Így optimalizáld horgonyszövegeidet 2018-ban

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Így optimalizáld horgonyszövegeidet 2018-ban

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A keresőoptimalizálás fontos, ámde gyakran elhanyagolt része a horgonyszövegek (anchor text) megfelelő beállítása. A horgonyszövegek szerepét mi sem bizonyítja jobban, hogy a Google 6 évvel ezelőtt kénytelen volt elkészíteni az első Penguin frissítést, ami az addig széles körben használt horgonyszöveg-túloptimalizálás ellen tett fontos lépéseket.
 

Így optimalizáld horgonyszövegeidet 2018-ban

Többek között ennek is köszönhető, hogy azóta drasztikusan megváltoztak a horgonyszöveg-optimalizálási módszerek.

 

Ha szeretnéd keresőoptimalizálásodat (és webhelyedet) az élen tartani, akkor meg kell ismerned a jelenleg legjobbnak számító technikákat a horgonyszövegek beállítására.

 

A Penguin frissítések története

Az első Penguin (1.0) 2012 áprilisában lépett hatályba, és a népszerűbb nyelvek (angol, német, kínai, arab, stb.) találatainak nagyjából három százalékát érintette. A Penguin azóta már hat frissítésen is túl van, jelenleg pedig a 4.0 verziója működik (2016 szeptembere óta) a Google algoritmusában.

 

Néhány SEO szakember igyekszik kihasználni a különböző frissítések közötti nagy szüneteket, és úgynevezett grey hat (szürkekalapos) technikákat próbálnak alkalmazni – ilyen például a célzott horgonyszövegek, vagy a gyenge minőségű linkek kiépítése. Ezekért a technikákért idővel azonban mindenki elnyeri méltó büntetését.

 

Ha szeretnéd elkerülni, hogy a Google a te webhelyedre is büntetést szabjon ki, akkor nincs más dolgod, mint betartani a keresőmotor horgonyszövegekre (és más elemekre) vonatkozó szabályzatát. Ne feledd továbbá, hogy ez a szabályzat új frissítésekkor és frissítések között is változhat.

A horgonyszövegek típusai

Vegyük át néhány szóban a leggyakoribb horgonyszöveg-típusokat.

  • Márkanév: Amikor a horgonyszöveg egy márka neve.
  • Sima URL: Egy webhely sima, formázatlan URL-je, ami saját magára hivatkozik.
  • Webhely neve: Egy webhely URL-je, aminek a szövege „SajátWebhelyem.hu” formátumban van megadva.
  • Weboldal vagy blogbejegyzés címe: Egy weboldal főcíme, hivatkozással ellátva.
  • Pontos egyezésű kulcsszavak: Egy célzott kulcsszó vagy kifejezés.
  • Részleges egyezésű kulcsszavak: Egy célzott kulcsszó vagy kifejezés, illetve néhány más jellegű szó.
  • LSI kulcsszavak: Egy kulcsszavas horgonyszöveg, ami a megcélzott kulcsszóhoz kapcsolódik.
  • Szöveg nélkül: Egy hivatkozással ellátott kép.
  • Általános: Például „Tovább…”, „Kattints ide…” stb.

 

Tippek a hatékony horgonyszöveg-optimalizáláshoz

 

Maradj természetes

A Google javaslatai szerint egy webhely minden eleme (tehát a hivatkozások és azok horgonyszövegei is) értéket kell hogy képviseljenek a látogatók számára. Például a linkeket csak oda ajánlatos elhelyezni, ahol a felhasználók hivatkozásokra számítanának, hogy könnyebben megtalálják őket.

 

A Google egyre szigorúbb és okosabb algoritmusai miatt ajánlatos kerülni az ismétlődő, kulcsszavakra épülő horgonyszövegeket az egész webhelyen.

 

Próbálj ne túloptimalizálni

A Google nem díjazza a „túltáplált” horgonyszövegeket. Egy kulcsszavakkal teleaggatott, spam ízű szövegfelhőktől tehát érdemes távol tartani magad. A logika egyszerű: az ilyen webhelyelemek olcsó, átlátszó manipulációnak tűnnek a Google szemében, ami egyértelműen rossz pont a keresőóriásnál.

 

Mi tehát a jó módszer a horgonyszövegek optimalizálására? Mint ahogy azt már feljebb említettük, érdemes természetesen elhelyezni ezeket a szövegekben, különösen a webhelyre mutató (inbound) hivatkozások esetén. Például ahelyett, hogy minden vendégcikkben az „építészeti cég” kifejezést alakítanád hivatkozássá, válaszd inkább az „építkezéssel foglalkozó cégek” vagy hasonló, a mondatokban természetesebben elhelyezhető kifejezéseket.

 

Használj tartalomhoz kapcsolódó horgonyszövegeket

A Google szövegfeldolgozó és –értelmező algoritmusai egyre okosabbak és egyre többet értenek meg abból, amit egy webhelyen „olvasnak”. Ez azt jelenti, hogy a Google egy idő után képes lesz minél több horgonyszöveget is felismerni illetve értelmezni, és ez alapján eldönteni, hogy kapcsolódik-e a szöveg az oldal tartalmához.

 

Ha tehát webhelyeden belüli hivatkozásokat használsz, de nem kapcsolódó horgonyszövegre helyezed el azokat, akkor jó eséllyel büntetésre számíthatsz majd a Google-tól. Ez nem csoda, hiszen a keresőóriás a lehető legjobb felhasználói élményt szeretné nyújtani keresőinek, ezért szigorúan vizsgálja és bírálja a webhelyek tartalmát, ügyelve az olyan „apróságokra” is, mint az irreleváns horgonyszövegek.

 

Írj témához kapcsolódó vendégcikkeket

 

A vendégcikkek első sorban azért kiváló keresőoptimalizálási eszközök, mert releváns, saját webhelyre mutató hivatkozások helyezhetők el bennük.

 

Ha azt szeretnéd, hogy webhelyed egy kulcsszóra (az előbbi példát folytatva: „építkezési cég”) jobban teljesítsen, akkor vendégcikkeidből olyan aloldalakra hivatkozz webhelyeden, amelyek ehhez a kulcsszóhoz kapcsolódó pontos vagy részleges egyezésű, illetve LSI kifejezéseket tartalmaznak.

 

Ez valójában egészen logikus – az „építkezési cég” horgonyszöveggel nem érdemes olyan aloldalakat megcélozni, amiknek semmi közük nincs az építkezési cégekhez.

 

Kerüld a spam jellegű oldalakra mutató és azokról érkező hivatkozásokat

Bizonyára tudod, hogy egy webhely rangsorolását nagyban befolyásolja, hogy milyen tekintélyű webhelyekről mutatnak rá hivatkozások (inbound linkek). Köztudott, hogy a spam jellegű oldalakról mutató linkek árthatnak egy webhely tekintélyének.

 

Azonban nem mindenki gondol bele, hogy a Google azokat a hivatkozásokat is figyeli, amelyek saját webhelyedről mutatnak más webhelyekre (outbound linkek). Nem csak azon webhelyek tekintélye számít tehát, amelyek saját webhelyedre hivatkoznak, hanem azokra is figyelj oda, amelyekre te helyezel el linket saját tartalmadban.

 

A horgonyszöveg-típusok megfelelő aránya

Habár a Google előírásai nem említik, hogy pontosan milyen arányban érdemes használni a különböző jellegű horgonyszövegeket (és nincs is igazán elfogadott képlet erre), néhány alapvető irányelv megdönthetetlen lábakon áll.

 

Ne halmozd a pontos és részleges egyezésű kulcsszavakat a horgonyszövegben. Próbálj minél több márkaneves és webhelynevet tartalmazó horgonyszövegeket használni. A weboldal vagy blogbejegyzés címe horgonyszövegeket csak ritkán alkalmazd.

 

Néhány kutatás szerint a következő arányokkal érdemes próbálkozni:

•    50% márkanév
•    15% webhelynév
•    10-20% sima URL
•    10-15% weboldal vagy blogbejegyzés címe
•    1-5% általános
•    1-5% pontos és részleges egyezésű kulcsszavak
•    egyéb

 

Ez az elosztás persze nem vonatkozik minden szektorra és réspiacra, ezért érdemes alaposan megvizsgálni a horgonyszöveg-elosztási trendeket az adott területen, amelyet meg szeretnél célozni.

 

Hivatkozz mélyebb szintű tartalmakra

A leggyakoribb SEO hibák egyike a magas szintű weboldalakra való hivatkozás. Sokan saját webhelyük kezdőlapjára, egy-egy termék saját oldalára, vagy valamelyik landing oldalukra linkelnek. Azonban az ilyen sekélyes szintű hivatkozások (és a hozzájuk tartozó horgonyszövegek) nem éppen természetesek a Google szemében, hiszen az emberek általában nem helyeznek el ilyen oldalakra mutató hivatkozásokat a tartalmakban.

 

Éppen ezért sokkal jobb taktika értékes információkat közlő bejegyzésekre hivatkozni, illetve olyan tartalmakra, amik mélyebb szinten helyezkednek el a webhelyen. Ez többek között segít majd természetesebb, változatosabb horgonyszövegeket is fogalmazni.

 

Helyezd el a horgonyszövegeket a tartalom forgalmasabb részein

Mivel manapság egyre kevesebben olvassák végig az írott tartalmakat, és a legtöbben egyszerűen csak átszaladnak rajtuk, így azonosítanod kell a szöveg azon részeit, amelyek a legtöbb figyelmet kapják. Ezek általában az első bekezdés, az első sor, a képek és más kitűnő elemek. Ezekben a részekben ajánlott elhelyezni a horgonyszövegeket, mert itt számíthatsz a legtöbb érdeklődő kattintásra.

 

Ez persze nem minden esetben érvényes, ezért ne korlátozd a horgonyszövegeket a webhely legfelső szakaszára, de ha van lehetőséged természetes módon elhelyezni itt egy-egy hivatkozást, akkor ne hagyd ki a lehetőséget.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!