Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Mik is pontosan a horgonyszövegek?

Marketing Professzorok

Horgonyszöveg


Mik is pontosan a horgonyszövegek?

 

Röviden, a horgonyszöveg egy kattintható hivatkozás (link). A horgonyszövegek színe, és néha más tulajdonságai is különböznek a tartalom többi, egyszerű szövegétől, hogy könnyedén észrevehetők legyenek azon belül. Egy horgonyszöveg akkor sikeres, ha minél többeket vesz rá arra, hogy rákattintsanak. A horgonyszövegek továbbá a keresőmotorok munkáját is segítik.

 

A horgonyszövegek külleméről bővebben

Egy horgonyszöveg valamilyen módon leírást ad arról, hogy milyen hivatkozást is rejt maga mögött, és ezzel arra próbálja rávenni az olvasókat, hogy rákattintsanak. Ha egy keresőmotor (például a Google) úgy véli, hogy a horgonyszöveg, és a hozzá tartozó URL kapcsolódnak egymáshoz, akkor az plusz pontokat jelent keresőoptimalizálás szempontjából.

 

A horgonyszövegek megfogalmazásakor nagyon fontos, hogy olyan szavakat és kifejezéseket válasszunk a hivatkozás hordozójának, amelyek természetesen beleillenek a környezetükbe.

 

A horgonyszövegek típusai

 

A horgonyszövegeknek különböző típusait különböztetjük meg az alapján, hogy milyen szavakat vagy kifejezéseket, esetleg címeket tartalmaznak.

  • Márkanév: Egy olyan hivatkozás, aminek a horgonyszövege egy márka neve.
  • Sima URL: Amikor egy URL cím simán csak be van másolva a szövegbe, és nincs egyedi horgonyszöveg megadva neki (ilyenkor maga a kattintható URL cím a horgonyszöveg).
  • Webhelynév: Amikor egy hivatkozás horgonyszövege egy webhely neve (általában azé, amire hivatkozik).
  • Egy cikk vagy aloldal főcíme: Egy olyan horgonyszöveg, ami betűről betűre megegyezik annak a cikknek a főcímével, amire hivatkozik.
  • Pontos egyezésű kulcsszavak: Amikor a horgonyszöveg megcélzott kulcsszavakat vagy kulcskifejezéseket tartalmazza.
  • Részleges egyezésű kulcsszavak: Amikor a horgonyszöveg a megcélzott kulcsszavak vagy kulcskifejezések változatait tartalmazza.
  • Kapcsolódó (LSI) kulcsszavak: Nem pontos egyezés, de a kulcsszó vagy kifejezés közvetlenül kapcsolódik a fő megcélzotthoz.
  • Általános linkek: Amikor a hivatkozás egy „Tovább…”, vagy „Kattints ide, hogy többet tudj meg” és hasonló típusú általános, nem kapcsolódó szövegekre kerül rá.

 

Hogyan érdemes használni a horgonyszövegeket?

 

Szerencsére egyáltalán nem nehéz jó horgonyszövegeket írni, hiszen nincs más dolgod, mint egy természetes szövegbe beépíteni őket. Egy hivatkozás értéket kell képviseljen az olvasók számára, a horgonyszöveg feladata pedig ezt az értéket sugallni az olvasók irányába.

 

Soha ne a horgonyszöveg diktálja a mondatot, hanem mindig fordítva: ha egy mondat nem hangzik természetesnek, mert beleerőltettél egy horgonyszöveget, akkor változtasd meg azt úgy, hogy olvashatóbb legyen. Sose alakíts egész mondatokat horgonyszövegekké.

 

Fontos továbbá, hogy minden hivatkozás releváns maradjon. Az általános horgonyszövegek (Kattints ide… stb.) egyáltalán nem kapcsolódnak a tartalom szövegéhez, ezért nem számítanak természetesnek. Hasonló a helyzet a beszédesebb, de hamis ígéreteket hordozó horgonyszövegekkel – ne próbáld átverni az olvasóidat.

 

Hivatkozások és horgonyszövegek a webhelyen belül

 

A webhelyen belüli (internal) hivatkozások szintén fontosak mind a navigáció, mind a SEO szempontjából. Valahányszor tehát egyik cikkedben hivatkozol egy másikra, gondolkodj el a horgonyszövegen.

 

Itt is érvényes az a szabály, miszerint a link értéket kell kínáljon az olvasók számára. Az igazán kiváló horgonyszövegek átvezetik az olvasókat egy másik tartalomba, ahol folytathatják egy-egy kiemelt témakör vagy gondolat mélyebb felfedezését.

 

Tehát ne csak azért hivatkozz, hogy legyenek belső linkjeid, hanem azért, hogy segítsd a felhasználókat, akik információ után kutatva érkeztek webhelyedre!
 

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés, SEO, keresőoptimalizálás

Miért nincs meg egymás nélkül a PPC és a keresőoptimalizálás?

2018-12-17

Ha azt hiszed, választanod kell a SEO és a PPC (Google Ads) között, nagyon tévedsz. Ha bármelyiket is magába használod, elesel azoktól a fontos előnyöktől, melyekről következő cikkünkben írtunk!  

Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány 6 alapvető lépése

2018-12-15

A digitális média fejlődésével egyre több olyan marketingeszköz áll a rendelkezésünkre, amelyek 10-20 évvel ezelőtt még elképzelhetetlenek lettek volna. Ilyen többek között a közösségi influencer marketing is. De mit is jelent pontosan ez a kifejezés?

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!