Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A Google 7 legfontosabb algoritmus-frissítése, leegyszerűsítve

2017.12.09.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?


A google.com domaint 1997 szeptember 15-én regisztrálták hivatalosan, maga a Google, mint cég pedig 1998 szeptember 4-n jött létre. Az elmúlt két évtized során a Google temérdek változáson ment keresztül, ma pedig már rá sem ismernénk az egykor szerény, mai szemmel kezdetleges keresőmotorra.

 

A Google fennállása során temérdek cég számára tette lehetővé, hogy láthatóbbá váljon az interneten keresgélő ügyfelek számára, azonban ezt már rég óta egy nagyon szigorú szabálykönyvhöz köti. A szabályok megszegése pedig súlyos büntetésekkel jár, amelyek nem egy webhely végleges csődjéhez vezettek már.

 

A szabályok betartását (és a webhelyek rangsorolását) a Google algoritmusa ellenőrzi, amelyet folyamatosan fejlesztenek, néha pedig olyan méretes frissítéseket kap, amelyek egyetlen éjszaka alatt az első találati helyről több oldalnyi hátrányba taszíthatják a webhelyeket.

 

Habár a közelgő frissítésekre nem éppen egyszerű felkészülni, érdekességképpen vessünk egy pillantást a Google eddigi legjelentősebb algoritmus-újításaira, amelyeket az egész internet megérzett.

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!

 

1. Panda

A Panda 2011 február 24-én lépett színre. A frissítés a másolt, plagizált tartalmakat, illetve a felhasználók által készített spameket és kulcsszóhalmozást hivatott megfékezni (és büntetni).

 

A Panda minden weboldalhoz egy saját minőségi mutatót (quality score) rendel hozzá. Ez a pontszám fontos szerepet játszik a rangsorolásban. A Panda eleinte eredetileg csupán egy szűrőnek indult, de 2016 januárjában a központi algoritmus szerves részévé vált. A Panda frissítései az elmúlt idők során egyre gyakoribbakká váltak, és a büntetések végrehajtása is gyorsabban történik.

2. Penguin

A Penguin (Pingvin) 2012 április 24-e óta figyeli a spam jellegű, nem releváns hivatkozásokat, illetve a túloptimalizált horgonyszöveggel ellátott hivatkozásokat.

 

A Penguin célja az olyan webhelyek lefokozása (a rangsorban), amelyeket manipulatívnak ítél meg. 2016 óta a Penguin is beépült a Google központi algoritmusába, és a Pandával ellentétben valós időben működik.

 

3. Hummingbird

A Hummingbird (Kolibri) 2013 augusztus 22-én röppent fel, és azóta ádázan küzd a kulcsszóhalmozás és a rossz minőségű tartalmak ellen.

 

A Google Kolibrije segít a keresőmotorba beírt keresések értelmezésében és igyekszik olyan találatokat listázni, amelyek a kereső felhasználó szándékához kapcsolódnak (ahelyett, hogy a keresés kulcsszavait külön-külön vizsgálná).

 

A kulcsszavak persze még mindig fontosak a rangsoroláshoz, azonban a Hummingbird lehetővé teszi, hogy egy oldal akkor is megjelenjen a találatok között, ha tartalmában nem szerepelnek azok a szavak és kifejezések, amikre a felhasználó rákeresett. Ezt komplex nyelvi elemző technológiák teszik lehetővé, amik a rejtett szemantikai indexelésen (LSI) és rokonértelmű szavakon alapulnak. Erről részletesebben itt írtunk:  7 dolog, amit érdemes tudni az LSI kulcsszavakról

Forrás: 

 

4. Pigeon

2014 július 24-én a Pigeon (Galamb) is elhagyta a fészkét, hogy kiszűrje azokat a webhelyeket, amelyek gyenge (on és off-page) SEO-val rendelkeznek.

 

A Pigeon azokat a kereséseket érinti, amelyekben a kereső felhasználó tartózkodási helye is fontos szerepet játszik. A frissítés közelebb hozta egymáshoz a központi és a helyi algoritmust. A helyi eredmények rangsorolása így már hagyományos SEO szempontok alapján történik.

 

5. Mobile

2015 április 21-én életbe lépett a Mobile (Mobil) frissítés, amit azóta sokan „Mobilegeddon” néven emlegetnek. Célja büntetést kiszabni azokra a webhelyekre, amelyek nem rendelkeznek mobil változattal, vagy amelyek mobilon gyenge felhasználói élményt biztosítanak.

 

A Mobile frissítés biztosítja, hogy a mobilbarát webhelyek előkelőbb rangsorolásban részesüljenek a mobilkészülékről indított keresésekben, míg a mobilokra nem optimalizált találatok súlyos lefokozásra kerülnek, vagy szimplán nem jelennek meg.

 

6. RankBrain

A RankBrain frissítés 2015 október 26-án aktiválódott, és azóta olyan dolgokért szab ki büntetést, mint a gyenge felhasználói élmény vagy a sekélyes tartalmak.

 

A RankBrain a Hummingbird algoritmus része. Egy gépi tanuláson alapuló rendszerről van szó, ami segít a Google-nak értelmezni a keresések szándékát, és ezzel a legjobb találatokat összegyűjteni az adott keresésekre.

 

A Google szerint a RankBrain a harmadik legfontosabb rangsoroló szempont. Ugyan nem sok nyilvános információ érhető el róla, az általános vélemény szerint a RankBrain a webhelyek különböző relevanciával kapcsolatos elemeit próbálja megállapítani egy-egy keresésre való rangsorolás során, amelyek minden keresésnél egyediek.

 

7. Possum

A 2016 szeptember elsején felébresztett Possum (Oposszum) első sorban akkor lehet fontos számodra, ha erős a verseny az általad megcélzott földrajzi területen.

 

A Possum frissítés biztosította, hogy a helyi találatok főleg a kereső tartózkodási helye alapján kerüljenek listázásra. Tehát minél közelebb van a kereső egy cég megadott címéhez, annál nagyobb valószínűséggel jelenik meg neki az a cég a helyi találatok között.

 

A Possumnak köszönhetően a két hasonló helyi keresés közötti legkisebb eltérések is eltérő találatokat eredményezhetnek.
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/google-algoritmusok.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás

4 growth hacking technika, amikkel a rangsorolás élére juthatsz

2018-12-13

A Growth Hacking leghatékonyabb technikája a keresőoptimalizálás. Ugyanakkor a szimpla SEO nem elég ahhoz, hogy elérd azt a szintet, amit Growth Hackingnek hívunk. Mi kell ehhez? Mutatjuk!

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!