Sokszor láttad már a kettős-keresztet és utána mindenféle szavakat, de nem érted, mire jó? Nos a # azaz a hashtag forradalmasította a közösségi média marketinget, jelen van a Facebookon, Instagramon, Stb. Ismerd meg te is!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mire jó a # azaz a hashtag, honnan származik, hogyan kell használni?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mire jó a # azaz a hashtag, honnan származik, hogyan kell használni?


2015/01/03
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Sokszor láttad már a kettős-keresztet és utána mindenféle szavakat, de nem érted, mire jó? Nos a # azaz a hashtag forradalmasította a közösségi média marketinget. Ismerd meg te is! 

 

Mire jó a # azaz a hashtag, honnan származik, hogyan kell használni?
A #hashtag hazánkban is egyre inkább terjed, így már te is biztosan találkoztál vele. A kis jelzés első ránézésre butaságnak tűnhet, sokan idegenkednek tőle, azt hiszik, valami programozói „dolog”. Ne aggódj nem csak te nem tudod, mire jó, nagyon sokan nincsenek tisztában azzal, hogy mire is jó pontosan, és hogyan lehet akár a saját vállalkozás menedzselésében is nagyon hatékonyan használni, mint marketing eszközt.
 
Arról, hogy mi is az a hashtag, hogyan jött létre és miért, valamint, hogy alapvetően hogyan érdemes használni a mindennapi életben és a Facebook-on, EZEN a linken olvashatsz egy korábbi cikkünkből. Ha az alapokról szeretnél megtudni valamit, akkor először olvasd el azt a cikket, majd térj ide vissza. 
 
Jelen cikkünk a jelölés használatát már egy magasabb szinten mutatja be, amelyben vállalati szemszögből tárgyaljuk a hashtag használatát – amelyet a jövőben te sem kerülhetsz el, ha közösségi médiát használsz!
 
 
Marketing konzultáció és audit

Több Instagram követőt szeretnél? Segítünk! Kérd ajánlatunkat itt:

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


 
 
 
 

Így használd a hashtag-et professzionálisan, minden közösségi média platformon

 

Saját hashtag készítése

Mások által már befuttatott, elterjedt hashtag-et használni nem nehéz. Persze ennek is megvannak a szabályai a hatékonyság érdekében, de meg kell tanulnod, hogy akár te is létrehozhatsz saját hashtagaket is, amelyet ha jól választasz meg, terjedni fog. 
 
Ugyanis ha ügyesen csinálod, és van egy kis szerencséd is, a hashtag terjedni fog köreidben, és ha ránéznek az emberek, alapvetően a te márkád fog eszükbe jutni. Azért azt tudnod kell, hogy ez általánosságban véve egy nagyon nehéz feladat, de nem kivitelezhetetlen.
 
A jó hashtag létrehozásának kulcsa – amely nem válik függetlenné a te nevedtől – az az egyértelműség. Nagyon fontos, hogy pontosan tudd, miről akarod, hogy szóljon a társalgás a hashtag alatt, és ezt tudatnod is kell az emberekkel. 
 
Élő példaként az Audi egyik hashtagét tudnám felhozni, amelyet Andy White tervezett, és #WantAnR8 címmel indult útnak. A twitter felhasználók ezt a hashtaget arra használják, hogy leírják ki, miért szeretne aznapra kapni egy Audi R8-ast, és aki aznap a legsikeresebb posztot írta, az megnyeri a lehetőséget. Egy-egy jó poszt robbanásszerűen terjed az interneten, ami az Audinak hatalmas forgalmat generál nagyon olcsón.
 
 
 
 

Hatékony marketinget szeretnél? Gondolkodj komplexen, segítünk! Teljes körű online marketing szakértői kezekben: 18 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 2 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 

 

 

 

 

Hirdetések hashtag-gel

Ha nem szeretnél saját hashtag-et, vagy kiegészítenéd valamivel, lehetőséged van rá, hogy olyan hashtag-eket használj, amelyek már terjednek az interneten. Itt azzal a reménnyel készíthetsz posztokat, hogy az emberek majd kiszúrják és érdeklődést mutatnak, mikor a téma iránt kutakodnak. 
Amire itt szükséges figyelned az az, hogy mindig maradj releváns! Sok olyat látni a közösségi médiában, amikor egy-egy márka megpróbálja „lenyomni magát az emberek torkán” olyan hastagekkel, amelyeknek egyszerűen semmi köze a márkához. Ez irreleváns hirdetés, és nem fog eredményt hozni, csak a híred rontja. 
 

Hashtagek követése és Analitikája

Ha abban gondolkodsz, hogy márkád köré hashtag-eket építesz, ugyanúgy mint a kulcsszavak esetében fontos kitalálnod, hogy a hallgatóságod mire keres rá leginkább. Találd meg itt is azokat a kulcsszavakat, amelyekről már alapvetően a te márkád juthat eszükbe, és válaszd ki a legpozitívabbakat. 
Ehhez érdemes megnézni, hogy a témádhoz közel álló hashtag-ekkel együtt milyen más kulcsszavak szerepelnek még gyakran. Ha ezt jól fel tudod mérni, már tudni fogod, hogy milyen csatornán érdemes elindítanod a kommunikációt a hallgatóságoddal.
 

Mely közösségi média platformok támogatják a hashtag-ek használatát?

Napjainkban már szinte minden fontosabb közösségi médián lehetőséged van a hashtag-ek használatára. Ez nem jelenti azonban azt, hogy mindenhol ugyanúgy lehet használni!
 

Twitter

Ezen a platformon jelent meg legelőször a hashtag-ek használata, ezért ezen is a legelterjedtebb. Most már kb minden második tweet tartalmaz hastag-et, így itt nagyon hatékony is ezek használata. A jobb oldalán a Twitternek láthatod a legjobban menő hashtag-eket, és böngészhetsz is köztük.
 

Facebook

A Facebook-on ha rákattintasz egy hashtag-gel jelölt szóra egy teljesen új oldalra irányít át az oldal, ahol a felhasználók adatvédelmi beállításaitól függően láthatsz releváns posztokat. Itt is lehetőséged van a legjobban menő hashtag-ek közt külön böngészni.
 

Instagram

Az Instagram-on a hashtag-elés kiváló, ha szeretnél olyan fotókat találni, amelyek a tiédhez hasonlók. Csak készíts hashtag-et a képedhez, és az ott megjelenő link automatikus átvisz egy olyan oldalra, ahol hasonló tematikájú fotókat találsz. 
 

Google+

A Google+ általánosságban véve ugyanúgy használja a hashtag-eket, mint az előzőek, egy kiemelkedő eltérés azonban van. A Google+-nak erre automatizmusa is van, és ha relevánsnak ítél a tartalmadhoz egy hashtag-et, azt automatikusan jelöli. Ezt a beállítást azonban bármikor kiiktathatod.
 

Tumblr

Amikor a Tumblr oldaladon posztolsz, megjelenik a poszt alatt egy lehetőség, ahol „tag2-eket adhatsz hozzá. Ahogy elkezded írni itt a tag-eket, a Tumblr automatikusan felajánlja a lehetőségeket.
 

Pinterest

A Pinteresten a hashtag csak a Pin leírásában lesz „klikkelhető”, de természetesen itt is lehetőség van hashtag-ekre keresni, ha egy bizonyos tartalmat keresel.
 

Youtube

A Youtube-on a hashtag-ek leginkább a kommentekben használatosak. Az emberek a videód alá a kommentekben gyakran helyeznek el hashtag-eket, amelyre kattintva az oldal új oldalra vezérel, ahol a témába illő tartalmakat láthatod.
 
Más oldalak, amelyek támogatják a hashtag-ek használatát: 
  • App.net
  • Flickr
  • FriendFeed
  • GitHub
  • Tout
  • Kickstarter
  • Vine
 

Tartós lesz-e a hashtag-ek sikere, érdemes-e foglalkozni ezzel?

Tekintve, hogy milyen hirtelen és hatékonyan vette át az irányítást szinte minden közösségi platformon, úgy gondolom a válasz igen. Ha valamivel ennyi felület foglalkozik, azzal érdemes foglalkozni. 
Ezen felül pedig, a megfelelő használat mellett, ez egy rendkívül költséghatékony hirdetési módszer, amelyre minden vállalati marketing esetében érdemes figyelmet fordítani. 
 
egészségügyi marketing étterem marketing Instagram SMM vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 127

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
63 214
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Doorway Page

Doorway Page jelentése   Egy olyan oldal, amit úgy alakítottak ki, hogy jó rangsorolást...

Ego kulcsszó

Olyan kulcsszó, amire egy magánszemély vagy szervezet bármi áron jó rangsorolást szeretne...

Helyzetfelmérő kijelentés

Mi is az a helyzetfelmérő kijelentés?A helyzetfelmérő kijelentés olyan kijelentések és...

rss

  Mi az az RSS és mire jó? Az RSS mozaikszó jelentése,...

Szemkövetés

Az emberek szemmozgásának követésére és...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.