notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen a jó honlapkészítő cég? Melyiket válasszam?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Ezeket a kérdéseket tedd fel kiszemelt honlapkészítő cégednek!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezeket a kérdéseket tedd fel kiszemelt honlapkészítő cégednek!


2019/03/21
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Milyen a jó honlapkészítő cég? A laikusnak nehéz a választás. Én 20 éve küzdök velük, több száz honlap elkészítésénél voltam jelen, segítek Neked is választani!

Milyen a jó honlapkészítő cég? Melyiket válasszam?

A honlapkészítő szakma egyre csak hígul. Ahogy a marketinges is. Pár évvel ezelőtt, ha beírtam a Google-be, hogy marketing tanácsadó, egy csomó weboldalt találtam, ahol minőségi szakemberek nyújtottak szolgáltatásokat. Ma már az is online marketing tanácsadónak hívja magát, aki elvégez egy ingyenes Google Ads tanfolyamot. De a helyzet a honlapkészítőknél még rosszabb. A jó programozók elmentek „nyugatra”. Kik maradtak? A WordPress sablonokból honlapokat összekattingató, magukat programozónak nevező vállalkozók, na meg persze a ritka kivétel, aki valamiért ragaszkodik hazájához, maradt és minőséget ad. Nos, őket keressük. De hogyan találjuk meg? Hogyan érhetem el azt, hogy ne húzzon le, de minőséget is kapjak a pénzemért? Mutatom, én milyen kérdéseket tennék fel, ha megbíznál azzal, segítsek kiválasztani honlapkészítő cégedet! 

 

Ezek a kérdések a következők…

 

1. Mennyi a honlapkészítés ára és a járulékos költségek?

Általánosságban kétféle szerződés létezik – az egyik órabérben kerül elszámolásra, a másik pedig a projekt szerint. Vastag költségvetés hiányában a kisebb cégek számára fontos, hogy elkerüljék a váratlan költségekből származó kellemetlen meglepetéseket, ezért ha te sem szeretnél ráfizetni a dolgokra, akkor érdemes olyan ügynökséget keresni, amely már a legelején hajlandó egy végleges összköltséget ajánlani. A migrációs költségek esetében, ahol külső, haramadik féltől kell adatokat áthozni, felmerülhetnek óradíjas munkák, de az alap honlap ára mindenképpen legyen tisztázott.

 

Kérdés a fenntartás és a frissítés ára is. Az open source rendszereket, mind a WordPress, Joomla folyamatosan firssíteni kell, hiszen ezekre rengeteg vírust írnak. Gondolom, te sem akarod, hogy weboldaladon holnap egy felnőtt tartalmakat áruló weboldal ajánlatai jelenjenek meg…? Nos, az a frissítettlen WordPress és Jommla oldalaknál elég gyakran előfordul. Ennek elkerüléséhez rendszeres karbantartás kell. Ezt mennyiért végzik majd? 

 

Ha szeretnéd, hogy segítsünk a honlapkészítő cég kiválasztásában, vedd fel a kapcsolatot velünk most! Kattints IDE!

 

 

2. Mennyi ideig tart majd a honlapkészítés?

Pihengetünk?

Fontos észben tartani, hogy ezt temérdek akadály és más tényező befolyásolja, és minden ügyfélnek számolnia kell az esetleges késésekkel, lemaradásokkal. Természetesen elvárható, hogy az ügynökség egy nagyvonalú kivitelezési ütemtervet is prezentáljon, amely alapján te is nyomon követheted, hogy mikor hol is kéne tartania a projektnek.

 

3. Tartalmazza az ár a keresőoptimalizálást és a tartalomstratégiát?

Sok webdesign-ügynökség nem kínál ilyen szolgáltatásokat az alapcsomagban (vagy egyáltalán). Ez nem feltétlenül baj, de ha ezeket nem saját magad szeretnéd megoldani, akkor erősen javasolt egy SEO ügynökséget is keresni, ami szorosan együttműködik a designcsapattal, és gondoskodik a webhely megfelelő kitöltéséről is. Mi is szívesen segítünk ebben, de az alap keresőoptimalizálást sok honlapkészítő cég is el tudja végezni neked. 

 

4. Az ár a designt és a webprogramozást is tartalmazza?

Nem minden ügynökség vállalja el a webhely funkcionalitásának kialakítását – jó néhány cég szimplán csak elkészíti a designt, amit aztán „rá kell húzni” egy működő webhelymotorra. Olyan is előfordul, hogy a honlapkészítő cég nem rendelkezik saját grafikussal, így sablonokat vásárol, vagy rosszabb esetben „lop”, azaz másol le az Internetről. Ha igényes designt szeretnél, ez a munka így rád vár. Ha egyikkel sem szeretnél foglalkozni, akkor olyan ügynökséget válassz, ami teljes körű designt vállal.

 

5. Honlapkészítés referenciák

A honlapkészítés egy technológiai folyamat, mely napról napra fejlődik. Gondolhatnánk, hogy a fiatalok az újonnan belépők ugyan úgy ismernek minden jó megoldást, mint a tapasztaltabb webdesignerek. A tapasztalat ott nagyon fontos, amikor egy-egy ügyfélproblémára kell megfelelő választ adni. Aki nem látott még ilyen problémát, rajtad fogja kipróbálni, kitapasztalni, mi a jó megoldás. Ez kockázatos. 

 

6. Mobil-első lesz a webhely?

A Google már lassan egy éve előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amelyek megfelelően jelennek meg mobileszközökön is. Azonban a rég óta népszerű reszponzív design már nem feltétlenül elegendő (erről itt írtam) ahhoz, hogy egy webhely igazán pozitív felhasználói élményt nyújtson – az első lépéstől kezdve mobileszközökre kell optimalizálni!

 

7. Szerveznek ki munkákat, vagy használnak szabadúszókat a projektekben?

A munkát kiszervező cégek általában közvetítői díjat szolgálnak fel, amit megspórolhatnál, ha közvetlenül ahhoz a vállalkozóhoz mennél, akihez egyébként is kerülne a projekt. Marketing ügynökségek is vállalnak el honlapkészítést, de a kivitelezést honlapkészítő cégre bízzák, aki alvállalkozóként szállítja be a honlapokat. Itt az információ vesztés is fennállhat, de a fővállalkozó is keresni akar minden projekten. Láttam már így ingyenes WordPress sablont 1.5 millióért elkelni. 

 

8. Jár költöztetési tervezet a honlapkészítéshez?

Egy webhely újratervezésekor elengedhetetlen, hogy előre tudd, hogyan is zajlik majd régi tartalmaid átköltöztetése az új platformra. A keresőmotorokat könnyedén összezavarhatja, ha webhelyed felépítése hirtelen megváltozik, és ilyenkor a megszerzett tekintély nagy része elveszhet. Ha erre nem kínál megoldást a cég (de mindenképpen ragaszkodsz hozzájuk), akkor muszáj leszel keresni egy másik ügynökséget, ami vállalja a migráció lebonyolítását.

 

9. Milyen CMS-re épül a webhely, és mennyire lesz egyszerű ennek a kezelése (tartalomfeltöltés, szerkesztés, stb.)?

Számos népszerű online CMS létezik (WordPress, Joomla, Drupal, stb.), ezeket nem javaslom használni. Erről részletesen írtam ITT. Biztos vagyok benne, hogy céged sajátos igényei miatt saját fejlesztésű CMS-re lesz szükséged. Fontos, hogy az ügynökség már az első egyeztetés során tájékoztasson arról, hogy webhelyed milyen CMS keretein belül készül majd el. Messze kerüld el azokat, akik open source rendszereket használnak! 

 

10. Jár oktatás a CMS-hez?

Nem árt, ha használni is tudod új webhelyedet – ehhez gyakran egy rövid, de nagyon fontos oktatásra lesz szükséged neked, vagy csapatodnak. Mindenképpen érdeklődd meg, hogy jár-e ilyen a csomaghoz!
 

egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 125

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
334 490
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Fogyasztó

Ki is az a fogyasztó? A fogyasztó egy olyan személy, aki valamilyen terméket használ, vagy...

Hitelesítés szintjei

Mit is jelentenek a hitelesítés szintjei?   A hitelesítés szintjei között...

Passzív jövedelem

A passzív jövedelem azt jelenti, hogy a pénzkeresési csatorna indítása...

Szöveges hirdetés

Mit jelent pontosan a szöveges hirdetés, azaz a Text Ad? Olyan online...

SEO

Mi az a SEO, mi az a keresőoptimalizálás és hogyan viszonyul a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.