notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A Google 7 legfontosabb algoritmus-frissítése, leegyszerűsítve

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Google 7 legfontosabb algoritmus-frissítése, leegyszerűsítve


2017/12/09
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

A google.com domaint 1997 szeptember 15-én regisztrálták hivatalosan, maga a Google, mint cég pedig 1998 szeptember 4-n jött létre. Az elmúlt két évtized során a Google temérdek változáson ment keresztül, ma pedig már rá sem ismernénk az egykor szerény, mai szemmel kezdetleges keresőmotorra.

 

A Google fennállása során temérdek cég számára tette lehetővé, hogy láthatóbbá váljon az interneten keresgélő ügyfelek számára, azonban ezt már rég óta egy nagyon szigorú szabálykönyvhöz köti. A szabályok megszegése pedig súlyos büntetésekkel jár, amelyek nem egy webhely végleges csődjéhez vezettek már.

 

A szabályok betartását (és a webhelyek rangsorolását) a Google algoritmusa ellenőrzi, amelyet folyamatosan fejlesztenek, néha pedig olyan méretes frissítéseket kap, amelyek egyetlen éjszaka alatt az első találati helyről több oldalnyi hátrányba taszíthatják a webhelyeket.

 

Habár a közelgő frissítésekre nem éppen egyszerű felkészülni, érdekességképpen vessünk egy pillantást a Google eddigi legjelentősebb algoritmus-újításaira, amelyeket az egész internet megérzett.

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!

 

1. Panda

A Panda 2011 február 24-én lépett színre. A frissítés a másolt, plagizált tartalmakat, illetve a felhasználók által készített spameket és kulcsszóhalmozást hivatott megfékezni (és büntetni).

 

A Panda minden weboldalhoz egy saját minőségi mutatót (quality score) rendel hozzá. Ez a pontszám fontos szerepet játszik a rangsorolásban. A Panda eleinte eredetileg csupán egy szűrőnek indult, de 2016 januárjában a központi algoritmus szerves részévé vált. A Panda frissítései az elmúlt idők során egyre gyakoribbakká váltak, és a büntetések végrehajtása is gyorsabban történik.

2. Penguin

Pihengetünk?

A Penguin (Pingvin) 2012 április 24-e óta figyeli a spam jellegű, nem releváns hivatkozásokat, illetve a túloptimalizált horgonyszöveggel ellátott hivatkozásokat.

 

A Penguin célja az olyan webhelyek lefokozása (a rangsorban), amelyeket manipulatívnak ítél meg. 2016 óta a Penguin is beépült a Google központi algoritmusába, és a Pandával ellentétben valós időben működik.

 

3. Hummingbird

A Hummingbird (Kolibri) 2013 augusztus 22-én röppent fel, és azóta ádázan küzd a kulcsszóhalmozás és a rossz minőségű tartalmak ellen.

 

A Google Kolibrije segít a keresőmotorba beírt keresések értelmezésében és igyekszik olyan találatokat listázni, amelyek a kereső felhasználó szándékához kapcsolódnak (ahelyett, hogy a keresés kulcsszavait külön-külön vizsgálná).

 

A kulcsszavak persze még mindig fontosak a rangsoroláshoz, azonban a Hummingbird lehetővé teszi, hogy egy oldal akkor is megjelenjen a találatok között, ha tartalmában nem szerepelnek azok a szavak és kifejezések, amikre a felhasználó rákeresett. Ezt komplex nyelvi elemző technológiák teszik lehetővé, amik a rejtett szemantikai indexelésen (LSI) és rokonértelmű szavakon alapulnak. Erről részletesebben itt írtunk:  7 dolog, amit érdemes tudni az LSI kulcsszavakról

Forrás: 

 

4. Pigeon

2014 július 24-én a Pigeon (Galamb) is elhagyta a fészkét, hogy kiszűrje azokat a webhelyeket, amelyek gyenge (on és off-page) SEO-val rendelkeznek.

 

A Pigeon azokat a kereséseket érinti, amelyekben a kereső felhasználó tartózkodási helye is fontos szerepet játszik. A frissítés közelebb hozta egymáshoz a központi és a helyi algoritmust. A helyi eredmények rangsorolása így már hagyományos SEO szempontok alapján történik.

 

5. Mobile

2015 április 21-én életbe lépett a Mobile (Mobil) frissítés, amit azóta sokan „Mobilegeddon” néven emlegetnek. Célja büntetést kiszabni azokra a webhelyekre, amelyek nem rendelkeznek mobil változattal, vagy amelyek mobilon gyenge felhasználói élményt biztosítanak.

 

A Mobile frissítés biztosítja, hogy a mobilbarát webhelyek előkelőbb rangsorolásban részesüljenek a mobilkészülékről indított keresésekben, míg a mobilokra nem optimalizált találatok súlyos lefokozásra kerülnek, vagy szimplán nem jelennek meg.

 

6. RankBrain

A RankBrain frissítés 2015 október 26-án aktiválódott, és azóta olyan dolgokért szab ki büntetést, mint a gyenge felhasználói élmény vagy a sekélyes tartalmak.

 

A RankBrain a Hummingbird algoritmus része. Egy gépi tanuláson alapuló rendszerről van szó, ami segít a Google-nak értelmezni a keresések szándékát, és ezzel a legjobb találatokat összegyűjteni az adott keresésekre.

 

A Google szerint a RankBrain a harmadik legfontosabb rangsoroló szempont. Ugyan nem sok nyilvános információ érhető el róla, az általános vélemény szerint a RankBrain a webhelyek különböző relevanciával kapcsolatos elemeit próbálja megállapítani egy-egy keresésre való rangsorolás során, amelyek minden keresésnél egyediek.

 

7. Possum

A 2016 szeptember elsején felébresztett Possum (Oposszum) első sorban akkor lehet fontos számodra, ha erős a verseny az általad megcélzott földrajzi területen.

 

A Possum frissítés biztosította, hogy a helyi találatok főleg a kereső tartózkodási helye alapján kerüljenek listázásra. Tehát minél közelebb van a kereső egy cég megadott címéhez, annál nagyobb valószínűséggel jelenik meg neki az a cég a helyi találatok között.

 

A Possumnak köszönhetően a két hasonló helyi keresés közötti legkisebb eltérések is eltérő találatokat eredményezhetnek.
 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 85

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

URL

Az oldal URL-je lényegében az oldal webcímét jelenti. Az URL a „Uniform Resource...

Automata válaszküldő

Az automata válaszküldők olyan email szoftverek, amelyek automatikusan válaszolnak bizonyos...

Vásárlási folyamat

Mi is az a vásárlási folyamat?   A vásárlási...

PDF

A népszerű PDF kiterjesztés a Portable Document Format (hordozható dokumentum formátum) szavak...

Gerillamarketing

Mi az a gerillamarketing? A gerillamarketing egy olyan reklámstratégia, amely...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.