Az e-mail marketing jelentése, jellemzése és magyarázata a Máté Balázs online marketing szaktanácsadó által összeállított szakszótárban.

EN

E-mail marketing



Mi az az e-mail marketing?

Az e-mail marketing lényegében az e-mailek marketingcélú használatát jelenti. Az e-mail markeringben az e-maileket céged népszerűsítésére; az ügyfélkapcsolatok kiépítésére és kezelésére; a meglévő ügyfelek informálására; különleges ajánlatok terjesztésére, és számos egyéb célra is használhatod.

 

Az e-mail marketing egy közvetlen marketingforma, aminek a koncepciója sokan hasonlít a hagyományos levélküldéshez, mégis egy sokkal hatékonyabb és gazdaságosabb megoldás, nyomon követhető eredményekkel. Mindezek mellett a környezetre is sokkal kisebb hatása van, elvégre az e-mailek nem igényelnek papírt.

 

Sokak szerint az e-mail marketing egy elavult marketingforma, azonban ez távol áll az igazságtól. Ez a módszer nem közel egy idős az internettel, és az évtizedek alatt rengeteg ideje volt fejlődni, hogy elérje mai, korszerű formáját. Az e-mail marketing napjaink egyik legsikeresebb és legnépszerűbb marketingmódszerének számít.

 

Az e-mail kampányok típusai

Rengeteg cég alkalmaz e-mail marketinget az ügyfelekkel történő kommunikációra. Gyakran tartalmakat terjesztenek velük, vagy épp közelgő eseményekről, akciókról, újdonságokról értesítik őket. Egy e-mail kampány többféle e-mail típusból állhat attól függően, hogy mi a kampány célja:

  • A blogokra feliratkozók hírlevelei

  • Utólagos e-mailek azoknak, akik letöltöttek valamit

  • Üdvözlő e-mailek az újonnan regisztrált felhasználóknak

  • Ünnepi promóciók a hűségprogramban résztvevőknek

  • Tippeket és más hasznos tartalmakat kínáló e-mailek ügyfélgondozás céljából

Mik az email kampányok típusai?
Azok a vállalkozások és szervezetek, amelyek nagy mennyiségű e-mailt küldenek, egy ESP (e-mail szolgáltató) segítségével információkat gyűjthetnek a címzettek viselkedéséről. Az e-mail-es marketingre adott fogyasztói válaszok által nyújtott információk segítik a vállalkozásokat abban, hogy megértsék és kihasználják a fogyasztói viselkedést.

 

Mi az e-mail marketing célja?

Habár fentebb már több funkcióját is megemlítettük, az e-mail marketing elsődleges célja elnyerni a lehetséges ügyfelek bizalmát, hogy idővel készek legyenek tényleges ügyfelekké válni. Az e-mail marketing továbbá hatékony eszköz lehet arra, hogy meglévő ügyfeleidet újbóli vásárlásra ösztönözd.

 

Az e-mail listára feliratkozókat továbbá rendszeres e-mailekkel értesítheted a cégeddel kapcsolatos hírekről, legyen szó új termékbejelentésekről, akciókról, vagy egyéb speciális ajánlatokról, eseményekről. Az igazán érdeklődő feliratkozók szívesen fogadják majd ezeket a híreket, az e-mail marketing éppen ezért olyan ideális arra, hogy aktivizálja közönségedet.

 

Mik az e-mail marketing előnyei?

Az internetezők 94%-a használ e-mailt – ez több embert jelent, mint ahányan aktívak a közösségi médián. Egy felmérésből kiderült, hogy a felnőttek 75%-a az e-maileket tartja preferált marketingformájának. Mindez azt jelenti, hogy az e-mail marketinggel óriási közönségeket lehet elérni.

 

Egy másik előny, hogy az e-mail marketingben rendkívül egyszerű számon tartani a befektetések megtérülését. A megfelelő szoftver segítségével számos fontos mutató nyomon követhető – például hogy hányan nyitják meg e-mailjeidet, és hogy ezekből hányan kattintanak rá az azokban elhelyezett hivatkozásokra.

 

Apropó megtérülés – az e-mail kampányok rendkívül gazdaságosak, elvégre nem kell arra költened, hogy marketingüzeneteidet egy célzott közönség elé juttasd el (mint a Google PPC vagy a Facebook hirdetések esetében). Az e-mail listákra kiküldött e-mailek „automatikusan” célzottak, hiszen a listán szereplő személyek önszántukból iratkoztak fel, jelezvén ezzel, hogy érdeklődnek az iránt, amit márkád küldene nekik.

 

Ez az e-mail kampányok nagy előnye a többi hirdetéssel szemben – az emberek nem úgy ülnek le TV-t nézni, hogy érdeklik őket a reklámok, és nem is azokért böngészik közösségi hírfolyamjaikat sem. Ezzel szemben ha valaki feliratkozik e-mail listádra, azzal egyértelműen jelzi, hogy szeretne marketingtartalmakat látni márkádtól!

 

Az e-mail marketing sokban hasonlít az SMS marketingre, azonban egy e-mailbe sokkal több tartalom fér el (és több tartalomtípust is kezel), ráadásul nem csak mobiltelefonokról, hanem bármilyen eszközről megnyithatók.

 

Az e-mail marketinget gyakran használják más marketingformák kiegészítésére, azonban saját maga is képes megállni a helyét. Egy Facebookra kiposztolt bejegyzés például valószínűleg csak a követők 1%-át éri majd el (vagy annyit sem), míg egy e-mail az összes feliratkozó digitális postaládájába garantáltan megérkezik majd.

 

Milyen tartalmakat érdemes használni az e-mail marketingben?

E-mailjeidben számtalan tartalomtípus megjelenhet, természetesen akár egyszerre is. Az e-mail marketing az egyik legjobban testre szabható marketingforma, így a lehetőségeknek csupán kreativitásod szabhat határt.

 

E-mailjeidben elhelyezhetsz például hivatkozásokat legfrissebb cikkeidhez, vagy csak az olyan témájúakhoz, amelyekre az címzett feliratkozott (ha kínálsz ilyen lehetőséget). Időnként hűségjutalmakat is kiküldhetsz feliratkozóidnak, vagy elégedett ügyfelek pozitív véleményeiből is gyűjthetsz egy csokorra valót, amivel meggyőzheted leendő ügyfeleidet (akik még csak feliratkoztak), hogy miért érdemes veled üzletelni. Mindemellett persze beszámolhatsz céges hírekről, közelgő eseményekről, új termékekről vagy szolgáltatásokról, és sok másról is.

 

Bármit is tartalmaznak e-mailjeid, minden egyes kiküldött üzeneted emlékezteti a felhasználókat arra, hogy céged létezik!

 

Hogyan optimalizálható az e-mail marketing?

Nem mindegy, hogy milyen napokon illetve napszakokban küldöd ki e-mailjeidet, hiszen a feliratkozók sokkal valószínűbb, hogy szabadidejükben pillantanak rá e-mailjeikre, és szánnak időt arra, hogy elolvassák azokat. Egyéb esetekben későbbre halasztják, aminek gyakran egy elfeledett, soha meg nem nyitott e-mail a vége.

 

Egy jó e-mail szoftver talán még javaslatot is kínál arra, hogy mikor érdemes kiküldeni e-mailjeidet, de általánosságban próbáld kideríteni, hogy célközönséged (vagy az adott szegmens) tagjai mikor lehetnek aktívak. Érdemes rápillantani a közösségi platformok statisztikáira is, amelyekből láthatod, hogy mely napokon, és mely napszakokban történik a legtöbb aktivitás. Az emberek általában reggelente, munka előtt, illetve estefelé, munka után fordítanak időt az e-mailek nézegetésére.

 

Mindezt persze egy e-mail szoftver által gyűjtött statisztikák is képesek megmutatni – nézd meg, hogy mely időkben kiküldött e-mailjeidet nyitják meg a legtöbben.

 

Mik az e-mail marketing íratlan és írott szabályai?

Mint a marketing összes formájának, az e-mail marketingnek is megvannak a maga etikai szabályai, amelyekre érdemes odafigyelni, ha azt szeretnéd, hogy kampányaid sikerrel járjanak. Ezen kívül néhány konkrét írott szabályról is jó tudni, amelyeket ha figyelmen kívül hagysz, akkor akár bajba is kerülhetsz.

 

Mindenek előtt ne is próbálj meg spamelni. A spam (levélszemét) nem ösztönzi cselekvésre a feliratkozókat, és rossz hírnevet szerezhetsz vele márkádnak. Sok embernek elég csupán egy-két spamgyanús e-mail, és máris kattintanak a leiratkozás gombra.

 

Nem érdemes továbbá e-mail listákat vásárolni, aminek több oka is van, de a lényeg, hogy ezek az emberek nem adtak engedélyt arra, hogy konkrétan a te márkád bombázza őket marketinganyagokkal, így e-mailjeidet sokan automatikusan spamnek tekintik majd.

 

A személyes adatok tárolása és felhasználása az utóbbi évek egyik legfelkapottabb témája, ami többek között a megannyi adatkezelési botránynak és bűncselekménynek köszönhető. A hírlevél-küldés szabályairól bővebben itt olvashatsz, illetve mindenképpen a figyelmedbe ajánlanánk a GDPR tanulmányozását is.




Gyakori kérdések


Mi az az e-mail marketing?


Mi az e-mail marketing célja?


Miért jó az e-mail marketing?


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!