Keresés

Menü

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A Google 7 legfontosabb algoritmus-frissítése, leegyszerűsítve

2017.12.09.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?


A google.com domaint 1997 szeptember 15-én regisztrálták hivatalosan, maga a Google, mint cég pedig 1998 szeptember 4-n jött létre. Az elmúlt két évtized során a Google temérdek változáson ment keresztül, ma pedig már rá sem ismernénk az egykor szerény, mai szemmel kezdetleges keresőmotorra.

 

A Google fennállása során temérdek cég számára tette lehetővé, hogy láthatóbbá váljon az interneten keresgélő ügyfelek számára, azonban ezt már rég óta egy nagyon szigorú szabálykönyvhöz köti. A szabályok megszegése pedig súlyos büntetésekkel jár, amelyek nem egy webhely végleges csődjéhez vezettek már.

 

A szabályok betartását (és a webhelyek rangsorolását) a Google algoritmusa ellenőrzi, amelyet folyamatosan fejlesztenek, néha pedig olyan méretes frissítéseket kap, amelyek egyetlen éjszaka alatt az első találati helyről több oldalnyi hátrányba taszíthatják a webhelyeket.

 

Habár a közelgő frissítésekre nem éppen egyszerű felkészülni, érdekességképpen vessünk egy pillantást a Google eddigi legjelentősebb algoritmus-újításaira, amelyeket az egész internet megérzett.

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!

 

1. Panda

A Panda 2011 február 24-én lépett színre. A frissítés a másolt, plagizált tartalmakat, illetve a felhasználók által készített spameket és kulcsszóhalmozást hivatott megfékezni (és büntetni).

 

A Panda minden weboldalhoz egy saját minőségi mutatót (quality score) rendel hozzá. Ez a pontszám fontos szerepet játszik a rangsorolásban. A Panda eleinte eredetileg csupán egy szűrőnek indult, de 2016 januárjában a központi algoritmus szerves részévé vált. A Panda frissítései az elmúlt idők során egyre gyakoribbakká váltak, és a büntetések végrehajtása is gyorsabban történik.

2. Penguin

A Penguin (Pingvin) 2012 április 24-e óta figyeli a spam jellegű, nem releváns hivatkozásokat, illetve a túloptimalizált horgonyszöveggel ellátott hivatkozásokat.

 

A Penguin célja az olyan webhelyek lefokozása (a rangsorban), amelyeket manipulatívnak ítél meg. 2016 óta a Penguin is beépült a Google központi algoritmusába, és a Pandával ellentétben valós időben működik.

 

3. Hummingbird

A Hummingbird (Kolibri) 2013 augusztus 22-én röppent fel, és azóta ádázan küzd a kulcsszóhalmozás és a rossz minőségű tartalmak ellen.

 

A Google Kolibrije segít a keresőmotorba beírt keresések értelmezésében és igyekszik olyan találatokat listázni, amelyek a kereső felhasználó szándékához kapcsolódnak (ahelyett, hogy a keresés kulcsszavait külön-külön vizsgálná).

 

A kulcsszavak persze még mindig fontosak a rangsoroláshoz, azonban a Hummingbird lehetővé teszi, hogy egy oldal akkor is megjelenjen a találatok között, ha tartalmában nem szerepelnek azok a szavak és kifejezések, amikre a felhasználó rákeresett. Ezt komplex nyelvi elemző technológiák teszik lehetővé, amik a rejtett szemantikai indexelésen (LSI) és rokonértelmű szavakon alapulnak. Erről részletesebben itt írtunk:  7 dolog, amit érdemes tudni az LSI kulcsszavakról

Forrás: 

 

4. Pigeon

2014 július 24-én a Pigeon (Galamb) is elhagyta a fészkét, hogy kiszűrje azokat a webhelyeket, amelyek gyenge (on és off-page) SEO-val rendelkeznek.

 

A Pigeon azokat a kereséseket érinti, amelyekben a kereső felhasználó tartózkodási helye is fontos szerepet játszik. A frissítés közelebb hozta egymáshoz a központi és a helyi algoritmust. A helyi eredmények rangsorolása így már hagyományos SEO szempontok alapján történik.

 

5. Mobile

2015 április 21-én életbe lépett a Mobile (Mobil) frissítés, amit azóta sokan „Mobilegeddon” néven emlegetnek. Célja büntetést kiszabni azokra a webhelyekre, amelyek nem rendelkeznek mobil változattal, vagy amelyek mobilon gyenge felhasználói élményt biztosítanak.

 

A Mobile frissítés biztosítja, hogy a mobilbarát webhelyek előkelőbb rangsorolásban részesüljenek a mobilkészülékről indított keresésekben, míg a mobilokra nem optimalizált találatok súlyos lefokozásra kerülnek, vagy szimplán nem jelennek meg.

 

6. RankBrain

A RankBrain frissítés 2015 október 26-án aktiválódott, és azóta olyan dolgokért szab ki büntetést, mint a gyenge felhasználói élmény vagy a sekélyes tartalmak.

 

A RankBrain a Hummingbird algoritmus része. Egy gépi tanuláson alapuló rendszerről van szó, ami segít a Google-nak értelmezni a keresések szándékát, és ezzel a legjobb találatokat összegyűjteni az adott keresésekre.

 

A Google szerint a RankBrain a harmadik legfontosabb rangsoroló szempont. Ugyan nem sok nyilvános információ érhető el róla, az általános vélemény szerint a RankBrain a webhelyek különböző relevanciával kapcsolatos elemeit próbálja megállapítani egy-egy keresésre való rangsorolás során, amelyek minden keresésnél egyediek.

 

7. Possum

A 2016 szeptember elsején felébresztett Possum (Oposszum) első sorban akkor lehet fontos számodra, ha erős a verseny az általad megcélzott földrajzi területen.

 

A Possum frissítés biztosította, hogy a helyi találatok főleg a kereső tartózkodási helye alapján kerüljenek listázásra. Tehát minél közelebb van a kereső egy cég megadott címéhez, annál nagyobb valószínűséggel jelenik meg neki az a cég a helyi találatok között.

 

A Possumnak köszönhetően a két hasonló helyi keresés közötti legkisebb eltérések is eltérő találatokat eredményezhetnek.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Összeállítottuk a legfontosabb keresőoptimalizálási szempontokat, melyeket 2019-ben figyelembe kell venned. Kutatásaink és irodalmi adatok alapján mindent megtudhatsz ebből a cikkből a 2019-es SEO trendekről.

A legfontosabb SEO rangsorolási szempontok 2019-re

2018-10-06

Összeállítottuk a legfontosabb keresőoptimalizálási szempontokat, melyeket 2019-ben figyelembe kell venned. Kutatásaink és irodalmi adatok alapján mindent megtudhatsz ebből a cikkből a 2019-es SEO trendekről. 

50 egymondatos keresőoptimalizálás tipp weboldal tulajdonosoknak

50 egymondatos keresőoptimalizálás tipp weboldal tulajdonosoknak

2018-10-01

Mi kell a keresőoptimalizáláshoz 2018-ban? Minden titkunkat eláruljuk, 50, használható, ütős és bombabiztos tippben. 500 ügyfél tapasztalatai és saját kutatási ereményeink alapján, a te keresőoptimalizálásod is sikeres lesz! A cikken kívül esettanulmányok, lexikális tartalom is vár.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!