei és a veszélyei, hogyan használható a marketingben? Elmondjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > #Hashtag a Facebook-on is: Így működik, és így tudod helyesen használni!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

#Hashtag a Facebook-on is: Így működik, és így tudod helyesen használni!


2014/12/31
Máté Balázs, marketing tanácsadó
De mi a fene az a #hashtag, honnan jött, mi a jelentése, és pontosan hogyan is működik, mire jó? Mikor érdemes használnod, mik az előnyei és a veszélyei, hogyan használható a marketingben? Elmondjuk!
 
De mi a fene az a #hashtag, honnan jött, mi a jelentése, és pontosan hogyan is működik, mire jó? Mikor érdemes használnod, mik az előnyei és a veszélyei, hogyan használható a marketingben? Elmondjuk!
A hashtag-ek története egy igazán furcsa sztori. Képzeld csak el, hogy egy olyan feltaláló vagy, aki egész nap a gép előtt ülve próbál felfedezni valamit, ami az internetezés élményét megváltoztatja, ami igazán nagy hatással lesz az emberekre… És egy-egy találmány után persze azt hiheted, hogy na, ez aztán futótűzként fog terjedni – és többnyire ebben tévedni fogsz. 
 
Így volt ezzel Chris Messina, aki végül is csak hatalmas hírnévre tett szert – köszönhetően NEM a nagyszerű találmányainak és a világot rengető felfedezéseinek, hanem egy egészen bugyuta kis ötletének… ő mondta, nem mi:
 
„Rengeteg időt töltöttem el a technológiákon dolgozva abban a reményben, hogy megreformálhatom a közösségi médiát, és valami igazán hasznos dolgot találok fel – de ahelyett, hogy ezek egyike is működött volna, csak egy őrült, buta találmányom kapott lángra, és terjedt el a világban…” 
Nos, már biztosan kitaláltad, ez a #hashtag…
 

A #hashtag

Napjainkban a kettőskereszt, közismert nevén a hashtag mindenhol ott van. Tv reklámokban, videókban, mindenhol találkozhatsz velük… Még a politikusok is használják, hogy rávegyenek #szavazz!, sőt, Lil Wayne is így gyűjt magának több követőt a twitteren…
Napról napra egyre több platform támogatja a hashtag-ek használatát, így mostanra már a Google+, a Pinterest, a Tumblr, az Instagram, a Path, a Twitter, sőt, még a Facebook is alkalmas ezek használatára. 
 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!


 

Mire jó a Facebook esetében a #hashtag?

Marketing konzultáció és audit
Az alapötlet azt a törekvést öleli fel, hogy a hashtag segít az embereknek, hogy ráleljenek a többiek mit mondanak egy adott témakörben.
 
Tehát a #hashtag-ek a Facebook-on gyakorlatilag kategorizálják a beszélgetéseket, hozzászólásokat a felhasználók között. Ezen kívül a közösségi média három felhasználási tippet ajánl:
  1. Keress rá specifikus hashtag-ekre a Facebook keresőjében!
  2. Kattints rá azokra a hashtag-ekre, amelyek más szolgáltatásokból érkeztek – pl Instagramból!
  3. A posztok megírásánál figyelj a hashtag megfelelő használatára és a keresési találatokra.
Tehát első ránézésre azt gondolhatnánk, hogy a kis jelzés használata csupán az emberek közti kommunikáció kategorizálására való, de természetesen ez már megint nem ilyen egyszerű. 
Két módon származik előnye a Facebook-nak a hashtag-ek használatából: az egyik a SEO, a másik pedig a pénz.
 

A  #forgalom és a #keresőoptimalizálás

SEO, azaz a keresőoptimalizálás szempontjából a hashtag-ek igen fontos tényezők. Gondold csak el, mekkora forgalmat generálhat a Facebook magának azzal, ha az emberek a Google keresések során rátalálnak, és rákattintanak ezekre a hashtag-ekre?
 
Hiszen a hashtag éppen ebben segít: ha egy kulcsszó vagy kifejezés elé odabiggyeszted a kis kettős keresztet, az kereshetővé válik! Ha a posztod alatt létrehozol egy ilyen szót, arra rákattintva az emberek minden olyan posztot megnézhetnek, amelyet ugyanazzal a hashtag-gel láttak el. 
 

A #pénz

A forgalomgeneráláson kívül a pénz a másik olyan pozitívuma a hashtag-eknek, amellyel bizony tisztában van a Facebook is. 
 
A Facebook lassanként eredeti céljától – a témák összekapcsolásától – áttért egy olyan ágazatra a hashtag-ekkel, amelyből bizony hatalmas pénzek jönnek. A hashtag kifejezések eladásában, reklám célra történő fordításában hatalmas üzlet rejlik, amelyet a Facebook lassan bevezet, és a hirdetőknek nem nagyon lesz más választásuk, mint pénzt áldozni egy-egy ilyen szóra.
 

Miért #érdekel ez téged?

Ha a Facebook-on fenn vagy vállalatoddal, mindenképpen rád is vonatkozik ez a törekvés. Minél több alkalommal használod ezt a technikát amikor #beszélsz valamiről, annál több elérésed lehet, hiszen amikor a témára valaki rákeres, a te oldalad is megkapja majd eredményként!
Persze ez csak akkor használható, ha releváns, és éppen divatos kifejezéseket használsz. A sikeresség rengeteg mindenen múlik, mint például a kifejezés népszerűségén, a márkán, a kereséseken…stb.
 

A hashtag veszélyei

Persze, mint minden új dolognak, a hashtageknek is megvan a maguk veszélye. Nagyon fontos kérdés ezért, hogy vajon a Facebook tényleg menedzselni fogja-e a hastagek keresési találmányait, és meggátolja-e valamilyen módon a spam-elést?
 

Érdekeljen, hogy #helyesen használd!

A veszélyeken túl, neked ezzel nem igazán kell foglalkoznod. Ha Facebook felhasználó vagy, és szeretnéd ennek előnyeit is kihasználni, csak néhány apróságra kell odafigyelned, hogy az valóban hatékony legyen:
 

1. Legyen releváns!

Csak azért telezsúfolni a posztod hashtag-ekkel, hogy többen lássák nem szabad, és nem is éri meg. A reputációd fogod ezzel hosszú távon rombolni, rengeteg negatív kommentet kaphatsz, ami végül is inkább ront, mint használ.
Csak akkor, és csak azt a hashtag-et használd, ami valóban illik a posztodhoz!
 

2. Csak egyszerűen!

A kevesebb ebben az esetben több. Ha szeretnél új hashtag-et bevezetni amit az emberek használhatnak, az álljon maximum 1-2 egyszerű szóból, esetleg akár rövidítésből is, de ne írj hosszú sorokat a hashtag mögé. A fő szabály az, hogy a hashtag csak akkor működik, ha az utána lévő szavakat egybe írod!
 

3. Légy egyértelmű!

Lehet, hogy jó ötletnek tűnik olyan szavakra hashtag-gelni, amelyekre sokan keresnek rá, de mindig maradj egyértelmű. A márkádhoz, vállalatodhoz vagy épp termékeidhez kötődő szavakkal érhetsz el a legtöbbet. 
 

4. Ne spammelj!

Ha rengeteg hashtag-gelt szót használsz, ne csodálkozz ha nem szeretnek majd érte – hiszen így spammernek tűnhetsz. 1-2 hashtag pontosan elég, ne írj feleslegesen többet.
 

5. Határozd meg a hashtag-ed

Ha újonnan akarsz bevezetni egy hashtag-et a beszélgetésbe, nagyon jó gyakorlat, ha az első pár alkalommal definiálod, miről szól. Mondd el az embereknek pár egyszerű szóban, hogy miről is van szó!
 
 

Konklúzió

A hashtag egyébként egy nagyszerű találmány, ami működőképes is. Bár a Facebook egy kicsit későn reagált erre a találmányra, mégsem szabad megfeledkezned erről a technikáról,  hiszen nagyszerű lehetőségeket tartogat számodra is. 
 
 

Olvasd el kapcsolódó cikkünket, mely leírja, más közösségi médai felületeken hogyan tudod használni a hashtaget! Kattints ide! 

 
Online marketing SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 151

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
246 982
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hamis pozitív

Mi is az a hamis pozitív?    A hamis pozitív az amikor egy email rendszer tévesen...

Szemkövetés

Az emberek szemmozgásának követésére és...

Link title

  Link title definíciója   A link title, vagyis a link címe, egy weboldalon...

Backlink

Más oldalakról induló hivatkozások amelyek szájtunk valamely meghatározott oldalához...

Listaszegmentálás

Mi is az a listaszegmentálás? A listaszegmentálás egy email...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.