notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Facebook hirdetés vagy Google AdWords? Melyiket válasszam?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Facebook hirdetés vagy Google AdWords? Melyiket válasszam?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Facebook hirdetés vagy Google AdWords? Melyiket válasszam?


2014/11/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
 
Az AdWords-nek komoly konkurenciát állított a Facebook hirdetési rendszere. Az ingyenes Facebook marketing után sem túl drága MÉG, a Facebookon hatékonyan hirdetni. De vajon jobban megéri, mint az AdWords? Elmondjuk! 
 
Facebook hirdetés vagy Google AdWords? Melyiket válasszam?
A legtöbb kisvállalat számára az a feladat, hogy bekerülj az interneten az emberek látókörébe, nagyon nehéz. Olyan, mintha egy kicsi tutajon lavíroznál a kikötő vizén sok hatalmas és masszív hajó társaságában. Ott vagy a kikötőben, de alig vagy észrevehető…
 
Ez a bizonytalanság a legtöbb kisvállalat tulajdonosát arra ösztönzi, hogy rengeteg pénzt kiadjon olyan hirdetésekre, amelyek a rákattintások alapján fizetnek, tehát az úgynevezett pay-per-click hirdetésekre (PPC), amely szolgáltatásokat pl. a Google, a Yahoo és a Bing is kínál, és célja, hogy weboldaladon forgalmat generáljon.
A legnagyobb játékos ezen a színtéren minden kétséget kizáróan a Google, aki több, mint 50 milliárd dollár bevételre tett szert 2013-ban, amely kb. a 85%-a a bevételének. Azonban nemrégiben is, egy új rivális jelent meg a hirdetési piacon: a Facebook a több, mint 1 milliárd felhasználójával világszerte lassan felveszi a versenyt a Google-lel. Ez a közösségi oldal a 2013-as évet kiemelkedő teljesítménnyel végezte, a megközelítőleg 2.34 milliárd dolláros bevételével, amely a hirdetésekből származott, és amelyet az online hirdetések piacán ért el.
 
 

Melyik szolgáltatás a neked való?

A legnagyobb kihívás a PPC hirdetések körében az az, hogy felmérd, mi az, ami igazán megéri a befektetést. A Facebook most már egyértelműen jelen van, mint a Google riválisa a digitális hirdetések körében, úgy hogy eljött az idő minden vállalat számára, hogy újra áttekintse a rendelkezésükre álló opciókat és elhatározza, melyik hirdetési szolgáltatás a legjobb számukra.
Evezzünk egy kicsit mélyebbre, és hasonlítsuk össze a két óriás platformját, hogy képesek legyünk eldönteni, melyik a jobb választás a kisvállalatod számára.
Először is, tekintsük át, hogy melyek is a lényeges különbségek a Facebook Ads és a Google AdWords között.
 

A keresők között a Google, a bajnok

Pihengetünk?
A Google a legnagyobb, és a legnépszerűbb keresőmotor az interneten, és ha te az internet adta lehetőségeket szeretnéd kihasználni a profit szerzésére – és ez alatt azt értem, hogy az internetet forrásként használod fel ahhoz, hogy vezető szerepet érj el a vállalatod számára – akkor használnod kell a Google-t.
Angol nyelvterületeken még vannak konkurensei a Google-nek, mint keresőmotor, Magyarországon azonban a piac 97%-ét uralja.  A „Just Google It” kifejezés az angol nyelvterületeken már beépült a köznyelvbe, és nálunk is sűrűn megjelenik a keresőmotor neve a mindennapok során – talán ez mutatja a leginkább, hogy milyen hatalmas és erős bajnokról is van szó.
 
Egy kis kitérő: csak azért, mert a Google ennyire felülmúlta a Bing-et és a Yahoo-t, még nem jelenti azt, hogy ha a fizetett hirdetésekről beszélünk, akkor angol nyelvterületen ignorálnod kéne őket. A másik kettő még mindig képes jelentős forgalmat generálni számodra, és mégis kevesebbe kerülnek a kattintásonkénti árak az ő esetükben. De ismétlem, ez Magyarországon nem sokra vezet…
 
A Google AdWords, a vállalat vezérszolgáltatása sokkal egyszerűbbé teszi számodra a marketing szolgáltatások menedzselését azzal, hogy a weboldalad elérésének számát nagyban növeli a megfelelő kulcsszavak használatával.
 

Hogyan működik a Google AdWords?

Amikor egy Google felhasználó keresőszavakat, vagy kifejezéseket gépel be a Google kereső dobozába, a releváns keresési találatok jelennek meg a weboldalon, amelyekre a felhasználó rákattinthat, hogy megtekintse azokat az eredeti weboldalon. Egy tipikus fizetett hirdetés, melyet a Google AdWords-ön keresztül vezettek be, a keresőben az első oldalon jelenik meg, és azon belül is kiemelkedő helyet foglal el az első pár találat között, ami azt eredményezi, hogy nagyon jó eséllyel kattintanak rá. Ez az, amiért az AdWords olyan hatékony választás a kattintásonként fizetett hirdetések körében. Az alábbi ábrán egy találati listát mutatunk be, melyben a marketing tanácsadó kifejezésre kerestünk rá. Piros vonallal jelöltük azt a részt, mely elválasztja az AdWords hirdetéseket az organikus találatoktól. A piros vonal felett található weboldalak tehát fizetnek azért, hogy a találati lista élén legyenek, az alatta lévők viszont azért vannak ott, mert a Google ezeket az oldalakat tartja a leginkább „jónak” a keresett kifejezése. A piros vonal csak kiemelés, ha egy igazi találati listát nézel meg, ott sokkal vékonyabb vonalat láthatsz.
 
Göögle AdWords hirdetés megejelenése
 
Az AdWords lehetőséget biztosít számodra, hogy megcélozz demográfiai helyeket, napokat és időpontokat is. A fenti példán kívül három különböző terület áll rendelkezésre aszerint, hogy hol szeretnéd, ha a hirdetésed megjelenne: az általános keresőben, a Display hálózaton, és a Remarketing felületén.
 

Google AdWords hirdetés feladása, kezelése

Az olyan betűszók láttán, mint a PPC, a CTR és a CPA azon kaphatod magad, hogy rengeteg új információt ömlesztenek rád.  Egy kampány létrehozása, mikor a kulcsszavakat kezded el meghatározni az üzleted számára gyakran sok időt emészt fel, és rengeteg új dolgot kell megtanulnod. Ezért van az, hogy sok vállalat inkább alkalmaz a PPC menedzselésére egy külön szakértőt, mert ők maguk aligha, vagy csak nehézségek árán tudnák megvalósítani.
A második nagy kihívás a Google AdWords rendszerében az a szolgáltatás ára. Míg általánosságban véve viszonylag kis beruházással létre tudod hozni és fenn tudod tartani a kampányaidat, a vállalatok közti óriási versenyek a kulcsszavak értékét a népszerű szegmensekben nagyon megemeli.  Ha az AdWords kampányod nincs látványosan menedzselve, egy kisebb vagyont kell költened minden kézzel fogható eredményre. 
 

Facebook – a kihívó 

A Facebook, mint marketing felület nagyon ígéretesnek bizonyul. Először is azért, mert a világ minden táján népszerűségnek örvend. A Facebook az első számú közösségi média platform, amelyet megközelítőleg háromszor annyian látogatnak havonta, mint legközelebbi riválisát, a Twittert – és látogatottsága a Google-lel is felveszi a versenyt.
 
Az oldalhoz való hozzáférés jól megoldott és egyszerű mind számítógépen, mind pedig mobil platformon is. A Facebook alkalmazás most már nagyjából minden harmadik telefonra letöltöttek – amely azt jelenti, hogy a felhasználók a te vállalatodhoz is bárhol hozzáférhetnek, hiszen mindig ott  van a zsebükben az okostelefon.
Minden vállalat számára nyitott a lehetőség, hogy internetes jelenlétüket költségek nélkül létrehozzák a Facebook-on. Az ilyen Facebook oldalak nem csak hogy nagyszerű lehetőséget biztosítanak  vállalatok számára, hogy a célközönséggel kommunikálhassak, de arra is lehetőséget adnak, hogy az érdeklődő olvasókból fizető vásárlókat szerezzenek.
 
Amikor egy ügyfeled Like-olja az oldalad, vagy hozzászól valamelyik bejegyzésedhez, az ő ismerősei közül jó páran értesülnek erről a tevékenységről, és így megismerhetik a vállalkozásod.
 
A Facebook hirdetések működtetésének sikere az egyszerűségében rejlik. Ahhoz, hogy a Facebook-on elkészíts egy hirdetést, viszonylag kevés szaktudás szükséges. Ez a rendszer az egész folyamatot pár egyszerű lépésre bontja le, amely a Facebook oldalad megtervezésével is kivitelezésével kezdődik, majd a közönség kialakításával folytatódik. Egy hirdetési kampány itt épp annyira egyszerű, mint egy releváns poszt létrehozása, amely felhívást tartalmaz az aktivitásra, hogy látogassák a weboldalad.
 
A Facebook legnagyobb erőssége a kisvállalatok reklámozásában, és a Google-lel való összehasonlításában az, hogy teljes kontroll alatt tarthatod, hogy kihez jusson el az üzeneted. Ilyen módon a Facebook-on a hirdető a célközönségét megtalálhatja kor, nem, lokáció, érdeklődési körök és más hasonló tényező alapján, amely beállításokat a keresőmotoroknál nem lehet beállítani.
 
A visszajelzések alapján a Facebook hirdetések kizárólag a Facebook falán jelennek meg, és a felhasználók nem görgetik szisztematikusan végig a üzenőfalat, hogy a hirdetésed megkeressék. A Google-lel ellentétben a potenciális ügyfelek nem használják a Facebook-ot, mint keresőmotort így a kattintások száma alacsonyabb mint a Google AdWords esetében.
 
 

Sokat költesz AdWords-re? Segítünk, hogy marketinged költséghatékonyabb legyen! Kattints ide, kérj konzultációs időpontot most!

 

 

A valódi teszt – Egy hirdetési partner kiválasztása

Ha arra kerül a sor, hogy a Facebook és a Google közt kell választani, mindkét platform hatékony áramlást ajánl a piacon a vásárlóid felé.
 
Azért, hogy felkészülten dönthess ebben a kérdésben, meg kell értened, hogy ki a te célközönséged, és ők hol lelhetők fel leginkább az interneten. A legújabb generációt próbálod meg elérni, akik a technológiák mindig napra készen követik, vagy egy olyan közönséget céloztál meg, akik még mindig  két ujjal gépelnek (vagyunk egy páran :D) ? Ha ezekre a kérdésekre megtalálod a választ, sokkal többet tudhatsz meg arról is, hogy milyen platformon érdemes a hirdetéseid menedzselni. 
 
Ha megtudod, hogy melyik az a felület, ahol a te hallgatóságod a legtöbb idejét tölti, ott mindig maradj látható, és elérhető! Ha közönséged nem használja olyan sűrűn a Facebook-ot, úgy neked sem érdemes abba több pénzt fektetned. Nem muszáj jelen lenned azon a platformon amit nem néz a közönséged, csak azért mert van rá lehetőséged.
 
Ha nem vagy biztos benne, hogy melyik ez a felület, készíts egy kérdőívet vagy tesztet, és kérdezd meg őket – és ajánlj fel valami értékeset, hogy az emberek meg is válaszolják a kérdéseidet. Sokkal jobb, ha most ráköltesz egy keveset erre, mint hogy később ébredj rá, hogy tízezreket  fektettél egy olyan hirdetési felületbe, ami nem a te vállalatodnak való. 
 
Próbáld ki mind a kettőt egy rövid ideig, megtámogatva mindkettőt pontosan ugyanazzal az összeggel – így az eredményből láthatod majd, hogy melyik platform mutat látványosabb eredményeket. 
 
Vésd az eszedbe: a Google, a Facebook, a Yahoo, a Bing stb. mind jelen vannak ezen a piacon, belőled akarnak élni, az online hirdetések világa nagy biznisz.  Mielőtt nagyobb összeget invesztálsz a dologba és esetleg az rossz helyre kerül, keress egy jó marketingest, és kérd a tanácsát, hogy a pénzed biztosan jó helyre kerüljön. 
 
Facebook Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 147

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
288 957
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Befejezett lehetőségek

Mit is jelent a befejezett lehetőségek kifejezés?   A befejezett lehetőségek a sikeres...

CRM

Mi az a CRM? A CRM az angol „Customer Relationship Management” vagyis...

Beágyazott egyezés

A beágyazott egyezés egy kevésbé ismert, összetettebb...

Szöveges hirdetés

Mit jelent pontosan a szöveges hirdetés, azaz a Text Ad? Olyan online...

Naver

A Naver Korea legnagyobb internetes keresőmotorja és tulajdona. Fizetett keresőprogramokat...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.