A hashtag, azaz # jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Hashtag

Hashtag


A hashtagek definíciója

A hashtag egy olyan kulcsszó, vagy kifejezés, aminek az elején egy kettőskereszt (#) karakter áll, egybeírva a szóval vagy kifejezéssel. A hashtagek célja, hogy felhívják az olvasók figyelmét az adott szóra vagy kifejezésre, illetve, hogy lehetővé tegyék a felhasználók számára egy kattintással rákereshessenek a hashtagre.

 

A hashtagek szerepe

A hashtagek a közösségi médiás platformok szerves részét képezik, ugyanis kereshetőségüknek köszönhetően lehetővé teszik a tartalmak (bejegyzések) kategorizálását az olyan hálózatokon is, ahol egyébként nem lehet csoportokat létrehozni a különböző dolgok, témák köré (ilyen például az Instagram is).

 

Ezek a kattintható kulcsszavak a Twitteren váltak népszerűvé, de manapság már szinte minden közösségi platform használja őket.

 

A hashtageket az influencerek, a márkák, és cégek is előszeretettel használják, hogy tartalmaikat láthatóbbá tegyék az olyan felhasználók számára, akik érdeklődhetnek irántuk.

 

A hashtagek használata

Amikor valaki elhelyez egy hashtaget a bejegyzésében, akkor az megjelenik majd a találatok között, valahányszor valaki rákeres arra a hashtagre, vagy rákattint egy másik bejegyzésben, vagy hozzászólásban (persze csak ha a bejegyzés láthatósági beállításai lehetővé teszik ezt).

 

Ebből következik, hogy a gondosan megválogatott hashtagek sokat dobhatnak egy márka elérésein, láthatóságán, és hírnevén is. Azonban nem mindig a legnépszerűbb hashtagek a legideálisabbak a különböző bejegyzésekhez.

 

Érdemes észben tartani, hogy ahogy a közösségi médiát egyre többen használják, és percenként bejegyzések ezrei kerülnek fel a népszerűbb platformokra (csak az Instagramra durván 900 kép kerül fel minden egyes másodpercben).

 

Ez azt jelenti, hogy hiába próbálod megcélozni az embereket egy népszerű hashtaggel, bejegyzésed szó szerint másodperceken belül eltűnik majd a több ezer új bejegyzés alatt, amelyek azóta kerültek fel a platformra, mióta rányomtál a „küldés” gombra.

 

Egy jobb taktika tehát kevésbé népszerű, sokkal célzottabb hashtageket használni, hiszen akik ezekre keresnek rá, azokat általában sokkal határozottabban érdekli az adott téma. Például a #gyümölcs hashtag meglehetősen tág, az #alma már szűkebb, az #almalé még szűkebb, és így tovább. Minél konkrétabb egy hashtag, annál kisebb konkurenciával kell szembe szállnia a felhasználók figyelméért.

 

A márkák általában létrehoznak maguknak egy saját, márkás hashtaget (új hashtaget bárki létrehozhat pusztán azzal, hogy legalább egyszer használja azt), amellyel megjelölik saját bejegyzéseiket, vagy egyedi hashtageket kampányaikhoz, illetve versenyeikhez.

 

Fontos észben tartani, hogy a hashtageket más „szabályok” kötik a különböző közösségi platformokon. Ez azt jelenti, hogy ami működik az Instagramon, az valószínűleg nem lesz jó taktika a Twitteren. Ha szeretnél többet megtudni a hashtagek használatáról, vagy arról, hogy melyik platformon hogyan érdemes kezelni őket, akkor csak kattints a hivatkozásokra, és tudj meg még többet ezekről!

Facebook SMM

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 99

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
108 008
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Fogyasztó

Ki is az a fogyasztó? A fogyasztó egy olyan személy, aki valamilyen terméket használ, vagy...

Gerillamarketing

A gerillamarketinget, azaz annak angol megfelelőjét a „guerilla marketing” kifejezést Jay...

Mobilbarát

Manapság elengedhetetlen, hogy weboldalad mobilfelhasználók...

Intelligens árképzés

Ez a kifejezés a Google politikáinak 2006-os módosításához kapcsolódik, ami az AdWords...

Nyomon követés

A nyomon követés egy webhely vagy értékesítési oldal...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.