Keresés

Menü

Hogyan lehet több ügyfeled a Google, a SEO segítségével?

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Hogyan lehet több ügyfeled a Google, a SEO segítségével?

2018.03.05.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan lehet több ügyfeled a Google, a SEO segítségével?

Mi az a long tail SEO és hogyan használjuk? Hogyan növeli drasztikusan egy jó keresőoptimalizálási technika a bevételeidet? Gyakorlati példákon mutatjuk be! 
 


A long tail SEO (magyarul: hosszú farok SEO) egy olyan technika, amely nagyon specifikus keresési kifejezéseket céloz meg. Ezek a kifejezések általában több mint 3 szóból állnak, és ritkaságuknak köszönhetően sokkal könnyebb jó helyezést elérni velük. Ez a száraz magyarázat, de ne aggódj, ha túl jutsz a definíciókon, jönnek az érdekes példák is! :) 

 

A long tail SEO egy kevésbé ismert, mégis rendkívül hatékony technika, amely oldalunk organikus forgalmának növelésében segít. A legtöbb ember a legkeresettebb kulcsszavakra gondol, vagy azokra, amik először az eszükbe jutnak. A „való világban” azonban a SEO másképpen működik – több tanulmány is kimutatta már, hogy a long tail kulcsszavakkal sokkal könnyebb előkelő találati helyezést elérni, és több látogatóból lehet később ügyfél is, mintha a legkeresettebb kulcsszavakat használnánk.

 

Minden létező terméknek van piaca. Bizonyos esetekben azonban ez egy nagyon apró csoportot jelent, ezeket hívjuk réspiacoknak. A long tail stratégia segít relevánsabbá tenni weboldalunkat egy sokkal meghatározottabb célközönség számára.

 

Használjunk long tail kulcsszavakat minden olyan termék oldalán, amelyeket népszerűsíteni szeretnénk. Fontos, hogy ne csak a legnépszerűbb kulcsszavakat, hanem az ilyen long tail kifejezéseket is rendszeresen használjuk a SEO során. Érdemes továbbá alaposan kiértékelni a weboldal statisztikáit, hogy többet tudjunk meg egy-egy adott long tail kulcsszó hatékonyságáról.

 

Az Amazon.com például a világ elsőszámú online vásárlásra szakosodott weboldala, amely hatalmas bevételét többek között az eladott könyveknek köszönheti – ezekre az emberek pedig általában a termék leírásában található long tail kulcsszavaknak köszönhetően találnak rá az oldalon. Ha egy specifikus könyvet keresünk egy nem kifejezetten híres szerzőtől, vagy egy bizonyos témakörön belüli szakirodalom után kutatunk, az Amazon a legjobb forrás ezekre.

 

Mit teszel például, ha marketing tanácsadót keresel? Beírod a Google-be, hogy marketing? Jó esetben a találatokat leszűkíted a magyar nyelvűekre, de mit találsz? Nézzük meg!

 

Long tail SEO marketing

 

Első a Wikipédia. Nem igazán releváns, ha marketing tanácsadót szeretnél. Na jó, a második már igen, meg talán a harmadik találat is, de azért az utána következő találatok inkább egyetemek és folyóiratok weboldalai. Sokkal relevánsabb, ha egy long tail kifejezést írsz be, pl. marketing tanácsadó, vagy ha tudod, hogy onlineban több sikert érhetsz el, akkor online marketing tanácsadó. Nézzük, mit hoz erre:

 

Marketing tanácsadó


Nos, jó, itt már az első találat is releváns. Nyilván beírhatod azt is, hogy keresőoptimalizáló cég, ha csak a SEO érdekel, vagy tartalommarketing, ha onnan akarod megközelíteni a mai marketing kommunikáció leghatékonyabb stratégiáját. 


Na jó, ezek a példák nem jók, saját példákkal nem jó vagánykodni. Pont az a baj, hogy ma Magyarországon a marketing tanácsadók nagy része a saját marketing és PR kommunikációjával foglalkozik a legtöbbet, és nem az ügyfeleiével. Tele van az ország önjelölt marketing guruval, akik olyanok mint egy lufi, mutassunk mi inkább ügyfél példákat. 

Nézzünk megy egy hotelt, mondjuk Zichy Park Hotel. Vidéken van, kiváló csapatépítő helyszín, rendezvényhelyszín, van saját horgásztava, horgászoknak is szuper. Nyilván a hotel szóra keresőoptimalizálni felesleges lenne. Az emberek már nagyon okosan keresnek, célirányosan. Mit fognak beírni? 

  • csapatépítő vidéken (Az Oxigén hotel és a Fenyves Yacht Klub hotel is ügyfelünk...)
  • horgászat vidéken
  • vidéki rendezvényhelyszín
  • vidéki esküvő szállással 

és hasonlókat.  Keress rá ezekre a kifejezésekre, az eredmény nem fog meglepni. Mondhatnád, hogy mások nem erre keresnek, ezért bemásolom ide a Zichy Park Hotel konverzióinak (szobafoglalások és rendezvényhelyszín ajánlatkérések) forrását, összehasonlítva a tavalyi és az idei év hasonló időszakát. Oké, átvettük az AdWords kezelését is egy másik ügynökségtől, annak a hatása is látszik, de a második legeredményesebb marketing eszköz az a long tail SEO, ha megnézed az alábbi ábrát.

Hotel marketing keresőoptimalizálás

Az ábrán a szobafoglalások, rendezvényhelyszín ajánlatkérések számát látod, és a különbséget az elmúlt 30 nap és a tavalyi év ugyan azon időszaka között. Számold ki, NEKED mennyi bevétel töbletet jelentene ennyi plusz ügyfél?

 

Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!
 

 

Mitől lesz hatékony egy long tail kulcsszó?

 

1. lépés: nem muszáj mindent saját magunktól kitalálni, elég csak ránézni a versenytársainkra, akik bizonyára már alkalmazzák a long tail stratégiát. Kezdésképpen vizsgáld meg az adott versenytárs kulcsszavait. Ezeket a forráskód meta tagek részében találod.

 

2. lépés: ha megvannak a lehetséges long tail kulcsszavak, akkor meg kell néznünk, hogy mely kulcsszavaknak mekkora a keresési forgalma. Ez azért fontos, mert így kiválaszthatjuk a legrelevánsabb kifejezéseket.

 

3. lépés: nem minden gyakran keresett, népszerű long tail kulcsszó használható minőségi, hosszú és informatív tartalom megfogalmazásához. Néhány ezek közül rendkívül szűk témakörben lesz csupán releváns – lehetséges, hogy csupán egy-egy blogbejegyzés szövegkörnyezetében férnek majd el. Itt minden a kreativitásunkon múlik: igyekezzünk olyan kulcsszó-gyűjteményeket kialakítani, amiket gyakran használhatunk majd egymás mellett a tartalmainkban.

 

4. lépés: a long tail kulcsszavak általában nyelvtanilag, vagy szintaktikailag (tartalmilag) helytelenek. Próbáljunk meg egy lehetséges ügyfél fejével gondolkodni, és kitalálni, hogy vajon milyen kifejezést használna. Ezt a kifejezést helyezzük el a szövegben, a „helyes” alakja helyett.

 

5. lépés: ha találunk egy remek long tail kifejezést, amire optimalizálni szeretnénk, de semmiképpen sem tudjuk elhelyezni értelmesen a szövegben, akkor trükközésre lesz szükség. Egy (vagy néhány) mondattal, amelyek az adott long tail kifejezés valamilyen variációját tartalmazzák szintén beleszámít majd a SEO-ba, de a szöveg is olvasható marad. Ha valaki nem érti, amit olvas, az nem marad sokáig az oldalunkon!
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Mi az a Google minőségi mutató, és hogyan javíthatod sajátodat?

Mi az a Google minőségi mutató, és hogyan javíthatod sajátodat?

2018-07-18

Nemrégiben egy marketing audit során belefutottunk az egyik legnevesebb online marketing tanácsadó cég AdWords kampányaiba. Hatalmas hibákat találtunk. Az egyik ilyen volt...

Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?

Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?

2018-07-15

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás 2019-ben is a leghatékonyabb eszköze lesz a konverziók, azaz a vevők szerzésének. A Google találati listáján elsőnek lenni...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!