Hogyan lehet több ügyfeled a Google, a SEO segítségével?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Hogyan lehet több ügyfeled a Google, a SEO segítségével?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi az a long tail SEO és hogyan használjuk? Hogyan növeli drasztikusan egy jó keresőoptimalizálási technika a bevételeidet? Gyakorlati példákon mutatjuk be! 
 

Hogyan lehet több ügyfeled a Google, a SEO segítségével?

A long tail SEO (magyarul: hosszú farok SEO) egy olyan technika, amely nagyon specifikus keresési kifejezéseket céloz meg. Ezek a kifejezések általában több mint 3 szóból állnak, és ritkaságuknak köszönhetően sokkal könnyebb jó helyezést elérni velük. Ez a száraz magyarázat, de ne aggódj, ha túl jutsz a definíciókon, jönnek az érdekes példák is! :) 

 

A long tail SEO egy kevésbé ismert, mégis rendkívül hatékony technika, amely oldalunk organikus forgalmának növelésében segít. A legtöbb ember a legkeresettebb kulcsszavakra gondol, vagy azokra, amik először az eszükbe jutnak. A „való világban” azonban a SEO másképpen működik – több tanulmány is kimutatta már, hogy a long tail kulcsszavakkal sokkal könnyebb előkelő találati helyezést elérni, és több látogatóból lehet később ügyfél is, mintha a legkeresettebb kulcsszavakat használnánk.

 

Minden létező terméknek van piaca. Bizonyos esetekben azonban ez egy nagyon apró csoportot jelent, ezeket hívjuk réspiacoknak. A long tail stratégia segít relevánsabbá tenni weboldalunkat egy sokkal meghatározottabb célközönség számára.

 

Használjunk long tail kulcsszavakat minden olyan termék oldalán, amelyeket népszerűsíteni szeretnénk. Fontos, hogy ne csak a legnépszerűbb kulcsszavakat, hanem az ilyen long tail kifejezéseket is rendszeresen használjuk a SEO során. Érdemes továbbá alaposan kiértékelni a weboldal statisztikáit, hogy többet tudjunk meg egy-egy adott long tail kulcsszó hatékonyságáról.

 

Az Amazon.com például a világ elsőszámú online vásárlásra szakosodott weboldala, amely hatalmas bevételét többek között az eladott könyveknek köszönheti – ezekre az emberek pedig általában a termék leírásában található long tail kulcsszavaknak köszönhetően találnak rá az oldalon. Ha egy specifikus könyvet keresünk egy nem kifejezetten híres szerzőtől, vagy egy bizonyos témakörön belüli szakirodalom után kutatunk, az Amazon a legjobb forrás ezekre.

 

Mit teszel például, ha marketing tanácsadót keresel? Beírod a Google-be, hogy marketing? Jó esetben a találatokat leszűkíted a magyar nyelvűekre, de mit találsz? Nézzük meg!

 

Long tail SEO marketing

 

Első a Wikipédia. Nem igazán releváns, ha marketing tanácsadót szeretnél. Na jó, a második már igen, meg talán a harmadik találat is, de azért az utána következő találatok inkább egyetemek és folyóiratok weboldalai. Sokkal relevánsabb, ha egy long tail kifejezést írsz be, pl. marketing tanácsadó, vagy ha tudod, hogy onlineban több sikert érhetsz el, akkor online marketing tanácsadó. Nézzük, mit hoz erre:

 

Marketing tanácsadó


Nos, jó, itt már az első találat is releváns. Nyilván beírhatod azt is, hogy keresőoptimalizáló cég, ha csak a SEO érdekel, vagy tartalommarketing, ha onnan akarod megközelíteni a mai marketing kommunikáció leghatékonyabb stratégiáját. 


Na jó, ezek a példák nem jók, saját példákkal nem jó vagánykodni. Pont az a baj, hogy ma Magyarországon a marketing tanácsadók nagy része a saját marketing és PR kommunikációjával foglalkozik a legtöbbet, és nem az ügyfeleiével. Tele van az ország önjelölt marketing guruval, akik olyanok mint egy lufi, mutassunk mi inkább ügyfél példákat. 

Nézzünk megy egy hotelt, mondjuk Zichy Park Hotel. Vidéken van, kiváló csapatépítő helyszín, rendezvényhelyszín, van saját horgásztava, horgászoknak is szuper. Nyilván a hotel szóra keresőoptimalizálni felesleges lenne. Az emberek már nagyon okosan keresnek, célirányosan. Mit fognak beírni? 

  • csapatépítő vidéken (Az Oxigén hotel és a Fenyves Yacht Klub hotel is ügyfelünk...)
  • horgászat vidéken
  • vidéki rendezvényhelyszín
  • vidéki esküvő szállással 

és hasonlókat.  Keress rá ezekre a kifejezésekre, az eredmény nem fog meglepni. Mondhatnád, hogy mások nem erre keresnek, ezért bemásolom ide a Zichy Park Hotel konverzióinak (szobafoglalások és rendezvényhelyszín ajánlatkérések) forrását, összehasonlítva a tavalyi és az idei év hasonló időszakát. Oké, átvettük az AdWords kezelését is egy másik ügynökségtől, annak a hatása is látszik, de a második legeredményesebb marketing eszköz az a long tail SEO, ha megnézed az alábbi ábrát.

Hotel marketing keresőoptimalizálás

Az ábrán a szobafoglalások, rendezvényhelyszín ajánlatkérések számát látod, és a különbséget az elmúlt 30 nap és a tavalyi év ugyan azon időszaka között. Számold ki, NEKED mennyi bevétel töbletet jelentene ennyi plusz ügyfél?

 

Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!
 

 

Mitől lesz hatékony egy long tail kulcsszó?

 

1. lépés: nem muszáj mindent saját magunktól kitalálni, elég csak ránézni a versenytársainkra, akik bizonyára már alkalmazzák a long tail stratégiát. Kezdésképpen vizsgáld meg az adott versenytárs kulcsszavait. Ezeket a forráskód meta tagek részében találod.

 

2. lépés: ha megvannak a lehetséges long tail kulcsszavak, akkor meg kell néznünk, hogy mely kulcsszavaknak mekkora a keresési forgalma. Ez azért fontos, mert így kiválaszthatjuk a legrelevánsabb kifejezéseket.

 

3. lépés: nem minden gyakran keresett, népszerű long tail kulcsszó használható minőségi, hosszú és informatív tartalom megfogalmazásához. Néhány ezek közül rendkívül szűk témakörben lesz csupán releváns – lehetséges, hogy csupán egy-egy blogbejegyzés szövegkörnyezetében férnek majd el. Itt minden a kreativitásunkon múlik: igyekezzünk olyan kulcsszó-gyűjteményeket kialakítani, amiket gyakran használhatunk majd egymás mellett a tartalmainkban.

 

4. lépés: a long tail kulcsszavak általában nyelvtanilag, vagy szintaktikailag (tartalmilag) helytelenek. Próbáljunk meg egy lehetséges ügyfél fejével gondolkodni, és kitalálni, hogy vajon milyen kifejezést használna. Ezt a kifejezést helyezzük el a szövegben, a „helyes” alakja helyett.

 

5. lépés: ha találunk egy remek long tail kifejezést, amire optimalizálni szeretnénk, de semmiképpen sem tudjuk elhelyezni értelmesen a szövegben, akkor trükközésre lesz szükség. Egy (vagy néhány) mondattal, amelyek az adott long tail kifejezés valamilyen variációját tartalmazzák szintén beleszámít majd a SEO-ba, de a szöveg is olvasható marad. Ha valaki nem érti, amit olvas, az nem marad sokáig az oldalunkon!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!