notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Melyik eredményesebb marketing eszköz a keresőoptimalizálás vagy az AdWords hirdetés? Mikor érdemes PPC-vel, mikor a SEO-val foglalkoznod?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > SEO vagy PPC – melyik lesz eredményesebb?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

SEO vagy PPC – melyik lesz eredményesebb?


2017/07/11

Melyik eredményesebb marketing eszköz a keresőoptimalizálás vagy az AdWords hirdetés? Mikor érdemes PPC-vel, mikor a SEO-val foglalkoznod? Példákon keresztül mutatjuk!

Melyik eredményesebb marketing eszköz a keresőoptimalizálás vagy az AdWords hirdetés? Mikor érdemes PPC-vel, mikor a SEO-val foglalkoznod?

Internetes fórumokon, Facebook csoportokban gyakran látom a fenti kérdésről szóló vitákat. Érdekes módon a PPC hirdetések (AdWords) mellett kardoskodók nem jeleskednek a keresőoptimalizálás területén. A SEO-ban jártas (mondjuk úgy, ha rákeresel a Google-ben hogy SEO vagy keresőoptimalizálás, az első oldalon hozza a találati listában a céget) tanácsadók pedig azt bizonygatják, hogy az emberek reklámvakságban szenvednek, ki fogják kerülni a fizetett hirdetéseket, hiszen tudják, ez csak azért van ott, mert reklám. Mi a Marketing Professzoroknál valjuk, a kettő csak együtt működik. Referenciáinkat, saját weblapunkat megnézve gondolom nem férhet hozzá kétség, hogy a keresőoptimalizálás minden trükkét ismerjük, AdWordsben pedig mint Google Partner több, mint tíz éve foglalkozunk PPC hirdetések optimalizálásával. Ebből a pozícióból nézve azt gondondolom joggal ítélhetjük meg reálisann a helyzetet. 

 

SEO kontra PPC

A SEO nem feltétlenül kizárólag a keresőoptimalizálásról, és az első találati helyre kerülésről szól. Az olyan keresőmotorok, mint a Google, Yahoo, vagy a Bing az adott oldal tekintélyét is figyelembe veszik, tehát hogy a felhasználók gyakran visszatérnek-e rá, illetve hogy milyen más oldalakról mutatnak rá hivatkozások.

 

A PPC ezzel szemben kizárólag csak a fizetett hirdetésekről szól, amik akkor jelennek meg, amikor egy felhasználó bizonyos kulcsszavakra keres rá a keresőmotorban. Azonban még ez a módszer sem mentes a keresőoptimalizálástól. Legalábbis, ha költséghatékonyan szeretnénk eredményeket elérni. 

 

Egy Google-keresést követően a találati lista legelső néhány helyén jelennek meg a fizetett hirdetések (ezeket egy zöld „Hirdetés” felirat jelzi), amik a keresett kifejezésekhez tartoznak. A fizetett hivatkozások alatt helyezkednek el a SEO-val rangsorolt oldalak. Ezek az oldalak azért kerültek ide, mert a Google fejlett algoritmusa az adott kifejezésre relevánsnak ítélte az adott oldalt. 

 

Az alábbi képre kattintva galéria nyílik, ahol élő példákat mutatunk a keresőoptimalizálás és az AdWords eredményeire


 

 

 

Az online jelenlétünkért tehát fizethetünk, vagy SEO útján saját magunk is megdolgozhatunk érte.

 

Melyik a jobb: SEO vagy PPC?

Pihengetünk?

Mint azt már feljebb is említettük, a válasz nem ennyire fekete-fehér. Ha hosszú távú webmarketingre készülünk, akkor mindenképpen érdemes a keresőoptimalizálással foglalkozni. A SEO nagy előnye, hogy jobb minőségű forgalmat, tehát érdeklődő felhasználókat terel a weboldalunkra.

 

Több felmérés is megerősítette már, hogy azok a felhasználók, akik „természetes” úton jutottak el egy oldalra (tehát nem fizetett hirdetésen keresztül), sokkal több bizalmat fektetnek az adott weboldalba és az ahhoz tartozó cégbe is. Ha egy oldal előkelő helyre kerül a keresési találatok között, az egy biztos jele annak, hogy megbízható és elismert helyet képvisel az adott iparágon belül.

 

Mindez nem jelenti azt, hogy a SEO ingyen lenne – akár a saját időnket áldozzuk rá, akár a költségvetésből bérlünk fel egy külső személyt vagy céget, hogy elvégezze helyettünk az optimalizálást, a SEO egyáltalán nem mondható ingyenesnek. Hosszú távon azonban mindenképpen nagyságrendekkel költséghatékonyabb, mint az AdWords hirdetés. Sőt, az AdWords hirdetés is hatékonyabb, ha keresőoptimalizált az oldalunk, de erről lent részletesebben.

 

Akkor tehát minden esetben a SEO-t válasszuk?

 

A PPC és a SEO kapcsolata

Nem szabad azonnal leírni a PPC-t sem. A fizetett hirdetéseknek is megvannak a maguk előnyei a SEO-val szemben. Egy jól megtervezett reklámkampány például igazán eredményes is lehet. A PPC ráadásul nem úgy működik, hogy a legnagyobb licitáló kerül az első helyre – a keresőmotorok számára is fontos, hogy a felhasználók releváns és értékes találatokat lássanak. A Google sem lenne a legtöbbet használt keresőszolgáltatás a világon, ha bárki bármilyen tartalmat az első helyre juttathatna csak azért, mert ő fizette érte a legtöbbet. Egy jó AdWords kampányhoz részletesen kidolgozott, releváns tartalmakat felmutató landing oldalakra lesz szükségünk, Az AdWords minőségi mutatója értékeli az oldalunkat, ez az értkelés nem lehet más, mint az, amely alapján sorrendbe is rakja az organikus találatok sorában a Google robotja. Ha tehát van egy keresőoptimalizált weboldalunk, a SEO számára kidolgozott részletes landing struktúrával, ezzel hatékonyabbá tehetjük AdWords hirdetéseinket is. 

 

Hogyan segíti az AdWords a keresőoptimalizálást?

Visszafele is működik a segítség. Az AdWords kampányokban jól teljesítő kulcsszavakra érdemes a keresőoptimalizálás során is figyelni. Tapasztalatokat, információkat gyűjthetünk például egy jól beállított dinamikus kampány segítségével arról, mely szavakból készítsünk a tartalommarketing segítségével újabb landing oldalakat, melyet beveszünk a SEO stratégiánkba is. 

 

Csak komplex online marketingben érdemes gondolkodni!

A PPC másik előnye, hogy több felületen is megjeleníthetjük reklámjainkat. Egy felhasználó talán nem kattint rá a „Hirdetés” címkével megjelölt keresési találatra, de ha ugyan ez a reklám a kedvenc blogján is megjelenik, akkor sokkal valószínűbb, hogy érdeklődni kezd iránta. Ehhez társul még a közösségi média marketing és a PR cikkek rendszere, melyek szintén kedvező hatással vannak weboldalunk keresőoptimalizáltságára, így ér körbe az egész online marketing folyamat.

 

SEO vagy PPC összegezve


Ahogy azt az elején is megígértük: a válasz nem lesz konkrétan egyik vagy a másik.

 

A PPC segíthet egy nemrég indult cég számára, hogy egy kis kezdőlöketet szerezzen az online jelenlétében. A Google ingyenes tréninget kínál a cégek számára, amely során megismerkedhetünk a Google AdWords és a Google Analytics rendszerével. Ezek biztosítják, hogy a legtöbbet kihozhassuk a PPC-ből. Ha mindez valami miatt nem járható út, akkor fontos, hogy egy tapasztalt és elismert szakemberhez forduljunk, aki jártas a PPC-ben. Azonban amint a PPC fizetését leállítjuk, az ilyen úton szerzett forgalom is megszűnik.

 

A keresőoptimalizálás egy időigényes folyamat, ezért ne várjuk, hogy egyik napról a másikra szerezhetünk oldalunknak online tekintélyt, és hogy azonnal az első helyre kerül majd. Minél több a versenytárs, annál nagyobb ingadozást tapasztalhatunk majd a helyezésekben. Azonban a hosszú távú SEO stratégia irányíthatja a legtöbb értékes érdeklődőt weboldalunkra. A SEO továbbá a PPC-ben is fontos, mint azt már korábban is említettük. 

 

A helyesen alkalmazott SEO és PPC stratégiák is hatékonyak lehetnek tehát. A rendelkezésünkre álló idő, pénz és egyéb erőforrások alapján az egyik vagy a másik lesz az, ami megfelel majd számunkra. Az igazi eredményeket azonban a komplex online marketing stratégiára alapuló marketing hozza. Amennyiben szeretnél egy konverzió központú, jól mérhető online marketing stratégiát, kérd ajánlatunkat itt! 
 

Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
483 332
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Facebook

Mi az a Facebook? A Facebook a világ legnagyobb közösségi...

Kapuőr

Mi is az a kapuőr? A kapuőr az a személy vagy szerep, aki/ami megakadályozza,...

Közösségi könyvjelző

A közösségi könyvjelzők olyan online tagsági...

simaa

Mit is jelent az ABC? Az értékesítés világában az ABC...

Közösségi média

Az online média olyan formája, ahová a tartalmak első sorban...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.