Az email marketing 5 legfontosabb szabálya

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Az e-mail marketing íratlan szabályai

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az e-mail marketing íratlan szabályai


2018/09/30
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

E-mail marketing. Ez a digitális marketing csatorna, már nagyon régóta segíti az online kereskedők és marketing specialisták munkáját, és az elmúlt években csak egyre fontosabbá és hatékonyabbá vált.
 

Az e-mail marketing 5 legfontosabb szabálya

Ez természetesen a digitális eszközök széleskörű elterjedésének köszönhető, azonban ez a rohamos technológiai fejlődés kétélű fegyver a marketingesek számára, ugyanis amilyen sok új lehetőséget kínál a fogyasztók elérésére, legalább olyan sok kérdést is előidéz. Többek között olyanokat, hogy milyen marketing csatornákat érdemes használni, és hogy mennyit érdemes befektetni ezekbe.

 

Habár a válasz cseppet sem olyan egyszerű, mint a kérdés, egy biztos: az e-mail marketing gyakran elhangzik majd, ha ilyen téren egy profi tanácsát kéred ki. Hogy miért? Mert az elmúlt évtized során az e-mail marketing mutatta a legnagyobb (38x) megtérülési arányt.

 

Az e-mailek biztosítják a legjobb megtérülési arányt:

Az email marketing megtérülése ROI

 

De miért is érdemes rögtön az e-mailekhez nyúlni, ha az ember új terméket vagy szolgáltatást jelent be, vagy esetleg új vevőket szeretne szerezni? Mert az e-mailek nem csak a megtérülési arány, hanem az újonnan szerzett ügyfelek számát tekintve is magasan az olyan népszerű marketing eszközök felett jár, mint például a Facebook.

 

Az email 40%-kal több ügyfél bevonzására képes
 

Az email megtérülése a social media marketinghez képest

 

Mindez persze szép és jó, és nagyon izgalmasan is hangzik, azonban sok minden változott az elmúlt tíz év során, és ha te is szeretnél lépést tartani a rohanó technológiával és digitális marketing versennyel, akkor tudnod kell, hogy manapság mi fán terem az e-mail marketing. Az alábbi öt szabály kiváló alapot ad ehhez!

 

1. E-mail marketing szabály: Önállósítsd magad, mert megteheted

A technológia eleinte lehetővé teszi azokat a dolgokat, amiket korábban lehetetlennek hittünk, majd később átáll ezen dolgok leegyszerűsítésére, hogy többek számára is elérhető legyen. A marketingben jelenleg itt tartunk – minden sokkal egyszerűbbé vált.

 

Azok a feladatok, amiket valaha kénytelen voltál a számítástechnikai zsenikre bízni ma már néhány kattintásra vannak tőled, bármilyen területen is tevékenykedsz. A „csináld magad” marketing korát éljük.

 

Gondolj csak bele – temérdek online szolgáltatás létezik, amely pofonegyszerűvé teszi egy új webhely elkészítését, az A/B teszteléseket, a landing oldalak elkészítését vagy akár az e-kereskedelmi tevékenységeket. A valaha napokat és egy kisebb sereget igénylő feladatok ma már percek alatt elvégezhetők egyetlen marketing specialista által.

 

De mi köze ennek az e-mail marketinghez? Minden. Az e-mail marketing is ugyanúgy a technológiával párhuzamosan fejlődött, és ma már az e-mailek is készülhetnek ilyen „csináld magad” jelleggel, sokkal nagyobb kreatív szabadságot nyújtva ezzel, mint valaha.

 

A marketingesek feladata, hogy egy márka marketing e-mailjei kapcsolódjanak a márkához, a márka üzenetéhez és látvány tekintetében is tökéletesek legyenek. Szerencsére rengeteg olyan eszköz van, ami lehetővé teszi, hogy minden lehetséges kapcsolatteremtő pontnál megragadd az ügyfelek figyelmét.

 

Szeretnéd még több felhasználóhoz eljuttatni a termékedet, vagy szolgáltatásodat, de nem tudod, hogyan kezdj neki? Biztos vagy benne, hogy az a legeredményesebb stratégia, amit jelenleg folytatsz? Auditunk során átvizsgáljuk az eddigi törekvéseket, és megalkotjuk cégspecifikus online marketing stratégiád. Kérd ajánlatunkat IDE kattintva!

 

2. E-mail marketing szabály: Alkalmazkodj a több képernyős trendhez

Marketing konzultáció és audit

Habár egyre többen használják mobiltelefonjaikat, sokan még mindig több képernyőn (azaz eszközön) végzik a böngészést és a digitális tartalmak „fogyasztását”. A felhasználók közel fele gyakran az egyik eszközön kezd hozzá egy tevékenységhez, majd egy másikon folytatja és fejezi be azt.

 

A mobilon megnyitott e-mailek száma 30%-kal nőtt
A mobilon megnyitott emailek aránya

 

Az elmúlt évek során egyre többször hallhattad a mobilbarát (vagy reszponzív) webhelydesign kifejezést. Ennek lényege, hogy a webhelyek minden eszközön az adott eszközre optimalizálva jelennek meg, méghozzá automatikusan. Ez a design lehetővé teszi, hogy a marketingesek minél több eszközön elérhessék a felhasználókat. De mi a helyzet az e-mailjeiddel? Azok is jól mutatnak minden telefonon, táblagépen és számítógépen? Mi a helyzet a különböző e-mail szolgáltatásokkal? Hányan használnak Gmailt, Hotmailt, stb.?

 

Ahogy egyre több új eszköz került forgalomba, úgy egyre nehezebbé vált biztosítani, hogy az e-mailek minden létező kijelzőn tökéletesen jelenjenek meg. Biztosan egyértelmű, hogy hová szeretnénk kilyukadni ezzel: e-mailjeidnek éppen úgy mobilbarát kialakítással kell készülniük, mint a webhelyeknek. Ehhez egy olyan naprakész e-mail szolgáltatóra lesz szükséged, amely biztosítja a mobilbarát e-mailek technikai hátterét, hogy neked csak kampányod tökéletesítésével kelljen foglalkoznod.

 

3. E-mail marketing szabály: Szólítsd meg a címzetteket

Ha e-mailjeid nem a címzetteknek szólnak, akkor biztos lehetsz benne, hogy a digitális kukában landolnak majd. Hogy miért? Mert a személyre szabottság korát éljük. Az emberek elvárják, hogy a márkák olyan tartalmakat biztosítsanak nekik, amelyek iránt érdeklődnek, amik értékeket tartogatnak számukra. Ha ez nem lenne elég, mindezt a megfelelő üzenettel, a megfelelő embernek és a megfelelő időben kell tenned.

 

A fogyasztókat manapság elképesztő mennyiségű reklámmal és információval bombázzák az interneten – a te feladatod, hogy valahogyan áttörj az így keletkező digitális marketing „zajon”. Ennek egyik módja a személyreszabottság biztosítása. A kulcsszó a relevancia. A névre szóló e-maileket sokkal valószínűbb, hogy megnyitják majd a címzettek, ami végül nagyobb bevételt is eredményez majd.

 

Ismét csak visszatérnénk a már sokat emlegetett egyszerűbb megoldásokhoz – az e-mailek személyreszabása ugyanis sosem volt olyan könnyű feladat, mint amilyen ma. A következő három tényezőt kell figyelembe venned hozzá:

 

  1. Szétosztás: A legtöbb esetben több fogyasztói csoportnak szeretnél személyreszabott e-maileket küldeni. Fontos tehát, hogy közönségedet releváns szempontok alapján szegmentáld ilyen csoportokra. Ez a szétosztás történhet nem, kor, vásárlási előzmények vagy bármilyen más szempont szerint. A csoportok növekedésével sokkal célzottabb alcsoportokat is létrehozhatsz.
  2. Dinamikus tartalom: A felhasználók közel 75%-át bosszantja, ha egy webhely számukra nem releváns tartalmakat (reklámok, promóciók, stb.) jelenít meg nekik. Bármilyen marketing tevékenységet is folytatsz, legyen az e-mail, vagy bármi más, elengedhetetlen, hogy reklámjaid és hirdetéseid tartalma szorosan kapcsolódjon a célközönség érdeklődési köreihez.
  3. Automatizálás: Minél több ügyfelet sikerül megszereznie egy cégnek, annál nehezebbé válik a felhasználók egyéni kiszolgálása. Ugyanez a helyzet akkor is, ha ezeket az ügyfeleket több csoportra és alcsoportra osztod szét. Az automatizálás egy olyan munkamenetet tesz lehetővé, amely során könnyedén, gyorsan, és hatékonyan készíthetsz és küldhetsz ki akár több ezernyi személyre szabott üzenetet ügyfeleidnek.

 

Szegmentált kampányok 760%

A szegmentált email marketingkampányok aránya

 

 

4. E-mail marketing szabály: Használd a modern analitikai eszközöket

Az internet ijesztő mennyiségű adatot foglal össze. Mindettől azonban nem szabad megijedni, hiszen ezek teszik lehetővé, hogy többet tudj meg ügyfeleidről és hogy ezzel is közelebb juthass üzleti céljaid eléréséhez. Nem csoda tehát, hogy a marketingesek közel 100%-a használja ki az analitikai eszközöket, hogy részletesebben is megvizsgálhassák ezeket a rendelkezésre álló adatokat.

 

Ha évekkel ezelőtt többet szerettél volna megtudni arról, hogy egy kampányod a tervek szerint teljesít-e, akkor bizonyos esetekben egy egész csapatot kellett ráállítanod egy jelentés elkészítésére, amely gyakran napokat, vagy heteket is igénybe vehetett, és mire elkészült, már messze nem számított frissnek. Ma egy átfogó elemzéshez akár valós idejű adatokat is felhasználhatsz, amelyek csupán néhány kattintással elérhetők.

 

Az e-mail marketingben nincs megállás, folyamatos előrehaladásra, javulásra van szükség. Manapság elengedhetetlen új módszereket tesztelni annak érdekében, hogy még több feliratkozót szerezz hírleveleidhez. Egy gomb mérete, színe, vagy az üzenet tárgyának megfogalmazása jelentősen kihat a kampány hatékonyságára.

 

A/B tesztelés

Nincs két egyforma közönség, ezért tesztelésre lesz szükséged, hogy megtudd, mi az ami beválik, és mi az, ami nem. Ebben az úgynevezett A/B tesztek segíthetnek, amelyek egy-egy elem két verzióját vetik össze egymással. Hogy miért olyan fontos ez? Mert az A/B tesztelés akár 49%-kal is képes javítani e-mailjeid konverziós arányát. A modern e-mail szoftverek pedig lehetővé teszik, hogy ezeket a teszteket könnyedén elvégezhesd.

 

Hatásosak a kampányaid?

Tudod, hogy kampányod mely elemei azok, amelyek ráveszik az embereket arra, hogy felvegyék veled a kapcsolatot és vásároljanak tőled? A kifejezetten ilyen célokra kifejlesztett eszközök segítenek megérteni, hogy mi az, ami érdekli felhasználóidat, hogy mely CTA-k és hivatkozások generálják a legtöbb interakciót, és hogy hogyan tehetnéd kampányaidat még hatékonyabbá rövid és hosszútávon is.

 

5. Használd azokat az e-maileket, amikkel eddig sosem foglalkoztál

Tudtad, hogy céged rengeteg e-mailt küld az ügyfeleidnek anélkül, hogy tudnál róluk? És azt, hogy ezek az e-mailek mind elszalasztott lehetőségeket képviselnek? Sőt, tovább is tudjuk fokozni: olyan e-mailekről van szó, amiket minden más üzenetnél gyakrabban nyitnak meg a felhasználók.

 

Hogy mik ezek az titokzatos e-mailek? A tranzakciós üzenetek, amelyek minden felhasználói tevékenység (vásárlás, visszaigazolás, regisztráció, stb.) után automatikusan kiküldésre kerülnek egy-egy felhasználónak. Ezek tartalmazhatnak számlákat, megerősítő üzeneteket, szállítási értesítőket, de még a visszaállított elfelejtett jelszavakkor is szokás egy ilyet küldeni az új jelszó beállítására vonatkozó instrukciókkal. Ezeket az e-maileket az emberek nyolcszor gyakrabban nyitják meg, mint bármilyen más jellegű üzenetet, hiszen olyan információkat tartalmaznak, amelyeket ők maguk kértek a rendszertől. Ha szeretnéd kihasználni az általuk nyújtott lehetőségeket, akkor ideje ezeket is bevetni e-mail stratégiádban.

 

Tranzakciós emailek megnyitása
A tranzakciós emailek

Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 122

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
209 316
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Preselling

A preselling egy, a partnermarketingben használt kifejezés. A partner feladata, hogy...

Befejezett lehetőségek

Mit is jelent a befejezett lehetőségek kifejezés?   A befejezett lehetőségek a sikeres...

Adatkezelés

Mi az az adatkezelés? Az adatkezelés az adatok begyűjtésének,...

Email CPM

Mi is az Email CPM?   Az email marketingben a email CPM (cost per thousand) arra utal, hogy...

Eszköztár

Az eszköztárak általában vízszintes vagy függőleges sávban elhelyezett ikonokból állnak....
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.