Szeretnél keresőoptimalizált webáruházat? SEO központú honlapot szeretnél? Ne feledkezz meg az SSL titkosításról! Miért? A marketing tanácsadó válaszol!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Miért kell webáruházad keresőoptimalizálásához SSL tanúsítvány?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért kell webáruházad keresőoptimalizálásához SSL tanúsítvány?


2017/09/18
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Szeretnél keresőoptimalizált webáruházat? SEO központú honlapot szeretnél? Ne feledkezz meg az SSL titkosításról! Miért? A marketing tanácsadó válaszol!

Szeretnél keresőoptimalizált webáruházat? SEO központú honlapot szeretnél? Ne feledkezz meg az SSL titkosításról! Miért? A marketing tanácsadó válaszol!

Tudtad, hogy az internet felhasználók 68%-a nem tartja megfelelőnek a jogaik védelmét szolgáló törvényeket? Nem csoda, hogy a Google szigorú lépéseket tett fogyasztóik védelme érdekében. Állításuk szerint a biztonság mindig is első számú prioritást élvezett náluk.

 

Így tehát, hogy felhasználói számára biztonságos és korszerű kapcsolatot biztosítson, a Google 2014-ben bejelentette, hogy a továbbiakban a HTTPS-t is rangsorolási szempontnak tekintik. Kérdés csak az volt, mennyire fontos szempontnak. Az eltelt 3 év alatt figyeltük mások reakcióit és magunk is végeztünk kísérleteket, hogy megállapítsuk, mennyit nyom a latba a biztonságos SSL kapcsolat. 

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva

 

 

A keresőoptimalizáló cégek kutatásai

Marketing konzultáció és audit

Anno ugyanis a bejelentésre világszerte mindenhol felkapták a fejüket a marketing szakemberek. Tudni akarják, hogy jó-e az SSL a SEO szempontjából? Ha igen, akkor milyen típusú SSL tanúsítvány járulhat hozzá a legnagyobb mértékben keresőoptimalizálási erőfeszítéseikhez?

 

Sokan vitatták egy titkosított tanúsítvány bevezetésének hasunosságát, kételkedve azzal kapcsolatban, hogy megéri-e egyáltalán ezzel foglalkozni. A keresőoptimalizálás egy érdekes tudomány. Valakik valahol tudják a teljes igazságot, de az az érdekük, hogy más ne tudja meg. Vannak titkpos algoritmusok, melyek irányítják a Google találati listáját, de ha azt mindenki tudná, mi alapján rangsorol, csak azt tenné meg, amit előír. Így nem lennének minőségi találatok. A fizetett hirdetések, az AdWords így is fel hígítják ezt… Mi lenne, ha nem az a weblap jönne elsőre online marketing tanácsadó kifejezésre, amelyik a legrelevánsabb ebben a témában….? :)

 

Mi mégis azon dolgozunk, hogy megtudjunk valamit ebből a titokből. Mi, mint online marketing tanácsadó cég, (nem, nem vagyunk keresőoptimalizáló cég… Ja igen, a keresőoptimalizálás szóra is benne vagyunk az első 4-5-ben, deeee NEM. Akkor miért? Olvasd el itt!) meg kell tudjuk, melyek azok a fontos paraméterek, melyeknek ügyfeleink honlapjainak meg kell felelniük azért, hogy konverziókat szerezzenek az organikus Google találatok révén. Így hát mi is, ahogy sok keresőoptimalizáló cég a világban, kutatunk. 

 

A keresőoptimalizáló cégek kutatásainak eredményei világszerte SSL ügyben

A top 1 millió webhely csupán 1,9%-a irányítja át látogatóit egy HTTPS/SSL verzióra. Még a Quantcast által összeállított top 10 000 webhely listájának tagjai közül is csupán 4,2% váltott biztonságos verzióra. Összességében kevesebb, mint a létező összes webhely 0,1%-a biztonságos ilyen szempontból.

 

A Moz 2014-es felmérése szerint a webmesterek több mint fele nem is tervez a közeljövőben váltani.

A felszínen ez nem feltétlenül meglepő, ugyanis csupán az összes keresés 1%-a veszi figyelembe a HTTPS-t, mint rangsorolási szempontot.

 

Az alábbiakban tényleges adatok alapján próbáljuk majd eldönteni, hogy megéri-e a biztonságos HTTPS-re váltani a rangsorolásod, és ezzel üzleti eredményeid javítása érdekében.

 

Biztosan vannak olyanok az olvasók között, akik nem hallottak még a HTTPS-ről, és nem feltétlenül tudják, hogy milyen kihívásokkal szembenéznie egy webhelynek a HTTP-ről HTTPS-re való váltás során. Első sorban tehát ez fogjuk tisztázni.

 

A HTTPS-re való váltás előnyei, és a váltás során felmerülő lehetséges kihívások

A jól kinéző, megnyugtató SSL

 

A HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure - biztonságos szabványos internet adattovábbítási protokoll) legnagyobb előnye, hogy biztonságos kapcsolatot nyújt felhasználóid számára az olyan weboldalakkal, ahol személyes adatokat osztanak meg veled. Lényegében az egész webhely összes oldalán érdemes alkalmazni. Ha például egy felhasználó rendkívül érzékeny információt oszt meg veled, mint például hitelkártyája adatait, akkor elengedhetetlen egy ilyen plusz biztonsági réteg jelenléte.

 

Hogy biztosítsd a webszervered és a felhasználók böngészője közötti biztonságos és privát adatátvitelt, egy úgynevezett SSL (Secure Socket Layer) tanúsítványt kell telepítened. Az SSL tanúsítvány egyfajta lakatként működik és biztonságos kapcsolatot nyújt a szerver és a böngésző között. Egy ilyen tanúsítvány összekapcsolja a domain nevedet (vagy szerver, vagy host nevedet), és elhelyezkedését. Habár az SSL tanúsítványok ennél jóval összetettebbek, jelen esetben ennyit kell tudnod róluk: még ha egy hacker sikeresen el is téríti a szerver és böngésző között küldött adatokat, akkor sem lesznek képesek megfejteni azok titkosítását.

 

Amikor feltelepíted az SSL tanúsítványt és beállítottad azt webszervereden, a Chrome és a Firefox böngészők egy zöld lakat ikonnal jelzik azt a címsorukban. A böngészők általában külön figyelmeztetik is a felhasználókat, ha egy webhely nem rendelkezik ilyen biztonsági tanúsítvánnyal, ami azt eredményezheti, hogy a felhasználók egyszerűen elhagyják az oldalt. Ez egy cég nem engedheti meg magának.

 

A http segíts marketing kommunikációd eredményességének mérésében

 

A HTTPS másik nagy előnye, hogy a forrás adatok nem vesznek el, mérhetőbbé válik az online marketing kommunikációd eredményessége. Mit is jelent ez?

 

Amikor valaki egy HTTPS oldalról egy HTTP oldalra látogat el az interneten, akkor a forrási adatok eltűnnek. Ez azt eredményezi, hogy az analitikai jelentésben a beérkező forgalom forrása „direct”, vagyis „közvetlen” jelöléssel jelenik majd meg, tehát nem lehet tudni, hogy az adott kapcsolat honnan érkezett.

 

A Google a HTTPS kapcsolatokról

Mindezek mellett a Google azt állítja, hogy ha minden más szempont egyezik, a HTTPS döntő faktor lehet az egyébként egyenrangú weboldalak között a keresési találati oldalakon. Mi mindig arra törekszünk, hogy a „minden más” szempontból is a legkiválóbbak legyenek ügyfeleink. Weboldal minősége, sebessége, kulcsszsvak stb. Miért pont az SSL kapcsolatot hagynánk ki?

 

A HTTPS lehetséges hátrányai

Most, hogy valamivel többet tudsz a HTTPS-ről, nézzünk meg három gyakori akadályt, ami visszatarthat az átváltástól.

  1. A Google első körben az oldalak HTTPS verzióit indexelni a HTTP verziójú másolataikkal szemben. Vajon ez a linkérték csökkenését eredményezi majd, mert a HTTP verzióra mutató hivatkozásokat nem számítják be? Nem – a Google egyik munkatársa, John Mueller nyilvánosan is tisztázta, hogy a két verzióra mutató hivatkozások összesítve kerülnek beszámításra, ráadásul ehhez még átirányításra sincs szükség.
  2. Habár egy SSL tanúsítvány akár ingyenesen is beszerezhető, egy nevesebb szolgáltatótól vásárolt tanúsítvány komoly éves költségekkel járhat. Ráadásul nagyobb webhelyek esetén ez az összeg a titkosított adatforgalom gyarapodásával növekedhet. Sok kisebb cég és vállalkozás költségvetésébe ez nem feltétlenül fér bele.
  3. Amennyiben valamit rosszul csinálsz, akár duplikált tartalmakból adódó problémákba is ütközhetsz, ahol weboldalaid HTTP és HTTPS verziói is indexelésre kerülnek. Ezek közül aztán mindkettő megjelenhet a keresőmotorok találatai között, összezavarva ezzel a felhasználókat, ami negatív felhasználói élményt eredményez.

 

Most, hogy ismered a HTTPS előnyeit és a váltás lehetséges akadályait, lássuk a tényleges adatokat a keresőoptimalizálás szempontjából.

 

Vajon a HTTPS-t használó oldalak különleges bánásmódban részesülnek a Google találati oldalain? Íme az adatok…

 

A fenti kérdés megválaszolásának érdekében egymillió Google keresőtalálat került megvizsgálásra. A felmérést végzők azt tapasztalták, hogy a HTTPS mérsékelten ugyan, de kapcsolatban áll a Google első találati oldalának legfelső pozícióinak rangsorolásával.

 

Az analízis alapján a következőket tanácsolják:

 

  1. Ne kizárólag a SEO érdekében válts HTTPS-re. Ez nagy erőforrásigénnyel jár, és nincs erős kapcsolat a kettő között. Ha biztonságos, megbízható weboldal és partner benyomás is számít neked, akkor érdemes váltanod.
  2. Amennyiben csak most kezdesz új webhely kiépítéséhez, akkor érdemes már az első lépéstől kezdve HTTPS-t alkalmazni.

 

A Moz szintén csupán enyhe kapcsolatot vélt felfedezni a HTTPS URL és a rangsorolás között. Szerintük valójában olyan alacsony helyre került a fontossági sorrendben, hogy még az is fontosabb szempontnak számít, hogy az adott oldalon használnak-e Google Analyticset. Ezzel kapcsolatban az alábbi fontossági ábrát készítették:

 

SSL tanúsítványok és a SEO kapcsolata

 

Láthatjuk tehát, hogy ahogy azt a Google kijelentett, a HTTPS valóban csupán egy „döntő” szempont lehet két azonos rangú oldal elhelyezésekor. De kihagyhatsz bármi szempontot, ami döntő lehet?

 

A Linkspy szintén kíváncsi volt, hogy a HTTPS beállítások miként befolyásolják a SEO-t. A válaszért 10 000 domaint vizsgáltak meg. Íme az eredmények:

  • A top 10 ezer domain nem optimális HTTPS beállításokat használ.
  • A HTTPS nem működött megfelelően a top 10 ezer domain 65%-án.
  • Négy domainből egy nem rendelkezik elfogadott HTTPS verzióval.
  • Majdnem minden negyedik domain 302-es (átmeneti) átirányításokat használt (301-es helyett).

 

A webhelyeknek tehát kevesebb mint 10%-a állította be tökéletesen a HTTPS-t, és több mint 60% nem rendelkezik HTTPS-sel.

 

Ezek az eredmények azt jelzik, hogy a HTTPS jelenleg nem számít jelentős rangsorolási szempontnak, azonban ez nem jelenti azt, hogy a jövőben ez így is marad.

 

A Google ösztönzi a HTTPS-re való átállást, a Google Chrome pedig felhívja a felhasználók figyelmét, ha nem biztonságos HTTP verziót szolgáltatsz nekik.

 

A HTTPS váltás azonban csak akkor célszerű, ha az üzleti előnyöket jelenthet céged számára.

  • Ha egy blogot vezetsz, ahol csak a felhasználók email címét kéred megadni a feliratkozáshoz, akkor érdemes limitált költségvetésed másra összpontosítani. A Bing nyilvánosan is bejelentette, hogy nem tervezi figyelembe venni a HTTPS-t a rangsorolásnál. Ugyanakkor ilyen esetben is érdemes megfontolnod blogod olvasói szempontjából a biztonságos, megbízható partner látszatának előnyeit. 
  • Lehetőséged van csak a fizetést lebonyolító oldalakhoz HTTPS verziót készíteni, illetve minden más olyan oldalhoz, ahol személyes információkat kérsz be a felhasználóktól.

 

Ha úgy döntöttél, hogy ezek alapján szeretnél HTTPS-t alkalmazni, akkor a következő cikkben bemutatjuk az ehhez szükséges lépéseket!
 

Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 83

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
161 721
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kulcsszó kutatás

A kulcsszó kutatás célja megkeresni és azonosítani azokat a...

Elfogadási arány

Mi is az az elfogadási arány?   Az elfogadási arány azon emailek aránya, amelyeket egy...

Banner

Mi az a banner? A banner (vagy „reklámcsík”) egy weboldalon elhelyezett...

Szerzői jog

A szerzői jog egy olyan szabályok összessége, amelyek egy személy...

Domain figyelés

Egy domain nevének figyelése az interneten.   Miért is jó a Domain figyelés, azaz a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.