Az egyetlen útmutató a LinkedIn kampányokhoz, amire valaha szükséged lesz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Az egyetlen útmutató a LinkedIn kampányokhoz, amire valaha szükséged lesz

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az egyetlen útmutató a LinkedIn kampányokhoz, amire valaha szükséged lesz


2019/01/23
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

8 oldalas, részletes LinkedIn hirdetési útmutató az alapvető, kezdeti beállításoktól a professzionális tippekig. Érd el B2B közönséged egy mérhető, és hatékony LinkedIn hirdetéssel. 
 

Az egyetlen útmutató a LinkedIn kampányokhoz, amire valaha szükséged lesz

A LinkedInről minden marketinges hallott már, és sokan már jó ideje aktívan is használják ezt a platformot. Ha még nem ismernéd, a LinkedIn egy kifejezetten szakemberek, profik számára készített hálózat, amelyet kapcsolatépítésre, felfedezésre és – nem meglepő módon – marketingre is lehet használni.

 

Ha ide kattintottál, akkor minden bizonnyal te magad is szeretnél részesülni mindabból, amit a LinkedIn kampányai kínálnak. Akár most ismerkedsz a platformmal, akár már jó ideje használod, és végre eldöntötted, hogy hirdetni kezdenél rajta, a következő útmutatónkból mindent megtudhatsz, amire szükséged lesz ehhez!

 

Miért éri meg a LinkedInen hirdetni?

A rövid válasz az, hogy lényegében mindenki ott van, aki számít. A hálózat egyik landing oldala szerint félmilliárd szakember használja a LinkedInt, és temérdek konverzió bonyolódik le minden egyes nap. Profi konverziók.

 

A LinkedIn már jó ideje fejlesztgeti eszközeit, és igyekszik minél teljesebb, hasznosabb professzionális élményt nyújtani felhasználóinak, telis-tele üzleti lehetőségekkel. Ez egy olyan környezetet jelent számodra, amiben hatékonyan juttathatod el marketingüzenetedet profi közönségedig.

 

Szóval mit kínál a LinkedIn? Egy nemrégiben eszközölt frissítés óta modernebb webhelyet, és mobilalkalmazást, tartalommegosztási (akár videó is) lehetőségeket, kevesebb spamet, és prémium eszközöket azoknak, akik igazán komolyan szeretnének elmerülni a LinkedIn világában.

 

Szóval hogyan érheted el azt a rengeteg érdeklődő, nyitott szakembert, akik lehetséges üzleti partnereid lehetnének? Mint a legtöbb platformon, a LinkedInen is lehet organikus és hirdetett jelenléted – cikkünkben az utóbbi területre helyezzük a hangsúlyt.

 

Megéri a LinkedInen hirdetnem?

Marketing konzultáció és audit

Ha nekünk nem hiszel, akkor próbáld ki magad. Készíts egy hirdetést, és futtasd azt néhány hétig, vagy akár egy hónapig, és döntsd el, hogy megéri-e ezzel foglalkozni. Persze előtte olvasd el útmutatónkat, hogy már a teszt során is alkalmazhasd a legjobb taktikákat.

 

A LinkedInen kétféle árazási módja van a hirdetéseknek. Beállíthatsz napi kvótát, vagy fizethetsz teljesítmény (CPC, CPI) alapján is.

 

Hirdetésopciók a LinkedInen

Mielőtt eldöntenéd, hogy milyen jellegű hirdetést szeretnél futtatni a LinkedInen (vagy lényegében bármilyen más platformon, ahol több opciód van), először is tudnod kell, hogy kiket szeretnél elérni velük. Ha ez megvan, akkor vess egy pillantást a LinkedInen elérhető hirdetéstípusokra:

 

A LinkedInen két nagy kategóriába sorolhatjuk a hirdetéseket: vannak Self-Service („önkiszolgáló”) hirdetések, és ott van még a LinkedIn Advertising Partner Solutions, ami a hirdetőpartnerek számára készült.

 

Nézzük meg ezeket részletesen is!

 

Self-Service, azaz önkiszolgáló hirdetések

Ahogy a név is mutatja, a Serlf-Service, vagyis „önkiszolgáló” hirdetéseket te magad kezeled, ezért azonnal elkezdhetsz kampányokat készíteni a LinkedIn saját kampánykezelő eszköze segítségével.

 

A kampánykezelőben új kampányokat indíthatsz, időzíthetsz, megcélozhatod közönségeidet, és ellenőrizheted a legfontosabb kampánystatisztikákat. A felület átlátható, és amint jobban megismered, rögtön látni fogod, hogy mi mire jó.

 

Nézzük a különböző hirdetéstípusokat!

 

Szponzorált tartalmak (Sponsored Content)

A szponzorált tartalmakkal olyan tartalmakat népszerűsíthetsz, amelyek már szerepelnek céges oldaladon. Ezeket a bejegyzéseket megoszthatod célközönségeddel, vagy bejelenthetsz céges újdonságokat, beharangozhatsz közelgő promóciókat, megoszthatsz érdekességeket, SlideShare bemutatókat, és YouTube vagy Vimeo videókat is.

 

Ezek a hirdetések minden eszközön a kezdőlap hírfolyamában jelennek majd meg.

 

A szponzorált tartalmakkal többekhez is eljuttathatod márkád hírét, átkattintásokra ösztönözheted a felhasználókat, új követőket szerezhetsz, és használhatod őket a LinkedIn Lead Gen (érdeklődő-generáló) űrlapjaival is.

 

Szöveges hirdetések (Text Ads)

A szöveges hirdetésekkel forgalmat terelhetsz webhelyedre, vagy céges LinkedIn oldaladra. Ezeket a hirdetéseket leginkább a Google-on megjelenő szöveges hirdetésekhez hasonlíthatnánk – szükséged lesz egy jó címre, leírásra, és még képet is megadhatsz hozzájuk.

 

Mint a legtöbb hirdetésnél, a LinkedIn szöveges hirdetéseit is érdemes A/B tesztelni, hogy kiderítsd, mi működik, és mi nem, és hogy egyre hatékonyabbá válhassanak kampányaid. A platformon „klónozhatod” hirdetéseidet, ami sokkal egyszerűbbé teszi a párhuzamos teszteléseket.

 

A szöveges hirdetések csak asztali készülékeken jelennek meg (tehát számítógépeken és laptopokon), a hírfolyam jobb oldalán, ezért kiválóak a felhasználók figyelmének megragadására!

 

A szöveges hirdetéseket gyorsan és könnyedén el lehet készíteni, és saját költségvetés állítható be nekik. Válaszd ki célközönségedet, kövesd a konverziókat, és módosítsd kampányaidat ezek tükrében. CPI és CPC modellek is választhatók.

 

Szponzorált InMail (Sponsored InMail)

A szponzorált InMail segítségével közvetlenül a felhasználókat célozhatod meg személyre szabott üzeneteiddel. Az emberek sokkal szívesebben reagálnak egy üzenetre, ha az nekik szól.

 

A szponzorált InMail hirdetések természetesen minden eszközön megtekinthetők. Az üzenetek testreszabott üdvözléssel kezdődnek, de egyéni CTA, és persze szöveg is megadható bennük, akár hivatkozással. A szponzorált InMail üzenetek a felhasználók beérkező levelei közé kerülnek majd be, ahogyan a sima üzenetek is.

 

Csak azokért a szponzorált InMail üzenetekért kell fizetned, amiket el is küldesz. Ezek az üzenetek segítenek új érdeklődőket elérni, több konverziót szerezni, és testreszabott meghívókként is alkalmazhatók. Népszerűsítheted benne promócióidat, és kínálatodat is.

 

Videóhirdetések (Video Ads)

A videóhirdetések nem igényelnek túl sok magyarázatot – LinkedIn hírfolyamodban videókat is elhelyezhetsz, hogy népszerűsítsd tartalmaidat, és minél többekhez juttathasd el marketingüzenetedet.

 

A videó népszerűsége tagadhatatlan, és habár először a fogyasztói márkák használták ki jobban, mára már a B2B cégek is előszeretettel alkalmazzák. A videóhirdetések szintén remekül használhatók a Lead Gen (érdeklődő-generáló) űrlapokkal.

 

Display hirdetések a LinkedInen (Display Ads)

A display hirdetések lehetővé teszik, hogy a LinkedInen egy zavartalan, letisztult környezetben célozhasd meg közönségedet. Vásárolhatsz hirdetéseket kedvenc marketingplatformodon keresztül, vagy egy privát, vagy nyilvános aukció keretei között.

 

A display hirdetésekben többféle médiatípust is felhasználhatsz – képeket, szöveget, videót, és hangot is. Kiváló lehetőséget biztosítanak arra, hogy egy nagyon szűken megcélzott közönséget szólíthass meg.

 

Ezek a hirdetések megerősíthetik márkád jelenlétét a LinkedInen, rengeteg szakembert érhetsz el velük, és interaktívabbak is, mint a legtöbb alternatíva.

 

Dinamikus hirdetések (Dynamic ads)

A dinamikus hirdetések segítségével személyre szabott hirdetéseket jeleníthetsz meg közönséged tevékenységei alapján. Jó, de mit jelent ez?

 

Tegyük fel, hogy valaki munkát keres a te iparágadban a platformon. Az ilyen felhasználók megcélzására például tökéletesek a dinamikus hirdetések.

 

Mivel személyre szabott üzeneteket juttathatsz el velük a megfelelő felhasználókhoz, több forgalomra számíthatsz céges LinkedIn oldaladon is.

 

A dinamikus hirdetések egy remek tulajdonsága, hogy a felhasználóknak elég csak rákattintaniuk egy ilyenre, és azonnal elküldhetik neked elérhetőségeiket és egyéb adataikat anélkül, hogy bármit be kellene gépelniük.

 

LinkedIn Marketing Partner Ads, vagyis partnerhirdetések

Eddig azokról a hirdetésekről volt szó, amiket te magad készíthetsz és kezelhetsz a LinkedInen. De mi van akkor, ha nem akarsz ezzel foglalkozni? Ha egy kis segítségre van szükséged, vagy simán szeretnéd kiszervezni a hirdetéseket?

 

Ezért jött létre a LinkedIn Marketing Partner Ads rendszere, amelyben partnerekkel dolgozhatsz együtt hirdetéseiden. Minden partner más és más eszközöket kínál, például hirdetéstechnológiát, tartalomkészítést, és médiavásárlást. 

 

A LinkedIn hirdetéspartnerek szaktámogatást nyújtanak, ezért nem kell a nulláról indulnod. A kampányok továbbá tetszés szerint méretezhetők, és részletes információkat tudhatsz meg róluk.

 

A parnterhirdetések széles tartalmat ölelnek fel, ezért ezekbe most nem mennénk bele részletesebben, de a LinkedIn saját oldalán sokkal többet megtudhatsz a lehetőségekről. Kérhetsz tőlünk is ajánlatot LinkedIn hirdetéseid kezelésre, az alábbi form kitültésével!

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


 

Ha viszont saját magad szeretnéd kezelni kampányaidat, akkor nézzük meg, hogy hogyan érdemes lebonyolítani ezeket!

 

A Self-Service hirdetések használata

Mielőtt elkezdenél hirdetéseket készíteni, először is szükséged lesz egy LinkedIn fiókra, illetve egy céges LinkedIn oldalra (company page) is. Ha mindez megvan, kezdődhet a kampányolás.

 

1. Készíts egy új fiókot a kampánykezelőben

Ezt ezen a linken teheted meg. Mindenképpen szükséged lesz legalább egy fiókra (de többet is készíthetsz, hogy használni tudd a kampánykezelőt (Campaign Manager).

 

A kampánykezelőben tekintheted majd meg kampányaidat, illetve azok teljesítményét is nyomon követheted. Itt találod továbbá a hirdetéseidre kattintó felhasználók demográfiai adatait is.

 

2. Válaszd ki, hogy milyen hirdetést szeretnél készíteni

Mint olvashattad, többféle hirdetés is elérhető a LinkedInen, az első valódi lépés pedig kiválasztani, hogy melyiket szeretnéd használni. A három fő kategória a Sponsored Content (szponzorált tartalom), a Text Ads (szöveges hirdetések) és a Sponsored InMail (szponzorált InMail).

 

Ez után meg kell adnod kampányod nevét, ki kell választanod célközönségedet, és (ha szponzorált hirdetést csinálsz) választanod kell a lehetséges CTA opciók közül is.

 

3. Készítsd el a hirdetést

A kampánykezelő végigvezet az összes szükséges lépésen, és rengeteg hasznos információt és tippet is felkínál az adott lépéseknél.

 

4. Állítsd be a célzást

A következő lépés megadni, hogy kiknek szól hirdetésed, tehát, hogy kiknek jelenítse meg a LinkedIn. Szűrhetsz hely, cégnév, iskolanév, munkahelyi pozíció, képességek és más szempontok alapján is. Célzási beállításaidat sablonként is elmentheted, hogy ha később hasonló kampányt szeretnél csinálni, ne kelljen újra mindent beállítani.

 

5. Állítsd be a költségvetést és az időzítést

 

A költségvetés megszabásánál több lehetőséged is van:

  • PPC/CPC (kattintásonkénti árazás)
  • CPM (ezer megjelenítésenkénti költség)
  • Cost per send (küldésenkénti árazás): Ez a szponzorált InMail hirdetésekre vonatkozik – csak azokat az üzeneteket kell kifizetni, amiket elküldesz.

 

A PPC/CPC és CPM hirdetéseknél állíts be egy napi limitet és egy licitértéket. Ezzel azt adod meg, hogy mi az a maximális ár, amit hajlandó vagy kifizetni egy kattintásért vagy megjelenítésért. Ez után nincs más dolgod, mint beállítani egy kezdeti és egy befejező dátumot kampányod számára.

 

Ha szeretnéd tudni – márpedig szeretnéd tudni –, hogy ki és mit csinál hirdetéseiddel, akkor engedélyezned kell a konverziókövetést. Ennek segítségével nyomon követheted a különböző, hirdetéseiddel végzett műveleteket, és így precízebb módosításokat végezhetsz rajtuk a maximális hatékonyság érdekében.

 

Hirdetésed elkészítésekor használd a Conversion tracking opciót.

 

6. Tartsd szemmel hirdetéseid teljesítményét, és végezd el a szükséges módosításokat

Már többször is említettük, hogy ez lehetséges a kampánykezelővel, de itt is kiemeljük, hiszen ez egy hirdetés futtatásának következő lépése, miután beindítottad azt.

 

A kampánykezelő többféle mutatót kínál, úgymint megjelenítések (impressions), kattintások (clicks), és az elköltött összeg is látható (spend). A social actions számláló azokat a közösségű műveleteket mutatja, amiket a felhasználók végeztek hirdetéseiddel.

 

Tippek a sikeres hirdetésekhez a LinkedInen

Szóval most már tudod, hogy hogyan készíthetsz hirdetéseket a LinkedInen, de arról még mindig nem volt szó, hogy hogy néz ki egy jó hirdetés. Nézzünk néhány tippet!

 

Általános tippek

  • Használj releváns képeket
  • Írj testreszabott tartalmakat – Ha közönségedet több csoportra tudod szegmentálni (érdemes), akkor minden szegmenset más és más tartalmakkal célozhatsz meg.
  • Tesztelj gyakran – Próbálj ki több verziót is hirdetéseidből, és nézd meg, hogy mi teljesít a legjobban.
  • Licitálj okosan – Első körben jobb, ha költségvetésed egy kisebb részét fordítod csak kampányaidra. Idővel látni fogod, hogy melyek teljesítenek a legjobban – ezekbe érdemes többet fektetni.

 

Tippek a jó szponzorált tartalmakhoz

  • Használj saját, vagy legalább is nem sablonos, stock jellegű képeket
  • Használj URL követőkódokat, hogy mérni tudd a webhelylátogatásokat és konverziókat
  • Törekedj 150 karakternél nem hosszabbra fogni a hirdetés szövegét
  • Koncentrálj azokra az emberekre, akik a leggyakrabban aktívak tartalmaiddal


Tippek a jó szöveges hirdetésekhez

•    Használj képeket, hogy felkeltsd az emberek figyelmét
•    Legyen egy rövid, tiszta, félreérthetetlen, és pontos CTA-d
•    Írj egy olyan főcímet, ami felkelti az emberek érdeklődését
•    Írj egy olvasó szemszögéből – Az embereket nem igazán az érdekli, hogy mit csinálsz, hanem hogy milyen előnyük származhat abból, amit csinálsz

 

Tippek a jó szponzorált InMailhez

  • Használd a címzett nevét, lehetőség szerint akár kétszer is
  • Légy tömör – próbálj 1000 karakter alatt maradni
  • Ne feledkezz meg egy érthető, tiszta CTA-t használni
  • Az üzenet tárgyában utalj arra, hogy milyen problémára kínálsz megoldást
     
LinkedIn SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 110

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
157 415
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kereső újracélzás

Az újracélzás egy egyedi típusa, ami lehetővé teszi a hirdetők...

AdWords

A Google AdWords 2018 nyara óta Google Ads néven működik – ha az...

Kulcsszó címke

Olyan HTML címkék, amik definiálják a weboldalakon használt...

Rossz lead

Mi is az a rossz lead?   Azok az érdeklődő személyek a rossz lead...

E-mail kampányrendszer

Az e-mailek (elektronikus levek) az internetes marketing talán legalábecsültebb és...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.